שמתם לב לאחרונה שיש פיקוח גדול ביותר בתחבורה הציבורית? מתברר שיש סיבה טובה לכך, והיא שקרוב לשליש מהנוסעים לא משלמים על הנסיעות.
בוועדת החוקה נערך מוקדם יותר היום (שני) דיון לבקשת שליש מחברי הוועדה על מתן קנסות לקטינים. את הדיון יזמו הח"כים משה סעדה, מתן כהנא, טלי גוטליב, יצחק קרויזר, אברהם בצלאל וארז מלול.
מ"מ היו"ר, ח"כ משה סעדה: "הנושא הגיע אלי בעקבות סיפור של אבא לילד בן 13 שנסע באוטובוס ולא תיקף את הרב-קו. הוא לא קיבל דוח ואחרי מספר חודשים האב מקבל תביעה מההוצאה לפועל ללא אפשרות לערער. באגד לא אפשרו לו להגיש השגה. ב-2022 הייתה טיוטת הצעת חוק המחייבת לשלוח להורים מכתב המיידע כשיש דוח והיא לא התקבלה. אסור לנו להיות אטומים אחד לשני".
עו״ד עופר לוי ממשרד התחבורה חשף בדיון: "20%-30% מהמשתמשים בתחב״צ אינם משלמים על הנסיעה. זו לא רק פגיעה בקופת המדינה אלא גם בציבור כשהכסף אמור לחזור בהשקעה לציבור. במטרה לעורר מודעות לנושא הפצנו נוהל חדש שייכנס לתוקף בקרוב".
לטענת לוי: "מי שלא משלם חייב בתשלום תעריף מוגדל. אם זה קטין עד גיל 12 הוא לא חייב בתעריף מוגדל אלא אם הוא מלווה בנוסע מבוגר ועליו יהיה התעריף המוגדל. הורנו לבקרים, שברגע שהם משיתים את התעריף המוגדל על קטין, הם יהיו מחויבים לבקש טלפון של ההורה כדי לידע אותו".
ח״כ טלי גוטליב: "פוטנציאל הנזק מגיע ל-300 מיליון ש"ח בשנה, כיום יש פרצה קוראת לגנב בעוד שבעבר הנוסע היה מתקף בכניסה. קשה לי עם זה שהמדינה מעמיסה על ההורים את הקנס. אני לא מוכנה שהורה יקבל צו של הוצאה לפועל בגלל דוח לילד. למדינה יש כוח בריוני אל מול האזרח, שעלינו לווסת".
מ"מ היו"ר ח"כ סעדה אמר בתום הדיון, כי יפנה בבקשה לקבוע דיון המשך בנושא הבוער.
הצגת כל התגובות