דמיינו טיול לחו"ל. אתם מחפשים שעות אחר דיל טוב, מתפשרים על קונקשן במדינה כזו או אחרת רק כדי להוזיל עלויות או במקרה הפחות טוב - כי לא היתה טיסה אחרת זמינה, ולוקחים בחשבון את השעות הרבות שיתקזזו לכם מהטיול רק על זמן הנסיעה.
דמיינו שיש לכם פגישת עסקים פנים אל פנים, אבל באוסטרליה. כמה מאיתנו יוותרו עליה אם היא תדרוש כמעט יממה עד שתגיעו, וכמעט יממה חזרה? כנראה שרובנו.
עכשיו דמיינו את אותה פגישה באוסטרליה, אלא שבמקום הסיפור של הטיסה, אתם מתארגנים בנחת, אוכלים ארוחת בוקר, יוצאים לנמל תל אביב, ומשם למשטח נחיתה באמצע הים.
שם, אתם עולים על אחד ממאות טילי "ספייס אקס", חוגרים את חגורת הבטיחות וכמה דקות לאחר מכן, ממריאים.
רוצים לנחש תוך כמה זמן תהיו באוסטרליה?
פחות משעה!
ושם? בדיוק אותו הדבר.
סיימתם את הפגישה, חזרתם חזרה לעמדת השיגור, וכנראה שעוד תספיקו לאכול ארוחת ערב מוקדמת עם הילדים.
נשמע מטורף?
אם זה לא היה אילון מאסק, היינו אומרים שזה חלום מוזר, אבל זה אילון מאסק וחברתו "Space x", וזה עתיד התחבורה בעתיד הלא רחוק.
אחרי שנים של ניסיונות, עם כשלונות והצלחות, הצליחה חברת ספיייס אקס להחזיר את הטיל ישירות אל כן השיגור, מה שיאפשר שיגור מהיר במהירות של בדיקת מטוס לפני המראה.
This browser does not support the video element.
וזהו חזונו של מאסק. לחבר את כל העולם בפחות משעת טיסה.
אגב, חלק גדול מהטיסה תעבירו בחלל, שזה כבר סיבה טובה לקבוע פגישות סתמיות באוסטרליה.
ספייס אקס, חברת החלל שהוקמה ב-2002 על ידי אילון מאסק, חוללה מהפכה בתחום התחבורה החללית עם חזון להפוך את החלל נגיש וזול יותר, ובסופו של דבר להפוך את האנושות ל"רב-כוכבית".
החברה החלה את דרכה עם רקטת פלקון 1, שהפכה לרכב השיגור הפרטי הראשון להגיע למסלול, ומאז התקדמה לפיתוח רקטות רב-פעמיות כמו פלקון 9 ופלקון הבי, שמוזילות את עלויות השיגור באמצעות יכולת נחיתה חוזרת.
ספייס אקס פיתחה גם את החללית דראגון, שמשמשת להעברת אספקה ואסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית, ואת סטארשיפ, רכב חלל מתקדם המיועד למשימות בין-כוכביות ולטיסות על פני כדור הארץ.
יוזמת הטיסות הקצרות, מתבססת על שימוש ברקטות סטארשיפ רב-פעמיות, שישוגרו וינחתו בנמלים חלליים קרוב לחופים. היתרונות ברעיון כוללים חיסכון עצום בזמן, חוויית טיסה ייחודית ויצירת שוק תחבורה חדש, אך קיימים גם אתגרים כמו בטיחות, עלות גבוהה והשפעות סביבתיות של פליטות הדלק.
ספייס אקס ממשיכה לשאוף לחדשנות עם תוכניות שאפתניות כמו מושבה במאדים ופיתוח טכנולוגיות מתקדמות שישנו את הדרך בה אנו נעים בעולם ובחלל.
ואם הגעתם עד לפה, הנה אנקדוטה מעניינת על החברה ומה שאפשר ללמוד ממנה.
This browser does not support the video element.
חברת ספייס אקס הוקמה בשנת 2002, במימון מלא של מאסק - 100 מיליון דולר.
משנת 2006 ועד 2008 ניסו בחברה 3 שיגורים שונים שכולם נכשלו והסתיימו בהתרסקות של הטיל וב-0 דולר בתזרים המזומנים של החברה.
מייאש? לא את מאסק, שהיה בטוח במוצר שלו, והחליט להשקיע את קצת הכסף שעוד נשאר לו.
השיגור הבא של טיל ה"פאלקון 1", הצליח מעבר למצופה והשאר היסטוריה.
חברת ספייס אקס נחשבת היום לחברה הפרטית בעלת השווי הגדול בעולם (350 מיליארד דולר - משוער).
אם אתם מאמינים במה שאתם עושים, אל תתייאשו.
תשאלו את מאסק, הוא כבר יגיד לכם.
הצגת כל התגובות