כיכר השבת

כישלון מחללי השבת

שבוס תפסיק את התחבורה בשבת בירושלים

חברת 'שבוס', שיצאה בקול רעש גדול במיזם להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, ספגה כישלון מהדהד לאור חוסר הביקוש והודיעה על השהיית הפעילות בירושלים (אקטואליה)

| 5 | כיכר השבת |
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כישלון מהדהד ליוזמת התחבורה ציבורית בשבת בירושלים: חברת 'שבוס' שיצאה בקול רעש גדול במיזם להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, ספגה כישלון מהדהד בשל חוסר ביקוש והודיעה על השהיית הפעילות בירושלים.

ל'כיכר השבת' נודע כי היוזמה נכשלה בערים נוספות, וכך גם הקווים שהופעלו מחולון וממעלה אדומים פסקו בשלב זה. בנוסף, בקו הקיים על ציר אשדוד - ראשון לציון - תל אביב, יש שתי הסעות בלבד, הלוך וחזור.

מדובר בקו שמופעל ברכבי הסעות קטנים ולא באוטובוסים, זאת בשל מיעוט הנוסעים. בירושלים, כך מתברר, הביקוש היה מועט, אם בכלל שהוביל להחלטה להשהות את המיזם.

בהודעה שהוציאה החברה נכתבו דברים אחרים המלמדים על "הקפאה זמנית" בלבד. "שבוס מקפיא את פעילותו בירושלים לחורף, לפחות עד הכינוס הקרוב של חברי האגודה לתחבורה שיתופית שיתקיים ב30.11.2019 בירושלים, על מנת לחשב מסלול מחדש. הפעילות של המסלול אשדוד - ראשון לציון - תל אביב נמשכת כרגיל", נכתב בהודעה.

האגודה אף ביקשה מהציבור תרומות להמשך הפעילות. כזכור, מדובר ביוזמה פרטית שאיננה ממומנת על ידי משרד התחבורה, אך אילו היה נלקח תשלום מהנוסעים, הרי שהייתה נוצרת בעיה חוקית להפעלת הקווים שהינם בניגוד לחוקי משרד התחבורה.

בהודעה שהוציאה חברת 'שבוס' היא אף מתגאה כי הפעלת התחבורה ציבורית בשבת באזור גוש דן נולדה בעקבות 'שבוס'.

את הכישלון בהפעלת התחבורה בירושלים בשבתות, מתרצים בחברה ברוב חרדי הקיים בעיר: "אם הירושלמים החילונים היו פורשים יחד מהעיר היינו מהווים לבדנו אחת הערים הגדולות בישראל, עם כ-200,000 תושבים. יש בעיר 45,000 סטודנטים. ואם היינו מוסיפים את התושבים הערבים והחלק הגדול של מסורתיים שנוסעים בשבת, היינו רוב בעיר, והעיר הגדולה בארץ".

תוכן שאסור לפספס
5 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
5
מיזם שאין לו תקצוב צריך להפעיל מערכך הסעות, פרסומים, וכו, לא יכול להצליח. אין לזה קשר לביקוש. אם היתה תחבורה ציבורית רגילה ורציפה בשבת, חצי מהציבור החילוני היה מוותר על האוטו ומשתמש בה. אבל אי אפשר להיות מושבתים 80 יום בשנה.
שלי שלי
4
בגלל שאין תחבורה ציבורית סדירה ולכולם יש רכבים אז אנשים נוסעים ברכבים הפרטיים שלהם. לא יודע למה זה נשמע כנצחון למתנגדי תחבורה ציבורית
שלמה
3
השאלה אם החברה האלה הם צרכני תחבורה ציבורית הסיפור הגדול הוא היצע וביקוש ושם מה לעשות לחילוני הגרעיני אינן יותר מידי צורך בתחבורה ציבורית ..
james

הצגת כל התגובות

2
המסורתיים לא כל כך נוסעים בשבת, ולערבים יש את התחבורה הציבורית שלהם שפועלת כסדרה, כך שזו סתם דמגוגיה.
אז זהו שלא...
1
לכן עדיף לא להתעסק בזה
אבי
אולי גם יעניין אותך
בארץ