כיכר השבת

"לא רק בוואטסאפ"

בזכות תלונה של חרדית ממודיעין עילית; מבקר המדינה קבע כלל חדש ל'דירה בהנחה'

בדו"ח המבקר שפורסם היום, צוין כי השנה - הייתה שנת שיא בכמות התלונות של הציבור, כדוגמה הוא הביא תלונה של תושבת מודיעין עילית שהתלוננה כי לצורך הרשמה לדירה בהנחה דרשו ממנה זיהוי בווצאפ אך היא אינה מחזיקה במכשיר חכם | נציבות התלונות במשרד מבקר המדינה פנתה למשרד השיכון והוחלט כי יש זכאות לבצע זאת באמצעות זום (חדשות חרדים)

| 3 | כיכר השבת |
וואטסאפ
וואטסאפ (shutterstock)

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן, מפרסם לפני זמן קצר (שני) את דו"ח נציב תלונות הציבור השנתי. על פי האמור בדו"ח, בשנת 2023 התקבלו בנציבות תלונות הציבור 22,356 מכתבי תלונה, גידול של 7% לעומת מספרם בשנת 2022.

מדובר בשנת שיא בכמות התלונות שהתקבלו. בשנים 2023-2019 חל גידול של 57% במספר מכתבי התלונה שהתקבלו בנציבות. 43% מהתלונות שלנציבות הייתה סמכות לברר אותן בשנת 2023 נמצאו מוצדקות או באו על תיקונן (שיעור קרוב לזה של שנת 2022 - 44%).

31.4% מהתלונות שטופלו בשנת 2023 עסקו בנושא השירות לציבור ו-52.6% מהן נמצאו מוצדקות. בשל חשיבות הנושא, תפרסם הנציבות בשנת 2024 דוח מיוחד שיעסוק בנושא טיב השירות שנותנים הגופים הציבוריים במדינת ישראל.

במסגרת הדו"ח מציין המבקר דוגמא לתלונה הקשורה במגזר החרדי, כאשר תושבת מודיעין עילית ביקשה להשתתף בהגרלה שמנהל משרד הבינוי והשיכון ל"דירה בהנחה" באמצעות חברות הרשמה. לצורך קבלת אישור זכאות להשתתף בהגרלה היא נדרשה לאמת את זהותה באמצעות שיחת וידאו בוואטסאפ.

המתלוננת שהגישה את התלונה לנציבות התלונות במשרד מבקר המדינה, ציינה כי היא אינה מחזיקה בטלפון חכם מטעמי דת, ועל כן ביקשה להשתמש בחלופה אחרת של זיהוי, דוגמת שיחה באמצעות זום - אך בקשתה נדחתה.

נציג חברת ההרשמה הציע לה להגיע לאחד מסניפיהם לצורך השלמת הליך ההזדהות, אך אין סניף סמוך לביתה. בעקבות התערבות הנציבות, השלימה המתלוננת את הליך ההזדהות - ומשרד השיכון הנחה את חברות ההרשמה כי במקרה שמבקש אישור זכאות אינו יכול לבצע שיחת וידאו באמצעות וואטסאפ, הוא רשאי לבצע זאת באמצעות זום.

יצוין כי בדו"ח עולה הנתון הבא: מבין כלל המתלוננים היהודים לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה בשנת 2023, 31.5% נמנים על החברה החרדית.

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן מציין בדוח הנרחב העוסק גם בתלונות הקשורות למלחמה כי, "במהלך מלחמת 'חרבות ברזל' עלו כשלים וליקויים רבים בטיפול הממשלה באזרחים".

לדבריו, "נציגי נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה הגיעו לכ-90 מוקדים של מפונים והצליחו לסייע למרבית המתלוננים. מיד לאחר פרוץ המלחמה, הפעילה הנציבות קו חם לשירות הפונים והמתלוננים. צוותי הנציבות אף יוצאים לשטחי כינוס של חיילי מילואים, כדי לאפשר להם להגיש תלונות לנציבות באופן מהיר וקל. על ראש הממשלה והשרים הרלוונטיים לוודא שחמ"ל אזרחי ייתן מענה ראוי ואפקטיבי לכלל המפונים ובפרט מהצפון".

תוכן שאסור לפספס
3 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
3
ואם אין לבנאדם סמארטפון או אינטרנט? החוקים מלאי חורים
2
גם זום לא נגיש לכל חרדי באשר הוא. ויש למצוא פתרונות לנושא הזה...
1
אפשר לעשות זום בטלפון לא חכם?
אולי גם יעניין אותך
בארץ