כיכר השבת

עובר ושב

ה'דרך שווה'? | אנחנו שאלנו - והנוסעים לא ממש ידעו • צפו

רפורמת 'דרך שווה' בתחבורה הציבורית יצאה לדרך, האם משהו השתנה? האם אנשים רואים הבדל במציאות או במחיר? • אברומי לינשה יצא לנסיעות באוטובוסים ושאל את העוברים ושבים לדעתם • וגם, אלו הבעיות שפוגעות בעיקר בחרדים (הכלכלית)

| 5 | כיכר השבת |

This browser does not support the video element.

"העומס אותו עומס, החיסורים אותם חיסורים, אז מה הועילה הרפורמה?", במילים אלו סיכם לנו אחד הנשאלים, בצורה הטובה ביותר, את כשלי הרפורמה 'דרך שווה'. במסגרת פינת 'עובר ושב' של התוכנית הכלכלית, יצא אברומי לינשה יחד עם דודי פלוג לשאול את עוברי האורח בנוגע לרפורמה החדשה בתחבורה הציבורית.

זו גם ההזדמנות להציף מספר תלונות שהתקבלו במערכת הכלכלית בנושא:

1. התייקרות של 200% בנסיעות ילדים למוסדות הלימוד. ח.ב. כתב לנו: "מדוע הטווח הקצר ביותר שעליו משלמים הוא 0-15 ק"מ, בעוד ש-68%! מתוך אלו שנוסעים בטווח הזה נוסעים פחות מ-5? למה הדבר דומה? למונית שהמונה שלו מתחיל ב-100 ש"ח, ואומר לנוסע אתה יכול לנסוע עם הסכום הזה מירושלים לביתר. יגיד הנוסע: אבל אני צריך לנסוע בסך הכל מרחוב ירמיהו לרחוב שמואל הנביא. יענה לו הנהג: אז תסע לכותל. כל התלמידים שנוסעים לבית ספר משלמים בטווח הזה מחיר עלות נסיעה של 7.5 ק"מ (החציון שבין 0 ל-15 ק"מ) במקום לשלם את העלות האמיתית שהיא 2.5 ק"מ (החציון שבין 0 ל-5 ק"מ). לא התייקרות של 2%, לא התייקרות של של 20%, אלא התייקרות של 200%!".

2. בנסיעה ברב קו - כפי שמשתמשים מרבית הצרכנים החרדיים, יש תקלות ובעיות קשות בחישובים. מאחר ומחיר הנסיעה נמדד בקילומטרז' נוצרות מציאות אבסורדית, לדוגמה נסיעה מירושלים לביתר, תעלה יקר יותר אם הנוסע ירד בתוך העיר מאשר אם ירד בכניסה לעיר מאחר והמרחק האווירי הוא קטן יותר. בפועל יש אין ספור מריבות וויכוחים בין נהגים שבעצמם לא תמיד יודעים מה התמחור לבן נוסעים חרדיים ללא גישה למחשבון המקווןשנותן להם את העלות.

3. וכך כתב לנו א.ב.: "הרפורמה לא מטפלת בשום בעיה אמיתית בתח"צ. בשונה מרפורמת הרב קו, שעשתה שינוי מדהים, ועל אף חוסר הנוחות היא הייתה מוצדקת. אין לרפורמה הזו שום תועלת. אז נכון שלהרבה נוסעים בעיקר מעיר לעיר הוזלה הנסיעה, אבל זה לא מוסיף נוסעים קבועים רק גורם לאנשים שזה לא יהיה כלכלי להם אוטובוס".

צפו בפינה המלאה

תוכן שאסור לפספס
5 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
5
ממש לא שווה, מחירים גבוהים מאוד, לא נח בכלל. גרוע, בושה של הכנסת ושרת התחבורה.
חרדית
4
חרטה חוץ מנזק לא קרה כלום!!!! למהאני צריכה להטעין חופשי ארצי בשעה שרב הזמן אני נוסעת בתוך העיר שלי??? העיקר לעשוק אותנו, מה זה משנה להם הם במילא בתוך הרכבים על חשבון משלם המיסים ממש משנה להם אם שילמנו 250/300
....
3
במודיעין עילית המחיר עלה ביותר ממ200 אחוז. מי צריך חופשי לכל הארץ?הילדים נוסעים רק בתוך העיר. משפחה עם חמשה ילדים במוסדות משלמת עוד 500 שקל בחודש. מרב מיכאלי למי הועלת?!
דוד

הצגת כל התגובות

2
אני אישית הרווחתי מהמהלך וכן רוב סובבי, אבל רוב הציבור החרדי בארץ הפסיד מזה בהרבה למה ברוב העירים החרדיות אין אפשרות של חופשי חודשי ארצי? עוד נקודה ביטול הערך צבור בשבילי זה נשאר אותו דבר כי ביטלו את הערך צבור, אבל המחירים אצלנו ירדו אבל בהמון יישוביים חרדיים הערך צבור בוטל והמחיר עלה... בקיצור מ
תושב בפריפריה
1
ממש לא שווה לנוסעים בתוך העיר ממחיר של חופשי חודשי של 114 שח עכשיו עולה 225 שח ממש פי 2
אנונימי
אולי גם יעניין אותך
הכלכלית