
מאות אלפי מתפללים הגיעו במהלך חול המועד פסח לרחבת הכותל המערבי בירושלים – זאת בזכות מערך תחבורה ציבורית מרשים, מתואם ומדויק, שאפשר הגעה מהירה, נוחה ובטוחה לשריד בית מקדשנו, והבטיח את המשך קיום מנהג ישראל לברכת הכהנים המסורתית.
מאחורי ההצלחה התחבורתית עמדה היערכות יוצאת דופן של משרד התחבורה, בהובלת סגן השר אורי מקלב, אשר פעל במשך חודשים ארוכים לתכנון קפדני, בשיתוף צוות אב לתחבורה בירושלים, חברות התחבורה העירוניות והבינעירוניות, רכבת ישראל וגורמי ביטחון. כאשר תגבור האוטובוסים לכותל המערבי עמד על 1200 נסיעות ביום, - כמעט כל חצי דקה אוטובוס בשעות השיא.
במשרד התחבורה מציינים כי ההיערכות לא התבצעה בחלל ריק – אלא התבססה על למידה מעמיקה של לקחי השנים האחרונות, שיפור מתמיד במערך ההכוונה לציבור, תגבור מוקדי שירות, והרחבת הקווים הייעודיים לכותל לאורך כל שעות היום תחת פיקוחו של מנכ״ל משרד התחבורה מר משה בן זקן ובהכוונת יועץ משרד התחבורה שלמה רוזנשטיין.
סגן השר מקלב, שעמד מקרוב על ההיערכות, אמר:
“התחבורה הציבורית הינה גורם מכריע עבור ציבור הנוסעים, במיוחד בימי חג כאשר יש חול המועד ארוך והציבור נוסע בהמוניו, משרד התחבורה נערך במאמצי על להביא שירות זמין לנוסעים, בהיקפי ענק שאין כמותם, וייעל את השירות בהשקעה גדולה בתכנון בתיקצוב ובתיאום ואכן השקעה זו נשאה פרי. המאמץ שהחל חודשים מראש הורגש היטב – בכל תחנה, אוטובוס ורחוב ברחבי הארץ.”
גם בציבור נרשמה שביעות רצון גבוהה במיוחד, כאשר מתפללים ומבקרים רבים הודו לסגן השר וציינו לשבח את זמינות השירות של לשכת סגה״ש אשר עבדו עד לשעות הלילה המאוחרות לתת שירות לנוסעים, וזאת לצד הסדרי התנועה, מערך ההכוונה הרחב ותחושת הביטחון והסדר ששררה בארץ – גם בשעות העומס.
במשרד התחבורה הוסיפו כי לראשונה הופעלו השנה מנגנוני ניהול עומסים בזמן אמת, שכללו ניטור תנועת נוסעים, שליחת תגבורות מיידיות, ופריסה דינמית של אמצעי תחבורה בהתאם לצרכים המשתנים בשטח.
הצלחת המערך התחבורתי בחול המועד פסח מדגישה שוב את החשיבות האסטרטגית של תחבורה ציבורית מתוכננת היטב – לא רק ככלי תחבורתי, אלא כבסיס לשירות ציבורי מיטבי לציבור הנוסעים, גם בזמני שיא.