כיכר השבת

בשידור טלפוני

האדמו"ר מצאנז: "שמא לכן פרצה המגיפה"

הרבי, שכבר התאושש מהנגיף, נשא דברים בפני חסידיו בשיחה טלפונית: "בכל דבר שקורה בעולם צריך לדעת שהקב"ה פועל במידה כנגד מידה", הסביר את המגיפה (אנ"ש)

| 16 | כיכר השבת |
האדמו"ר מצאנז: "שמא לכן פרצה המגיפה"
(צילום: משה גולדשטיין)

האדמו"ר מצאנז נשא אמש דברי חיזוק והתעוררות לרגל האושפיזין של יעקב אבינו, תוך שהדברים משודרים לכלל החסידים בשידור טלפוני.

בדבריו התייחס הרבי לנגיף הקורונה ולמצב הקשה השורר בארץ ובעולם, ולדבריו הקב"ה מראה לנו כי עלינו להתחזק בנושא של מחלוקת ובין אדם לחבירו.

"איני אומר מוסר לאחרים, אבל כל אחד שמתבונן מבין שאנחנו נמצאים בעיצומה של מגיפה שנמשכת כבר חודשים ארוכים, ושבמהלכה שילמנו מחיר כבד של נפשות מישראל אשר כל אחד מהם הוא עולם מלא".

כמו כן הוסיף הרבי ואמר כי רבים הם חולים אשר סובלים קשה מאד וזקוקים לרחמי שמים מרובים רח"ל, וכפי שכתוב בפרשת האזינו 'צור ילדך תשי ותשכח אל מחוללך וירא ה' וינאץ מכעס בניו ובנותיו', - פירוש שאפילו אם במצוות שבין האדם למקום, האדם נחלש עד כדי שכחת המצוות, עדיין 'מחוללך' - הקב"ה מוחל על העוונות הללו, אבל הקב"ה לא מוחל וכועס מאד על מחלוקת וכעסים שיש בין בניו ובנותיו, על פירוד הלבבות ושנאת חינם בתוכנו, ועל זה שום דבר אינו מועיל ואין על כך מחילה, מה שגורם למידת הדין לשרור. אמר הרבי.

"כתוב שבכל דבר שקורה בעולם צריך לדעת שהקב"ה פועל במידה כנגד מידה, וכעת בעקבות המצב אנו נדרשים להיות בבידוד, אין לנו את האפשרות להתכנס ולהתאסף לא בבתי הכנסת ולא בשמחות, צריכים לשמור על מרחק, ולכן עלינו מוטל להתבונן שמא כל זה נובע מחמת שיש ביננו פירוד ומחלוקת ואנו חסרים עין טובה ושלום בין איש לרעהו כאשר כל אחד חושב על עצמו, על חבריו הקרובים או על הקהילה והחסידות שלו, ומתעלמים מכלל ישראל, וזאת במקום לראות את הטוב שבכל יהודי ולדון אותו לכף זכות את כל אחד מישראל".

לסיום ציין הרבי כי "כעת בחג הסוכות - שהוא זמן של התכנסות וסוכת שלום עלינו, כל ישראל ראויים ליישב בסוכה וגם מצוות ד' המינים הוא כדי להראות שכולם צריכים לחיות באחדות ובאגודה אחת - צריכים אנו להתחזק מאד באהבת ישראל ולהרבות שלום בין איש לרעהו".

תוכן שאסור לפספס
16 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
12
דברי אחדות. הם קדש קודשים
בת ישראל
11
אני הקטן כבר חשבתי על זה מזמן הקבה מבודד אותנו וזה ברור מידה כנגד מידה זוארק אותנו מאיתו מבתי הכנסת אבל ברור שאף אחד לא יודה בזה חבל
הקטן
10
כידוע, האדמו"ר מצאנז מוכן לטוס כל רגע נתון לאחיו. אבל שרק יסכים להידבר עמו בכלל.......
חיים
לחיים ושכמותו !!!!!!!!! אולי יש שם עניינים ,אבל ואבל גדול!!!!!!!!!!! מי שם אותנו לדון רבנים ???? מה זה שהיום כל אחד אומר על כל רב מה בא לו????? אתה גדול מהאדמור?? אתה תלמיד חכם ענק שכבר יכול לקחת על עצמו לחלק הערות לכל עבר???????
חני

הצגת כל התגובות

9
עד שהרגיש על הבשר שלו מה עולל הנגיף נראה כמה זמן יקח לו לזכור שזה יכול לכאוב גם לאנשים שאינם אדמו"רים וישמור על כללי הזהירות ולא רק בשביל ההצגה לשמור באמת על מרחק מסכות וגם היגיינה וגם יעמוד בתוקף על בחסידים שלו להיזהר על אנשים אחרים שמירה על כללים האלה שזה גם כלול ב"בין אדם לחבירו ולא רק מה שקשור ל
שמויגר
אתה סתם רשע ומוציא שם רע, כי הוא מהיחידים ששומר כל הזמן על הכללים באמת. האדמו"ר עשה הלויה לאמא שלו, הרבנית של ה"שפע חיים", עם מנין מצומצם של הוא ובניו, וכל החסידים רק שמעו דרך טלפון, והסליחות הראשונות במוצאי שבת וילך הוא התפלל עם החסידים ברחבה מחוץ לבית המדרש הגדול בנתניה.
חסיד שפוי
8
הפירוש בפסוק צור ילדך תשי - הוא מאביו האדמו"ר מצאנז זצ"ל, הוא אמר זאת בהלאגער במלחמת העולם השנייה בדרשה לפני כל נדרי ליל יום הקדוש.
אבג
7
לזאת יקרא אדמור..
אני
6
צודק
ברוך
5
סוף סוף האמת נאמרת הכל זה רק בין אדם לחברו משל לאבא שרואה את ילדיו מתקוטטים ורבים על דברים שהם שלו... מה אתם בעלי הבית על הדברים שלי??
ללא שם
4
רק להזכיר לו את המימרא 'קשוט עצמך', במקומו הייתי נוסע לארה"ב לבקש מחילה מאחיו, ולהתפייס עימו.
בית שמש
3
אני מאד מעוניין להתחזק בנושא של מחלוקת... הוא מוכן ללמד אותי איך עושים את זה???
אשר ווייס
2
לא עשה טיש עם אח שלו כבר הרבה זמן לא ...
אה
כל פעם הרשעות שלך קופצת ללבות מחלוקת ושנאת חינם
אפרים
למה אתה עשית טיש עם אח שלך
בה
1
הלוואי שסאטמאר ב'ב ילמד ממנו שדווקא מכבדים מאוד את צאנז הראש ישיבה חולה עליו הרבי גם אבל שלא יתערב לו
יחזקאליסט
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש