כיכר השבת

לא מרוצים

דוח תחבורה: אגד ודן בציונים נמוכים במיוחד

משרד התחבורה פרסם את דוח החברות של התח"צ בו דורגו שתי החברות הגדולות כמעט בתחתית הרשימה בשל שירות לקוי, איחורים, שיבושים ותלונות הנוסעים (תחבורה ציבורית)

| 8 | כיכר השבת |
דוח תחבורה: אגד ודן בציונים נמוכים במיוחד
(צילום: פלאש 90)

מי שנוסע באוטובוסים בירושלים ובאזור המרכז לא הופתע מהציונים נמוכים לשתי חברות התחבורה הציבורית הגדולות בארץ, אגד ודן שמעניקות ככל הנראה שירות גרוע עבור ציבור הנוסעים השבוי בידיהן.

בדו"ח הבקרה של משרד התחבורה, לפעילות החברות במחצית השנייה של 2016. אגד דורגה במקום ה־11 מתוך 16 חברות, ודן מקום אחד אחריה. משרדי האוצר והתחבורה סיכמו לאחרונה על הסכם סובסידיה חדש עם דן, שיחייב אותה לשפר את השירות, ועדיין מנהלים מו"מ בנושא עם אגד.

הדו"ח מסתמך על בדיקת משרד התחבורה באמצעות שתי חברות בקרה חיצונית. הן בודקות אם אוטובוסים יצאו למסלול המתוכנן, אם איחרו, אם עצרו בכל התחנות ואיך התנהגו הנהגים. במקביל נבדקות התשתיות: ניקיון האוטובוסים והתחנות, איכות השילוט ותלונות נוסעים.

בשני המקומות הראשונים ממקומות שתי חברות קטנות הפועלות באזור נצרת, נסיעות ותיירות ושא.א.מ. מבין החברות הגדולות, האחראיות לאזורים גדולים יותר ומעסיקות לעיתים אלפי עובדים, דורגה ראשונה דן צפון, החברה הבת של דן, המפעילה את המטרונית בחיפה. דן צפון זכתה לציונים גבוהים גם בבדיקות קודמות, ונהנית מתשתית כבישים נפרדת, כמו לרכבת, מה שמונע ממטרוניות היתקלות בפקקים והפרעות לתנועה, ומקל עליה לעמוד בזמנים. נהגיה לא נדרשים לגבות כספים מהנוסעים, שמשלמים באמצעות מכונות תשלום ייעודיות בתחנות בדומה לרכבת הקלה בירושלים.

במקום הרביעי מדורגת אגד תעבורה, החברה הבת של אגד ושל חברת תעבורה, הפועלת באזור ירושלים (גבעת זאב, מעלה אדומים) נתניה ואשדוד ואחריה חברת קווים, החברה השלישית בגודלה בארץ, הפועלת בבקעת אונו, נתניה, חדרה, רמלה, לוד, מודיעין והערים החרדיות ביתר עילית, אלעד ומודיעין־עילית.

במקום האחרון דורגה מטרודן, שהפסיקה לפעול בסוף השנה שעברה, והפעילה את האוטובוסים בבאר־שבע. במקום ה־15 דורגה ג'י בי טורס, המפעילה 18 קווים באזור נצרת ובמקום 14, חברת סופרבוס, הפועלת באזור העמקים ובית־שמש.

הפעם כלל דו"ח הבקרה לראשונה גם סקר נוסעים, במסגרתו נשאלו 42 אלף איש לגבי רמת שביעות הרצון שלהם מהחברות. תוצאות הסקר לא תמיד היו זהות לאלה של חברות הבקרה: מועצה אזורית גולן זכתה לציונים הטובים ביותר, לפני מטרופולין וקווים. מנגד מטרודן זכתה לציונים הנמוכים ביותר גם מנוסעיה, וש.א.א.מ שזכתה למחמאות מהבקרה ודורגה במקום השני דורגה על פי הנוסעים שלה לפני אחרונה.

הדירוג המלא:

1. נסיעות ותיירות

2. ש.א.מ

3. דן צפון (מטרונית)

4. אגד תעבורה

5. קווים

6. מטרופולין

7. דן בדרום

8. נתיב אקספרס

9. אפיקים

10. מועצה אזורית גולן

11. אגד

12. דן

13. גלים

14. סופרבוס

15. ג'י בי טורס

16. מטרודן

תוכן שאסור לפספס
8 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
6
אוטובוסים זבל גולדן דראגון . שירות זבל ונהגים שרק מקללים
5
משרד התחבורה מה נסגר אתכם? התוצאות מדברות בעד עצמם!! הגיע הזמן למכרז על התחבורה העירונית הכושלת בירושלים!!!!
4
השירות (בעצם אי השירות) של אגד לשכונת רמות הוא הגרוע מכל
להגיע מהמרכזית לרמות זה סיוט

הצגת כל התגובות

3
נוסעת בכל יום בקוי דן למקום עבודתי הלוך וחזור. והצפיפות שם זה דבר שלא יאמן!!! הסבל מרקיע שחקים. אפילו "סרדין" לא מרגיש כמונו. וכבר קרה שלא הפעילו מזגן, למרות בקשות הנוסעים, והריח היה מבחיל. מס' פעמים חשבתי לרדת, אבל השעון לא איפשר...ובחברה לא מתייחסים לתלונות. ובכלל, ידוע כי החברות השונות לא מפטרות
2
ביום ראשון 201764 בשעה 16:19 בדיוק. המתנתי לקו 50 בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב, הנהג העלה 2 נוסעים וסגר עלי את הדלת ולא איפשר לי לעלות. והאמת זה בגלל החזות שלי שאני בלבוש חרדי. ומיותר לציין את התנועה המגונה של הנהג בהיותו צוחק. ואני שואל את חברת דן, מדוע כשאני מתלונן בטלפון שמספרו 03-6933320 אתם מח
אבקש להעביר את התלונה גם למבקר המדינה. עכשיו זה אני שהושפלתי מחר זה אתם.
1
נו ניחא סרדין או אטובוס עם מלא אנשים ובלי מזגן אבל בסוף אתה מגיע בזמן אבל אוטובוסים שבכלל לא יוצאים מהמסוף מה שבא להם הם עושים מי ישלם לך על הזמן שהפסדת דרך אגב זה בדוק בחברת דן ואגד
תחבורה ציבורית