שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' תוקף בחריפות רבה את גילה אדרעי העומדת בראש וועד העובדים של רכבת ישראל. "תכירו. האישה שבתמונה למטה היא זו שבבריונות בלתי חוקית וחסרת אחריות פוגעת בכם ומנסה לפגוע בפתיחת קו הרכבת המהיר לתל אביב בלוח הזמנים המקורי", כתב סמוטריץ' בדף הפייסבוק שלו.
בפוסט ארוך הוא מגולל את הסיפור כולו, "פרויקט החשמול של הרכבת המהירה מירושלים לתחנת ההגנה בתל אביב הסתיים כבר פיזית. הנהלת הרכבת והעובדים הנהדרים שלה עובדים קשה מאוד כבר תקופה ארוכה כדי לפתוח את הקו כולו בלוח הזמנים המקורי. מה שנשאר כעת זה לבצע שורה של ניסיונות ותקופת הרצה כדי לקבל את האישורים הנדרשים לפי הסטנדרטים הבינלאומיים ולפתוח את הקו בשבילכם".
"בלילה שבין חמישי לשישי היתה אמורה להיות נסיעה ראשונה של קטר על הקו כדי לבדוק אותו לקראת ההרצה. זה לא קרה. למה? כי הגב' גילה אדרעי החליטה שזה לא מוצא חן בעיניה אז היא ניצלה את הכח המוגזם שיש לה ביד כיושבת ראש וועד העובדים והורתה להם לא לבצע את נסיעת הניסוי", תוקף השר.
לדבריו, החלטתה של אדרעי לא עניינית, "ועל מה יצא קצפה הפעם? לרכבת יש מרכז ניהול ישן ולא יעיל. בהשקעה גדולה בנינו מרכז חדש ומתקדם בלוד שאמור לאפשר לנו לנהל טוב יותר את המשאב המוגבל הזה לטובתכם הנוסעים. בשבוע שעבר מנכ"ל הרכבת נפגש עם עובדי המרכז והסביר להם את חשיבות המעבר. הוא הבטיח להם שאיש מהם לא יפגע מהמעבר. גילה לא אהבה שהמנכ"ל מרשה לעצמו להיפגש עם "העובדים שלה" בלי רשותה אז היא החליטה לעשות שריר ולהראות לכם מה זה. כן לכם. בכם היא פוגעת, לא בשום דבר אחר".
"אתם קולטים את זה? לשיטתה של יו"ר הוועד עובדי הרכבת הם עובדים שלה, ולמנכ"ל הרכבת - שאמור לנהל את הרכבת לטובת כולנו - אסור להיפגש איתם ולנהל אותם, כמו שכל מנהל של חברה נורמלית עושה. אז זהו שלא. אנחנו נשים סוף לחגיגה הזו. עובדי הרכבת הם עובדי החברה, שהיא חברה ממשלתית. יש לה שר אחראי, יו"ר, דירקטוריון, ומנכ"ל, והם מנהלים וינהלו את החברה והעובדים", מצהיר סמוטריץ'.
"יש אכן ברכבת גם וועד עובדים שאמור לשמור על זכויות העובדים, וזה טוב ויפה, אבל יו"ר הוועד לא תנהל את הרכבת ולא תקבע אם נעבור למרכז הבקרה החדש או לא. נקודה" הודיע שר התחבורה.
סמוטריץ' תוקף באופן אישי את אדרעי ומביא דוגמאות נוספות על התנהלותה, "חושבים ששמעתם כבר הכל? תופתעו, אבל ממש לא. קחו עוד דוגמא אחת קטנה כדי להבין את גודל האבסורד. עובדי הרכבת מצויידים במכשירי מירס ישנים שחברת מירס כבר לא נותנת להם שירות. הנהלת הרכבת הזמינה לעובדים מכשירים חדשים וטובים מהדור המתקדם ביותר. זה כמובן טוב לעובדים, טוב לחברה, וטוב לציבור. פשוט, לא? אז זהו שלא. לגב' אדרעי זה לא בא בטוב. המכשירים החדשים שוקלים 40 גרם יותר מהקודמים (קראתם טוב - ארבעים גרם בלבד!). היא החליטה שמדובר בהרעת תנאים ולכן הורתה לעובדים לא לקחת אותם. אז עובדי הרכבת ימשיכו להשתמש במכשירים ישנים ודפוקים ואתם תמשיכו לקבל שירות רע כי זה מה שגילה החליטה".
סמוטריץ' טוען כי הסיבה שאדרעי נלחמת כעת היא מרתון דיונים שאמור להתקיים בכפר המכביה בעוד כשבועיים כדי לסכם את המו"מ בין ההנהלה לעובדים.
"אז בואו נעשה סדר אחת ולתמיד: ברכבת יש עובדים חרוצים וטובים, אבל יש יו"רית חסרת אחריות שמתנהגת בבריונות עבריינית, פוגעת בעובדים, פוגעת ברכבת ופוגעת בכם הנוסעים. עובדי הרכבת הם עובדי הרכבת ולא עובדי הוועד. ההנהלה החדשה והטובה של הרכבת מקבלת ממני גיבוי מלא והיא שתנהל את הרכבת ותתן הוראות לעובדים. מי שלא מבין את זה לא יישאר במערכת. נקודה", איים סמוטריץ' שבכלל לא בטוח שיישאר בתפקיד בעוד כשבועיים לאחר הבחירות.
סמוטריץ' הצהיר כי יילחם בנושא השביתות באופן כללי, "אני חוזר על ההתחייבות שלי, שלשמחתי בבחירות האחרונות גם ראש הממשלה נתניהו הצטרף אליה, לחוקק מיד בתחילת הקדנציה את החוק שיחייב בוררות חובה בשירותים חיוניים ויאסור שביתה נגד הממשלה כריבון. אני לא נגד עבודה מאורגנת. עבודה מאורגנת שנועדה לשמור על זכויות עובדים הוא דבר חשוב וטוב, אבל היא לא מנהלת את המדינה או את השירות הציבורי וחייבים לשים סוף למציאות האבסורדית הזו שבה אזרחי ישראל הם בני ערובה לגחמות של ראשי וועדים שעושים פוליטיקה וגורפים רווחים אישיים על גבו של הציבור. לזה נשים סוף! נקבע בעזרת השם בחוק סנקציות פליליות ואזרחיות כנגד מי שיפר אותו ויתחכם במחלות מזוייפות ושאר תרגילים. החוק הזה יחוקק פשוט כי אין ברירה. נקודה".
"אין דבר שפוגע יותר בעבודה המאורגנת ובעובדים מאנשים חסרי אחריות שעושים שימוש לרעה בכח שיש להם. יו"ר וועד עובדי הרכבת מוציאה שם רע לרכבת, לעובדים ולעבודה המאורגנת בכלל. יו"ר ההסתדרות הקודם הבין את זה והדיח אותה מתפקידה. חבל שהנוכחי עוד לא מבין את הנזק שהיא גורמת להסתדרות והולך בדרך של קודמו", תקף סמוטריץ.
תגובת ועד עובדי הרכבת: "מביך ועצוב לקרוא מה שיש לשר התחבורה סמוטריץ׳ לכתוב לציבור מבלי שיודע דבר וחצי דבר על יו"ר הוועד או על עובדי הרכבת - גם לא על העניינים שהתיימר לכתוב עליהם.
"שר התחבורה מעולם לא החליף עם יו"ר הוועד או עם כל גורם אחר בוועד אף לא מילה אחת. אבל זה לא מנע ממנו לפרסם את דברי הבלע והשקר חסרי האחריות שפרסם היום. חבל שבעיני השר סמוטריץ׳ האמת איננה אופציה ובירור העובדות מיותר. העיקר הרפש והססמאות גם אם הן ריקות מכל תוכן.
"ועד העובדים לא נתן שום הוראה על שיבושים או עיצומים ולא סתם ביה"ד לא הוציא אתמול שום צו נגדו אלא להיפך, הורה להנהלה לא לבצע שום מיקור חוץ בתקופת המו"מ.
"אנחנו קוראים לשר להיפגש עם ועד העובדים ולהכיר, לפחות באופן שטחי, את העובדות לפני שמגבש דעה כלשהי ומפיץ הכפשות נטולות בסיס לציבור.
"אין ספק שלולא היתה אישה עומדת בראש הוועד לא היה השר מצרף תמונה ומתיחס אליה בלשון מסיתה. לצערנו, הסגנון, המילים שבחר וסילוף העובדות מעידים על השר יותר מאשר על וועד העובדים והעומדת בראשו".
הצגת כל התגובות