כיכר השבת

"בלי אשם, הטרגדיה לא תהיה מושלמת"

יממה אחרי התאונה הקטלנית, עו"ד רוני פאלוך, אליו התקשרו קרובי הנהג לייעוץ, תוקף בראיון לכיכר השבת את הדיווחים המגמתיים: "העיתונאים הם השופטים, התובעים והסנגורים"

| 6 | כיכר השבת |
פאלוך על רקע התאונה (צילומים: כיכר ופלאש 90)
פאלוך על רקע התאונה (צילומים: כיכר ופלאש 90)

יממה אחרי התאונה המחרידה בבקעה, בה נהרגו חמישה בני-אדם, שוחחנו עם עו"ד רוני פאלוך (אליו התקשרו קרוביו של הנהג לקבלת ייעוץ משפטי) ושמענו ממנו את הגירסה האחרת, זאת שלא שמענו בכלי-התקשורת.

"לאחר התאונה פנו אלי קרוביו של הנהג לקבל ייעוץ משפטי בצורה כללית, אותם אני כמובן לא יכול לפרט", מספר ל'כיכר השבת' עו"ד פאלוך, המשמש גם כסגן יו"ר ועדת התעבורה של לשכת עורכי-הדין בישראל. "למיטב ידיעתי, נכון לרגעים אלו - הנהג לא במצב של נתינת עדות".

איך אתה רואה את הדיווחים בכלי-התקשורת, המפנים אצבע מאשימה לנהג?

"כולם הפכו לשופטים", זועם פאלוך. "העיתונאים הם השופטים, התובעים והסנגורים. מדובר פה במקרה שאין כרגע למעשה שום עדות אמיתית, היכולה לשפוך אור על מה שבאמת התרחש שם. אין אף-אחד שיכול להצביע ולקבוע מה אירע ומה לא".

היו במקום חוקרי תאונה.

"מנסים ליצור אווירה ציבורית שהנהג כביכול אשם. עם כל הכבוד להם, חוקרי המשטרה הם לא חוקרי כליות ולב. הם רק נשענים על נתונים חיצוניים. ואם יגילו פתאום שהצמיג התפוצץ, אז כולם יגידו: איך לא חשבנו על זה...

"כשאדם מתחיל את כל המשפט מתוך אקלים מאשים שכזה, זה לא קל להוכיח שהעובדות שונות. מה-גם שהנהג נמצא כעת בתוך אירוע פרטי שאין עוררין על הטרגדיה הזאת. לנהג כזה, עומדת לו חזקת החפות. השופטים חיים בעולם אנושי והתת-מודע יכול להשפיע עליהם, בעקבות קריאת הדיווחים בכלי-התקשורת".

אתה תייצג את הנהג?

"עדיין לא החלטתי לגביי זה. נכון לעכשיו, אף-אחד לא מייצג אותו. גם לא ברור האם יוגש בכלל כתב-אישום".

על-פי חוק, מותר היה למשטרה לפרסם כי הנהג קיבל דו"ח תנועה מספר שעות לאחר התאונה?

"ודאי שלא. המשטרה לא הייתה צריכה לפרסם את הדיווח הזה. זה לא נותן שום-דבר, מלבד להוכיח שהמשטרה פועלת ומהר - לשלוף דברים מהמותן. זה דמוגוגיה. שיא השעורייה שמזכירים את זה ומדביקים את זה לעניין התאונה. הרי חוץ מעובדה פיקנטית, אין פה כלום. אם יתברר שהוא זוכה, האם זה ישנה כאן משהו עכשיו? זה דמגוגיה. גם אם יוכיחו אם הרג מישהו, לאן זה יוביל? אין הנידון דומה לראיה".

בעוד חודשיים, לדברי פאלוך, נדע האם יוגש כתב-אישום. "הציבור רוצה אשמים. בלי אשם, הטרגדיה לא מושלמת. כל אחד רוצה לקבל את ליטרת הבשר שלו זה. זה פשוט עוול".

תוכן שאסור לפספס
6 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
5
עומדת לו חזקת החפות - כן בהחלט עומדת לו, בעקבות נהיגה באמצע שיחה טלפון חשובה, בעקבות 16 דוחות תנואה קודמים, ובעקבות נסיעה בתהליכי נמנום, ובעקבות עשיית חסד והעמסת נוסעים מעבר למותר (כמובן הרי הדלק לא צומח על העצים). קיצער, הציבור, ושלנו במיוחד חייב להתחיל להביט לאמת בעיניים ולחיות ולנל אורח חיים אחרא
כאוב
4
שהעובדה היחידה שמענינת אותך "יעקב" הסניגור. היא 'עובדת' היות נהג האטוטובוס -ערבי- הלא כך?! העובדות שאמורות לעניין אותנו זה החוק היבש, וההגיון הישר, אחרי לילה ויום ללא שינה לא מתקרבים לד' אמות של הגה! וברכב של 5 נוסעים לא נכנסים 7 וכן הלאה... שינוחמו מן השמיים...
דוד
3
עובדה מס 1: הנהג לא נרדם מניתוח מיקום הפגיעה ברכב ועדות נהג האוטובוס, נהג הפרטית בדיוק גמר עקיפה כשהאוטובוס התנגש בו בקצה הימני האחורי וכתוצאה מכך הוא נזרק לגדר האבן שם התכווץ החלק האחורי בעקיפה לא שייך הרדמות עובדה מס 2: הפגיעה בזנב הרכב מוכיחה שנהג האוטובוס לא פעל בצורה זהירה לדעתי נהג האוטוב
יעקב

הצגת כל התגובות

2
*כתבתם בראש התגובות:" אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש באתר, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע." לא נראה כי תגובה מס' 2 עונה על ההגדרה הנ"ל ובכל אופן בחרת לפרסם אותי הפסדתם. חבל רציתי לתת צ'אנס, אבל לא הלך. נראה שאין באינטרנט (גם המסונן) מקום ללא רפש ו/או לשון הרע. "מִי-הָאִי
אבי
1
עו"ד ואתר תקשורת שמאפשרים לתקוף את עצמם?!
מנדי
אולי גם יעניין אותך
בארץ