
סערת ביג גלילות וחילול השבת במקום: הגאון רבי משה שטרנבוך, נשא דברים בהיכל בית המדרש דושינסקיא בהשתתפות אלפים ובראשות חברי הבד"צ ואדמורי"ם ומורי הוראה מטעם העדה החרדית ותקף את חילול השבת במקום.
בין יתר דבריו אמר הרב: "חילול שבת נעשה נורא ואיום, ולאחרונה פתחו מרכז גדול של חנויות בשבת באחת הערים, וצריך להיזהר לא לחזק ידם, ועל כן יש לקנות רק מחברה של שומרי שבת ולא מחברה של מחללי שבת, ובדרך זו נוכל לנהל מלחמה על שמירת השבת, שיש לנו כח לפעול יחד, וכל אותם שהולכים יחד איתם, מאבדים את כח המלחמה שלנו נגדם, שלצערינו אין לנו הרבה כח להשפיע עליהם לשמור שבת, ועיקר כוחינו הוא על ידי כח הקניה שמאוגד יחד על ידי הציבור החרדי, ואותם שפורשים וקונים מהם, מאבדים את כוחינו להילחם בהם".
לאחר מכן התייחס לרדיפת השלטונות אחרי בחורי הישיבות ואמר: "אנחנו עכשיו במצב נורא מאוד, שראשי השלטון רוצים לשנות את התורה ולהביא כאן לחורבן ולעזיבת הדת ח"ו", הם דורשים מהחרדים להתגייס לצבא בטענת "שוויון בנטל", אבל אנחנו מודיעים להם "אנחנו לא נלך לצבא לעולם אפילו לא ליום אחד", וכל הממתקים והמעדנים שהם מציעים לנו, לא יעזור להם לקחת אותנו לצבא שלהם, שאנחנו כבר מגויסים לצבא ה', וכל עיקר כוונתם בזה הוא כדי לעקור את האמונה, וכפי שאמר ראש הכופרים בן גוריון שר"י, שהצבא שלהם אינו כמו כל צבא, אלא הוא כור ההיתוך, לחנך את הצעירים לדברי כפירה שכביכול אינם צריכים עזרה מלמעלה, עפ"ל".
This browser does not support the video element.
את דבריו חתם בבקשה מהקהל לקבוע שיעורים בהלכות שבת: "יש לעורר, לקבוע שיעורים בהלכות שבת שיש בזה תועלת רבה. והנה ישנם שני מצוות שכתוב בהם "שמירה", בשבת כתיב (דברים ה, יב) "שמור את יום השבת", ובפסח כתיב (שמות יב, יז) "ושמרתם את המצוות", וא"כ כשם שבפסח עם ישראל נזהרים מאוד לשמור מחמץ בכל מיני גדרים וסייגים, כך גם בשבת צריך לשמור השבת עם גדרים וסייגים. ומכאן נלמד על החיוב ללמוד הלכות שבת, שהרי כבר כתב רבינו יונתן אייבשיץ זצ"ל בספר יערות דבש (הובא בהקדמת המשנה ברורה לח"ג) 'שאי אפשר כלל במציאות שינצל האדם מאיסור שבת אם לא ילמד כל הדינים על בורים היטב היטב', וא"כ כל זמן שאין לומדים הלכות שבת, לא מקיימים 'שמור' להישמר בגדרים וסייגים שלא להיכשל באיסורי חילולי שבת, ושכר רב יהא לכל מי שיזהר בזה להעמיד שיעורי תורה בקהילתם בהלכות שבת, ובתוך זמן קצר יראו בעז"ה בתוך הקהילה שיש לציבור תועלת גדולה מזה.