כיכר השבת

דרישה לביטול הרפורמה במחירי התחבורה

פניה לשרי האוצר והתחבורה, מצביעה על ליקויים חמורים בהתנהלות הרפורמה המתוכננת במחירי התח"צ ודורשת להקפיא את הרפורמה לאלתר, בטרם פניה לבג"ץ (תחבורה)

| 10 |
דרישה לביטול הרפורמה במחירי התחבורה
(צילום: פלאש 90)

המאבק למען השכבות החלשות ונגד הרפורמה המתוכננת בתחבורה הציבורית של השרה מרב מיכאלי – זוכה לחיזוק של ארגון 'אמת ליעקב', שפונה היום (שלישי) במכתב מיצוי הליכים לשרי התחבורה והאוצר, בטרם ייאלץ לפנות לבג"ץ.

במכתב שנשלח על ידי עוה"ד ד"ר יחיאל וינרוט, מאיר אברהם ויגל דוד ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות', לשרת התחבורה מרב מיכאלי, שר האוצר איווט ליברמן וועדת המחירים במשרד האוצר, טוענים הפונים כי הרפורמה המתוכננת יוצרת קשת רחבה של בעיות, ובהן חמש נקודות בולטות: 1. היא מבטלת את הסדר הערך הצבור בכרטיס הרב קו. 2. היא מבטלת הנחה לערים המוחלשות חברתית. 3. היא פוגעת במי שאין ברשותו מכשיר סלולרי חכם. 4. היא כוללת שרטוט מפת ערים פריפריאלית תמוהה. 5. והעיקר, היא נעדרת לחלוטין הפניית משאבים לשיפור השירות בתחבורה ציבורית.

עורכי הדין מאשימים את משרדי האוצר והתחבורה ברמיסת ההליך המנהלי התקין, מנתחים את הדיונים שנערכו בנושא בכנסת ואת הביקורות החריפות שהושמעו בהם על הרפורמה. לטענתם, מיכאלי וליברמן לא קיימו את חובת ההיוועצות הנדרשת על פי חוק, ומשכך ישנו פגם מנהלי בבסיס התהליך.

עורכי הדין מצביעים על קריטריונים לקויים בבחירת התמחור המחודש, במעין מיטת סדום שוויונית הפוגעת בחלשים בנימוקים 'שוויוניים' כביכול. עוה"ד מציינים גם כי הם שומרים לעצמם את הזכות לתקוף משפטית הן את ההתנהלות מבחינת הפרוצדורה הלקויה בה התנהל התהליך והן מבחינת המהות והתוכן של הרפורמה עצמה, ומצביעים על חוסר סבירות מוחלט ברפורמה.

לסיום, דורשים עוה"ד מהשרים להורות על בטלות הצווים, ולכל הפחות להקפיא את הרפורמה עד לבחינתה המעמיקה מחדש. במידה והשרים לא ייענו לדרישה, מבהירים עוה"ד כי ייאלצו לפנות לבג"ץ ולעתור נגד הרפורמה.

תוכן שאסור לפספס
10 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
6
האם אתם יודעים מדוע הרכבת הוחרגה? פשוט מאוד. תארו לעצמכם שבעיתון ... מתפרסמת מודעה ביום שני י"א אב שיוצאים אוטובוסים לחוף שרתון בבין הזמנים בחייייייינם, גם לחוף נתניה בחינם, וגם למירון וגם לגן החיות וגם לצפת וגם לכותל, ועוד ועוד
5
אין שיפור, נשלם יותר כי ירושלים יעלה חופשי חודשי 225 ש"ח במקום 208.5 ש"ח אחרי הרפורמה. עז עוד 16.5 ש"ח בחודש עבור נסיעה בין אירוני, אבל מי נוסע כל חודש בין עירוני? אני לא, אני בקושי ניסע עירוני. לפני הרפורמה הייתי משלם כ110 ש"ח לתחבורה ציבורית היום אני ישלם עוד 20% כי לא יהיה ערך צבור, וזה בנוסף שהת
4
הרפורמה שלהם בהרבה יותר טובה מערך צבור. חופשי חודשי ב 50 שח לעומת 74 שח. תמיד החרדים ימצאו על מה להתלונן גם אם זה משהו טוב .
איפה יעלה לך 50 שח?
חופשי חודשי ב 50 שח לעומת 74 שח. תמיד החרדים ימצאו על מה להתלונן גם אם זה משהו טוב .
חופשי חודשי לא יהיה ב50 ש"ח, בירושלים נשלם 225 ש"ח במקום 208.5 לפני הרפורמה, גם ערך צבור יורד מהמדף
למה הוא צריך לשלם חמישים ש"ח לחפשי חדשי ???

הצגת כל התגובות

3
כבר יש עתירה מאתמול. של עו"ד עופר שכטר
2
יש מן הצדק בטענות נגד הרפורמה. אבל אפשר לתקן את העיוותים מבלי לבטל את הרפורמה שהיא ככלל טובה.
1
אני גר בביתר עילית ויש לי ברוך השם 6 ילדים שנוסעים באוטובוס בחודש האחרון שילמתי 292 שקלים תמורת 6 כרטיסי חופשי לפנימי ביתר החודש אני אשלם 670. את ההפרש תלמדו בכיתה א. עם מספרים אי אפשר להתווכח. למען הדיוק צריך לספר, שאני גם מקבל נסיעות חינם לתל אביב וגם לירושלים וגם לכפר חב"ד וגם למגדל העמק, מזל שה
אולי גם יעניין אותך
תחבורה ציבורית