כיכר השבת

תלונה נגד הרשת החרדית "אושר עד": "מטעה צרכנים"

נגד רשת "אושר עד" הוגשה תלונה בגין הטעיית צרכנים. מהתלונה עולה כי הרשת הבליטה מחיר בקבוק בירה ללא פיקדון. בנוסף, הצרכן נדרש לקנות שמנת מתוקה רק בתוך מארז. הרשת: "השילוט עומד בכל דרישות החוק" (צרכנות)

| 12 |
תלונה נגד הרשת החרדית "אושר עד": "מטעה צרכנים"
(Serge Attal/ Flash90)

ענווה גוטמן מנתיב העשרה ביקרה בסניף "אושר עד" וגילתה חשד לכאורה להטעיית צרכנים מצד הרשת. כך דווח באתר "וואלה".

על פי הדיווח, גוטמן טוענת כי נתקלה במספר מקרים בהם "אושר עד" הטעתה צרכנים. אם עד כה היא לא פעלה בנידון, כעת היא החליטה להגיש תלונה נגד הרשת למועצה לצרכנות.

התלונה הראשונה מתייחסת לכך שהרשת הציגה על גבי כרזה, שני מחירים עבור אותו בקבוק בירה "הרנברג". אלא שהמחיר שהובלט היה 3.90 שקלים ליחידה והמחיר שנכתב בקטן בתחתית העמוד, היה 4.20 שקלים כולל פיקדון, זאת לכאורה בניגוד לחוק הגנת הצרכן שקובע כי הצגת מחיר המוצר אמורה להיות של המחיר הכולל.

בנוסף, הרשת לא הקפידה על הצגת מחיר המוצר על גבי המוצר עצמו באמצעות מדבקה, זאת לכאורה גם בניגוד לחוק.

על פי התלונה הנוספת של גוטמן, הרשת מכריחה את הצרכנים לקנות מוצרים במארזים ולא מאפשר במקרים מסויימים לקנות מוצר בודד. גוטמן התלוננה על מארז שלישייה של שמנת מתוקה הנמכרת בישראל כמוצר בפיקוח. לטענתה, אין היגיון שמוצר יימכר במחיר בפיקוח אבל לא יתאפשר לצרכנים לרכוש אותו ביחידה בודדת אלא רק במארז, זאת למרות שהמחיר למארז זול יותר מהמחיר ליחידה.

מרשת "אושר עד" נמסר בתגובה: "השילוט עומד בכל דרישות החוק. ההבחנה בין מחיר המוצר לבין הפיקדון, אשר איננו חלק מן המוצר, מקובלת בשוק הקמעונאי כפי שניתן להיווכח בכל סרט קופה".

12 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
10
בקניה שבצעתי 8ל6 2016 בשעה 19/40 קנתי 8 שמנת מתוקה לא היה הגבלה למוצר בקופה שעברתי את המוצרים קופאית ראשית הודיאה לקופאית שיש הגבלה ל6 שמנת מתוקה אני איתי גבר בסוף החישבון אמרתי לקופאית עים יש הגבלה אני מחזיר הכול הקופאית פנתה למנהל ואמרה לא את מה שאני אמרתי המנהל עמר שיחזיר הקניה עמדה על 850 שח
9
ביקרתי כלקוח קבוע בסניף אושר עד סניף לוד 6.7.15 יש לי תיעוד של מוצרים הרשת מפרסמת מחירים במדפים על כל מוצר ובפועל כשמגיעים לקופה המחיר יותר גבוה ללקוחות שמבחינים בעניין פונים לקופה הראשית לקבל החזרים והייתי עד למספר מקרים באותו זמן על החזרת כסף ללקוחות זה קרה על מספר מוצרים
מלבד אלכוהול
8
אני היום קניתי שם מארז של 4 פחיות פפסי מקס בתוך מין תיק צד היה כתוב שהמארז עולה 9.90 ובקבלה ראיתי שהוסיפו לי פיקדון על כל פחית כך שסך הכל זה עלה לי בעוד 1.20 זה פשוט מעצבן כל הטריקים הקטנים שלהם לגנוב כסף יש לי קבלה אם משהו רוצה
בכל רשתות השיווק והמכולות תמצאו שמחירהבקבוקים נכתבים ללא עלות הבקבוק הריק. תמיר המחיר מופיה בחשבון כתוספת למשקה. כתוב בנפרד, פיקדון 0.30 אג'. תפסיקו סתם להתלונן.

הצגת כל התגובות

7
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
6
אותי לא מעניינים סקרים. אותי לא מעניינות פרסומות. אותי לא מעניינות תלונות. אותי מעניין סיכום סופי. אני מגיעה הביתה מאושר עד- עם מוצרים מעולים והרבה מוצרים ובסופו של דבר המחיר לא בשמים. לעומת זאת, במקומות אחרים הייתי חוזרת הביתה עם פחות מוצרים ומתפשרת על איכות ברוב המקרים כדי להגיע למחיר זול- ועם כל
5
גניבת דעת
4
חרטטנים גם אני נתקלתי בזה
3
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
2
כולם עושים את זה גם מגה שופרסל רמי לוי ועוד עזבו את אושר עד בשקט חוצפנים עד שיש מקום שאפשר לקנות בזול אתם רוצים להרוס טפשים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
1
אתמול ביקרתי באושר עד בראדון לציון. מלא מוצרים מוצגים ללא מחיר. שרות לקטחות ומענה אין מצידכם בקשר לתלונה על מוצר מסויים שהיה מקולקל. בבקשה בפעם העשירית שמישהו יצור קשר איתי תודה
צרכנות