בחנות הרגילה למוכרים יש לא מעט אפשרויות להשפיע על הקונה, החל מסידור הסחורה על המדפים ועד למראה החיצוני של מוכרים, יכולתם להסביר ולשכנע. באינטרנט ההשפעה מבוצעת מאמצעות טקסטים ותמונות. המוצר לא מוכר את עצמו, הוא עושה את זה באמצעות "המעטפת השיווקית" שכוללת כמובן טקסט נלווה ותמונות, אך גם כל התכסיסים הקטנים שמשפיעים על התת-מודע שלנו כשאנו ניגשים לדלפק הווירטואלי.
"מחיר ממוצע"
השוואת מחירים באינטרנט קלה ונוחה. בשורת מוצרים שעולים 500-700 דולר לרוב נבחר מוצר שעולה בסביבות 600 דולר, כדי לא להתפתות לקנות את המוצר הזול ואולי לא האיכותי ביותר, אבל בכל זאת לצאת בתחושה שעשינו השוואת מחירים ומצאנו את הדבר הנכון. אבל אם שורת מוצרים כוללת למשל, מוצרים ב-1000 דולר ומוצרים ב-500 דולר, המחיר הממוצע הוא כבר 750 דולר, וסיכוי סביר הוא שנרכוש מוצר במחיר הזה. וזהו בעצם תכסיס מאוד פופולרי באתרים רבים: לכלול מוצרים יקרים בהרבה מהממוצע בשוק כדי להעלות את המחיר הממוצע בחנות.
"מבצעים בקופה"
באתרים המציעים מוצרים יקרים, למשל טלפונים וגאדג'טים שונים, לא פעם ברגע האחרון, כשאתם כבר עומדים לשלם על המוצר, מציעים לכם אביזרים שונים. בהשוואה לסך סכום הקניה מחיר האביזר נראה קטן ואף זניח, אך בסופו של דבר אתם מוצאים את עצמכם קונים דבר שלא התכוונתם לקנות ומבזבזים כסף לשווא.
"הפסד מדומה"
חברות רבות לא מפספסות הזדמנות להעניק ללקוחות פוטנציאליים דוגמית מהמוצר שלהן, בין אם זה דוגמית של בושם חדש או אפשרות להשתמש בתוכנת מחשב חדשה חינם במשך מספר ימים. כשהדוגמית נגמרת בן אדם נשאר בתחושה שאם הוא לא יחדש את המלאי (בתשלום) הוא יפסיד משהו, הרי הוא כבר התחיל ליהנות מהמוצר.
דוגמיות שכביכול אמורות לתת לנו הזדמנות לבחון האם המוצר מתאים לנו, לעיתים קרובות יוצרים אצלנו אשליה שהמוצר כבר שייך לנו, וכדי לא להפסיד אותו אנחנו משלמים על גרסתו המלאה. וזאת לצערנו, גם אם לפני קבלת הדוגמית בכלל לא חשבנו שאנחנו צריכים אותו. היות והתופעה הזאת ידועה לרובנו, אנשים נוטים לסרב לקבל "מתנות" כאלה כשהן מוצעות ע"י דיילות, אך ההיענות למתנות בקניות דרך האינטרנט עומדת על כמעט 100%. יתכן ובלחיצה על הכפתור "קבל מתנה" אנחנו לא מרגישים את הפעלת המנגנון הזה, אך חשוב לזכור שהוא עובד מצוין גם בקניות רגילות וגם בקניות דרך הרשת.
"קניה עונתית"
חברות רבות דאגו לקשור אצלנו מועדים מיוחדים למבצעים והנחות שונות. לאט-לאט חדר למוחנו הצרכני הרעיון שכל מועד כזה הוא המועד הטוב ביותר לקנות מוצר זה או אחר. אתרים שמתמחים במוצרים עונתיים נוהגים לשלוח לנו תזכורות ומבצעים לקראת המועד המתאים. אך אם בקניה בחנות הרגילה יש לנו אפשרות לראות במהלך כל השנה האם לקראת החגים בעלי הבית מציעים הנחות אמתיות או סתם מנסים לרכב על גל ההתלהבות הצרכנית, באתרים בהם אנחנו מבקרים פעם ברבעון או פעם בשנה, קשה לנו הרבה יותר לעקוב אחרי המחירים. וכך לא פעם יוצא שמשהו שקנינו "במבצע" לקראת החג, עולה באותו אתר בחודשים אחרים הרבה פחות.