
עוד לפני שמישהו שומע את פסיעותיו במסדרונות ארמון האליזה, הנשיא עמנואל מקרון כבר שם – לפחות בריח.
על פי ספר חדש המתאר את חיי היומיום בארמון הצרפתי, נשיא צרפת נוהג להתיז על עצמו כמויות אדירות של בושם "דיור סאווג'", עד כדי כך שמבקרים יכולים לדעת שהוא באזור גם אם לא ראו אותו כלל, כך מספרים ב'ישראל היום', מתוף ספר ביוגרפיה על הנשיא מקרון.
הספר, "הטרגדיה של האליזה" מאת העיתונאית אוליביה בומונט, מצייר את מקרון כאדם שמאמין בנוכחות טוטאלית – גם חושית. לטענתה, הוא משתמש בבושם "בכל שעות היום", כשהבקבוקים היוקרתיים – כ-500 שקלים ל-100 מ"ל – זמינים תמיד באחת ממגירות שולחנו. התוצאה: ניחוח עוצמתי שמתפשט ברחבי הארמון, ומשאיר שובל נשיאותי בכל מסדרון.
"מבקרים חדשים עלולים להיבהל מהריח – פרחוני, אלגנטי, אך עוצמתי", נכתב. "זה האות – הנשיא נמצא כאן". ההשוואה ההיסטורית בספר לא מאחרת לבוא: כמו לואי ה-14 שהפך את הבושם לכלי הפגנת עוצמה, מקרון משתמש בו לסמן דומיננטיות מודרנית באליזה.
עוזרים לשעבר מודים: זו אסטרטגיה מתוכננת. "כשהוא נכנס לחדר – מרגישים את זה מיד. זה לא עדין. זו הצהרה: 'שימו לב, הגעתי'", סיפר אחד מהם. בקרב אנשי הצוות אף נטבע הביטוי: "זה מריח כמו הנשיא".
גם עוזרו הבכיר, ברונו רוז’ר-פטיט, מאשר: "לפעמים די לעבור במסדרון כדי לדעת אם הוא היה כאן לאחרונה".
המותג דיור שייך לתאגיד LVMH שבשליטת ברנאר ארנו, האדם העשיר באירופה ואיש עסקים שמזוהה לא מעט עם מקרון. גם רעייתו של הנשיא, בריז'יט, חובבת מותגי יוקרה – במיוחד לואי ויטון, שגם הוא שייך לאותו תאגיד.
למרות השנים המשותפות, בריז'יט מקרון עדיין "מופתעת כששואלים אותה על הריח של בעלה", כך נכתב.
ולא רק ריח – גם ראייה: מקרון מתעקש כי בכל אירוע בגני האליזה, יהיו מוכנים משקפי שמש לעורכים ששכחו להביא. לא מדובר באוסף יוקרתי – אלא נרתיק המאכסן כ-20 זוגות משקפיים יד שנייה, במצב אקלקטי ולעיתים מגוחך, מהם מתבקשים האורחים לבחור.
"זוגות עם ידיות עקומות, מסגרות אדומות, עיצובים מיושנים – זה חלק מהמשחק של מקרון", מספר הזמר שר, שמובא גם הוא בספר. ייתכן שזה אכן משחק – אבל כמו בריח, גם כאן, הכל בשליטה.
הצגת כל התגובות