'זאת חנוכה' – ישועות מ'על הטבע'
'זאת חנוכה' – שמו מעיד עליו, שאפשר להצביע על יום זה, ולומר:
זה היום - הכי חשוב ועוצמתי מכל ימי החנוכה!
חיתום סופי של הדין – אפשרות לשנות את הדין שנחתם!
אומר רבי ישראל מרוז'ין:
"מה שצדיקים יכולים לפעול מה' יתברך בראש השנה ויום הכיפורים, יכול כל יהודי לפעול בזאת חנוכה" (נר ישראל, חלק ב', עמ' י"ח).
זאת חנוכה הוא יום חיתום הדין הסופי, וניתן לשנות בו מה שנחתם בהושענא רבה, ולפעול - ניסים וישועות.
בזאת חנוכה, כל אחד יכול לפעול כמו צדיק הדור, והבן!
הבחירה בידך – האם שווה להשקיע עוד מאמץ קטן – ולראות ישועות?
בזאת חנוכה - אפשר לפעול, להתחדש ולעשות שינוי בכל תחום גשמי או רוחני - "ישועת ה' כהרף עין" לקרוא להפנים – ולקטוף ישועות!
# 'זאת חנוכה' - היום השמיני: הספרה שמונה היא מעל הטבע, ולכן:
ביום זה, האדם יכול לפעול מעל הטבע.
יום מעל המזל: יש דברים שתלויים במזל שהאדם נולד איתו: "בני חיי ומזוניי – לא בזכותא תליה מילתא, אלא במזלא", גם זאת ניתן לשנות, ביום זה.
הקב"ה קבע ברחמיו וחסדיו המרובים, יום חיתום הדין, דווקא ביום שהוא 'מעל' הטבע, כדי שהאדם יקבל:
'מעל' מה שמגיע לו לפי מעשיו, ו'מעל' כל - היגיון וטבע.
זאת חנוכה - חנינה ב'מתנת חינם'
# הזדמנות נוספת לתיקון מעשים, ושינוי החתימה: הבעל שם טוב הקדוש אומר שאומנם בראש השנה נכתב דין האדם, ונחתם ביום הכיפורים ובהושענא רבה, אבל: בזאת חנוכה יש הזדמנות נוספת לתקון המעשים, כי הקב"ה משאיר בשמים:
יד פתוחה מחגי תשרי עד 'זאת חנוכה' - 'לקבל שבים'.
# 'זאת חנוכה' - לשון חנינה: ביום שמקבלים בו חנינה - ב'מתנת חינם', רק לבקש ולהתפלל, לעשות חשבון נפש, ולראות במה ניתן להתקדם עוד קצת חרטה וקבלה לעתיד, יביאו לאדם את ישועתו במתנת חינם.
זאת חנוכה – להיפקד 'מעל הטבע'
ה'בני יששכר' אומר שנגזר בחנוכה על שלושה דברים: איסור שמירת שבת, קידוש החודש, וברית מילה, ובדברים אלו ניתן לפעול במיוחד ישועות, בימי החנוכה שמרנו שבת, וקידשנו את החודש.
# היום השמיני מיצג את ה'ברית מילה': שנעשית ביום השמיני. ועל כן:
יום זה מסוגל במיוחד לתפילה על 'פרי בטן'.
כותב ה'בני יששכר' ש"בחנוכה יש מקום לעורר פקודת העקרים והעקרות כעין ראש השנה, הנה לדעתי, עיקר העניין עיקר הסגולה ביום האחרון הנקרא בפי כל זאת חנוכה" (כסלו מאמר ב').
# האדמו"ר מרוזי'ן מביא ראיה לדבר מהפסוק: "אלוקים צבאות שוב נא, הבט משמים וראה, ופקוד גפן – זאת" (תהילים פ', טו').
שפע ישועות בפרנסה
# החנוכיה – דומה לשופר ומעוררת רחמים: הזוהר הקדוש (פר' במדבר) אומר שהמנורה בבית המקדש היתה כדוגמת השופר, ולכן, כמו שהשופר מעורר רחמים ומבטל את הדין בר"ה, כך:
הדלקת החנוכיה פותחת לאדם - שערי רחמים.
וכמו שבראש השנה מבקשים בתפילת ערבית ובמוסף על הפרנסה, כך, יש ב'זאת חנוכה' יש לבקש על פרנסה בחסד וברחמים.
# חתימת ימי החנוכה – כ'נעילה' ביום כיפור: זאת חנוכה חותם את ימי החנוכה, בדיוק כמו שתפילת נעילה חותמת את יום הכיפורים, והושענא רבה חותם את חג הסוכות.
הכל הולך אחר החיתום: ידוע ש"הכל הולך אחר החיתום" ולכן, זהו יום סגולי לפרנסה בקלות ובשפע, וראוי לכל אחד התפלל על כך.
# להתאמץ ברכת המזון ו'ברכת השנים': כל הכוחות של חנוכה נמצאיםב'זאת חנוכה' ולכן, ראוי לשים כח ולהתאמץ לברך את ברכת המזון וברכת השנים בכוונה – ויזכה לישועות.
ישועה ברפואה וברוחניות
# רפואה מעל הטבע: ה'נתיבות שלום' אומר בשמו של הרה"ק רבי משה מקוברין: הזקוק לרפואה יכול לפעול בחנוכה.
ומסביר, שמי שאין לו שום אפשרות להתרפא באופן טבעי, יכול לפעול בזאת חנוכה מכח ההנהגה העליונה, של:
"והנה ה' ניצב עליו" - שהכהנים המשיכוה מהימים ההם - לזמן הזה.
כל אחד יכול לפעול ישועות מכח ההנהגה העליונה, והבן!
# ישועה ברוחניות: הוא מוסיף, שגם בעניינים רוחניים, כגון: תיקון המידות, ושינוי הרגלים, שאלו הדברים – שקשה לאדם לעשות בהם שינויים, האדם יכול לפעול ביום זה, מה שלא הצליח עד היום:
'זאת חנוכה' – הוא 'מעל' הטבע, ויוכל לפעול גם מה – שמנוגד לטבעו!
# ביטול כח הדימיון: הרבי מקוצק אומר, שניתן לבטל ביום זה, את 'כח המדמה': כח הדימיון – מטעה, משקר ו'גונב' לאדם את שיקול דעתו.
ב'זאת חנוכה' אפשר לבקש על קבלת עצות נכונות – שיטיבו עימו.
# הבטחת החיד"א - דמעות מביאות ישועות: אומר החיד"א הקדוש שמי שבוכה מול הנרות, עד ששלהבת הנרות מטשטשת מול עיניו, ורואה את הנרות כמחוברים לשלהבת אחת, הוא מבטיח - שיזכה לישועות!
טוב להודות לה' - ולראות ישועות
# "וקבעו שמונת ימי חנוכה להודות ולהלל": ימים אלו נקבעו להודות ולהלל לקב"ה על רחמיו וחסדיו העצומים, גם מי שקשה לו להודות כל השנה ביום זה הוא יצליח... ושיבקש על זה, כי ההודיה היא:
בנית 'כלי' לקבלת ישועות נוספות, בזאת חנוכה – ובכל השנה כולה!
# אור נשגב שיאיר – כל השנה: יורד בימים אלו - אור שיכול להאיר לאדם כל מה ש'חשוך' לו, ולהשלים לו כל 'חסר' - מעל הטבע!
מוסיף האר"י הקדוש, שבימים אלו טמונים:
אורות נשגבים, שיכולים להאיר - לטהר ולנקות את הנפש.
# הישועה מתחילה ברגע זה ממש: רבי נחמן אומר שברגע שהאדם מדליק את נרות החנוכה, הוא: מכניס ממש את האור - לביתו!
"ישועת ה' כהרף עין" – הרף עין, היא התנועה המהירה של פתיחת העין וסגירתה, כך האדם צריך להרגיש שישועתו מתחילה בחנוכה ותאיר במהירות את נשמתו, ואומר מוהרנ"ת - ויזכה לישועות (ליקוטי הלכות).
יהי רצון שכל אחד ואחד ינצל את 'זאת חנוכה' לקטוף רפואות וישועות, שפע פרנסה, ברכה והצלחה, וימלא ה' כל משאלות ליבו לטובה, גאולת הפרט והכלל, במהרה, אמן!
הצגת כל התגובות