מספר ההרוגים כתוצאה מהכשל הבטיחותי במתג ההנעה בדגמי שברולט וסאטורן עלה מ-13 ל-17 בני אדם. כך הודיעה קונצרן הרכב האמריקני ג'נרל מוטורס. עם זאת, מספר זה מוגדר לפי ההערכות כ"לא סופי".
מדובר באחת מפרשיות ה"ריקול" - קריאה לתיקון, החמורות בהיסטוריה. הקונצרן קיבל מאז פרסום הפרשה ועד היום 505 תלונות מלקוחות שהיו מעורבים בתאונה עם אחת המכוניות הפגומות, בהן נטען כי 37 בני אדם נהרגו ו-604 נפצעו.
כאמור, ג'נרל מוטורס מכירה כרגע באופן רשמי רק ב-17 הרוגים ו-167 פצועים.
הפרשייה התפוצצה בתחיל השנה לאחר שהיצרנית הגיעה להסדר עם עו"ד שייצג לקוחות שקרובי משפחתם נהרגו בתאונה עם רכב מסוג שברולט קובאלט. מסמכים שדלפו חשפו כי ביצרנית האמריקנית ידעו במשך קרוב לעשור כי קיים כשל במתג הנעה ולמרות זאת לא הכריזו על קריאה לתיקון וחלק ממהנדסי היצרנית אף פעלו לכאורה כדי להסתיר את הצורך בהחלפת החלק.
בעקבות פרסום הפרשה, פתחה הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים בחקירה, במקביל לבדיקה פנימית שעורכת ג'נרל מוטורס עצמה. בית הנבחרים האמריקאי קיים עד כה שני שימועים למנכ"ל הקונצרן, מארי בארה.
ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי במהלך השבוע החולף חצה מספר כלי הרכב הנדרשים השנה להגיע למוסך לתיקון יזום, את רף ה-29 מיליון מכוניות, כאשר ג'נרל מוטורס פרסמה קריאה לתיקון לכ-780 אלף מכוניות, והעלתה בכך את מספר הקמפיינים לקריאות חוזרות למוסך ל-60, שיא כל הזמנים בתעשיית הרכב.