ארבעה ימים לאחר שנפתח הנתיב השלישי בכביש מספר 1 בין תל אביב לירושלים, נערכה נסיעת מבחן במקום - ממנה עלה כי חלק מהעומס לכיוון ירושלים שינה מיקום ושהיעד שהציב שר התחבורה של 35 דקות בינתיים אינו ריאלי, אך מי שאופטימי בקשר לעתיד אינו טועה.
כזכור, הנתיב השלישי נפתח בסוף השבוע שעבר לתנועה, בקטע שבין המחלפים מוצא ושער הגיא, כדי להשלים את המהלך שהחל עם חניכת מנהרות הראל לפני כחצי שנה, אז הבטיח שר התחבורה ישראל כץ, כי הנסיעה מירושלים לתל אביב או בחזרה תארך 35 דקות.
כתבי ynet נסעו ממחלף קיבוץ גלויות שביציאה מת"א ועד לצומת גינות סחרוב שבכניסה לירושלים, ובחזרה - בשעות העומס - כדי לבדוק האם ההבטחה מתממשת. והם מתארים: "יצאנו ב-8:17 מת"א. נסענו באופן רצוף וללא הפרעה עד לאזור מחלף מוצא, שאליו הגענו ב-8:52, לאחר 35 דקות בדיוק. המשמעות היא שהפקק הקבוע שהחל כחמישה קילומטרים לפני מנהרות הראל, בשל ההתכנסות של שלושה נתיבים לשניים, והסתיים מעט לפני הכניסה למנהרות - אינו קיים עוד".
עם זאת, יתכן שפתיחת הנתיב הנוסף העבירה חלק מפקק זה לכיוון ירושלים, ו"לכן העומס בכניסה לבירה, בין מחלף מוצא לגינות סחרוב, התארך במעט יחסית לבדיקתנו הקודמת ונמשך 13 דקות (לעומת 10 לפני פתיחת הנתיב)".
סיכום הנסיעה לירושלים: הנסיעה אליה מת"א נמשכה 48 דקות, לעומת כשעה לפני פתיחת הנתיב השלישי. קרוב למה שהובטח אבל לא ממש.
"את הנסיעה בחזרה מירושלים התחלנו ב-9:22", ממשיכים ומתארים הכתבים אמיר אלון ואסף זגריזק. "גם בדיקתנו הקודמת העלתה שאין פקקים בכיוון הזה, לפחות עד למחלף גנות שבסמוך לחולון. לכן, פתיחת הנתיב השלישי באזור מנהרות הראל לא השפיעה על זמן הנסיעה מירושלים לתל אביב, והיא הייתה חלקה עד לפקק שנוצר בין גנות לקיבוץ גלויות ונמשך שבע דקות".
סיכום הנסיעה חזור: "הגענו בשעה 10:00, לאחר 38 דקות נסיעה - קרוב ליעד שהציב שר התחבורה. יצויין, כי בבדיקה הקודמת התזמון היה כ-50 דקות.
הצגת כל התגובות