
ביומטריה היא כידוע מדע הזיהוי באמצעות מאפיינים ביולוגיים. היא מצוייה כיום במכשירים רבים, החל ממסופים של דיווח שעות במקומות עבודה, עבור דרך תעודות זהות ביומטריות ועד למכשירים סלולרים המשלבים טביעת אצבע וזיהוי פנים.
חברת קונטיננטל הציגה לאחרונה מערכת החדשה ומרחיקת לכת בזיהוי ביומטרי עבור רכבים באמצעות מצלמה ומקרן לייזר, טכנולוגיה המבוססת על מצלמת אינפרא-אדום ברזולוציה של 1.5 מגה-פיקסל ומקרן נקודות לייזר שאינו מסכן את עיני הנוסעים. הטכנולוגיה, שפועלת דרך מסך OLED ברזולוציה גבוהה ואינה נראית לעין מכיוון שאורכי הגל המשמשים נמצאים כולם בספקטרום האור הבלתי נראה, פותחה בחברה בשיתוף עם השותפה שלה, Trinamix.
הגרסה העדכנית משתמשת במיפוי מרחק תלת-ממדי כדי להבטיח שכריות האוויר יופעלו באופן המיטבי במקרה של התנגשות, וכמו כן היא בודקת גם מערכות ריסון אחרות - לדוגמה, שחגורות הבטיחות חגורות כראוי.
המערכת גם יכולה גם לנטר פרמטרים חיוניים כמו קצב הלב של הנהג כדי לזהות מצבי לחץ או אפילו מצב חירום רפואי מתקרב.
הטכנולוגיה גם אוספת מידע נוסף, כמו המרחק של הנהג מלוח המחוונים. ולא מפתיע שמאחורי המערכות האופטיות עומדים אלגוריתמים המבוססים על בינה מלאכותית.
טכנולוגיית ההדמיה הביומטרית שפותחה במיוחד לשימוש בפנים הרכב, משתמשת במודול חומרה יחיד, וככזו, קונטיננטל טוענת שהיא ייחודית בשוק.
המפתחים גם מאמינים שמכיוון שהמערכת היא ללא מגע ובלתי נראית לנוסעי הרכב, היא אמורה לפתוח הזדמנויות יצירתיות חדשות למעצבים ולהתקבל ביתר קלות על ידי המשתמשים.
מערכות ניטור נהג אחרות קיימות כבר זמן מה, כמובן. לדוגמה, Bosch משווקת מערכת לזיהוי נמנום אצל הנהג המבוססת על אלגוריתם שמתחיל לתעד את התנהגות ההיגוי של הנהג מהרגע שהוא יוצא לדרך.
גם מרצדס-בנץ, חברה שדואגת לשבץ את עצמה בחזית הטכנולוגיה, הייתה הראשונה להציע מערכת לזיהוי נמנום, עם Attention Assist בשנת 2009, כשכבר אז המערכת שהיתה מזהה עייפות מצד הנהג היתה מתריעה על צורך ב'הפסקת זמן' לצורך מנוחה.
המערכת החדשה, שיתכן ותשולב ברכבים כבר בשנה הקרובה, יכולה למנוע תאונות רבות ולערב צוותי רפואה במקרי חירום במהירות העולה על מהירות תגובה של בן אנוש.