מובא בספר של הרב אברהם חמוי זצ"ל (חי תקצט - תרמח) סגולה אדירה שמקורה אצל כל חכמי המקובלים.
על הרב עצמו קשה לדלות מידע מדוייק מה עשה בחייו, אך מן המעט נזכיר. הרב היה מקובל גדול בזמנו וכתב כשישים ספרים בפירושו על התורה ועל הקבלה, ספרי סגולות וגורלות, קמעים ומזלות והיה בקי בכל מיכמני התורה לעומקה לרוחבה. באחד ממסעותיו לבגדאד לאסוף כספים כדי להוציא את ספריו ראו את חוכמתו וביקשו ממנו למלא את תפקיד החכם באשי, וסירב ברוב ענוותנותו ומתוך כך, בשבת שה'בן איש חי' שהחזיק בחזקה לדרוש בד' שבתות שבשנה בבית הכנסת הגדול, ויתר על כך לטובת דרשה של רבי אברהם חמוי זצ"ל.
בספרו "בית אל" הוא אסף תפילו רבות ודרושים וכאן אנו מביאים את הסגולה של סוד הלימוד מר״ת אלול עד יום שמחת תורה להגיד את ה"מזמור לדוד וכו'" בצורה מסויימת. הטקסט להלן הינו העתקה ישירה מתוך הספר כולל הנקודות וההפסקים - לא הניקוד.
א' הא לך סוד גדול ונורא ועוזו בשחקים והוא דכל האומר רז זה מר״ח אלול עד אחר שמחת תורה אפילו גזרה רעה נתונה על האדם ב״מ מן השמים מבטלו • ומעביר מעליו כל המקטרגים ומארי תריסין • ומבטל מעליו כל גזרות קשות ורעות • ויוצא כדימוס זכאי בדינו • וצריך ליזהר לאומרו מדי יום ביומו מר״ח אלול עד אחר שמחת תורה • ומובטח לו שיוצא שנתו וימיו בטוב ובנעימים ומובטח לו שהקב״ה יעשה בקשתו • ומובטח לו שלא יחסרו מזונותיו כל השנה כולה • כ״כ הרב שערי רחמים למוהר״ח הכהן ז״ל בהגהותיו לחדש אלול מדף כ"ד ואילך ויע״ש • ועיין להרב דרך ישרה :
ב' תחלה וראש יאמר נא ישראל מזמור זה לדוד ה׳ אורי וישעי וגו׳ ועיין ש״ע ס׳ תקפ״א והר״הג חיד״א ז״ל בס׳ סנסן ליאיר • וסוד סגולת המזמור הזה מצאתי בסכ״י וז״ל • סוד גדול ונורא וסגולה נשגבה מצאתי באמתחת כתבי רבני שאלוניקי יע״א שכתוב שם וז״ל • מי שהוא בעל נפש יכתוב לו מזמור זה על גויל או קלף כשר המעובד לשם ס״ת בכתיבה אשורית ותגין ובשרטוט כדין ס״ת : ודע כי במזמור הזה יש בו י״ג הויו״ת ויכתוב למעלה מכל שם הו״יה שם אחד מהי״ג מדות בא״ת ב״ש • וישימנו בתוך ס"ת א׳ כשר שבהיכל בכ״הכנ על פסוק "ויעמוד בין המתים ובין החיים ותעצר המגפה" • ובכל יום יפתח ההיכל ויקרא המזמור הנז׳ בכוונה עצומה להבין מה שמוציא בשפתיו ובכל שם ושם יכוין כקריאתו בשם הכתוב בצדו וסגולותיו הם שבעה •
א׳ ראשונה יסעו להנן מליו מכל דבר רע והוא כמו קמיע מומחה ופקיע(נ"ל "ובקי" הצו"ק ח"פ) •
ב׳ ואשר על ידו השנ'י אלף המג'ן תלוי עליו ממגפה ומדבר ומכל חולאים ומקרים רעים ב״מ •
ג׳ ויען השל׳יש מסוגל לחן ולחסד בעיני אלהים ואדם •
ד׳ ואת רביע להצלחה גדולה לכל אשר יעשה יצליח בעזרת ה יתברך •
ה׳ וחמו׳שים עלו למצוא מזונותיו ופרנסה טובה בריוח בלי עמל וטורח *
ו' ואת הש'ש מועיל הרבה לפתוח הלב ביראת שמים •
ז׳ ובת שב'ע יזכה לחיים טובים וארוכים לשלום •
והוא שילמד אותו י״ג יום בכוונה עם שמותיו כאמור ואח״כ יסיר אותו מהס״ת והיה עמו וקרא בו כל ימות השנה • ואז יקויים בו כל הסגולות הללו האמורים • ועיין בס׳ זכירה ח״ב • ועיין להרב ש״ט קטן ד״י וי״א כאורך :
ג׳ טעם כ׳ המזמור הזה מסוגל ביתי'ר שא'ת מר״ח אלול ואילך, משום שבר״ח אלול נפתחו י״ג מקורות די״ג מכילן דרחמי והם מתגלים ומאירין למטה במקום אבא ואימא במקיפים שלהם כידוע ליודעי חן • הרב שערי רחמים שם •ויע״ש סודו בבא״ר רחו׳בות :
והא לך קורא נעים צורת המזמור עם שמותיו:
לְדָוִד (א' מצפ"ץ) יְהוָה אוֹרִי וְיִשְׁעִי מִמִּי אִירָא (ב' מצפ"ץ) יְהוָה מָעוֹז-חַיַּי מִמִּי אֶפְחָד : בִּקְרֹב עָלַי מְרֵעִים לֶאֱכֹל אֶת-בְּשָׂרִי צָרַי וְאֹיְבַי לִי הֵמָּה כָשְׁלוּ וְנָפָלוּ : אִם-תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא-יִירָא לִבִּי אִם-תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ : אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת- (ג' ת"ך) יְהוָה אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֵית- (ד' גספ"י) יְהוָה כָּל-יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנֹעַם- (ה' פסטפ"ט) יְהוָה וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ : כִּי יִצְפְּנֵנִי בְּסֻכֹּה בְּיוֹם רָעָה יַסְתִּרֵנִי בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ בְּצוּר יְרוֹמְמֵנִי : וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי וְאֶזְבְּחָה בְאָהֳלוֹ זִבְחֵי תְרוּעָה אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה (ו' תג"ל תומ"י) לַיהוָה : שְׁמַע- (ז' פג"ש סח"ק) יְהוָה קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי : לְךָ אָמַר לִבִּי בַּקְּשׁוּ פָנָי אֶת-פָּנֶיךָ (ח' פתי"א) יְהוָה אֲבַקֵּשׁ : אַל-תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי אַל תַּט-בְּאַף עַבְדֶּךָ עֶזְרָתִי הָיִיתָ אַל-תִּטְּשֵׁנִי וְאַל-תַּעַזְבֵנִי אֱלֹהֵי יִשְׁעִי : כִּי-אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי (ט' טה"ג סח"ק כתכומ"י) וַיהוָה יַאַסְפֵנִי : הוֹרֵנִי (י טב"ת זפ"ט) יְהוָה דַּרְכֶּךָ וּנְחֵנִי בְּאֹרַח מִישׁוֹר לְמַעַן שׁוֹרְרָי : אַל-תִּתְּנֵנִי בְּנֶפֶשׁ צָרָי כִּי קָמוּ-בִי עֵדֵי-שֶׁקֶר וִיפֵחַ חָמָס : לוּלֵא הֶאֱמַנְתִּי לִרְאוֹת בְּטוּב- (י"א פוב"ז) יְהוָה בְּאֶרֶץ חַיִּים : קַוֵּה אֶל-(י"ב פסנת"ץ) יְהוָה חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל- (י"ג פטד"ץ) יְהוָה :
אחר קריאה המזמור ככוונה יאמר אלו הפסוקים
א' שיר למעלות אשא עיני אלה הרים מאין יבוא עזרי:
ב ׳ עזרי מעם ה ׳ עושה שמים וארץ:
ג ׳ ואורח צדיקים כאור נוגה הולך ואור עד נכון היום:
ד' ואני תפילתי לך ה ׳ עת רצון אלהים ברוב חסדך ענני באמת ישעך:
ה ׳ הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל:
ו ׳ הנה עין ה ׳ אל יראיו למיחלים לחסדו:
ז׳ הוד והדר לפניו עוז וחדוה במקומו:
ח ׳ כי עמך הסליחה למען תורא:
ט ׳ חנון ורחום ה ׳ ארך אפים וגדל חסד:
י׳ באור פני מלך חיים ורצונו כעב מלקוש:
י״א כי אל גדול ה ׳ ומלך גדול על כל אלהים:
י״ב אשרי העם יודעי תרועה ה ׳ באור פניך יהלכון:
י ״ ג כשמן הטוב על הראש יורד על הזקן זקן אהרן שיורד על פי מדותיו:
הצגת כל התגובות