כיכר השבת

נר חמישי

החנוכיה המוזיקלית: אלבום שאין עוד מלבדו

מידי יום בוחר 'המבקר', נתנאל לייפר את אחד האלבומים שהכי השפיעו על המוזיקה החסידית בכל שנותיה. בנר חמישי של החנוכיה המוזיקלית נבחר "אין עוד מלבדו" של MBD (מגזין)

| 3 | כיכר השבת |
החנוכיה המוזיקלית: אלבום  שאין עוד מלבדו
(צילום: סטודיו כיכר השבת)

השנה היא תשנ"ז (1997) ולעולם המוזיקה החסידית הגיע האלבום "אין עוד מלבדו" של גדול הזמר החסידי, מרדכי בן דוד ומבחינה מוזיקלית אין ספק שזה גם האלבום של המעבד הוותיק והמוערך, משה מונה רוזנבלום שגם הלחין כמה מהלהיטים הכי גדולים שלו ושעבודת העיבוד המופלאה שלו באלבום מציבה אותו בשורת האלבומים המרשימים ביותר מוזיקלית במוזיקה החסידית.

לשאר האלבומים בפרויקט "החנוכיה המוזיקלית"

גם מרדכי בן דוד, ממשיך ב'אין עוד מלבדו' להלחין וליצור להיטים היסטריים דוגמת "והכן פרנסתנו" ו"קלי", שני שירים שחרוטים על קיר הזהב של המוזיקה החסידית.

This browser does not support the video element.

ההשפעה של האלבום על הציבור הייתה מטורפת, האלבום "נטחן" בכלי התקשורת של אותם ימים והלהיטים שלו שטפו את אולמות החתונות. כל תזמורת שכיבדה את עצמה פתחה במשך כמה שנים את ההרקדה השנייה של החתונות עם הפתיח הבלתי נשכח שפותח את האלבום והלהיט 'אין עוד מלבדו'. כל גיטריסט שכיבד את עצמו הפליא במהלך הסעודה עם הקטע המעביר המדהים ואחד היפים אבר בהיסטוריית המוזיקה החסידית בשיר "קלי", הברקה גאונית של מונה רוזנבלום שעד היום נחשבת לאחד מסולו הגיטרה הטובים ביותר בז'אנר.

את האלבום חתם השיר "חברון", שהיה אז להיט אופנתי במיוחד מבחינה פוליטית לפני הסכם חברון כשהיה חשש על מסירת מערת המכפלה והעיר כולה לידי הפלסטינים. המילים "חברון מאז ולתמיד" שהפכו לסלוגן המאבק נכתבו על ידי בנו של מונה - שניאור רוזנבלום כשאביו אחראי ללחן הסוחף.

This browser does not support the video element.

מן האלבום בלטו גם השירים "על כל רגע" בלחנו של יוסי גרין עם הפתיח הכיפי שהולחן על ידו כבר בעת כתיבת השיר, "ענבי הגפן" שנכנס לכל החתונות, "

אין ספק של-MBD יש אלבומים מצוינים רבים, חובבי המוזיקה שלו יבחרו ככל הנראה גם באלבום הכפול, ובאלבום "משיח" ואף ב"תמיד בשמחה" כאלבומי מופת משפיעים במיוחד, והם אכן לא טועים. אבל הבחירה שלי דווקא ב'אין עוד מלבדו' מהסיבה הפשוטה, הוא היה הפיק של מרדכי בן דוד והאלבומים שהגיעו אחריו כבר שייכים בעיני לתקופה אחרת ושונה של הזמר הכל כך משפיע הזה.

חושבים אחרת? הגיבו בתגובות

תוכן שאסור לפספס
3 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
3
באלבום הזה שומעים את השינוי בקול של מרדכי, לקול יותר מבוגר, פחות חזק, ירידה בטון ובדיוק, לעומת האלבום הכפול ומשיח שאז הוא היה ברמה הגבוהה ביותר מבחינת היכולות המוזיקליות הפלאיות שלו.
אבי אבגד
2
מזדהה עם כל מילה, אני פריק של MBD, ואין ספק ש׳אין עוד מלבדו׳ הוא חתם דור של מוזיקה אותנטית. באלבום ׳לולא׳ שהגיע אחריו כבר נכנס הדאנס בשיר ׳ישמחו׳ ומאז סגנון הלחנים גם השתנה. אבל אני לא יכול לבחור דיסק שהוא הכוכב של הכוכב. ואני תפילתי הוא פלא נוסטלגי. ׳משיח במהרה יבוא׳ הוא מדמיע. ׳האלבום הכפול׳ הוא י
נהנתי לקרוא!
1
מרדכי בן דוד אין לו שני בהבנה המוזיקאלית וברמת השירה הפאנומינאלית האיש שהמציא את סיגנון המוזיקה החסידית הנוכחית ביחד עם מונה רוזנבלום מלך מלך מלך אמיתי
קריינדל
אולי גם יעניין אותך
מגזין