תנועת 'התעוררות בירושלים', השיקו הבוקר (ראשון) קו חם לדיווחים על משגיחי כשרות שלא עושים את עבודתם נאמנה, וכן לתלונות על קשיים מיותרים שנערמים על בעלי עסקים מטעם הרבנות, כך מלשון ההודעה שפרסמה התנועה ברשת הפייסבוק.
לדבריהם, הקו החם הוקם "בעקבות פניות רבות בנוגע למקרים בהם נעשה עוול לבעלי העסקים על-ידי הממסד הרבני".
"החלטנו לנקוט בצעד זה, במטרה להעניק לעסקים הקטנים בעיר את התמיכה והכלים הנדרשים להתמודדות" ציינו בהתעוררות.
כזכור, בשנה האחרונה הופצו בירושלים מודעות הקוראות לבעלי עסקי כשרים 'לוותר' על תעודת הכשרות מהרבנות הראשית.
לטענת מפיצי המודעות, היוזמה יוצאת לדרך לאחר ש"משגיחים של הרבנות בירושלים איימו על בעלי עסקים אלו בקנס גבוה בעוון השימוש במילה כשר".
"הגיע הזמן לקדם אלטרנטיבות מול המונופול המדיר והמפלה של הרבנות בתחום הכשרות", הם כתבו באותה תקופה. "בירושלים ישנה תופעה מיוחדת של מסעדנים רבים המציעים ללקוחותיהם אוכל כשר, אך מסרבים מסיבות עקרוניות להוציא תעודת כשרות מהרבנות או מגוף אחר".
אסף זיידרמן מתנועת ירושלמים הסביר אז ל"כיכר השבת" כי "לציבור יש אמון בבעלי המסעדות והוא סומך באופן אישי על בעלי המקום. ההלכה מסתמכת רבות על אותו אמון בין בעל העסק לצרכן ולמרבה הצער, המהות של גופי הכשרות הפוכה לחלוטין - המטילה חשד ויוצאת מתוך נקודת מוצא שבעל העסק ישקר וירמה את הלקוחות אם רק יוכל".