כיכר השבת

הרפורמה בתח"צ

לא טענתם את הרב קו? תשלמו כפול באוטובוס

החל מסוף חודש אלול, נוסע שיעלה לאוטובוס בירושלים ללא כרטיס מוטען, ייאלץ לרכוש רב-קו חד פעמי עם נסיעה בודדת בעלות של 5 שקלים, וזאת במסגרת הרפורמה בתח"צ בירושלים (רכב)

| 21 |
לא טענתם את הרב-קו לפני העלייה לאוטובוס? תשלמו כפול
(צילום: אורי לנץ - פלאש 90)

בחודשים האחרונים משרד התחבורה מוביל רפורמה בתחבורה הציבורית בה יתרכז הנהג בנסיעה בלבד ללא צורך בהתעסקות בתשלום ובטעינת כרטיס הרב-קו. כחלק מתקופת ההסתגלות, ניתן היה בחודשים האחרונים לטעון את הרב-קו ב"חופשי יומי" או בנסיעה בודדת. אך החל מסוף החודש הנוכחי תבוטל גם אפשרות זו.

נוסע שעלה לאוטובוס עם כרטיס לא מוטען ייאלץ לרכוש מהנהג כרטיס רב-קו חד פעמי עם נסיעה בודדת בעלות של 5 שקלים. המשמעות היא שנוסע שלא טען את הכרטיס לפני העלייה לאוטובוס ייאלץ לשלם כפול על הנסיעה. 5 שקלים על הכרטיס החד פעמי בנוסף לעלות הרגילה של הנסיעה- 5.9 ש"ח. סה"כ ייאלץ הנוסע לשלם 10.9 על הנסיעה על אף שברשותו כבר קיים כרטיס רב-קו.

במשרד התחבורה מציינים כי הם מרגישים שהציבור הירושלמי הספיק להסתגל לשינויים וכי מספר הפניות שהתקבלו נגד המהלך היה נמוך ונראה כי נוצרו התנאים לעלות בצעד נוסף בתהליך ובעצם לסיים את הרפורמה. החל מסוף החודש, מציינים במשרד התחבורה, לא ניתן יהיה לבצע שום סוג של הטענה אצל הנהג.

לגבי אוכלוסיית הקשישים, במשרד התחבורה אומרים כי מתוך התחשבות בפער הטכנולוגי, קשישים יוכלו לרכוש כרטיס נייר חד פעמי בודדים אצל הנהג.

משרד התחבורה העמיד לרשות ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית מגוון רחב של אפשרויות טעינה של כרטיס הרב קו לפני העלייה לאוטובוס. ברחבי ירושלים נפרסו 400 נקודות הטענה שב-100 מהם ניתן לשלם אף במזומן ובשאר רק באשראי. בנוסף על כך, ניתן להטעין את הרב-קו במכשירי הכספונטים ברחבי ירושלים, בעמדות ההטענה ברכבת הקלה ובעשרות חנויות ברחבי העיר.

אופציה נוספת לטעינת הכרטיס היא לבעלי כרטיס עם שבב חכם דרך אפליקציית 'רב-קו אונליין' וכן במחשב באמצעות קורא כרטיסים.

תוכן שאסור לפספס
21 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
17
כפי שכבר ציינו מספר מקומות הטעינה מועטים ומטריחים את האזרחים לבזבז זמן יקר כמו כן גם טעינה במכשירים של הרכבת הקלה מגבילים לשטקות של 20 או 50 ובכך מונעים מהאזרח להטעין רב קו. זה שהיו מספר פניות מועט איהו מוכיח דבר משום שלאזרח כבר אין אמון במערכת שתעשה משהו בשבילו ולטובתו. כל המהלך עוזר לתזרים מזומנים
צבי
16
האם הנושא שאי אפשר יהיה לקנות חופשי יומי עם כרטיס רב קו אצל הנהג. יהיה רק בירושלים או שזה תקף לכל הארץ בנסיעות בתחבורה ציבורית????
מיכל אגי
15
איך תייר אמור לדעת על הדבר הזה ???????
משה

הצגת כל התגובות

14
זה ממש חוצפה, ויהיה מכשיר למילוי בכל תחנה לו אז אדם שצריך לנסוע על הבוקר מה יעשה? איפה ההגיון כאן
חוצפה
13
עצוב שמקשים על ציבור הנוסעים ומענישים בתשלום נוסף
אנונימי
12
הלוואי וזה משאלה של כל נהג בתחבורה הציבורית !!! שיפסיקו להתעסק עם כסף ושיהיה הפרדה בין הנהג לנוסעים. ושהציבור יתחילו להטעין בסכומים יותר גדולים מאשר כל יום לטעון את הרב קו ב 30 שקל ולתת לנהג שטר של 200! יש מספיק מקומות או מכונות או דרך אפליקציה של רב קו אונליין לא כל דבר צריך להיות באחריות הנהג ! הנ
מוישי
11
וגם אם נניח יש לי מכשיר עם תמיכה בNFC שיכול להטעין את הכרטיס אני ממש לא מעוניין לתת את כרטיס האשראי שלי בצורה כזו לא מאובטחת דרך הפלאפון. וגם ההורים שלי לא ידעו להטעין ככה קיצר בעייתי שלא נותנים הנחיות איך לתפעל את כל העסק
מישהו
10
חייבים להתקין מכשירים באוטובוס, פשע. בפרט לאלה שמגיעים מחוץ לירושלים ולא מודעים לרפורמה המגבילה הזו.
לא משנה
9
מה עם רפורמה כזאת בכל הארץ, כבר מזמן טוענת שהנהג לא אמור להתעסק בכסף...
טיטי
8
כל עוד אין אפשרות טעינה עצמית בתוך האוטובוסים כל הרפורמה הזו היא חד צדדית לטובת הנהגים ופוגעת מאוד בציבור הנוסעים. לסיכום מדובר בכישלון טוטלי של משרד התחבורה ופגיעה חמורה מאוד באינטרס הציבורי של הנוסעים עצמם.
עו"ד ירושלמי
7
במסגרת שהותנו בחופשה בירושלים יצא לנו לנסוע ברכבת הקלה משפחה עם כמה ילדים היינו עם רב קו אחד לילדים מוטען בהרבה כסף ולהפתעתנו לא היה ניתן להעביר מעבר לפעם אחת וכמובן הגיע פקח אטום והצטרפה אליו פקחית אטומה ושניהם ביחד רצו שנרד מהרכבת או שנשלם קנס מדוע האטימות הזו? בכל כלי התחבורה האחרים אפשר להעביר
בני ברקית
6
איךךךךךך תגידו איךךךךך אני יכול להטעין חופשי יומי או חודשי??? הרי גם שיש לי מספיק כסף ברב קו אני לא יכול להטעין חופשי יומי מהערך הצבור!!
לא מבין
5
באמת צריכים לשלם `קנס` של 10.90 שח לנסיעה לאדם? נשמע לא הגיוני....
שאלה
4
יש מקומות שבשביל להטעין צריך לעשות טיול שנתי ברגל מרוב שזה רחוק.. שישימו בכל תחנה עמדה לטעינה ולא רק במרכז העיר.. גם בשכונות חיים אנשים
מיכל
3
גם ירושלמי מלידה לא כל כך יודע להסתדר עם הצרה הזאת, אז מה יאמרו אלה שבאים רק לביקור? ותיירים?! מה הם יעשו?! חלם או סדום - זה כאן!
ירושלמית ותיקה
2
בדרום ולא רק יש עמדות טעינה בתוך האוטובוס והתשלום על הנסיעה לא קשורה לנהג בכלל
מישהו
1
רבים המכשירים במרכז העיר שלא עובדים
haim
אולי גם יעניין אותך
תחבורה ציבורית