כיכר השבת

עולם התורה לשנת תשפ"ב • מיוחד

מפת הרישום: כך ייראו היכלי הישיבות הגדולות ב'זמן אלול'

בשונה משנים קודמות, הרישום לישיבות הליטאיות השנה, נסגר כבר בתקופה זו • 'כיכר השבת', עם פרויקט מיוחד ומקיף על הרישום לישיבות, הסיפורים מאחורי הקלעים והישיבות שהפתיעו (אקטואלי)

307
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ט"ז בתמוז | 26.06.21
היכל ישיבת מן ההר בביתר עילית וישיבת בית מאיר בבני ברק
היכל ישיבת מן ההר בביתר עילית וישיבת בית מאיר בבני ברק (צילום: ללא קרדיט)

'זמן קיץ' השנה בישיבות, נפתח בצורה לא שגרתית - אחרי יותר משנה שהישיבות היו בהגבלות שונות ומשונות, 'זמן קיץ', נפתח ללא כל הגבלות, 'כיכר השבת', יצא בפרויקט מיוחד, בו כל הפוליטיקאים החרדים בירכו בהתרגשות גיבורי החיל - בחורי הישיבות, לרגל תחילת 'זמן קיץ'.

עונת הרישום השנה, הייתה שונה בהרבה מהשנה הקודמת, הסיבה העיקרית נעוצה כמובן בנגיף שנראה שהוא כאן כדי להישאר, עולם הישיבות למרבה הצער היה שרוי במשבר רוחני וכלכלי, אך השנה כאמור נראה שהישיבות חזקות יותר מכל נגיף והרישום לישיבות, היה בשיאו.

אם כל שנה, הישיבות התחילו את הרישום באופן רשמי לאחר חג השבועות, השנה, הרשמים של עולם הישיבות, הגיעו רעבים, ולאחר חג השבועות, רוב הרישום כבר היה סגור ורוב הבחורים כבר ידעו לאן פניהם מועדות.

אך באופן רשמי, בעיקר בגלל הישיבות היוקרתיות והנחשקות, שלהן לא אצה הדרך, עונת הרישום מתחילה להיסגר באופן סופי במהלך השבוע הקרוב - תאריך מוקדם יחסית לשנים קודמות.

'כיכר השבת' עם פרויקט מיוחד ומושקע, על הדרמות שהתחוללו בעולם הישיבות, על התזוזות בישיבות ושאלת המפתח: כמה בחורים קיבלה כל ישיבה.

חברון

ישיבת חברון בגבעת מרדכי, ניצבת כמדי שנה בחזית עולם הישיבות, הן בשל הותק של הישיבה והן בשל היוקרה, שאיפתו של בחור ליטאי ממוצע הוא להתקבל ל'חברון', השנה, אולי בגלל הקורונה או סיבות אחרות, 'חברון' ירדה מעט מכוחה והיו בחורים שהעדיפו ישיבה אחרת על פניה, אך כמובן, "חברון זה חברון", אומר אחד הרשמים, ו"אין לה מה לדאוג, הסחורה הכי טובה אצלה, גם אם כמה תפוחים נפלו בדרך", מסביר הרשם.

מספר הבחורים בישיבה: 1,400

הבוחנים: ראשי הישיבה, הגאונים: רבי דוד כהן ורבי יוסף חברוני.

אחראי רישום: הרב ברוך ויסבלום, משגיח קטן בישיבה

כמה התקבלו לבחינה ולישיבה: 240

אחד הרשמים מספר, כי ישיבת חברון, בה יש נוהג כי מי שכבר התקבל לבחינה, הוא התקבל לישיבה, קיבלו תחילה 300 בחורים לבחינה, אך לאחר ישיבת צוות, הוחלט לקבל 260 בחורים בלבד לבחינה, דבר שיצר אנדרלמוסיה בעולם הרישום.

This browser does not support the video element.

מיר ברכפלד

ישיבת מיר במודיעין עילית, שנוסדה על ידי ראש הישיבה הבלתי נשכח, הגרנ"צ פינקל, ידעה לאורך השנים עליות וירידות, אך השנה, היא הצליחה לבצר את מעמדה, והיא כיום יותר טובה ממה שהייתה בשנים הראשונות לפתיחתה, כך שיש בחורים שיעדיפו את 'ברכפלד על 'חברון'.

מספר הבחורים בישיבה: 700

הבוחנים: ראש הישיבה הגר"נ אלון

המראיין: הרב ברוך גרשון והרב שמריהו יוסף פינקל

אחראי רישום: הרב אוריאל זלזניק, הרב יצחק לונטל, והרב יחזקאל זילבר

כמה התקבלו לישיבה: 120

נתיבות חכמה - 'וולפסון'

אחת מהישיבות שעדיין נחשבות ל'חדשות', היא ישיבת וולפסון, השוכנת בשכונת בית וגן בירושלים, הישיבה נחשבת למבוקשת מאוד בקרב בחורי הישיבות הקטנות, הן בירושלין והן בבני ברק, ומקומה יציב - בין הישיבות החזקות והמובילות.

מספר הבחורים בישיבה: 750

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי דניאל וולפסון

המראיין: הרב בצלאל קרויז והרב זאב גלוסקינוס

אחראי רישום: הרב אוריאל זלזניק - אחראי רישום וכן, הרב בצלאל קרויז, הרב אהרון הבר והרב יעקב פרידמן

כמה התקבלו לישיבה: 150

אור ישראל

ישיבת אור ישראל בפתח תקווה, נחשבת לשורה הראשונה בעולם הישיבות, ויש לה ייחודיות משלה, המשטר הקפדני שנוקטים בישיבה, תחת ראש הישיבה הגאון רבי יגאל רוזן, שונה משאר הישיבות ומדובר במשטר קפדני ומחמיר שאינו מתאים לכל הבחורים. בשנה שעברה בזמן הקורונה, קיבלו בישיבה רק 68 בחורים, והשנה, המספר גדל.

החלטה נוספת שקיבלה השנה הישיבה, היא לצמצמם את מספר הבחורים המגיעים מישיבות קטנות בירושלים, הנחשבים בדרך כלל למודרנים יותר.

מספר הבחורים בישיבה: 380

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי יגאל רוזן

המראיין: המשגיח רבי צבי דיאמנט

כמה התקבלו לישיבה: 82

פוניבז'

פלג השונאים: ישיבת פוניבז', בדומה ל'חברון', תחשב תמיד בעולם הישיבות לספינת דגל וזאת על אף המאבקים המרים, הנערכים בישיבה, פלג השונאים בישיבה, שהיה נחשב בעבר לפחות טוב מ'פלג המחבלים', תפס בשנים האחרונות את המקום של 'המחבלים', וזאת בשל התקרבות 'המחבלים' לפלג הירושלמי.

באופן רשמי, הישיבה עדיין לא התחילה לבחון את הבחורים, והיא ממשיכה במסורת הבחינות, רק בתאריך כ"ה תמוז, אך יש מספר צפוי של בחורים שאמורים להתקבל לישיבה.

מספר הבחורים בישיבה: 1400

הבוחנים: נשיא הישיבה הגר"א כהנמן, וכן אצל הר"מים - הגרח"פ ברמן, הגר"ד מילר, הגר"ד לוי והגרי"ש מלר

המראיין: המשגיח הרב אליהו קלרמן

כמה התקבלו לישיבה: 280 (צפי)

This browser does not support the video element.

פלג המחבלים: הישיבה של 'המחבלים', שפעם הייתה נחשבת ברמה של 'חברון', ירדה כאמור מגדולתה, אך עדיין היא נחשבת לישיבה הטובה ביותר בפלג הירושלמי.

מספר הבחורים בישיבה: 700

הבוחנים: ראשי הישיבה הגר"ש מרקוביץ, הגר"א דויטש וכן אצל הגר"י זלושינסקי, הגר"ח הבלין והגרי"מ דזימטרובסקי.

המראיין: המשגיח הרב הגרא"א דסלר

כמה התקבלו לישיבה: 110 (צפי)

שערי שמועות

הישיבה שנוסדה לפני למעלה מעשור, נוסדה תחילה כפיצול של ישיבת באר יעקב, אך מהר מאוד הצליחה לקנות לעצמה שם של אחת הישיבות הטובות והמובילות. השנה, הישיבה תכנס להיכל בית המדרש החדש והמפואר שנבנה בשנים האחרונות, בקרית הישיבה בבית חלקיה.

מספר הבחורים בישיבה: 300

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי אריה שפירא, והר"מים רבי ישראל יעקב פינקוס ורבי יוסף פישהוף

המראיין: המשגיח רבי יעקב שטרנשוס

כמה התקבלו לישיבה: 80

בית מתתיהו

ישיבת בית מתתיהו בבני ברק, המכונה בעגה הישיבתית - "בית מת'ס", ידעה אף היא במהלך השנים עליות ומורדות קלות, אך תמיד היא הייתה ברשימת הישיבות הטובות והנחשקות, ראש הישיבה וחבר 'המועצת' החדש, הגר"ב ויסבקר, אף עבר לאחרונה להתגורר בסמיכות לישיבה, בשלת מחלתו.

• ישיבת 'בית מתתיהו' בבני ברק – המונה 480 בחורים, התקבלו לשיעור א' 110 בחורים. הבוחנים הם רבי שרגא פישהוף רבי מרדכי וינטר ורבי יהודה אריה רפפורט, המראיינים , יצויין כי עקב חוליו עבר רה"י להתגורר בסמיכות לבנין הישיבה, בעקבות כך החל לסייר לעיתים תכופות בבנייני הפנימייה.

מספר הבחורים בישיבה: כ-650

הבוחנים: רבני הישיבה, הגאונים: רבי שרגא פישהוף רבי מרדכי וינטר ורבי יהודה אריה רפפורט

המראיין: רבי שמעון פוחוביץ ורבי יהושע רביץ

כמה התקבלו לישיבה: 120

תפרח

הישיבה הדרומית, נחשבת לישיבה מובילה ובכל השנים האחרונות בהן ידעו הישיבות מהפכים ושינויים, הישיבה נותרה כשהייתה, הן מבחינת הליך הרישום והן מבחינת האופי של הישיבה וחוזקתה בעולם הישיבות.

מספר הבחורים בישיבה: כ-700

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי אביעזר פילץ וכן אצל רבני הישיבה: רבי יעקב שינברג, רבי מנחם בן מנחם ורבי ברוך לוין.

המראיין: המשגיח המשגיח הגאון רבי דניאל ארנפרוינד

כמה התקבלו לישיבה: 182

תורת זאב - סולובייצ'יק

ישיבת תורת זאב, חוזרת השנה לימים היפים שלה - כאשר נפתחה, אז הייתה נחשבת לאחת מהישיבות הטובות והמובילות. בישיבה מסכמים השנה רישום מוצלח ופורה, ומסכמים שנה בקמפוס רחב הידיים בעיר בית שמש, לשם עברו לפני פחות משנה.

מספר הבחורים בישיבה: 340

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, וכן אצל הר"מ רבי שמואל שלנגר

המראיין: המשגיח

כמה התקבלו לישיבה: 64

בית מאיר

אחת הישיבות הותיקות, היא הישיבה הבני ברקית - 'בית מאיר', הקיימת למעלה מ-60 שנה, עד לפני מספר שנים, הישיבה לא הייתה 'נחשבת' וזאת בשל כך שהיה לה סגנון משלה, שלא תמיד התאים לרוב בחורי הישיבות. בשנים האחרונות ובעיקר בשנה האחרונה, הישיבה עברה מהפך של ממש, הרישום שלה היה חריג השנה בנוף הישיבתי, כאשר יותר מ-300 בחורים ניסו להתקבל לישיבה, אך בשל השינוי שעברה הישיבה, נעשה סינון גדול ל-300 הבחורים שהתקבלו למבחן בישיבה.

יצוין, כי מלבד השינוי המהותי, הישיבה עברה גם שינוי פיזי ובימים אלו נשלמות ההכנות לקראת גמר וסיום בנין פנימיה וחדר אוכל ענק מרווחים ומפוארים לטובת בחורי הישיבה.

מספר הבחורים בישיבה: 290

הבוחנים: הגאון ר' שמואל כהנוביץ

המראיין: המשגיחים הגה"צ ר' ישראל מאיר ויסנשטרן והגה"צ ר' שמעון פרידמן

כמה התקבלו לישיבה: 84

הרשם: הרב אוריאל זלזניק

עטרת שלמה

לישיבת עטרת שלמה הנמצאת בשדי חמד בראשון לציון, יש כל שנה רישום מעולה וטוב, וזאת אודות לישיבות הקטנות המפוזרות ברחבי הארץ ושייכות ל'עטרת שלמה', שבנשיאות של הרשת עומד ראש הישיבה הגאון רבי שלום בער סורוצקין, הישיבה נחשבת לישיבה טובה ואף מעולה..

מספר הבחורים בישיבה: 720

הבוחנים: ראש הישיבה הגרח"מ אוזבנד והרבנים: רבי יהושע ויינברגר ורבי אליער לוי

המראיין: המשגיח הגאון רבי יוסף דיוויס

כמה התקבלו לישיבה: 168

מן ההר

אחת הישיבות החדשות שנפתחו בשנים האחרונות ונחלו הצלחה גדולה, היא הישיבה הגדולה מן ההר בביתר עילית, שזכתה השנה לביקוש גדול.

המונה 200 בחורים - התקבלו לשיעור א' 56 בחורים. הבוחנים הם: ראש הישיבה רבי חיים מן ההר, המראיין רבי משה ברמן.

מספר הבחורים בישיבה: 200

הבוחנים: הגאון רבי חיים מן ההר

המראיין: רבי משה ברמן

כמה התקבלו לישיבה: 56

היכל יצחק - 'לנדא'

ישיבת היכל יצחק בשכונת קרית יובל בירושלים, נעה לאורך השנים בין הישיבות בשורה הראשונה לשורה השנייה, השנה, הצליחה הישיבה לעשות רישום מכובד, ומתוך מאות נבחנים, צוות הישיבה ערך סינון קפדני וקיבל את הבחורים הטובים ביותר, שינוי נוסף שעברה הישיבה, הוא במבנה הפנימייה שהורחב לעוד מספר חדרים.

מספר הבחורים בישיבה: 370

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי ישראל לנדא והר"מים: רבי דניאל כהן ורבי אהרן שפריי

המראיין: משגיח הישיבה

כמה התקבלו לישיבה: 80

בית מדרש גבוה - 'פינקל'

הייחודיות של הישיבה מתבטאת בשיעורים לא המוניים, התמסרות ויחס אישי של הצוות, ומשטר עצמי, הישיבה הצליחה השנה לסיים רישום מוצלח, בעקבות כך, לקראת חודש אלול ובעקבות מצוקת המקום כיום בהיכל בית המדרש, מסיימים את חיפוי היכל בית המדרש החדש בקומה העליונה שהולך ונשלם לע"נ הגרנ"צ פינקל זצ"ל דודו של הגר"ש פינקל מייסד ומקים הישיבה, כשהשאיפה היא שעד הימים נוראים יוכלו בני הישיבה לעלות להיכל החדש.

מספר הבחורים בישיבה: 200

הבוחנים: ראשי הישיבה: הגר"ג קאהן הגר"ש פינקל

המראיין: הרב יוסף וייס

כמה התקבלו לישיבה: 48

אורחות תורה

השנה רשמה הישיבה גידול גבוה בביקוש. בניגוד לשנים קודמות בהן, היו בוחנים את הבחורים רק בסוף חודש תמוז, השנה הבחינות התחילו כבר בתחילת חודש תמוז.

מספר הבחורים בישיבה: 650

הבוחנים: ראשי הישיבה, הגאונים: רבי ברוך דב דיסקין, ורבי יחיאל קלרמן

המראיין: רבי אברהם ויסבלום רבי יצחק שרייבר ורבי אליהו דיקמן

כמה התקבלו לישיבה: 140

יד אהרן

ישיבת 'יד אהרון' בשכונת קטמון בירושלים, נחשבת לייחודית וחריגה בנוף הישיבתי ובדומה ל'נחלת הלויים', גם לה יש אופי שקט.

שינוי מהותי שהתרחש השנה בישיבה, הוא שינוי מספר הבחורים החדשים שהתקבלו, אם עד השנה, ראשי הישיבה התעקשו לקבל רק 24 בחורים, השנה, נפרץ הגדר, ולישיבה התקבלו 26 בחורים.

– הישיבה מונה 115 בחורים, כמיטב המסורת וכמידי שנה בשנה בישיבה התקבלו לשיעור א' 26 בחורים, השנה לראשונה פרצה הישיבה את המספר 24 שהיה כחוק ולא יעבור של ראש הישיבה רבי יהושע אייכנשטיין, הבחורים עברו מבחן וראיון אצל ראש הישיבה מוקדם מתמיד בעקבות טיפול רפואי שעבר רה"י השנה שעבר בהצלחה בס"ד.

מספר הבחורים בישיבה: 115

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי יהושע אייכנשטיין

כמה התקבלו לישיבה: 26

נחלת הלויים

ישיבת 'נחלת הלויים' בחיפה, נחשבת לישיבה טובה, אך לא כזאת שמתאימה לכל בחור, בשל אופיה השקט, בשנים האחרונות, בנו של ראש הישיבה - הגאון רבי אהרן וייס, המכהן גם כר"מ במיר ברכפלד, החל למסור שיעור כללי בישיבה, מדי שבוע.

מספר הבחורים בישיבה: 250

הבוחנים: בני הישיבה רבי אברהם אליהו וינקלר ורבי אברהם אליהו ארנפרוינד

המראיין: המשגיח הגאון הצדיק רבי אורי ויסבלום

כמה התקבלו לישיבה: 70

כנסת הגדולה

בדומה לשתי הישיבות הקודמות, ג לישיבת כנסת הגדולה במודיעין עילית (ר' הלל), יש אופי מיוחד ושונה משלה, כאשר הבחורים מאופיינים בחשיבה עצמאית ולא לקבל כל דבר כמובן מאליו, אלא לחקור ולהעמיק. הישיבה אף נחשבת לישיבה פתוחה, המאפשרת לבחור להיות אחראי על עצמו ועל הזמנים שלו.

מספר הבחורים בישיבה: 200

הבוחנים: הגאון רבי שמואל שפירא, מי שעובר את המבחן בהצלחה, מתקבל לריאיון אצל ראש הישיבה הגאון רבי יצחק זאב זקס

המראיין: המשגיח הגאון רבי יחזקאל פוסרינו

כמה התקבלו לישיבה: 38

בית מדרש עליון

ישיבת 'בית מדרש עליון' בבני ברק, נחשבת לישיבה מעולה, אך מאופינת בעיקר בבחורים המוגדרים 'בני ברקים', לישיבה, יש גם סניף של ישיבה ספרית הנקרא 'נחלת דן', והמבחנים לשתי הישיבות נערכים על ידי אותם רבנים ובאותו מקום.

מספר הבחורים בישיבה: 520

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי ירחמיאל אונגרישר וכן הר"מים רבי אברהם יצחק ליפקוביץ, רבי נפתלי קופשיץ, רבי טוביה שפירא ורבי יואל מקלב

המראיין: הגאונים: רבי ישראל אדלשטיין והגרי"ש קורלנסקי

כמה התקבלו לישיבה: 120

דרך חכמה - סילבר

ישיבת דרך חכמה בשכונת הר נוף בירושלים, ידעה ימים יפים יותר, בתחילת שנותיה, אך בשנה-שנתיים האחרונות, הישיבה התחזקה והרישום השנה היה טוב יותר משנים קודמות. רבים מהבחורים שלא מתקבלים לישיבות הטובות ביותר כמו 'לברון' ו'וולפסון', בוחרים ב'דרך חכמה' כישיבה הבאה בתור.

מספר הבחורים בישיבה: 180

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי יונתן וילנסקי והרמי"ם הרמי"ל זק"ש והגר"נ קפלן

המראיין: הגר"ב גרילק והרב וילנר

כמה התקבלו לישיבה: 28

באר יעקב

ישיבת באר יעקב השוכנת במועצה המקומית באר יעקב, היא אחת הישיבות הוותיקות ביותר, את הישיבה פתחו גאוני עולם, בראשות הגאון הגדול רבי משה שמואל שפירא והמשגיח הגאון רבי שלמה וולבה זצוק"ל, הישיבה נחשבת לישיבה טובה, אך לא מהשורות הראשונות.

מספר הבחורים בישיבה: 225

הבוחנים: ראשי הישיבה, הגאונים: רבי דוד יצחק שפירא ובנו רבי שמעון שפירא

המראיין: המשגיח הגאון רבי אריה שפירא ורבי יעקב זלושינסקי

כמה התקבלו לישיבה: 45

באר התורה

ישיבת 'באר התורה' (גיל), בדומה ל'סולוביצייק', עברו אף הם לקמפוס רחב ידיים בעיר בית שמש, הישיבה נחשבת לישיבה מהשורה השנייה, ובמשך השנים, היא נשארה יציבה.

מספר הבחורים בישיבה: 250

הבוחנים: הגאון רבי יעקב משה ליבוביץ והגאון רבי אביגדור לוי

המראיין: המשגיח רבי מרדכי לוי

כמה התקבלו לישיבה: 61

מאור התלמוד

ישיבת מאור התלמוד ברחובות, נחשבה תמיד לישיבה טובה - אך לא מעבר. השנה, מדווחים בישיבה, כי היה את הרישום הכי מוצלח בשנים האחרונות.

• ישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות – הישיבה מונה 400 בחורים, התקבלו לשיעור א' 100 בחורים, הבוחנים: הרב יעקב כהן, והר"א זליבנסקי, המראיין: המשגיח רבי יהונתן קמפה, מנהל הרישום הרב ידידיה לאופר, יצויין כי הישיבה הפתיעה השנה ברמת הביקוש, וזכתה לשיעור מהטובים שהיו מימיה.

מספר הבחורים בישיבה: 400

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי אריה זליבנסקי והגאון רבי יעקב כהן

המראיין: המשגיח רבי יהונתן קמפה

כמה התקבלו לישיבה: 100

באר מרדכי

הישיבה נוסדה לפני שנים בודדות, על ידי הגאון רבי ברוך שמאל דויטש - ממנהיגי 'הפלג', שפרש מישיבת קול תורה יחיד עם מספר בחורים מצוינים, אליהם הצטרפו בחורים מישיבת פוניבז', הישיבה נוסדה ע"י הרב נחום שטרן, בשכונת זכרון משה בירושלים,

בשנה האחרונה עברה הישיבה למשכן רחב ידיים בעיר מודיעין עילית.

מספר הבחורים בישיבה: 120

הבוחנים: ראש הישיבה, הגאון רבי ברוך שמואל דויטש

המראיין: הר"מ הרה"ג רבי משה פאס

כמה התקבלו לישיבה: 34

נתיב הדעת - 'קפלן'

ישיבת נתיב הדעת, שנפתחה לפני מספר שנים, הייתה הצלחה גדולה בהתחלה, אך עם השנים קיבלה את מעמדה בין השורה הראשונה והשנייה ושם נשארה.

מספר הבחורים בישיבה: 300

הבוחנים: ראשי הישיבה, הגאונים: רבי ישראל בונים שרייבר והגאון רבי אברהם זיסקינד

המראיין: המשגיח הרב מתתיהו שטיגל

כמה התקבלו לישיבה: 72

דעת אהרן - 'קפלן החדשה'

ישיבת דעת אהרון, העומדת בראשות הגאון רבי ניסן קפלן (בנו של המשגיח של נתיב הדעת), נפתחה לפני מספר שנים, שוהה במבנה של מוסדות "אורות התשובה" בשכונת הר נוף בירושלים.

מספר הבחורים בישיבה: 140

הבוחנים: ראש הישיבה הרב ניסן קפלן, לצד הר"מ של שיעור א' הגאון רבי ירוחם דגני

המראיין: משגיח הישיבה

כמה התקבלו לישיבה: 50

עטרת ישראל

ישיבת עטרת ישראל, שהייתה במשך שנים בשכונת בית וגן בירושלים והייתה מאופינת בסגנון פתוח ומשוחרר, השתנתה מאז שעברב למודיעין עילית וכיום הישיבה נחשבת לסגורה יותר.

מספר הבחורים בישיבה: 150

הבוחנים: הגאון רבי חיים לייב אזרחי, מראשי הישיבה והגאון רבי דוד אברמוביץ

המראיין: הגאון רבי יואל שפירא

כמה התקבלו לישיבה: 80

קול תורה

ישיבת קול תורה, אחת הישיבות הותיקות, ממשיכה לשמור על מעמדה ונחשבת לישיבה מצוינת ובעיקר מגוונת בסגנון הבחורים.

מספר הבחורים בישיבה: 450

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי שלמה שלזינגר והרב מיכאל וינקלר

המראיין: המשגיח

כמה התקבלו לישיבה: 98

קרית מלך

מספר הבחורים בישיבה: 270

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי בנימין רימר, והגאון רבי אשר גנס מראשי הישיבה

המראיין: המשגיח רבי ישראל הבלין, ורבי דוד ליכט

כמה התקבלו לישיבה: 56

הישיבה הגדולה - הרב שטרנבוך

מספר הבחורים בישיבה: 160

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי משה שטרנבוך

המראיין: המשגיח הרב מאיר פרנק ור"מ שיעור א הרב יחזקאל פרבשטיין

כמה התקבלו לישיבה 45

ראשון לציון

ישיבת תפארת ישראל קיבלה הוראה ממרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, שראש הישיבה הגרי"מ דרוק, נחשב למקורבו, להשקיע ברישום ולקבל יותר בחורים מהשנה הקודמת.

מספר הבחורים בישיבה: 160

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי ישראל מאיר דרוק

המראיין: המרב אהרון וגשל

כמה התקבלו לישיבה: 44

כנסת יצחק

ישיבת 'כנסת יצחק' – חדרה של פלג הירושלמי

מספר הבחורים בישיבה: 500

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי יהושע ארנברג

המראיין: המשגיח הגאון רבי טוביה נוביק

כמה התקבלו לישיבה: 68

ישיבת 'כנסת יצחק' במודיעין עילית - השנה זכתה הישיבה לראשונה להכניס לשורותיה בחורים מהעיר מודיעין עילית.

מספר הבחורים בישיבה: 400

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי שמעון נוביק. ורבי אליעזר שטייהנוז

המראיין: המשגיח רבי יהושע עלזאס

כמה התקבלו לישיבה: כ-65

גרודנא

ישיבת 'גרודנא' באשדוד המשתייכת לפלג הירושלמי, השנה יעברו לבניין החדש, שנבנה בזכות כספי המצ'ינג של הישיבה.

מספר הבחורים בישיבה: 280

הבוחנים: ראש הישיבה הגר"מ שמידע והרמי''ם: הר"י ונדרולדה, הרמ"י פלס

המראיין: ראש הישיבה

כמה התקבלו לישיבה: 60

ישיבת 'גרודנא' באר יעקב - השייכת לישיבת פוניבז' של 'פלג השונאים.

מספר הבחורים בישיבה: 400

הבוחנים: הגרח"פ שיף

המראיין: המשגיח

כמה התקבלו לישיבה: 86

גבעת שאול

ישיבת גבעת שאול בירושלים, מיסודו של המשגיח הגאון רבי שלמה וולבא זצ"ל, שמה דגש בעבודה על מידות, ובן אדם לחבירו בדרכו של המשגיח

מספר הבחורים בישיבה: 130

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי אליקים געצל פאשקס

המראיין: המשגיח רבי יהודה מנדלסון

כמה התקבלו לישיבה: 28

ישיבת דעת אליהו (עלזאס) בירושלים, משתייכת לפלג הירושלמי, לאחרונה נוספו לישיבה צוות חדש; הגאון הרב שמעיה מילצקי, הגאון רבי בצלאל הרשלר, הרב ישעיה הרשלר, והרב נחמיה רוט.

מספר הבחורים בישיבה: 90

הבוחנים: הרב אליהו ויינר

המראיין: ראש הישיבה הגאון הרב נפתלי עלזאס

כמה התקבלו לישיבה: 35

הישיבה הגדולה עפולה

מספר הבחורים בישיבה: 170

הבוחנים: ראשי הישיבה הרב בלום והרב לנג

המראיין: המשגיח רבי בנימין בויאר

כמה התקבלו לישיבה: 48

חברון החדשה

הישיבה השייכת לפלג הירושלמי, צפויה לעבור בקרוב למבנה גדול יותר בירושלים.

מספר הבחורים בישיבה: 120

הבוחנים: ראש הישיבה רבי שמואל אריאלי

המראיין: המשגיח רבי יעקב אנגלנדר, ורבי ברוך דוב גרוזבסקי

כמה התקבלו לישיבה: 30

כנסת חזקיהו

ישיבת 'כנסת חזקיהו' (כפר חסידים) ברכסים, נחשבת אף היא לאחת הישיבות הותיקות.

מספר הבחורים בישיבה: 130

הבוחנים: ראש הישיבה רבי יהושע מן, רבי יעקב שמואל, ורבי יעקב זלושינסקי

המראיין: המשגיח רבי דב שמעון

כמה התקבלו לישיבה: 37

כנסת יחזקאל - אטינגר

• ישיבת 'כנסת יחזקאל' (אטינגר) באלעד – הישיבה מונה 330 בחורים, התקבלו לשיעור א' 78 בחורים, הבוחנים: הר"מ רבי אריה פרידמן ורבי מיכאל בן שלמה.

מספר הבחורים בישיבה: 300

הבוחנים: הר"מ רבי אריה פרידמן

המראיין: רבי מיכאל בן שלמה

כמה התקבלו לישיבה: 78

כנסת מרדכי

ישיבת 'כנסת מרדכי', היא הממשיכה של ישיבת חברון גאולה ויש המכנים אותה כיום 'חברון הר נוף', בשך כך שהיא שוכנת בשכונת הר נוף.

מספר הבחורים בישיבה: 100

הבוחנים: ראש הישיבה הרב אליהו בורר והרב צבי פוברסקי

המראיין: המשגיח הרב שמעון פרקש

כמה התקבלו לישיבה: 20

מאור יצחק - חמד

מספר הבחורים בישיבה: 270

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי מנחם יעקובזון והר"מ רבי יעקב אנגלנדר

המראיין: המשגיח רבי בועז רבינסקי

כמה התקבלו לישיבה: 50

משכן אשר

• ישיבת 'משכן אשר' בירושלים, היא סניף של ישיבת 'יד אהרן'.

מספר הבחורים בישיבה: 110

הבוחנים: ראש הישיבה רבי יהושע אייכנשטיין

המראיין: רבי יוחנן יעקבס

כמה התקבלו לישיבה: 30

נחלת בנימין

מספר הבחורים בישיבה: 120

הבוחנים: הגאון רבי דניאל יעקובוביץ

המראיין: משגיח הישיבה

כמה התקבלו לישיבה: 23

נחלת דוד

מספר הבחורים בישיבה: 70

הבוחנים: ראש הישיבה רבי דוד סלומון ורבי יחיאל שטרנברג

המראיין: המשגיח רבי יעקב שפירא

כמה התקבלו לישיבה: 23

This browser does not support the video element.

נר זרח

ישיבת 'נר זרח', שוכנת במושב הדרומי עוצם והיא נחשבת לסניף של ישיבת 'ארחות תורה' בדרום.

מספר הבחורים בישיבה: 180

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי יצחק זאב פיינשטיין. והרמי"ם הרב אליהו ברוורמן, והרב שמואל אנסבכר

המראיין: המשגיח רבי אברהם קוזוקין ורבי יעקב מוסקט מרבני הישיבה

כמה התקבלו לישיבה: 50

שכר שכיר

ישיבת 'שכר שכיר', נמצאת בדרום הארץ בעיר נתיבות והיא מיסודו של הגר"י מאיר זצ"ל, הנשה מונה ראש הישיבה הגאון רבי אריה לוי, לחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה.

מספר הבחורים בישיבה:180

הבוחנים: ראשי הישיבה רבי צבי יהודה גרשנוביץ, ורבי דוב לב

המראיין: רבי שלמה צבי פרוכטר

כמה התקבלו לישיבה: 54

תולדות צבי

מספר הבחורים בישיבה:

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי אהרון יוסף סקלאר

המראיין: המשגיח הרב יוסף קסלר

כמה התקבלו לישיבה: 20

תורה בתפארתה

מספר הבחורים בישיבה: 700

הבוחנים: ראש הישיבה רבי יעקב סטפנסקי, הר"מים רבי אפרים רוטשילד, רבי אלעזר דוד אפשטיין ורבי רפאל גפן, ורבי חיים יעקב כגן

המראיין: רבי אורי דיקמן משגיח בישיבה

כמה התקבלו לישיבה: 226

תורת משה - ליזרוק

מספר הבחורים בישיבה: 110

הבוחנים: ראש הישיבה רבי איסר ליזרוק, והרמי"ם רבי אברהם ליזרוק, רבי יצחק רפפורט ורבי פנחס כהן

המראיין: הרב ירמיהו פריימן

כמה התקבלו לישיבה: 32

נתיבות התורה - 'רובינשטיין'

ישיבת 'נתיבות התורה – אור יהושע' בבית שמש, היא ישיבה חדשה, אך בשל הצוות הייחודי נחשבת לישיבה עולה בעולם הישיבות.

מספר הבחורים בישיבה: 100

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי יוסף רובינשטיין, והרב דוד יצחק פלג שמכהן כר"מ בישיבה

המראיין: הרב יצחק שפיגל, מראשי הישיבה

כמה התקבלו לישיבה: 20

רינה של תורה

ישיבת 'רינה של תורה' בכרמיאל - היא סניף' של ישיבת 'ארחות תורה' בצפון. המונה כ350 בחורים, התקבלו לשיעור א' 104 בחורים. הבוחנים: ראש הישיבה רבי אברהם סטוארט, והר"מים רבי משה בונים שכטר, רבי יקותיאל פישל. הבחורים עוברים ראיון אצל המשגיחים רבי יוסף פלונצ'ק, ורבי דב שמעון.

מספר הבחורים בישיבה: 300

הבוחנים: ראש הישיבה רבי אברהם סטוארט, והר"מים רבי משה בונים שכטר ורבי יקותיאל פישל

המראיין: המשגיחים רבי יוסף פלונצ'ק, ורבי דב שמעון

כמה התקבלו לישיבה: 102

אהבת תורה

מספר הבחורים בישיבה: 70

הבוחנים: ראש הישיבה אב"ד לממונות בגבעת שאול הרב משה שמואל שוורץ

המראיין: הרב מרדכי גולד

כמה התקבלו לישיבה: 35

ברכת יצחק -אור יהודה

• ישיבת 'ברכת יצחק' באור יהודה – הישיבה מונה 80 בחורים, התקבלו לשיעור א' 16 בחורים. הבוחנים: ראש הישיבה רבי אבינועם פוסטבסקי, המראיין המשגיח רבי שמעון סנדומירסקי.

מספר הבחורים בישיבה: 80

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי אבינועם פוסטבסקי

המראיין: המשגיח הגאון רבי שמעון סנדומירסקי

כמה התקבלו לישיבה: 16

גאון יעקב

מספר הבחורים בישיבה: 130

הבוחנים: אש הישיבה הגאון רבי זאב ברלין והגאון רבי נתן זוכובסקי

המראיין: המשגיח רבי נחום ברנשטיין ור' מאיר פריישמן

כמה התקבלו לישיבה: 30

רבינו חיים עוזר

• ישיבת 'רבינו חיים עוזר' בבני ברק – המונה 150 בחורים, התקבלו לשיעור א' 48 בחורים. הבוחנים: הגאון רבי יחיאל ברלין. המראיין: המשגיח הרב אשר פלאיי, משנה לשנה הרוח החיה בישיבה הוא הגאון רבי יחיאל ברלין בנו חביבו של רה"י הגרמ"צ ברלין, בנוסף לרמי"ם הקיימים בישיבה.

מספר הבחורים בישיבה: 140

הבוחנים: הגאון רבי יחיאל ברלין

המראיין: המשגיח הרב אשר פלאי

כמה התקבלו לישיבה: 47

ראדין

מספר הבחורים בישיבה: 90

הבוחנים: ראש הישיבה הגאון רבי מיכאל גוגיג והגר"י וניט

המראיין: המשגיח הגר"ש ברוורמן

כמה התקבלו לישיבה: 26

ראשי הישיבה הרב גרשון קאהן

תוכן שאסור לפספס
307 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
129
חבר'ה מה הסיפור של ישיבת 'ראדין'? אני רואה פה תגובות חמות, יכול להיות שיש לידי ישיבה מהפותחות ואני לא יודע?
נתנייתי04.07.21
128
אז מאיפה לקחת חתן??
מריימי06.07.21
תלוי מאיפה הבחורה שרנסקי- דעת חיים כהנא מאיר הישן הסניף - יסודות לב/זיאת בנות אלישבע - אש התלמוד אלקיים גברא תהילה ויצמן- מאור התורה לוסטיג- נעצור כאן
לקחת?07.07.21
127
מה עם ישיבת אור אלחנן. וכאחד שגר ליד אני חושב שאור אלחנן נמצאת בכותל המזרח של עולם הישיבות ואפשר לדבר הרבה על הישיבה אבל יכלה הזמן והם לא יכלו.ישיבה למבינים בלבד
חרדק עצניק02.07.21

הצגת כל התגובות

126
טוב שדילגו על אור אלחנן היא באמת כמה רמות מעל כל מה שכתוב כאן.... מי שצריך לדעת- יודע
אור אלחנן30.06.21
125
רבותי כל אלה שנרשמו לעטרת ישראל קרית ספר בימים הקרובים יהיה הודעה רשמית מהישיבה על הסגירה כרגע הם במגעים עם הרב גוגיג מנתניה להעביר את כל הקבוצה ישר לנתניה האמת שגוגיג אדם מיוחד לא תפסידו מהמעבר כלום יש קבוצה שתעבור לנחלת עפולה בהצלחה לכולם!!!
בני ברק28.06.21
הבנתי שגוגיג הרימו השנה חתיכת רישום
צפוני29.06.21
כן גם אני שמעתי (גוגיג הכוונה ראדין למי שלא יודע)
לאופר04.07.21
124
בא נעשה סדר חברון ופנוביז נחשבות שורה ראשונה אחריהן וולפסון בית מתתיהו קפלן אור ישראל תפרח כל שר הישיבות נחשבות פחות.(כולל מירפלד) הרשימה שמובאת לעיל נרשמה ע"י אורי זלזניק לכך בית מאיר הצליחה מאוד השנה וכן מירפלד דרך אגב בוולפסון הוא לא קשור רישום
ר28.06.21
123
איפה הישיבות הספרדיות ?
ללא שם27.06.21
אין רייטינג
יפת 28.06.21
מאור התורה שתי היסודות בית שמעיה ותפארת לוי (אולי גם רכסים) כל השאר עדיף ללכת לישיבות אשכנזיות כמו אור אלחנן וסילבר
קובי29.10.21
122
באו רבותיי לא ניסחף . על כך שישיבת חברון היא אם הישיבות והיא הישיבה מספר אחד אין חולק. ולא יעררו את זה לא וולפסון ולא קפלן זה שטיות בלבן. זה עובדה מוגמרת אני הייתי שנתיים בוולפסון ואז עברתי וטוב אם אני לא יפתח את פי. תלכו לראות שם את הבית מדרש איך הוא נראה בחודש וחצי האחרון הפגרה חוגגת שם. אז לכול
בני27.06.21
צודק מאד!!! כל היחצנות של וולפסון מוגזמת ביותר. העובדות הם שכל הבחורים הטובים שם לא מרוצים, חצי רוצים לעבור לפונביז וחצי לחברון. אז בבקשה לא להשתכנע מהיחצנות, תבררו טוב טוב לפני שאתם שולחים את הבן שלכם, שלא יתבזבז שם.
ראובן27.06.21
121
הסדר צריך להיות: וולפסון, חברון, תפרח, פוניבז', קפלן, בית מת'ס, אור ישראל, לנדא, מיר ברכפלד, קפלן החדשה, וכו'
א27.06.21
שכחת את וולפסון
יעלי27.06.21
שטויות-לנדא לפני מירפלד?? וולפסון לפני חברון ופוניבז'?? בלנדא אין שום דברמיוחד חוץ מר' ישראל לנדא והרבה בלונדינים-זהו.
יאיר27.06.21
קול תורה לפני לנדא
כ27.06.21
בית מתתיהו ולפסון תפרח קפלן הישנה חברון קפלן החדשה פונביז אור ישראל מיר ברכפלד לנדא
האמת האמיתית27.06.21
120
בחורה שבוחרת את בעלה לפי הישיבה שבה למד.. היא בחורה טיפשה שלא מבינה את החיים... וימים יגידו. גם אותי חינכו בחינוך ליטאי שאיפה למד ומה יגידו והבחור אומנם היה למדן ועילוי אבל מידות לא היו לו
רבקה27.06.21
ומה ההמשך?
יעלי27.06.21
119
>ישיבת 'באר התורה' (גיל), בדומה ל'סולוביצייק', עברו אף הם לקמפוס רחב ידיים בעיר בית שמש זה אמור להיות הפוך סולביצ'יק בדומה לגיל
.27.06.21
118
כולם טובים ראשונים כאחרונים והעיקר בסוף להיות עם קירבת אלוקים עם שטייגען ושימחה בלימוד
ח26.06.21
117
קפלן לא סיימו לבחון
הישיבישייר26.06.21
116
ישיבת זכרון דוד ברשות האחים מנשה ויצחק נגר זה הישיבה הכי טובה בעולם למי שמתאים לה וכן תפארת הלוי פני יהושוע נחלת שמואל עטרת מתיתיהו שבות ועוד כול אחד איפה ששם התיקון שלו אזזז תפסיקו אם הפוזות ואם הדירוגים וכמובן שהישיבה שלי ואני לא ינקוט את שמה זה הכי טוב הא חבורות של קשקשנים חסרי תוכן ורוח ובוא נעש
נבכי ליב11.07.21
115
1. יסודות1 יסודות2 מאור התורה 2. רכסים בית שמעיה משכנות התורה 3. באר התלמוד אוהל יוסף אש התלמוד דעת חיים לשיקול דעתכם. כל השאר על הפנים, תתאמצו להתקבל לאשכנזיות בינוניות ומטה אם לא התקבלתם לאף אחת אלו
חיים04.07.21
איפה תפארת לוי יש להם את הישיבה הקטנה והכי טובה וגם הגדולה הכי טובה
משה04.07.21
114
מה עם הישיבות הספרדיות ???
אריה דרעי01.07.21
1.מאור התורה 2/3. שני היסודות 4.דעת חיים 5.בית שמעיה 6. תפארת הלוי 7. משכנות התורה 8.אש התלמוד 9. באר התלמוד (יקירי) 10. אוהל יוסף
משה02.07.21
מה עם רכסים???
מאמין ששכחת04.07.21
רק תפארת הלוי ומאור התורה
יעקב29.10.21
113
איך אתם יודעים את הרמה והידע של הבחורים מכל ישיבה, אין מבחנים שבודקים ממוצע ידע בכל ישיבה או משהו בסגנון... נשמע כאילו כל בחור "מרים" לישיבה שלו והישיבה הכי גדולה מנצחת (חוץ מהישיבות הותיקות באמת שפשוט יש להם שם כי הקימו אותם גדו"י של הדורות הקודמים)
מתכנתת30.06.21
112
הן הל עטרת ישראל
ללא שם28.06.21
צודק שמעתי שהיא מצליחה השנה מאוד ברישום עטרת
מוטי02.07.21
111
אומרים בשם החזו"א "אין ישיבה טובה יש ישיבה מתאימה" וד"ל
דייב28.06.21
110
איפה איתרי?? היא שמה בכיס לפחות שליש מהישיבות כאן. וגם שכחתם את אור אלחנן
ד27.06.21
109
מה עם אור אלחנן לא כתבו על זה כלום
דוד27.06.21
108
ישיבת תפארת ישראל אינה נמצאת בק"ק ראשון לציון לצערנו אם לכתו למנוחת עולמים של מנהלה הרוחני בזמנו הגאון הרב ר' יאיר זיע"א בהתאם להוראת ר' חיים שליט"א הישיבה עברה לירושלים ברשות ראש הישיבה הגרא"מ דרוק שליט"א
תפארת ישראל אינ27.06.21
107
תפרח-600 בחורים??????
ללא שם27.06.21
106
ביודעי קאמינא, שבעוד שעל פי רוב ישנם ישיבות ירושלמיות ששולחות את הקבוצה החזקה לפוניבז', השנה כל הישיבות הפותחות, ללא יוצאת מן הכלל שולחות את המובילים לחברון.
ללא שם26.06.21
105
הרב הגאון הארון וינר
הרב הגאון אהרון וינר 26.06.21
למה הוא לא רשום הוא הצליח בטירוף
ללי27.06.21
104
הישיבות הספרדיות החזקות הם שתי היסודות (לב, זיאת) ומאור התורה. הם השלישיה הפותחת זה ברור ובדוק אני ישבתי עם כמה ראשי ישבות קטנות בפרוייקט שאני מתכנן לקראת בין הזמנים וכולם פה אחד אישור את הנתון הנ"ל, ההבדל בין שלושתם הוא שלזיאת ולב חשוב מאוד הסגנון הישיבתי מלבד הכשרון, ולמאור התורה הכשרון הוא קובע,
תכלס06.07.21
כל מילה בסלע נכון מאוד
נכון07.07.21
יש גם את ישיבת 'תפארת לוי' שהיא יותר לבחורים ישיבשערים איכותיים, שברשותה עומד הרב משה הלוי שמנחיל בה את סגנונה העיוני והחינוכי (שאת זה קשה למצוא בחורים מחונכים ופחות מאולפים)
גיל12.07.21
מסכימה עם כל מילה
לאה השדכנית07.07.21
103
דירוג הישיבות הספרדיות לדעתי 1.מאור התורה 2.יסודות התורה 3. יסודות (לב) 4.דעת חיים 5. תפארת לוי 6. משכנות התורה 7. בית שמעיה 8. יקירי 9. אש התלמוד 10. שערי תבונה
ביטון 02.07.21
'יסודות התורה' זה יסודות לב. ויש את יסודות שבמושב יסודות שנקראת 'משכן ידידיה' (לפחות כשלמדתי שם לפני הפיצול).
נתניה05.07.21
'יסודות התורה' זה יסודות לב. ל'יסודות' הרגילה קוראים כך רק ע"ש המושב, שם הישיבה (לפחות בזמן שהייתי שם, לפני 8 שנים) הוא 'משכן ידידיה'.
נתניה04.07.21
102
סלובייציק נחשבת הישיבה השלישית בחזית השורה הראשונה ומקומה נמצא מיד אחרי פונוביז חברון ותפרח
תיקון טעות30.06.21
חחחחחח. למה לא מקום ראשון? אם כבר אז כבר
ישראל שרייבר01.07.21
ע"מ לאמת את הדברים שכתבנו בנוגע חייבים להדגיש שזה מובא בשם רשמים מאוד חשובים !!!
בשם הרשם החשוב01.07.21
אם אתה באמת רשם אולי תיתן מידע ? כמה הגיעו מהישיבות הטובות בירושלים? שינקר- קול תורה- סורוצקין- ומהישיבות בבני ברק פוניבז הקטנה- צעירים-
חיים04.07.21
שכחת את תוירעס
התקבלתי לחברון03.08.21
101
הדירוג לדעתי 1.חברון 2.פונביז וולפסון 5.בית מתס 6.מיר ברכפלד 6.אור ישראל 7.אורחות תורה 8.קפלן 9.תורה ותפארתה 10.סורוצקין 11.מ התלמוד 12.נחלת הלויים 13.שערי שמועות 14.מן ההר 15.לנדא {בטעות נכתב אור ישראל מקום 6 היא מקום 7 מכאן והלאה תעלו אחד
אליהו לוי30.06.21
תפארת הלוי הישיבה הכי טובה אצל הספרדים
ישי ריבו 03.07.21
אין ספק הלייוי עוד תעקוף את מאור התורה כמו שר' משה הלוי עשה עם הקטנה
יעקב שוואקי29.10.21
לנדא 15 אתה רציני ואיפה 'גרודנא באר יעקב' ו'ראדין' ו'מן ההר'
ביטון01.07.21
לדעתי למדת במאור התלמוד ובמן ההר או שיש איזשהו קשר אחר. אני צודק?
חיים30.06.21
למה ?
אליהו לוי03.07.21
100
מה זה כל דירוגים האילו הכל בלוף אחד גדול בסוף בגלל כל הדיבורים ושטיות האילו ודיבורי סרק הורים צריכים לשלם מאות אלפי שקלים לחתן את הבנות בגלל שהבחור הגאון הגדול והמהולל לומד פה ושם ויש דירוגים כבר לא מסתכלים על איכות הבחור ק על הישיבה או לנו מהמגפה הזו שהקדוש ברוך ירחם עליני ועל כל כלל יש
דני28.06.21
99
מעניין שיעשו סיכום של כמה בחורים בכללי נכנסים לישיבות בשנה הבאה
מ28.06.21
98
תכלס אין כמו וולפסון לא ישיבה מודרנית בלי סחף עם הכי הרבה שטעייגען במגזר שלה
איציק ד27.06.21
יש שם גם מודרניים, בכל ישיבה יש הכל
מלא מודרניים יש28.06.21
ראדין ישיבה גם עם מודרנים אבל בחורים עם איכות
מויישי29.10.21
רק תחרויות יש שם..
ללא שם28.06.21
97
איפה הישיבות ספרדיות????
ללא שם27.06.21
לא מעניין
יפת28.06.21
1 מאור התורה 2שני היסודות 3משכנות התורה 4אש התלמוד 5תפארת לוי 6בית שמעיה 7 דעת חיים 8 יקירי 9שערי תבונה 10 אוהל יוסף
ג'נח04.07.21
96
אור אלחנן קיבלו 94 בחורים חדשים עם 3 מישיבים חדשים ומק"ק חדש. הישיבה בעלייה שיא !!!!
משה18.08.21
95
כל בחור ספרדי (איכותי) שמחפש ישיבה ספרדית שילך על 'תפארת לוי' ברשות הרה''ג משה הלוי שליט''א ואפילו אם הוא מחפש ישיבה אשכנזית.
ירושלים04.07.21
אם זה נכון אבדנו... גם להגזים יש גבול ומי התיר לשקר
חחח05.07.21
חזק אתה!
פי חכם חן06.07.21
אולי הוא הגזים. אבל אין ספק שהיא מהפותחות
יעקב07.07.21
אני גר באלעד ואין ספק שאתה צודק
סגל12.07.21
אתה צודק אני לא מבין אם כבר הולכים על ישיבות שנפתחו בעשר שנים האחרונות אז למה בחורים מעדיפים ישיבות כמו אש התלמוד ואוהל יוסף מאשר תפארת הלוי
אתה צודק16.07.21
94
אכן סלובייצ'יק נמצאת בשורה הראשונה בעולם הישיבות רק יש לפניה כמה ישיבות
רשם01.07.21
בודדות
t02.07.21
כמה בודדות בערך 15
תוזניק04.07.21
93
די כבר עם עם היח"ץ הדירוג האמיתי הוא 1.חברון 2.תפרח 3.מיר ברכפלד 4.קפלן 5.אור ישראל 6.פונוביז
משה וייס30.06.21
באמת לא עשית יחצ למיר ברכפלד וגם תשנה את המיקום של פוניבז
ישיבשער02.07.21
92
הדירוג הנכון 1.חברון 2.תפרח 3. מיר ברכפלד 4.קפלן וכל השאר
מוישי סורוצקין30.06.21
91
כל מי שהגיב פה על הכתבה חייב להיות שהוא ליטאי, כי רק הם יכולים לדעת מה נחשב וההיפך. נראה לי בושה לאנושות לראות את כמות התגובות פה ולחשוב מאיזה ישיבות הגעתם... נקודה למחשבה!
שבת שלום 29.06.21
קנאי..............
אחד שיודע29.06.21
90
איפה אור אלחנן בכל הרשימהה???
ישיבה28.06.21
שנה הבאה 80 בחורים
אלמוני28.06.21
89
רק לי זה נראה משוגע שהם נקראים בפוניבז המחבלים והשונאים?
אני27.06.21
התרגלנו כבר... אבל בעיקרון זהה באמת נשמע גרוע..
..28.06.21
88
חסר את הישיבה הגבוהה החדשה של הרב דונט
יאיר27.06.21
צודק מאה אחוז חברה עזבו אותכם שמועות וכול היום לחפש שם מי שאצל הרב דונט יודע מה זה האבת התורה אמיתית באמת ויראת שמיים שאין כמוה באף ישיבה הישיבה תיגדל כמו שצריך
בחור מהישיבה21.07.21
87
עוד כמה שנים 'ראדין' תהיה מהשורה הראשונה (מידע רציני)
משה27.06.21
אותו דבר אמרו לפני כמה שנים... אבל אולי... בהצלחה
דוד27.06.21
שום סיכוי גם אם אתה הולך לשם זה לא יעזור לך אתה פשוט בחור לא טוב נקודה
אבינעם הרכלן27.06.21
ירכלן
ביטון29.06.21
מה אתה מקנה
יקנאי20.08.21
יואו כמה שמעתי על ראדין בזמן האחרון, נראה לי אני יעזוב ממאור התלמוד לשם. (אני מקווה שיהיה לי אופציה)
כהנא12.07.21
כן שמעתי על זה גם
שמוליק29.06.21
היא ישיבה טובה אין ספק בינתיים מהראשונות של השורה השנייה (השורה השנייה זה אומר נחלת הלווים, מאור התלמוד, חמד ואפילו סלובייצ'יק) ובהמשך היא תיהיה מהשורה של מירפלד וולפסון קפלן
שאול03.07.21
86
"בית מאיר" חחחחחחחחחח בדיחת השנה!!!! מבאים רשם טוב והוא מביא בשר לפי משקל!!!
חיים יודלביץ27.06.21
מעניין כמה בית מאיר שילמה לזלזניק??? פתאום היא בשורה הראשונה...
דוד27.06.21
מי שמחפש ישיבה שעולה ותעקוף את כולם זה ישיבת ראדין בנתניה
ליבוביץ'03.07.21
85
גרילק לא קשור לסילבר הוא מק''ק בוולפסון
ללא שם27.06.21
84
"חברון החליטו להוריד מ300 ל260מה שגרם לתהפוכות בעולם הרישום" תתבישו לכם "עולם הרישום" עולם הבחור שכן שלי אין לו עדין ישיבה בגללכם היתם ישיבה דיקטוטרית ותישארו כך כל המנהלת שם תהיה במזרח בגיהנום חברון צריכה ליסגר
אוי לאותה הבושה26.06.21
אל דאגה. בחור שנפל מחברון כל הישיבות המצוינות יעמדו בתור לקבל אותו.
ר27.06.21
ממש לא נכון. מי שנופל מחברון, בשביל הכבוד אף ישיבה טובה לא תקבל אותו. והטענה - למה לא רצית אותנו מלכתחילה?! היה לי אחיין שנפל מחברון, רחמנות מה עבר עליו.
ירושלים27.06.21
מי שנופל מחברון הולך ללנדא וזה אופציה לא כ"כ מי יודע מה מי שנופל נופל עד הסוף ושום ישיבה לא עומדת בתור. אל תעוף..
משה אמיתי27.06.21
83
טלזסטון מהמובילות בספרדיות
נועם07.07.21
חחחחחחחחחחחחחחחחחחח
חחחחחחחחחחחחחחח20.08.21
82
1 יסודות לב 2 מאור התורה 3 יסודות -זיאת 4 דעת חיים 5 בית שמעיה 6 אש התלמוד 7 רכסים 8 יקרי כל השאר אותו רעיון הרישמה שלי מדוייקת ונכונה.
ישיבות ספרדיות 03.07.21
מממש מממששש לאאא א. יסודות זיאת יסודות לב מאור התורה משכנות התורה רכסים ב. בית שמעיה אש התלמוד דעת חיים באר התלמוד
מירלה04.07.21
מה איפה תפארת לוי שבאלעד היא לפחות מקום שביעי
ינון ביטון04.07.21
81
פעם ישבע בוחער היה דבר בעל משמעות היום כל שלום זוכער הוא ישיבע בוחער בפוטנציה הישיבות היום הרבה יותר דפוקות מפעם זו עובדה מפני שישיבה זה היום ברירת מחדל כל דבר המוני ערכו יורד חד משמעית
ג'פרי 30.06.21
80
ממש בושה לקבל ברכת הדרך מעסקן במקום מרב או מראש ישיבה לאן הגענו???????????
יוסי28.06.21
79
לא יאומן ביום בו צריך להרבות באהבת חינם כמה שנאה קנאה ותחרות לשון הרע ורכילות, העיקר השם....
ללא שם27.06.21
78
חברון חברון תמיד תישאר במקום הראשון !!!!!אין מה לעשות ... כול המדבר רע על הישיבה הזאתי זה אומר שיש לו הקפדות כי לא התקבל או לא יודע מה .. !!!!!!!!!!!
אנונימוס27.06.21
אאאא
גם נכון...27.06.21
77
לא כתבו אור אלחנן וולפסון הישיבה הכי טובה ללא כל ספק. העיקר הישיבה זה הדמות בראש ישיבה בשונה מהמון ישיבות שמזלזלים בראש ישיבה אור ישראל- בר' יגאל חברון- בר' יוסי פונביז- זילזול משני הכיוונים סורצקין- בשלום בר בוולפסון יש המכנים את הראש ישיבה כמאלך אפ' שיש שני ראשי ישבות
דדד27.06.21
מי שבסורוצקין יודע האמת וד"ל
נו.... שויין30.06.21
ומעניין שברוב שמכבדים אותו אף אחד לא נכנס לשיעור שלו....
די עם היחצנות27.06.21
76
למה היא לא ברשימה?
מה עם אור אלחנן27.06.21
75
מה עם הישיבות הספרדיות? כמו יסודות לב....מאור התורה....בית שמעיה.....דעת חיים...אש התלמוד.....משכנות התורה......ועוד......תעש אותו דבר גם על הישיבות הספרדיות
יוחנן27.06.21
שכחת את יסודות יסודות.....באר התלמוד......מטרסדורף....
נתניה27.06.21
תפארת הלוי רכסים ועוד
נתניה29.06.21
רק לקרוא את התגובות המבחילות ואת הסולם המדומיין הזה ולחוש גאווה שאנו לא שם! בואו תראו ותשמעו את ישיבת רכסים ותבינו כמה חן יש לבחורים שלנו!
חני29.06.21
74
לא הבנתי למה בגלל שפוניבז' בפלג הירושלמי זה נהיה ישיבה פחות טובה, העצניקים פחות טובים?, עד כמה שאני מכיר הם בדרך כלל יותר ברמה ויותר מוכשרים!
חזונישניק26.06.21
כן אולי הם יותר מוכשרים, אבל אין להם כל כך זמן ללמוד, יש להם הרבה הפגנות על הראש
עלק חזונישניק27.06.21
תקזז את הזמן של ההפגנות עם הזמן של הקורונה
עצניק28.06.21
תקזז את זה עם הזמן של הקורונה
עצניק28.06.21
אכן לצורך הדוגמה בקול תורה הקטנה שנחשבת כישיבה קטנה הכי טובה היה השנה הכי קצת ביקוש לפוניבז' מכלהשנים האחרונות וכן עוד ישיבות רבות
אוהב תורה28.07.21
יש להם 170 לשיעור א שנה הבאה. אכן ישיבה ברמה גבוהה מאוד, פשוט לא כ"כ במיינסטרים.
אחד שיודע27.06.21
73
תכתבו כמה בחורים ישארו בלי ישיבה בגלל הסוחר אורי זלזניק נזכור ולא נסלח
אדם26.06.21
72
כנסת מרדכי זו לא חברון גאולה! זה רק תרגיל בעמותה
גבי26.06.21
71
מה הפרמטרים להשוואה ודירוג הישיבות. ? כל ישיבה טובה, אפשר לדרג את אהדת הציבור, רמה לימודית, צוות וכו. אין דירוג בלי פרמטרים. זה עיתון לא פאשקאוויל. ישיבות שאני מחזיק מהם כטובות לפי הפרמטרים שלי: וולפסון, לנדאו, פינקל, בית מאיר (קיבוץ ), הרב אמית ( קיבוץ ביד בנימין ), הישבה של משפחת קוק ברחובות, הרב
בחור ישיבה אקדמי. 24.08.21
70
תקשיבו הישיבה שהולכת להפתיע בשנים הקרובות זה ראדין
אלי02.07.21
69
פונוביז' , חברון , תפרח , בית מתיתהו , סלובייצ'יק
השורה הראשונה:01.07.21
68
כמה שטויות כותבים כאן... ישיבה טובה היא ישיבה טובה לבחור X וגרועה לבחור Y. יש בחורים שהולכים לישיבה בגלל השם שלה, והיא לא מתאימה להם, כי באופי שלהם הם צריכים מקום קטן, חם ומכיל. וחבל! אלה השנים היפות! לא נבנים משם! נבנים ממקום ומצוות שמתאים לנער. בעייני רוב הבחורים היום לא מתאימים לישיבות תעשיתיות
אימא מפוכחת30.06.21
67
זה פשוט מצחיק כל מי שמכיר אפי' טיפה יודע שחברון ותפרח מקום ראשון [חברון ליותר פתוחים ותפרח לסגורים] ומיד אחריהם קפלן ומיר ברכפלד[קפלן ליותר סגורים וברכפלד ליותר פתוחים] כל מי שטוען אחרת פשוט אין לו מושג מה קורה
ישראל שרייבר28.06.21
מה אם פונוביז'
יהודי29.06.21
שטיות
ר30.06.21
66
הרבה ישיבות טובות ונחמדות באמת בלי להוריד מאף אחד ,אבל דרך לימוד אמיתית יש בבית מתתיהו ,ובאמת לא חסרים כאלו שמנסים להגיע לאותה שיטה --- קפלן חמד לנדא וכו,בהצלחה אולי זה יקרה בסוף
אלי27.06.21
65
מאור התלמוד טיל ישיבה אני אישית מכיר שלושה בחורים פפצות באמת אחלה רישום השנה וכל מה שאני אומר ממוסמך ומתועד ב100 אחוז אחלה צום כפרות שלי [
שמלעקא המבואס27.06.21
כפרה עליך
נתניה27.06.21
64
אני לא מבין מה קורה פה לי ידוע (מידע פנימי ואמין) שעטרת ישראל נסגרת זמן הבא ופתאום אני רואה 80 בחורים??? מישהו יכול לתרץ לי
אחד התלמידים27.06.21
כי למי שלא יתקבל אומרים כל מיני אעפס
נורמאלי27.06.21
תיובתא דכיכר השבת תיובתא
נתניה27.06.21
63
שכחתם את ישיבת הקיבוץ החדשה של הגרש"ר אורצל בחשמונאים!! הישיבה מונה 20 בחורים מטובי הישיבות ביניהם מקול תורה, וולפסון, סלבודקא, תפרח, פונוביז', גרודנא באר יעקב, באר יעקב, לנדא, ועוד... ובעז"ה באלול תמנה כ 35 בחורים מתוכם 13 בחורים הינם בגיל שיעור ג', כך שיפתח שיעור ג' בישיב
ר.א.27.06.21
מנית כאן יותר ישיבות מבחורים נשמע הקעמפ הכי טוב בעיר
יעלי27.06.21
מכיר באוםן אישי את הרה"ג הרב אורצל שליט"א יש הרבה מה לקבל ממנו
ששון27.06.21
62
אין לי מושג מה מיוחד כ'כ בוולפסון שכולם מתלהבים עליה,סתם חיקוי עלוב של חברון-מירפלד וקפלן לא רואים אותה תורה לא נקנית בכסף אין מה לעשות ואגב נדמה לי שבתפרח יש לפחות 800 בחורים-ובכל מקרה יותר מ600
יאיר26.06.21
אם אתה היית מבין בישיבות גדולות אז אתה היית מבין שהישיבה הכי טובה היא וולפסון וזה שחברון צוחקים שימשיכו לצחוק. צוחק מי שצוחק אחרון וזה שאתה אומר שוולפסון היא חיקוי אז יש לך בעיה רצינית וכדאי מאוד שתתקן את המידות שלך ואל תשמיץ שום דבר בלי שאתה יודע היו לי ילדים גם בחברון וגם בוולפסון ואין השוות את ה
פתח תקווה27.06.21
ישיבה טובה נמדדת על רמת לימוד ורמת בחורים מידות טובות זה לא אומר שהיא יותר טובה וחברון זה חברון
מישהו06.07.21
61
קפל"ח קיבלו 68 בחורים מהשורה הראשונה של עולם הישיבות לא צויין עליה כלום משום שהיא חדשה מדי והיא לא לרוחו של זלזניק
אוהב תורה28.07.21
ישיבת 'גוגיג' (ראדין) גם בעליה מטורפת
סגל20.08.21
60
המצב האמיתי פונוביץ' קפלן חברון ותפרח הם הפותחות בית מתיתיהו ואור ישראל אח"כ וולפסון קצת ירדה באיכות אבל עדיין מקום מכובד מירפלד עלתה מאוד כאן נמצאים לנדא שערי שמועות וקפל"ח השאר יבש
חיים בסרטטטטט04.07.21
59
לכל הבחורי ישיבות הספרדים אני מציע תפארת הלוי ומאור התורה
כהן02.07.21
58
לבחורי הישיבות הספרדים הישיבות העיוניות הטובות הם.... 1 יסודות (זיאת) 2 יסודות התורה (לב) 3 מאור התורה 4 דעת חיים 5 תפארת לוי 6 אש התלמוד 7 משכנס 8 אוהל יוסף היכל צבי (ישיבת רכסים ובית שמעיה פחות עיוניות, ובבאר התלמוד לא יודע מה הולך שם)
נתניה20.08.21
57
אני לא מבין איפה איתרי? אור אלחנן? ישיבות מוצלחות יותר מהרבה ישיבות שנכתבו כאן
ד03.07.21
56
עברתי כאן על התגובות והישיבה היחידה שלא יחצנה את עצמה זה אור ישראל. שאפו. כנראה שבסוף יש לה איכות.
ללא שם01.07.21
אין על אור ישראל בעולם (למי שלא הבין שגם אתה עשית יח"צ)
חיים02.07.21
55
הדור הזה"זכה" להרבה חיידרים הרבה ישיבות הרבה כוללים והרבה עמי ארצות שלא היו בשום דור, המיוחד של הדור הזה שכדי להיות עם הארץ צריך לשבת בישיבה כמה שנים
ג'פרי 30.06.21
54
איפה מרכז, בית אל, הר המור ועוד רבים? שם אין תורה? או שלשיטתכם התורה שלהם לא שווה כלום?
אלעזר28.06.21
שאלה מצויינצת, אבל מי שגדל בישיבות ליטאיות השאלה לא מתחילה, למה???? נו את בנט אתה מכיר???
ספי 29.06.21
בנט לא גדל ולא קשור לעולם הישיבות הציונ"ד. את סמוטריץ' אתה מכיר?
אליהו29.06.21
הופה, התחלנו....
איזה כיף28.06.21
ברור ששם יש תורה,(אולי אפילו יותר מבחור ממוצע מהישיבות שבשורה הראשונה אצלינו, וד"ל.. מי שהיה במלוניות יודע...) אבל הם פשוט קצת יותר בוגרים מהמריבות כבוד הילדותיות האלה...
משה28.06.21
53
חבר'ה לדעתי גרודנא באר יעקב היא אחת הישיבות המשובחות, אם להתקטננן - אז מראש השורה השניה לפחות. והיא לא קיבלה כאן את הכבוד המגיע לה. בחורי חמד פרחים של ממש, אצילות עם פרומקייט וחברמניות גם יחד. גאווה להיות שכנים שלכם, וחבל שזמן הבא כבר לא נהיה אתכם בבניין. נ.ב מפעל ייצור לחברי מועצת...
ספרדי28.06.21
52
מאור התלומוד השנה רישום פצצה!!! ישיבה שבונה בחורים!!! בהצלחה לכולם!
דוד27.06.21
צודק במאה אחוז אין על מאור התלמוד
בדוי02.07.21
גם 'הליוי' אחד הישיבות הטובות
אלעד29.10.21
51
חברון ישיבה פח עובדה. לא קיבלו אותי [או שבגלל שלא קיבלו אותי זה כן טוב לא יודע]
שמלעקא המבואס27.06.21
50
מה עם סלובוטקא? נגמרו לבחון?
דוד27.06.21
49
איזה שטויות קפלן אצל בחורים רציניים נחשבת ישיבה מס' 1
אחד שיודע27.06.21
נכון היא וודאי לוקחת את לנדא למשל שכאן דירגו אותם לפני
יאיר27.06.21
אמת לאמיתה! בחורים עדינים יראי שמיים (רואים לפי התפילה באוהל יוסף) שקדנים ובעלי כשרונות. הגאוה של שכונת רמות!
שכן ברמות27.06.21
48
סדר הישיבות הטובות 1. חברון 2. חברון 3. חברון 4. חברון 5. חברון 6. חברון 7. חברון 8. חברון 9. חברון 10. חברון
אני26.06.21
בוא נעמר שאתה לומדלמדת בחברון
נורמאלי27.06.21
נהמר
מזמשנה27.06.21
47
עטרת ישראל קיבלו למעלה מ80, והרב חיים אזרחי אינו מראשי הישיבה.
אנונימי26.06.21
46
כבר מתחילת הכתבה ,מרגשים כמה עלובים אתם, חבורת מסכנים מתלמידיו של בלעם שמחפש כבוד. רשמים מסכנים שמדמים בחורים לסחורה, לתפוחים כלשונו...... איך התורה שלו תעצור את המגיפה כשאנו מחפשים רק כבוד ומה יגידו. אוי ......כמה אני מתביש ,ירדנו לרמה מאוד נמוכה.......
micke26.06.21
בה' לקרוא וממש להנות משגשוג התורה ויפה הכתבה וממש מרגשת איך תורה מתקדשת באיזה קדושה הצלחה מרובה בתחילת הזמן החדש עלו והצליחו באהלה של תורה
מנעלע27.06.21
למה אתה מתוסכל,לא קיבלו אותך בזמנו ?
אברהם27.06.21
45
חברון פונוביז תפרח וולפסון קפלן תפארתה אור ישראל בית מתתיהו אורחות מירפלד שערי שמועות מאור התלמוד נחלת הלווים קפלח חמד עטרת סולוביציק
ישיבשער30.06.22
44
למה לא כתבו את הישיבה של הרב וינר שמעתי שהיא מצליחה בטירוף
ללא שם04.07.21
43
דירוג עשרת הישיבות הספרדיות הטובות יסודות משכנות התורה יסודות לב מאור התורה בית שמעיה באר התלמוד אש התלמוד דעת חיים היכל צבי אוהל יוסף שערי תבונה - דרכי דוד- שיח יוסף- יקירי נתיבות-תפארת הלוי
לואיס קליין02.07.21
לפחות אל תיהיה שקוף בקנאה שלך בהצלחה המסחררת של תפארת לוי הגדולה בראשות מעתיק השמועה ראש הישיבה הגה''ג הרב משה הלוי שליט''א
בני ברק02.07.21
יש לי מס' הערות להגיד לך... 1. דעת חיים לפני אש התלמוד 2. תפארת הלוי לפני אוהל יוסף ואש התלמוד 3.יוסדות לב לפני משכנות התורה
ישיבע בוחער02.07.21
אני רק רוצה להגיד שישיבת אש התלמוד זה ישיבה בנונית ומטה סגירות בלי טעם אין השקפה קבועה בישיבה רודנות זה מילת מפתח שם אני ממליץ למי שלא היתקבל לשתי היסודות או למאור התורה שלא ילך לאש התלמוד אין לה מה להציע בכלל שילך לישיבות אשכנזיות פי אלף יותר טוב
בחור מהישיבה21.07.21
אין מה לעשות אשכנזים תמיד ישארו אשכנזים
בנימין ביטון02.07.21
42
ראיתי הרבה בחורים מישיבת 'ראדין' בנתניה, והם לא מתרחקים מבחורים מ'בית מתתיהו' 'לנדא' ו'מיר ברכפלד' (אולי עדיין הכמות שלם קטנה)
נתניה01.07.21
אכן אתה צודק, אני צופה לה עתיד טוב.
רשם02.07.21
באמת ישיבה טובה
יענקי20.08.21
41
בישיבת מאור התלמוד המראיין נקרא הרב "יונתן " קמפה ולא "יהונתן " הרב קמפה הוא משגיח בישיבה כ7 8 שנים הוא עצמו בוגר אחד המחזורים הראשונים בישיבה התלמידים במחזורים ראשונים נחשבים כ"דור דעה "של מאור התלמוד ביניהם הרב נתן קסלר זצ"ל הרב ניסים שמעה שליט"א הרב משה צדוק מרמ"י הישיבה שליט"א גם הרב דוב קוק א
בני ברק30.06.21
40
חברון פוניבז תפרח קפלן אור ישראל וולפסון בית מתס מיר ברכפלד קול תורה סורוצקין
ישיבשער02.07.21
39
שכחתם את אור יהודה יש להם 40 לשיעור א עלו בכמה רמות
ללא שם01.07.21
38
חברה הצחקתם הרשל"צ טוען שחזון עובדיה זה הישיבה הכי טובה והראיה שמכלוף מברך את כל בחורי הישיבות הספרדים שהולכים לאשכנזים שיצילחו אפילו שלא קיבלו אותם לחזון עובדיה למבחן והוא אפילו יפצה אותם שיקח אותם לחתנים ואפילו יסדר להם גובים בעתיד לסיום הצלחה לספרדים המסכנים
תימני29.06.21
'אבא שמעון קול.....משהו' אהוואי.
נתניה30.06.21
37
הדירוג לענ''ד 1. חברון 2. פונוביז' 3. תפרח 4.וולפסון 5. אור ישראל 6. אורחות תורה 7. בית מתתיהו 8. מיר ברכפלד 9. קפלן 10. לנדא 11. שערי שמועות 12. סורוצקין 13. תורה בתפארתה 14. סלובייצ'יק 15. נחלת הלווים 16. ראדין 17. בית מדרש עליון 18. קול תורה 19. אטינגר 20. סילבר
יהודלה29.06.21
אתה פשוט אדם הזוי קפלן וברכפלד אחרי וולפסון??????
ישראל שרייבר30.06.21
וולפסון יותר טובה ברור
שמוליק01.07.21
קפלן ליגה מעל מירפלד ווולפסון שוות
ו05.07.21
רק ראדין
יהודי01.07.21
אל תגזים אולי ראדין טובה אבל חברון פונוביז' בית מתתיהו ויש עוד כמה יותר טובים ממנה
בני02.07.21
הרימו רישום רציני הקשיחו על מלא ישיבות !! הלכו עם המטרות עד הסוף מה שמגיע מגיע!
סורצקין30.06.21
מסכים במאה אחוז אולי לשנות את קפלן ומיר ברכפלד חוץ מזה אתה מאוד בקרקע
ר30.06.21
36
התגובות פה רדודות להפליא. בתור אחד שיודע דבר אחד או שניים וראה קצת עולם- הפונוביזר'ס (מהשליש העליון בישיבה) כמה רמות מעל כולם בכישרון לומדע'ס שטייגען ת"חים וכו'... לחשוב על השוואה בין חברון לפונוביז' מראה על חוסר הבנה מינימלי מהקורה בשטח. "יוקרה" לחוד ו"אמת" לחוד...
מקורקע28.06.21
בטח כתבת את זה מה זה בשאנטיות חבל, אם היה נופך של קצת מילים בלועזית זה היה מושלם
מקורקע 228.06.21
כמה מדומיין בן אדם יכול להיות? אוי טאטע כמה?
משה וייס28.06.21
35
תכלס תורת זאב של רב ברוך סולוביציק עולה בטרוף... שטייגן גדול... צוות תותך... וראש ישיבה ענק... ומבנה... אויי המבנה... בלי עין הרע...
תוזניק28.06.21
תכלס מה שנשאר להם זה רק המבנה השאר לא משהו
תוז01.07.21
34
מה פיתאום ישיבת ''בית מאיר'' עוברת שינוי??? תמיד היא הייתה מהשורה הראשונה (כמו וולפסון וחברון)
meir27.06.21
היא הכי טובה, ואחריה בפער בלתי ניתן לצמצום מגיעות חברון ואנאערף. ברור...
נתניה27.06.21
עברה שינוי גדול מאוד
דוד27.06.21
33
מה עם אור אלחנן
יעלי27.06.21
32
בראשון לציון אין מה לחפש אחרי שהרב ישראלי נפטר בחורים אהבו אותו אהבת נפש הרבה עזבו אחרי שנפטר, מי שלא עזב זה בגלל שיענקי קנייבסקי איים על ראשי ישיבות פוטנציאלים לא לקבל את הפורשים, והישיבה כיום גוססת לאיטה. 160 בחורים?????????? אולי 60
ראובן יוסף27.06.21
בזמנו שתפארת ישראל הייתה בק"ק ראשון לציון מאד הקפידו ראשית יחס לכל בחור ובחור בזמנו של מורנו הצנוע והעניו הרב ר' יאיר ישרא' זיע"א שדאג לכל בחור ובחור כאילו היה בנו ויותר מכך בזמן כהנותו של ר' יאיר גייסו מקהילת קודש אנ"ש שדאגו לישיבה ולבחורים כמו פרויקט כתיבת כל הנביא שהתבצע על הבחורים כיום אברכים אך
בזמנו הקפידו 28.06.21
31
תורה בתפארתה מקום שני בכמות הבחורים לשיעור א' (לאחר חברון) הישיבה המבוקשת ביותר בציבור היותר פרומער.. מדהים, מהי ברכתו של מרה"י ר' אהרון לייב.
קובי27.06.21
רואים כמה טובה ישיבת חדרה אפי החיקוי שלה מצליח
אאא29.06.21
30
איך קול תיירע הביאו 98? ניקו את האשפה?
מוישע27.06.21
ישיבה ותיקה ומאוד מבוססת (גם כלכלית) במיוחד באזור ק"ס והגלילות
שטייעניסט27.06.21
תקדם
ששון27.06.21
29
בירושלים ישיבות קטנות כך: תורת רפאל 80 שנקר 50 קול תורה 70 אור אלחנן 40 אשלג 50 אמרי נועם 60 שערי תורה 20 סורוצקין 40 שינדלר 40 משכן שלמה 40 משכן ישראל 40 אוצר התורה 50 תורת ישראל 30 דעת תורה 40 חברון 30
מוישי26.06.21
תורת רפאל שלחו השנה 25 לחברון
משה20.08.21
שקר וכזב
רשם27.06.21
למה אתה ממציא
יצחק27.06.21
איפה אמרי משה
ו28.07.21
תורת רפאל ש הבאה 44 בחורים עקב עזיבתו של מורינו הגר"מ שפירא מתוך 44 12ספרדים
ר28.06.21
זה סתם מספרים שאני יודע בוודאות שאינם נכונים כלל
אני 27.06.21
נכון
בן תורה27.06.21
28
יהודי
מה עם הגאון הרב אהרון וינר ( הגר"א וינר 26.06.21
27
מה עם הספרדיות
ישת 02.07.21
מאור התורה יסודות משכנות התורה תפארת לוי ואש הלמוד הכי טובים
ספרדי04.07.21
26
אהבת התורה הישיבה היחידה שלא מפעילה רשמים לשכנע לבוא אליה.עילית בחורי הישיבןת שרוצים ליצוק תוכן עשיר לחייהם.מתוך שמחה וחיבור לנשמה.מתמגנטים אליה.ככה נראית ישיבה שיש לה מה למכור.
ללא שם01.07.21
25
מי סידר את האיפרומציה על הישבות בית מאיר הישבה מספר אחד בעולם יש לה רשם כמו זלזניק חבל על הזמן מומחה להסתיר שהראש ישיבה ר צבי רוטברג עצניק גדול וכן פרידמן החתן של נוביק ועוד זה מומחיות להסתיר ורק לפרסם שאר הרמים
אריה29.06.21
24
בתכלס' מירפלד עשתה השנה עבודה מטורפת ועם בחורים פצצות אחד אחד עקפה את וולפסון בלי למצמץ.
תכלס28.06.21
השנה וולפסון הצליחה מטורף וההוכחה שהפילה את כל מי שהגיע מק"ס מלבד 8
ר30.06.21
23
שטרנבוך זה עץ, לא סתם הישיבה נסגרה ולא הצליחה
בנימין זאב פפהניים28.06.21
22
מי שאמר שישיבת שטרנבוך נסגרה הוא טועה כי יש לי חברים שיתקבלו לשם
דוד27.06.21
21
אין על בית מתס בעולם כלל כל השאר פשוט סתם מתחרים טובים ומעולים אבל בא לא נשכח הם אחרי הכל רק מתחרים ואף לא מגיע לקרסולים של הדבסט של הדבר האמיתי הלא הוא בית מתתיהו ברשות מורנו ורבנו עטרת ראשנו הגאון הגדול רבי ברוך ויסבקר שליטא
אמרוסי התמים27.06.21
רוץ לכנסת
נתניה27.06.21
מה הקשר
נתניה29.10.21
20
ישיבת שטרנבוך נסגרה כבר, היו ברמות, עברו לבית וגן, עברו ללוד, עברו לבית שמש ונסגר, פח אשפה של ישיבה
יוסי שטרן27.06.21
בשנים האחרונות הישיבה מבוקשת מאד השטייגן שם חזק מאד והצוות מוצלח
מנחם27.06.21
19
מה עם ישיבת הגר"א וינר ? רק בשנה שעברה פתח את הישיבה וכבר יש ביקוש אדיר נדיר ואכותי מקבל רק את מצוייני בחוריי הישיבות כפי שנאמר עליו זכה בעידית בחוריי הישיבות
יהודי27.06.21
חחח ממש
יאיר27.06.21
שלח את הבן שלך !¿ וניראה אם יקבלו אותו . בהצלחה
יהודי27.06.21
אז למה הוא כבר שוקל לסגור? אם הוא כל כך הצליח?
יהודה27.06.21
18
אמת שבעיקרון צריך לעשות על יש"ק, ולענ"ד דם על ישיבות ספרדיות, עכ"פ מה שלא יהיה, סקר זה לא בא לקבוע מהם הישיבות שהכי כדאי ללכת אליהם, אלא כל בחור לפי עניינו ובחור שילך לישיבה כי היא בשורה העליונה ולא כי היא מתאימה לו, ודאי שטיפש הוא שאין אדם לומד אלא במקום שיגדל שם הכי הרבה בתורה ויראת
בן תורה, בן ישיבה...27.06.21
רבי חנניא בן עקשיא אומר...
יעלי27.06.21
🤣🤣
יאיר28.06.21
גדווול
חחח27.06.21
17
רק לי זה נראה משוגע שהם נקראים בפוניבז המחבלים והשונאים?
אני26.06.21
16
תעשו גם על ישיבות קטנות - בני ברק
אני 26.06.21
צעירים הרב פרומר במקום הראשון
שיעור א27.06.21
פשוט שצעירים מקום ראשון
יעקב29.06.21
נכון
נכון26.06.21
נכון מאוד
בן תורה27.06.21
זנובסקי אח"כ אור ישראל ואז פרומר
זנובסקי מספר 1!27.06.21
כן שיעור א שנה הבאה פצצות של החיידרים באיזור פתח תקוה ובני ברק ואלעד הרב זונובסקי הופך תישיבה לסגנון אור ישראל ומצליח לו מאוד שנה הבאה ודרך אגב השנה הולכים מהם לוולפסון 11
דוד28.06.21
נו 11 וולפסון מה עוד איפה נכנסים עוד 50 ומשהו בחורים הרבה נדפקים
שיבישר13.07.21
רשימת ישיבות הקטנות באיזור בני ברק ופתח תקוה 1-אור ישראל 2-צעירים בני ברק-הרב פרומר 3-צעירים פתח תקוה-הרב זונובסקי.רישום מטורף שנה הבאה שיעור א 4-תפארת מרדכי-הרב זקש 5-תורת חסד אלעד-ישיבה לצולים
דוד28.06.21
מה אתה מבין הישיבות הטובות בבני ברק זה דרכי משה פונביז סורוצקין פרובר דעת תבונות וכו הישיבות שלך הם יותר פתוחות וזקש זבל של ישיבה שורה שלישית בבני ברק
אליהו06.07.21
15
איפה ישיבת אור אלחנן
ללא שם26.06.21
14
חייב להודות....הבן שלי בש"ג באחת הישיבות החשובות בירושלים וההצעות שמגיעות לשפיצים זה חברון או מירפלד....רובם למעשה רוצים מירפלד בסופו של דבר....לא יאמן לאיפה היא הגיע היום!!!
בחור29.06.21
שטויות אני לומד באחת הישיבות המובילות בירושלים והקבוצה הכי מוצלחת והשפיצים הולכים לחברון
אחד שהתקבל לח03.08.21
13
שימו לב איך היחצנים של וולפסון משתגעים פה בתגובות אחרי שלא הצליחה להתברג לשורה הרשימה כמו חברון תפרח מיר ברכפלד אור ישראל ועוד אבל היא בשורה השניה תתעודדו
ישראל שרייבר28.06.21
טוב זה מובן מאליו... מסתמא אתה מהנפילים תתחיל לקלוט חברון.פונוביז.וולפ ישראל.תפארתה.בית מתס.
דוד28.06.21
12
יד אהרון הישיבה הכי טובה בעולם!!לא מדברים עליה כי ביכלל אתם לא יכולים להיכנס לתחום..ישיבה מספר 1 ולית מאן דפליג!!מי שלא מכיר..שישתוק...סייג לחוכמה שתיקה!! וגיל ביכלל לא נחשבת ישיבה...מי מכיר אותה??השיעור א'.. שיעור פח אין רבנים ופחות בחורים...הבחורים שיש שם לא ניקראים בחורים... ניקראים גאותנים
גבי28.06.21
יד אהרן - גיל גיל - ייד אהרן יד אהרן - גיל גיל - יד אהרן!!!
דוד של גבי28.06.21
ברישא עוד חשבתי שיש משהו בדברים לפחות מהצד שלך בסיפא הבהרתי שאתה סתם פשקוויל
נתניה28.06.21
11
שורה ראשונה: חברון פונוביז תפרח קפלן אור ישראל בית מתתיהו שורה שניה: אורחות תורה תורה בתפארתה וולפסון מירפלד שורה שלישית: קפל"ח שערי שמועות נחלת הלווים כל שאר הישיבות לא ראוים מספיק בשביל להיחשב ישיבה.
אני27.06.21
איך בקלות אפשר להוציא שם רע על כ"כ הרבה לומדי תורה, אנושה מכתו...
אין לו חלק28.06.21
רשימה לא רצינית
יהודי27.06.21
פונביז שורה ראשונה בגלל המכות?
מחבל28.06.21
חס וחלילה מלהעלות בכלל על הדעת, גם 12 בחורים זה ישיבה
ללא שם28.06.21
זה הדירוג האמיתי.
נכון ביותר!27.06.21
איזה משפט דביל הבאת בסוף הנאום, לא מצאת איזה משהו עסיסי ושנון עם יותר קשר למציאות?
יעלי28.06.21
10
אין על ישיבתת ראדין עוד שנה שנתיים בחורים היתחננו להתקבל לשם וולפסון השנייה צוות הכי חם שיש
ארי27.06.21
אכן כן אתה צודק במאת האחוזים יותר נכון חברון הבאה
יהודי03.07.21
באמתישיבה על רמה
יהודי29.10.21
צודק אני מכיר משם שני בחורים פצצות
גדי29.06.21
הראדינערים על הגל
יהודי20.08.21
9
סורוצקין מספר 1.......
ללא שם27.06.21
מסכים במאה אחוז ואין חולק שלאחר 6 שנים יש כבר 700 בחורים מהשורה הראשונה
רשם27.06.21
8
כך דרכה של תורה להתפאר בעילויים ? מעדיך שבני ילמד בישיבה של בינוניים אך מעולים במידותיהם. כאלו שאינם זורקים סטנדרים איש על רעהו ואוהבים כל יהודי
איזה גועל27.06.21
הבנת
זה רק בפונוביץ27.06.21
7
אני אומר לכם מידיעה עוד כמה שנים ישיבת 'ראדין' תהיה מהעשירייה הפותחת
שרולי26.06.21
6
וולפסון זה כבר נחשב יותר טוב מחברון רק שנחשב פחות כשרוניים יותר אם מידות. הלואי שיהיה לי בן שילך למקום הזה.
אני27.06.21
בתור אחד שלמד שם- ברח מהמקום הזה. בלוף אחד גדול.
מ27.06.21
אני למדתי בחברון. בחיים לא אשלח לשם את ילדי, אני מצטער על כל רגע בתוך הבלון הנפוח הזה. ברור שכאבא אשלח רק לוולפסון. ישיבה עם צוות ויחס שאין בשום מקום
בוגר חברון27.06.21
תשלח את הבן שלך לאן שיתאים לו אל תחליט מעכשיו לאן הוא ילך
דייב28.06.21
5
בוולפסון יש לפחות 180 בחורים
המערבב27.06.21
4
מספרם הכולל של העולים לישיבה גדולה לפי המפורט בכתבה הוא יותר גבוה ממספרם של כל תלמידי הישיבות יחד
יאיר26.06.21
3
מה עם אור אלחנן?
בני26.06.21
עדיף כך מחשש לעינא בישא
מחשש27.06.21
2
לנדא מקום ראשון היתה ותישאר הישיבה הכי טובה שיש היום
דוד26.06.21
ילדים מתלהבים …
משה 27.06.21
חה חה חה חה חה חה חה
פחחחחחחחחחחחחחח26.06.21
אל תגזים
200027.06.21
ישיבת הנפילים
נווו26.06.21
כן שאחד מבחוריה... מגיב כאן.
חיים26.06.21
מחנה נופש
מאיר27.06.21
1
בתפרח ישנם לפחות אלף בחורים
מוטי26.06.21
אני מתפרח. מדובר כ800 ואף יותר בחורים
יעקב27.06.21
ממתי בחור בתפרח אם כיכר השבת
אוהב תורה28.07.21
מי מהם מקבל בנים של בעלי תשובה דווחו לערכים , הידברות ,לב לאחים ועוד.....
מי מהם מקבל27.06.21
אפשר לראות מי הישיבה הכי טובה ע''פ התגובות כאן הכי הרבה תגובות מבחורי חברון [הוציאו את הסמארטפון שניה והגיבו] כמובן חברון מקום ראשון!!
אברהם יוסף27.06.21
מה שנכון נכון
ר28.06.21
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

הגרמ"ה הירש זעק: "אנשים לא מבינים למה צריך ללמוד כל היום - והם לוחמים בישיבות"

חנני ברייטקופף | 07.07.24

ללא נפגעים בנפש

"החדר בער כליל" | שריפה פרצה בישיבת שארית יעקב

איצלה כץ | 07.07.24

שימו לב אל הנשמה

הבחור מפוניבז' לא היה מסוגל להניח תפילין - עד שנשבר ובכה את נשמתו

איצלה כץ | 04.07.24

שולחמות מלאי כל טוב

זו ההוקרה שקיבלו הבחורים שסיימו את מסכת גיטין | תיעוד

חיים רוזנבוים | 03.07.24

בראשות אורחים נכבדים

בגייטסהד שבאנגליה חנכו את בנין הישיבה | תיעוד חגיגי 

חיים רוזנבוים | 03.07.24
ש

תנופה בפרנסה

גם בגיל 30 זה אפשרי: מכינה מקוצרת לקראת תואר ופרנסה

כיכר בשיתוף המכללה האקדמאית אשקלון | מקודם

"כקריעת ים סוף"

למה היום אין שדכנים ואיך תגרמו להציע לכם שידוכים?

טובה אור | 01.07.24
ש

צפו

מאות בחורי ישיבת 'נהרדעא' במעמד אדיר לכבודה של תורה

כיכר בשיתוף נהרדעא | מקודם

אחרי ההקלטה שנחשפה ב'כיכר'

הגר"מ מאיה: "מי שלא לומד - שצה"ל יגייסו אותו רק למסגרות שישמרו על החרדים"

נחמן שטרנהרץ | 27.06.24

"זו בקשתי האחרונה מכם"

"ערומים נותרנו" | בעקבות פסיקת בג"ץ, מה החפץ חיים כתב על הזכות בהחזקת ישיבות?

חנני ברייטקופף | 27.06.24
ש

ראשונים לאקדמיה

בר-אילן מזמינה בוגרי מוסדות חינוך חרדים להצטרף לתוכנית "ראשונים"

כיכר בשיתוף בר אילן | מקודם

הרוב סבורים: בלי פתרון - לפרוש מהממשלה

סקר חדש: רוב החרדים סבורים כי הצבא לא יתאים את עצמו לחרדים, או שהמטרה היא לחלן

יעקב מתן | 26.06.24

חוק הגיוס הולך ונקבר | "שואה רוחנית"

חבר המועצת: "צריכים להילחם בכל הכוח נגד גיוס בחורים בין לומד, בין מי שלא לומד" | תיעוד

חנני ברייטקופף וישי כהן | 26.06.24

אש במודיעין עילית

שריפה פרצה בישיבת "כנסת הגדולה"; חמישה בחורים חולצו

חזקי שטרן | 26.06.24

בג"ץ נגד עולם התורה

הח"כים לא מאיימים בהפלת הממשלה; ציפו לפסק חמור יותר

דוד הכהן | 25.06.24
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

"ראוי היה לחזק"

לא נכנעים | התגובה של 'ועד הישיבות' לפסקת בג"ץ

חזקי שטרן | 25.06.24

לפני 12 שנים

דבריהם של מרנן הגר"ח קנייבסקי והגר"ע יוסף על סאגת הגיוס

חנני ברייטקופף | 25.06.24

הח"כים עשו קריעה | תיעוד מזעזע

ההיסטוריה חוזרת: כשמרן הרב שטיינמן פרץ בבכי בגלל הגיוס

חנני ברייטקופף | 25.06.24