כיכר השבת

נפצע בבית

אחרי שנפל: ראש העיר פתח התפילין, ונדהם

שעות לפני שבת יאיר רביבו, ראש העיר לוד, מעד בביתו ונפצע בידו. זכוכית חדרה לזרועו והוא הובהל למרכז רפואי • השבוע פתחו את התפילין שלו, והתוצאה הדהימה את כולם (אנשים)

| 34 | כיכר השבת |
רביבו. אילוסטרציה
רביבו. אילוסטרציה (צילום: באדיבות המצלם)

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, שנפצע בידו לפני מספר ימים, נדהם השבוע כשקיבל את תוצאות בדיקת התפילין שלו מסופר הסת"ם. הסתבר כי המילים "על ידכה" בתפילין שלו - היו פסולות. כך נודע ל'כיכר השבת'.

בערב השבת האחרונה, פרשת כי-תבוא, מעד רביבו בביתו ונפל על מעקה זכוכית. הוא נפצע בידו וחתיכת זכוכית חדרה לזרועו. שני מתנדבי מד"א שגרים בסמיכות לדירתו חשו אליו בתוך פחות מדקה והעניקו לו טיפול מהיר עד שפונה למרכז הרפואי. לאחר הפציעה, מסתבר, שלח רביבו את התפילין שלו מידית לבדיקה. התוצאות, כאמור, הדהימו אותו.

"מחובתנו, ובמיוחד בחודש אלול, לבדוק את התפילין והמזוזות בבית ובעסק", אמר רביבו ל'כיכר השבת'. הוא שיתף כי "באורח נס הפציעה לא הייתה קשה יותר. חלילה וחס, היה יכול להיות גרוע ואחרת". עוד הוסיף וביקש, "תודו לקב"ה בכל יום, על הבריאות, על האושר המשפחתי ועל כל מה שהוא נותן לנו ואף ראוי לומר 'מזמור לתודה', על הטוב הקיים".

תוצאות בדיקת התפילין

לאחר השבת חייגו לראש העיר רבני שכונת גני איילון, הרב אברהם ברוידא שליט"א והרב יעקב לנדו שליט"א ובירכוהו ברפואה שלמה וחיזקו את ידיו. נוסף לכך, המרא דאתרא רבה הראשי ללוד, הגאון הרב שמעון-מאיר ביטון שליט"א ערך שיעור תורה וסעודת הודיה בביתו של ראש העיר, בהשתתפות אברכי הכולל 'עוד יוסף חי' שבראשותו.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני ששמע על התקרית שאירעה לידידו, הגיע השבוע אל מעונו של רביבו בכדי לזכות במצוות ביקור חולים. גפני שמע ממקור ראשון על הנס וכן על הסיפור של התפילין הפסולות. בפגישה שוחחו השניים על קידום השכונה החרדית החדשה וכן על ענייני העיר לוד.

תוכן שאסור לפספס
34 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
21
רפואה שלמה
רפואה שלמה אמן
20
אל רחום וחנון אם כך הוא הרי שזה זלזול בקב"ה שמעניש אדם על לא עוול בכפו
שרגא מענדל טיזקובסקי
19
היכן קנה בשוק של רמלה-לוד????
רוני

הצגת כל התגובות

18
מישהו כתב : " כן, מזוזה שומרת על האדם". ראיתי מקור שבזכות זה שאדם מקיים את מצות מזוזה הקב"ה שומר על הבית הזה כלומר על הקירות של הבית אבל מאיפה המחשבה שהמזוזה בעצמה שומרת? ולא רק על בקירות אלא גם על האיש ?
גדעון ארליך
17
מלא מחוק יש לו מזל שלא נכנס לו גם לעין
ג
16
מה היה קורה אם הוא היה נופל על התחת?
שאלה
מה זה אמור להיות??
??
15
מה עם שם השם ???? איך מפרסמים כזו תמונה ללא טשטוש
יהודי
14
וואיי איזה הזוייי
.
13
שיבדקו גם את המילים "בין עינך", בטוח שימצאו שחסר שם משהו.
כהן
12
לא ניתן ולא נוותר על אדמת ארץ ישראל
יח
11
לכתוב 'על ידכה' זה כבר טעות... צריך להיות כתוב 'על ידך'
ללא שם
לא להאמין איזה עם הארץ.... יש שני פסוקים סמוכים, באחד כתוב "על ידך" ובאחר "על ידכה"...
בועה
אתה מגיב מס 1 איזה בורות לך תבדוק את שלך ותראה מה כתוב וכדאי גם שתלמד קצת הלכות תפילין ותחכם ולא תגיב בטעויות
מספר 1
10
איש לא הראה מקור תורה שבכתב או בתורה שבעל פה , לכך ששיבושי אותיות במזוזה או תפילין מביאים אסון מתאים על האדם , אסון שקשור לאותיות המשובשות. לא הסבירו מדוע לבדוק תפילין ומזוזות ולא אם יש פסול באחד מארבעת המינים או בשופר. לזרז לבדוק כראוי את המזוזות זה בסדר. אבל בגלל הסיפורים מזוזה אנשים יכולים להת
גדעון ארליך
9
צריך להיות כתוב על ידכה כמו בפרשה עצמה .אין טעות. הבעיה במחיקות.
אייל ירושלמי
8
שמוליק לויסון הצדיק היה אצלו ראשון לטפל בו
שמוליק
7
לא הבנתי למה אתם סוברים שהטעות היא במילה על ידכה, היא כתובה נכון, ולא צריך לכתוב ידך כמופיע שם בפסוק ט', אלא הבעיה כנראה במחיקות שיש במילים על ולטטפת, לכן הדרמה פחותה יותר., אלא א"כ אני טועה אז תקנו אותי בבקשה.
עידו
צודק
א
הטעות שכאן היא בפרשת "קדש לי כל בכור" ושם כתוב "ידכה" מזה לומדים שאת התפילין מניחים לא על היד החזקה..
יחי המלך
6
האדמו"ר מחבד זללה"ה היה זה שהתחיל (או חיזק ביותר) עם הענין של בדיקת תפילין ומזוזות בעקבות אירועים
אחד שמבין
מהיכן שאב הרבי של חב"ד את הרעיון על קשר בין אסונות ושגיאות בתפילין ומזוזות? אולי אני טועה אבל אולי יש כאן קצת חשש שיראו תפילין ומזוזות כמעין קמיע ?
אליקים
תלמד תורה ותפסיק לשאול שאלות. כל מצווה שלא עושים כהלכה יש בה פגם וידוע שכל פגם במצוות עשה ועבירות בלא תעשה משפיע על כל העולם. העולם לא מתנהל כפי שאתה חושב בעולם החומרי שלמדת מאומות העולם. העולם מתנהל לפי המצוות והעבירות של עם ישראל. כל העולם כולו וכל העולמות מושפעים מעם ישראל! כשעם ישראל מתרשלים בתפ
רם
לרם , אתה כותב כל מיני מחשבות טהורות על העולם והנהגת ה' בעולם. אבל אם אין אף מקום בתורה שבכתב ובתורה שעל פה שערבה פסולה ואתרוג פסול לא משפיעים על מה שקורה לנו אבל תפילין פסולות כן אז אף אחד לא יכול להוסיף את זה.
דוד
5
האם תגובות 19 20 נכתבו בידי מישהו שפוי ? האם הוא אמר אי פעם "וקשרתם לאות על ..." ?
גדעון ארליך
4
חבר של גפני אז לא חבר שלי
בריינר
שוטה
איכס
3
רביבו היקר תפילין לא כתוב בתורת משה על כן כל מי שמניח תפילין חשיב כעובד עבודה זרה אז תחשוב טוב לפני שאתה עושה עבירה ש לא לעשות מלאכת ה רמייה
י כ
2
מישהו יודע ממתי יש יהודים שחושבים שיש קשר בין אותיות שנמחקו בתפילין או מזוזות לבין צרות הבאות עלינו ? יש איזה מקור לזה?
גדעון ארליך
וקשרת לאות על ידך וכו' וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך. ומיד אח"כ כתוב למען ירבו ימיכם... על המזוזה רשום שם ש-ד-י ר"ת שומר דלתות ישראל. כתוב בספרים שכשהמזוזה על הדלת היא שומרת היהודי בכך מקום שהוא. על תפילין כתוב, וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך. אמרו רז"ל אלו תפילין שבראש. כך שהם גם שומ
א
כן! מזוזה שומרת על האדם
מ.ל.
הרבי מלך המשיח
פו הדוב
1
תפילין תקנת משה? לא כתוב וידבר השם אל משה עשה לך תפילין מעניין...אבל ציצית כתוב במובהק מי שיידע את התשובה מגלה את אחד הסודות הגדולים בעולם התורה התשובה היא מהפכה לכו ללמוד אל תהיו רובוטים רמז אין מאוחר ומוקדם בתורה....מפתח שיפתח לכם את הראש ותשארו אילמים נא להיזהר מכפירה תהיו חזקים
תחכימוני
באונקלוס תירגם טוטפות שזה תפילין ואם אינך מאמין באונקלוס הנך כופר ומותר לדבר עליך לשון הרע ואינך נקרא מעם ישראל אם אתה יהודי בכלל
טוטפות אונקלוס
אולי גם יעניין אותך
בארץ