כיכר השבת

תוכן גולשים: אבישי פרי מתנצל

הגולש אבישי פרי מביע התנצלות בפני נפגעי מאמרו האחרון, וכותב על צביעות השמאל בעקבות ההכרזה על הקמת מדינת פלסטין: "נחשוף את הכזב הנכלולי" * האירוע, רווי הצרמוניה התקשורתית, נסק לראש מהדורות החדשות בכל כלי התקשורת בהרמוניה אחת ושודר בהם בשידור חי. ההכרזה על מדינת פלשתינה.

| 88 | כיכר השבת |
תוכן גולשים: אבישי פרי מתנצל
(פלאש 90)

עטוית חליפה צחורה וחגיגית מה, ובנוכחות משוררים, סופרים ואישי תרבות מובילים, עמדה שחקנית התיאטרון חנה מרון, (תושבת שיי´ח מוניס לשעבר) על בימת הנואמים בשדרות רוטשילד בתל-אביב, מקום כינונה המיתולוגי של מדינת ישראל בידי בן-גוריון, והחלה להקריא בפאתוס אופייני את הצהרת "הכרזת העצמאות מהכיבוש": "בארץ ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו. בפלשתין קם העם הפלשתיני, בה עוצבה דמותו".. קראה מהכתב, וקולה כמעט נשנק.

כאן, כצפוי, לא יכול היה ציבור הנכבדים לשמור על איפוק והחל להריע במחיאות כף ולשרוק בגרון ניחר. שרת החינוך לשעבר, שולמית אלוני, הטעימה בראיון רדיופוני כי היה זה מפגן של "אהבה וסובלנות" כלפי האחר הנאנק, וכי גם לו ישנן זכויות אנוש, דבריה-דבר העצרת.

לא, לא מדובר בקוריוז פורימי, למרות שהנוכחים בו כמו זו הנזכרת, היו כאלו שנושקים בתפקידם היומיומי למחזות ומצגות בעלי גוון דומה. ההוכחה: האירוע, רווי הצרמוניה התקשורתית, נסק לראש מהדורות החדשות בכל כלי התקשורת בהרמוניה אחת ושודר בהם בשידור חי. ההכרזה על מדינת פלשתינה.

זה שנים רבות שאלו מנופפים בלהט צעקני מעל כל עץ רענן ב"גן מאיר" התל-אביבי בציטטה המקראית העתיקה: "ואהבת לרעך כמוך", שמקורה בפרשה, כאידיאה של אהבת אדם באשר הוא ויסוד יהודי מוסד של העלאה על נס של זכויות האחר. כעת נעשה סדר בדברים ונחשוף את הכזב הנכלולי שבגיוס העיוור של המקרא הזה.

הופכים את הקרוב לזר, ואת הזר לקרוב!

ואָֽהַבְתָּ֥ לְרֵעֲךָ֖ כָּמ֑וֹךָ אֲנִי ה´ [ויקרא יט, יח]

מדוע באמת להצטמצם רק למשבצת המצומצמת והצרה של ה"רעך" ולא להיכנס למכלול רחב בהרבה, הלא?! האמנם באמת מי שאינו בכלל ה"רעך" לא זכאי לאהבה? [בעוד שיש כאלו {בעיקר מהקהל הנזכר לעיל} שאף יזעקו ויפגינו חמס על הגזענות הארסית שטמונה כאן].

ברם, ירדה תורה לסוף נפשו של אדם. כמעט טבעו השני של האדם הוא לחפש את ה"אהבה" בחוץ – להתכסות תחת השמיכה המרכבלת של הסולידריות והתמיכה באחר, בזר, בשונה. היטיב לחדד זאת המסע המתיש והאינסופי של אזרחים ישראלים שרודפים ושוחרים באינטנסיביות וללא לאות את טובתם של צעירי עוורתא שטבחו בדם קר ובאבחת סכינים חיתית פעוטות ועוללים זכים.

היטיבה לחדד זאת, להבדיל, גם תוכנית רדיופונית ארוכה ומלומדת שכל כולה לא עוסקת רק בקבלת ה"אחרות" בחברה הישראלית. ומה הבעיה? בטח תשאלו. אז האמת שכל ערך זה מקבל את מלוא כובד המשקל, ותחת הערך הזה נרמס הערך האלמנטארי והעליון – אהבת החבר לספסל ולעם, הרע, הקרוב. אותו אנו הופכים לזר, ואת הזר לקרוב. הופכים את היוצרות. אהבה חד-סטרית. זה יכול לקרות כלפי אהבה יוקדת, כביכול, לעם הערבי ה´כבוש´, בעוד שהעם שבו חי האיש גם רווי במיוסרים שזועקים לעזרה ואין מושיע, אך זה לא מעניינו.

(אגב, זה יכול גם להיות אדם בתוכנו פנימה, כשבעל אימפריה של חסד מחזיק בשתי אצבעותיו מפעל גרנדיוזי של סיוע לזולת בעוד משפחתו חשה בודדה ועגמומית, ללא אב שיעניק תשומת לב, ולו אפילו מועטה, למשפחתו הקרובה שלו. כל אלו מביאים ממרחק לחמם.) [תרתי משמע..]

את המסר הזה בדיוק באה התורה להשמיע: כן, "ואהבת", טרום כל "לרעך" - מאיתמר ומתל-אביב, מירושלים ומשדרות, ורק לאחר מכן תתעסק ותקדיש את מירב תשומת הלב לשונה, לאחר ולזר שמאחורי הגדר. אסור להיות צבוע שיוצא אולי לבסוף בעקיפין מחבק "דם" במקום "מחבק אדם". תחשבו על זה. חלק מהדברים מופיעים בגיליון "פרש{יי}ת השבוע".שבת עונג ושלום!

נ.ב. אם אי מישהו, מכל מגזר שהוא, חש נפגע מהדברים הנוקבים שנכתבו במאמרי האחרון על צניעות, עימו הסליחה. לא לכך הייתה כוונתי.

88 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
11
להודות שטעה. כל הכבוד!
שמכפיש ציבור שלם הוא גדול
10
כתבת דברים חסרי בסיס עם מקורות מוטעים. ואתה "מתנצל ממי שנפגע"... מאיפה עזות המצח לפסול מגזר שלם, רק כי הוא הולך אחרי רבנים אחרים? ולא איזה "רב במשטרה".. אל תתנצל, תגיד טעיתי.
9
מר פרי. שהשמצת אנשים סתם פשוט לחינם. רק כדי להצדיק "חרדיות" כביכול שמתלבשות בפריצות, קראת לזה צניעות ואת מנהגי הצניעות של של אחרים קראת להם פריצות.
לך תלמד ספרי מוסר, ותפסיק להסתכל על השכנות
כמו שנאמר גם בהלכה. אז תלמד אתה מוכר פאות משומד
תגיד לאשתך שתפסיק להתגנדר עם מטפחות וכובעים, זה פריצות
רגע, אבל מטפחת זה "ניוול" עפרא-לפומך. איך זה נהיה כעת "גינדור" משומד חולני שכמוך??
בדיוק האמינות(בקיצור אתה כבר מסומן באות קין)אני היתי יורד במקומך למחתרת ולא מראה את כתבך באתר יותר מר פרי!

הצגת כל התגובות

8
חזק ביותר, הכנסת להם כהוגן
7
אולי תסביר מה בדיוק רצית שם? אחרי שהודית בפה מלא שבית יעקב אינם צנועות עברת להשמיץ מגזר אחר.?? מי היה צריך פה להפגע? שידע לקבל את התנצלות...
6
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
5
הכתם שחור מידי
4
"התנצלות"...? מה היה נוקב בהשמצות הפרועות שלך???
עד שכל הילדים המפגרים שמגיבים נגד פאות, יצאו מהחורים
3
שלא הסברת כלום, מה פתאום אחרי החתונה הם נראות 180 מעלות ממה שמלמדים בסמינר. רק הצגת אותם ככאלה ובמקום לענות רצת לחפש חסרונות במגזרים אחרים...
שהרי כתב מרן הגאון פאר הדור והדרו, רבי שלום משאש זצוק"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו, בספרו שמש ומגן": "מצוה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן ולכל העולם בהיתר, ולא להתנוול ע"י מטפחת ויגרמו לבעליהן לתת עיניהם באחרות ח"ו, וכמה חששו חז"ל והתירו הרבה איסורין שלא תתגנה האשה על בעלה". וכשנשאל על
וכמובן שסחבת גם לפה את הציטוטים המושמטים, איפה המשך דברי פלא יועץ? אורחות חיים? רק גזררת מה שנוח לך ולהמצאותיך השטותיות.
אבל למה הגבת רק ארבע תגובות? ציפיתי ליותר תגובות, קשקושים ותירוצים
בינתיים רק 20 תגובות כתבת , למה לא 500 כמו בכל כתבה?? קי תפסו אותך כבר ועלו עליך?
ואז הייתי חייב לצחוק, קי הצחקת אותי
ותתן את הדין על כל פאה ופאה שאתה מחטיא בה בחורי ישראל .
אתה ורבותיך תתנו את הדין על כל מטפחת שאשה לובשת ומגלה את שערותיה רחמנא ליצלן, ותהיו יחד איתה בגיהנום
אחר כך תכתוב שאתה דן כדרכה של תורה, חצוף מחוצף. ואתה קובר את עתידך בידיך, אם תמשיך עם השטויות שלך. שלא תגיד שלא הזהירו אותך.
פאה פרוצה זה הניוול הפנימי הגדול ביותר.
וכתב זה כדי לעודד החילוניות במרוקו שברוב "חכמתם" חשבו שפאה זה פריצות וגילוי ראש צניעות...
אין עליך, אתה חזק בבדיחות
מי מתיר לאשה להתגנדר ולהכשיל אחרים. (מעשה אבא חזקיה כידוע לא נקבע בהלכה ומה גם שזה לא היה מציאות כמו של היום. תביא מקור רציני. ) אפילו הוא לא הביא מקור רק כתב שזה פשוט. מה לעשות שזה נוגד את כל מה שכתוב בספרים???
2
בהם . במקום עניינים מגזריים והלכתיים שאין לך כלים לעסוק בהם.
1
את התוכן והמסר של הכתבה..
תוכן גולשים