כיכר השבת

התעשייה החרדית הסודית • מגזין כיכר

"דרייבר טוב סוגר 20,000 לחודש נקי" | הצצה לעולם הדרייברים החרדים 

עולם הדרייברים פרח בשנים האחרונות בחברה החרדית והפך לתעשיית ענק, בה מתגלגלים בכל חודש מאות אלפי שקלים, אולי גם מיליונים | כדי להבין איך זה עובד, צללנו לשיחה עם ר', דרייבר שעובד כבר שנים בתחום ומתגורר בביתר | כמה מרוויח דרייבר לחודש? למה זה לא חוקי? והאם דרייבר מפחד להיתפס? | כל מה שרציתם לדעת על עולם הדרייברים החרדים (מגזין)   

| 65 | כיכר השבת |
המשרד של הדרייבר החרדי. רכב מנהלים, אילוסטרציה
המשרד של הדרייבר החרדי. רכב מנהלים, אילוסטרציה (צילום: skoda)

את ר' קשה להשיג בטלפון.

את רוב זמנו הוא מבלה בכבישי הארץ, בין ירושלים לבני ברק, בין בית שמש לביתר עילית, וחוזר חלילה. בסוף, אני מצליח לתפוס אותו בהמתנה ל"חילוץ" מאשדוד ב-2 לפנות בוקר, תיכף תבינו מה זה "חילוץ".

>> למגזין המלא - לחצו כאן

הכל התחיל בשבוע שעבר. ביום חמישי בלילה הגיע הדיווח המטורף על חמש פצצות שהוטמנו באוטובוסים בערים בת-ים וחולון. בעוד חלק מהן התפוצצו בס"ד באוטובוסים ריקים, אגב, בגלל שהמחבלים שכחו שיש 9 בערב לפני שיש 9 בבוקר, מטענים אחרים נוטרלו על ידי יחידת החבלנים של משטרת ישראל.

שעות לאחר מכן, הודיעה המשטרה כי היא עצרה נהג יהודי בחשד להסעת המחבל למקום הפיגוע. דיווחים לא מאומתים שהגיעו לאחר מכן העלו שהמסיע היה "דרייבר".

בהמשך השיחה עם ר' אני אגלה שיש תעשייה נפרדת להעברת שב"ח לישראל וממנה חזרה ליו"ש, אך לרוב לא מדובר בדרייברים חרדים או בתחנות "מסודרות", עד כמה שניתן לקרוא לזה כך.

אחד האוטובוסים שהתפוצצו בשבוע שעבר (צילום: כבאות והצלה לישראל)

כנראה שגם אתם נתקלתם במודעות בשבועונים ובמגנטים על דלת המעלית על "מוניות" חרדיות. "היימישע", "נסיעה כשרה", ועוד כהנה וכהנה מושגים שפרחו במחוזותינו.

אותם נהגים, הם לרוב יהודים חרדים קלאסיים ובוגרי ישיבות, המסיעים נוסעים באופן פרטי וללא רישיון מונית. ענף בלתי חוקי, אך כזה שהפך לחלק מכורח מציאות החיים.

האם זה מותר? ובכן לא, זה אסור. אבל אם המדינה רוצה לתת פתרונות, שתתקדם ל-2025 ותתיר נסיעות של דרייברים באופן חוקי, בדיוק כמו בכל העולם.

על 'אובר' שמעתם? ובכן השימוש היחיד ב'אובר' בארץ זה לצורך השכרת קורקינט. ממש חבל שהמוניות קיבלו מונופול מוחלט על תעשיית ההסעות, מה שגורם לעליית מחירי המונית ופוגע באוכלוסייה. ועדיין, אין לראות בכתבה זו משום הבעת תמיכה בתופעה, אלא סיקור עיתונאי של סיפור.

אפליקציית שיתוף הנסיעות 'אובר' (צילום: שאטרסטוק)

נחזור לר'.

איפה אני תופס אותך עכשיו?

"כרגע באמצע נסיעה, אבל יש לי כמה דקות לדבר".

בא ספר לי ר' (השם שמור במערכת), איך נראים החיים של דרייבר?

"זה משתנה. יש כאלה שעובדים מסביב לשעון, מהבוקר עד הלילה, ויש גם אברכים שלומדים חצי יום ועובדים רק בחצי השני. מי שבאמת חזק בתחום – יש לו מסלול קבוע. למשל, כאלה שנוסעים מבני ברק לירושלים ואז עושים כמה הלוך-ושוב בין ירושלים לבית שמש. אנחנו קוראים לזה הלו"ש".

באיזו שעה קמים בבוקר ומתי הולכים לישון?

"האמת? בבקרים חסרים נהגים, כי הרוב מעדיפים לעבוד בלילה. גם פחות פקקים, וגם אפשר להרוויח יותר. מי שכן מתחיל בבוקר, יתחיל ב-8 או 9, אבל יש כאלה שקמים כבר ב-6 כדי 'לתת את המכה' מההתחלה. הרבה משפחות שאין להן פתרונות לילדים בבוקר עושים שימוש יומיומי בשירות של הדרייברים. מיותר לציין שאם היו אלו נהגי מוניות לא חרדים לא היה בידם פתרון לילדים שצריכים להגיע למסגרת, בעוד שני ההורים כבר בעבודה".

כסף קל. דרייבר (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

כמה מרוויח דרייבר ביום טוב?

"נהג טוב יכול להגיע ל-700 עד 1,000 שקל ביום. זה יוצא לפחות 20,000 בחודש, וזה כמובן אחרי הוצאות דלק. יש גם כאלה שעושים את זה כהשלמת הכנסה ומרוויחים כמה אלפים טובים על הדרך".

איך זה משפיע על חיי המשפחה?

"זה לא קל. מי שעובד לילות מפספס הרבה בבית. אבל יש כאלה שמצליחים לאזן. אני יכול להגיד לך למשל שאני מאוד משתדל לסיים עבודה בשעה מסוימת ומקבל על עצמי לא לעבוד אחר כך, כדי לתת לאשתי ולמשפחה שלי את הזמן שמגיע להם. לפעמים אני נשבר ולוקח, וגם היום כשאני בנסיעות בשעה הזו זה משהו נדיר. אבל אני בהחלט משתדל לתת זמן למשפחה שלי. בסוף, אני מאמין, וגם מקווה, שהמשפחה שלי מבינה שמה שאני עושה זה בשביל הבית".

אתה נוסע מירושלים לבית שמש, וצריך לנסוע הביתה לביתר אבל אין לך נסיעה כרגע. מה עושים במצב כזה?

"אצלנו קוראים לזה בז'רגון "חילוץ". אם אין לי חילוץ מיד אני אמתין קצת, אכנס להתפלל 'מעייריב' בשטיבלך סמוך לדוגמא. אבל אם אני רואה שהשעה מאוחרת אני לא אתעכב הרבה מעבר ואחזור הביתה, גם במחיר של נסיעה על ריק".

"כובע" מונית. אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon / Flash90)

למה בעצם זה לא חוקי?

"כי אין לנו רישיון של מונית. על פי החוק במדינת ישראל, כדי להסיע נוסעים בתשלום צריך להוציא רישיון אישי של נהג תחבורה ציבורית, שזה מצד עצמו עולה כמה אלפים טובים פלוס טסט, וגם לשלם על "כובע", מספר רישיון של מונית עולה 275,620 ש"ח(!!!).

"אפשר גם לשכור מספר ב-1,000-1,500 שקל בחודש אבל עדיין מדברים על הוצאה משמעותית, כ-12 אלף שקל לשנה במקרה הטוב. אז אם אפשר בלי, למה לשלם? חוץ מזה, יש את כל עניין המיסים. יש כאלה שמוציאים חשבוניות של משלוחים, ואז אין בעיה כלפי מס הכנסה, אבל יש גם כאלה שעובדים בשחור, ואם הם נתפסים הם באמת יכולים להסתבך. וזה קורה. בסוף חשוב לזכור שמי שמרוויחים את הכסף הגדול הם לא אנחנו, אלא מנהלי התחנות – אלה שמרוויחים מהעמלות.

"צריך להבין שעבודה בדרייבר זה נוח. אתה יושב ברכב שלך הממוזג ומרוויח יפה ובמקום, וזאת במקום לעבוד אצל בוס בשביל גרושים שתקבל בסוף חודש".

איך מקבלים את הנסיעות?

"את הנסיעות מקבלים באמצעות ה'וואטסאפ'. יש מאות קבוצות של דרייברים ותחנות שמיועדות לספק שירות ללקוחות מחד ועבודה לנו הדרייברים מאידך. ויש גם בוטים חכמים שאוספים את כל הנסיעות הפנויות מקבוצות ה'וואטסאפ' השונות. אם אני צריך למשל נסיעה מביתר לירושלים אני שולח בבוט והוא מוצא לי את כל הנסיעות הרלוונטיות".

כלי העבודה של הדרייברים. וואטסאפ (צילום: Shutterstock)

ממה מרוויחים מנהלי התחנות?

"מנהלי תחנות מקבלים כל חודש בין 300 ל-400 שקל מכל נהג שעובד באותה תחנה. בנוסף הם גם מקבלים אחוזים על כל נסיעה, בדרך כלל עשרה אחוזים. אצלנו קוראים לזה "תותים". מנהל תחנה ממוצע מרוויח בחודש באזור ה-150,000 שקל".

מה עושים עם הכסף, בהנחה שהוא שחור ולא חוקי?

"רובנו חוסכים בבית, מפקידים מדי פעם, אבל הרשויות לא עוקבות יותר מדי. זה כסף קטן. השאר הולך להוצאות היומיומיות. אני לא מרגיש שאני עושה משהו רע בכך שאני מפרנס את המשפחה שלי וגם לא פוגע באף אחד. בכל העולם זה חוקי לחלוטין ואם גם בארץ זה היה חוקי אני לא חושב שהיה חרדי אחד שהיה עושה את זה שחור. דוחפים אותנו לפינה".

ר' מוסיף שהוא לא בחר להיות דרייבר. "אם הייתה לי עבודה אחרת הייתי מחליף", הוא מדגיש לנו בשיחה. "אבל זה מה יש כרגע ואני לא מתלונן על פרנסה שבורא עולם מביא לי".

אתה לא מפחד שיתפסו אותך?

"ברור שיש חשש. בשדה התעופה, למשל, יש הרבה אכיפה. כדי לא להיתפס, מתאמים עם הלקוח מראש, מכינים סיפור כיסוי, משלמים את הכסף לפני הכניסה לשדה, שלא יראו שמישהו משלם לי. בדרך כלל מבררים את השמות של הנוסעים ומתאמים מראש עם הלקוח לומר שאנחנו משפחה או משהו דומה".

נתב"ג, אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

האם אי פעם תושאלת על ידי שוטרים?

"אני אישית לא, אבל זה יכול לקרות אם חונים במקום בעייתי, למשל ליד אזור נחיתות בנתב"ג. יש מקומות שעדיף לא לחנות בהם, כדי לא לבלוט".

בשבוע שעבר שמענו כולנו על הדרייבר הזה שהתברר בסוף שהסיע מחבל או מחבלים. איך אתה יודע שזה לא יקרה לך?

"מהסיבה הפשוטה שאנחנו, רוב הדרייברים, לא מסיעים ערבים ככלל. מעדיפים להסיע חרדים או אנשים משלנו. אם יתקשר ערבי לתחנה יסרבו לתת לו שירות. ולא, זו לא גזענות וזה לא נגד ערבים. פשוט אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו חטוף בג'נין וזה לגמרי מובן".

יש בקשות מיוחדות מדרייברים?

"בוודאי! יש כאלה שרוצים נהג "טייס"... כשמו כן הוא. יש כאלה שרוצים רק נהג בלי סמארטפון, מה שמכונה "נסיעה כשרה עם וייז מובנה". יש נשים שרוצות רק נהגות בגלל ייחוד, ויש כאלה שרוצים רק רכב מנהלים בשביל הפוזה. יש כאלה שמתעקשים על נהג "שחור לבן", או על "רכב חדיש" בשביל הנוחות. יש הרבה דרישות ואנחנו עושים הכל כדי לספק ללקוח חוויה מיטבית".

מה הנסיעה הכי "שווה" בשביל דרייבר?

"לכל אחד יש את המסלול שהוא אוהב. יש כאלה שעושים ים-ב"ב-ים (ירושלים-בני ברק-ירושלים), ויש כאלה שאוהבים נסיעות לפי שעה בתוך ירושלים, למשל נסיעה עם תחנות, שזה 120 שקל לשעה, מסלול פחות משתלם. אבל לפעמים זה מה שזמין ולוקחים מה שיש. להפסיד מזה אני לא מפסיד, זה בטוח".

רגע לפני שאני נפרד מר', חשוב לו להבהיר לי משהו.

"בסוף, תדע לך שדרייבר זה כורח המציאות בציבור החרדי. אנחנו יותר זולים ממוניות ואנחנו בעיקר חרדים. מה שאומר שאנחנו לא מקללים ולא מתייחסים ללקוחות בזלזול. המוניות לפעמים פחות מתאימות לקהל שלנו".

>> למגזין המלא - לחצו כאן

האם יבוא יום ונראה את שוק ההסעות הציבוריות נפתח לשוק? האם מדינת ישראל תבטל סוף סוף את המונופול על שירותי המונית כמו בעולם המתקדם? ימים יגידו.

תוכן שאסור לפספס
65 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
39
זה בעיה גדולה לא חוקי להסיע נוסעים בשכר בלי רשיון וביטוח מתאים אם ח"ו קורה משהו זה נזק עצום לנוסע מכיר מקרוב
יכול לשלם ביוקר
38
יש סגן שר במשרד התחבורה (אורי מקלב) וחבל שהוא לא פועל בענין…
הגיון הקר
הוא השר שעובד הרבה מעבר לסטנדרט (נראה אותך מעביר חוק שמפסיד למדינה עשרות אם לא מאות מליוני שקלים)
אאא
37
על זה רפי גינת היה אומר " ובכן רבותי ק-ו-מ-ב-י-נ-ה " !!!!!!!
זוכמיר
מה נזכרת בו??? יא אנטיקה
בן גוריון
חחחחחחח
זוכמיר

הצגת כל התגובות

36
עדיין מכל הסיפור לא היה התייחסות לאותו דרייוער שלקח לכאורה את המחבל.
שואלת
35
לא פייר כלפי נהג מונית שמשלם הכל כמו ילד טוב ולא פייר כלפי כל מי שמשלם מיסים דינא דמלכותא דינא שלא לחזור בגלגול
שחור
מה שלא פייר הוא שהנהגי מוניות משתלטים על השוק ולא מאפשרים שוק חופשי. ועוד מעזים לטעון שלא פייר מי שלא מתנהל לפי הסחיטה שלהם…
מי שמדבר…
תלמד את הסוגיא, לכאורה (עכ"פ לרוב השיטות) אין דינא דמלכותא דינא במדינה.
טעות
אתה תלמד. יש למשל הלכות מדינה לבעל הציץ אליעזר. גם לא יודע מהיכן המצאת את "רוב השיטות", פשוט בורות
נפתלי
אתה צודק חוץ מעניין הגילגול. אין גילגול נשמות ביהדות. זו אמונת הנוצרים עובדי האלים שחדרה לישראל דרך שרלטנים
אורח
34
דרייבר = עבריין וגוזל הציבור. עבריין שעושה מעשה לא חוקי וגוזל הציבור שאינו משלם מיסים. אני מחכה שיום אחד משהו יתבע אותם בדין ואז נראה מה יקרה...
מויישה
מונית = עבריין וגוזל הציבור. עבריין שעושה מעשה לא חוקי וגוזל הציבור שאינו משלם מיסים. אני מחכה שיום אחד משהו יתבע אותם בדין ואז נראה מה יקרה...
נהג מונית לשעבר
אני מחכה שיום אחד מישהו יתבע את כל הנהגי מוניות שעקצו אותי ונסעו לאט כדי שהמונה יעלה. אני יודע כיהודי מאמין שבודדים הנהגי מוניות שיוכלו לענות על השאלה "נשאת ונתת באמונה"? בשונה מהדריברים שאולי לא משלמים מיסים אבל הם לא מנסים לעקוץ את הנוסעים. שלא לדבר על נהגי מוניות שמקללים בנסיעה בני מיעוטים וכו
יוסי
מעניין למה נהגי המוניות נוסעים לאט יעני כדי לשמור על הנוסעים שלהם. אממה כשאין אצלם לקוח באוטו הם נוסעים כמו מטורפים עוקפים חותכים ומקללים. פעם אחת כשנהג מונית טס בכביש והגיע מאחורי וקצת האטתי אותו הוא פתח את החלון והתחיל לשפוך את כל הג'ורה שיש לו בפה. את זה הם גם לומדים בקורס לנהגי מוניות?
רחלי
נהגי מוניות לא נוסעים לאט, הם נוהגים כחוק כד המהירות המותרת. הם לא יסכנו אותך ואת עצמם וגם את הפרנסה שלהם ויטוסו על הכביש כדי שתגיע למעוז חפצך בדקה או שתיים יותר מהר. זה לא שווה את זה לא לך ולא להם ובטח לא פייר כלפי שאר המשתמשים בדרך שעלולים להיפגע.
שומאכר
נהג מונית ממורמר לך תעשה חמוצים
יעקב
33
מה זה הם לא עושים רע לאף אחד הם גוזלים פרנסה של נהגי המוניות שמשלמים על רישיון תחנה מיסים ועוד הרבה דברים זה חרדים זה ? גזל גמור בלי וויכוח , ואיפה מה קורה במקרה של תאונה קשה הביטוח לא מכסה עוד דבר שנהג מונית משלם הון עליו , העולם החרדי התרגל רק לקבל ראינו
ליאור
ובכן שתי כוסות מים, משהו מתוק, פרי, ירק, ותרפיה קטנה בהחלט יוכלו לסייע למצבך
המרגיע הלאומי
32
הלוואי שתהיה להם תאונה ונראה מה משרד התחבורה יעשה מתעוררים אחרי צרות לא לפני צרות החרדים זה ההרס של המדינה לא שחרות צבאי לא עבודה רק עבודה בשחור וביטוח לאומי גועל נפש
צדוק
31
בגדול אתם גנבים בקטן את גזלנים
חזי
30
מה עם פנסיה ?
אריה
29
גוזלים פרנסה מנהגי מוניות ורשומים שלומדים תורה ועובדים עחם דרייברים לכו לעשות צבא
מיכאל
28
כל הכבוד לכם . תמשיכו ככה,מחזקים את ידיכם.
צצצ
27
"אם אפשר לא לשלם אז למה לשלם" - פה עצרתי. אפשר להתלונן כל היום אכלו לי שתו לי, אבל כשיש ציבור שלם שחושב שמגיעות לו הזכויות מהמדינה בלי לשלם עליהן, זה גם גזל, גם חילול השם, וגם מידות מושחתות באופן מוחלט
חרדי שמשלם מיסים
אפשר להתלונן כל היום אכלו לי שתו לי, אבל כשיש ציבור שלם שחושב שמגיעות לו הזכויות מהמדינה בלי לשלם עליהן, זה גם גזל, גם חילול השם, וגם מידות מושחתות באופן מוחלט
שודדי פנסות ממשרד הבטחון
אז תמשיך לנסוע עם נהג מונית שפולט קללות כל הדרך ועוצר בכל מעבר חציה ונתקע מאחורי משאיות רק כדי לגנוב עוד כסף במונה
חיים
כל הכבוד. אהבתי
גולי
שהמדינה מתנכלת לך בכל צעד ושעל..... מצווה גדולה לא לשלם לה שקל!
גם אני משלם מיסים
זה לא סיבה לקלל ולגנוב יש מספיק אנשים שעברו עוולות על ידי המדינה ולא נהיו גנבים בגלל זה. ובכלל אם המדינה מתעללת בי אולי אני אפרוץ לך לבי ויגנוב? "דין פרוטה כדין מאה"
יוסי
כשיש ציבור שגם היה תומך נלהב בהתנתקות וגם רוצה עסקה מופקרת עם חמאס זה הרבה יותר חמור ממידות מושחתות. כנראה שאתה חילוני ומשלם מסים כמו כולם...
קיבוצניק
26
יש גם צד שני נהג מונית עובר 150 שעות לימוד בכיתה כדי שיתיחס לנהיגה בכובד ראש, וכן צריך וותק מסוים בנהיגה, כולנו מודים שנהג בן 19 עם רשיון 4 חודשים מסוכן לתת לו אחריות כזאת. בנוסף אני מבין את נהגי המוניות, אף אחד לא אוהב להשקיע כסף בעסק (לקנות כובע) סתם, אם יבטלו את זה יצטרכו לפצות אותם.
שלום
25
יש מיליון סיבות שזה לא חוקי. למשל, ידעתם שחלק מלימוד נהיגה במונית כולל עזרה ראשונה? מה יקרה אם לנוסע יקרה משהו? ובמיוחד שהדרייברים נוהגים כמו בהמות. רוצחים את עצמם, את הנוסעים שאיתם ואת הנוסעים ברכבים סביבם!
מנסים להכשיר את השרץ
24
תפנו אלי ותצטרפו לקבוצות שלי!!!
יאודה כהן
23
אני גר בטבריה ויכול להעיד שיש כמה תחנות מוניות שקלטו את הלקוחות שלהם שלא איכפת להם דרייבר כמובן נהג חלוני ושולחים להם ולגבי מס הכנסה אני אוהב לראות כאן "החרדים" שחושבים שרק החרדים לא משלמים מסים תעבור עסק עסק מהמגזר הציבורי מעדיפים מזומן מאשר כל.
חרדי מטבריה
22
וואלה לא ידעתי שכל כך הרבה נהגי מוניות גולשים בכיכר השבת. רק לא לקרוא תגובות בנהיגה זה מסוכן ולא להתעצבן ולקלל קשה לנו אתכם בכביש גם ככה
יוסי
21
"כן וקשה לאן זה מונה או מחיר קבוע סדר תחגורה כבר חטפתי השבוע...איך ניסע דרך קיצור או דרך הפקק יאללה בוא ניקח תפקק" למי שמכיר את השיר זה תמצית האירוע של הנהגי מוניות ששולטים בשוק נוהגים ומקללים ועוקצים כסף ואז לא מבינים איך הגיעו דריברים לעולם
יוסי
רוב הנהגים שנסעתי איתם במונית לא מקללים ורובם נוסעים בדרך הקצרה ומבינים שירוויחו יותר ככל שיעשו יותר נסיעות ויעמדו פחות בפקקים
מני
20
זה שחושב לבן השני יחשוב שחור ולהפך וכל אחד חושב שהאמת אצלו מה שחשוב תמשיכו לעשות כסף חברים תפרנסו את המישפחה בכבוד ולקנאים אני אומר מי שלא טוב לו יום טוב לו
גבי
19
חרטא
מנחם אל
18
"אני לא פוגע באף אחד..." אתה ועוד איך פוגע,אתה ודומיך,גזל לשמו!!לנהגי המוניות החוקיים!שפרנסתם דחוקה ממילא. אל תנסו ליפייף את הנושא-אתם עוברים על הרבה חוקים וגם עבירות בן אדם לחברו. רוצים להתפרנס בכבוד? תוציאו רשיון למונית ותעבדו כמו שצריך.דינא דמלכותא דינא(או רק מתי שזה מתאים לכם...)
נהג מונית
כשאני יוצא מאושר עד עם קניה ושום מונית לא מסכימה לעלות אותי בפחות מחמשים שקל בלי מונה לנסיעה של חמש דקות זה לא גניבה זה שוד!! וכבר נאמר "הגונב מגנב פטור"
יוסי
17
אז אפשר לשלב תורה ועבודה? אולי גם צבא קודם? שיהיו נהגי משאיות, בלי נשים בקבינה.
קר קרקר קרעי
16
"לא מקללים ומתייחסים ללקוחות בזלזול.." כי מי לא עולה על מונית וישר חוטף איזה קללה עסיסית ויריקה לפרצוף. איזה מוח מעוות.
מוישה זוכמיר
15
קשקוש בלבוש אין דרייבר שעושה 20,000 אלף בחודש אני מכיר יותר מדי מקרוב את הענף הם רואים כסף מזומן ולכן חושבים שהם עושים כסף אם נבדוק את הדלק ירידת הערך תיקונים נזקים לא צפויים תאונות ביטוחים טסטים עמלות שמשלמים לתחנות הם יוצאים בסוף עם 40שח לשעה רק מה? אין בוס על הראש בדיוק כמו בוולט בא לך תעבוד. לא
אחד שיודע
14
כרגיל בעולם החרדי הכל קומבינה בחסות אידיאלים דתיים. כמה עצוב לראות שכשמדובר בכסף ונוחות הכל מותר. לגזול לשקר ולעבור על החוק
מונית כשרה
13
גנבים וגזלנים בחסות המפלגות המקורבות
רוני
כנראה שאתה נהג מונית אהה???
דריבר
בראש הגנב בוער הכובע
כל הפוסל במומו פוסל
12
מי שעושק בתחבורה הציבורית זה לא נהגי המוניות אלא מדינת ישראל שבה נהג מונית משלם ביטוח להסעת נוסעים של 1500 שקל בחודש כובע 1500 שקל מס תחנה ועוד הוצאות מטורפות מס הכנסה מע''מ תשלום לרשעות שדות התעופה ועוד.ובסוף צריך להתמודד עם דרייברים שלא משלמים מסים ואין אכיפה עליהם
אלי
11
מי שיש לו בעיות בפרנסה שיהיה נהג אוטובוס שם לא צריך כובע וביטוחים ורשות שדות התעופה
מימי
10
הדרייברים לא יותר זולים תמיד מהמוניות זה בדוק עשיתי כמה פעמים השוואות ולא האמנתי
דוד
9
יופי לכם, כיכר! כתבה הבאה על בניה בלי היתר וכמה אפשר "לסגור" על זה.
ממש קידוש ה'
8
על סמך מה ההנחה שכל נהגי המוניות עובדים רק בלבן? למה הם בד'כ רוצים נסיעות בלי מונה? הם גם עושים הרבה בשחור.... ואם אתה לא מסכים בלי מונה, הם יסעו לאטטט כדי להראות לך שהמחיר יוצא יותר מההצעה הראשונית. לי אישית יש ממש סיוט מנהגי מוניות
דוד
7
אין גזל... הכל בסדר... לא מקלקל לאף אחד.. יש רק בעיה אחת.. כדי להרויח 20000 בחודש צריך ברוטו של יותר מ 45000 כי צריך לשלם מיסים כדי שיהיה כסף לשלם גם לדרייברים שבטח מדווחים שהם לא עובדים וכמעט לא משלמים מס בריאות, בטוח לאומי, מס הכנסה. נקודה למחשבה
ששששש
6
נהגי מוניות יקרנים ומרשים לעצמם לשים איזה רדיו שהם רוצים ועושים סיבובים ארוכים בגלל המונה,ואם לא הזמנת מונית דרך התחנה אלה בדרך הם מכפילים את המחיר-משקרים חופשי,מניסיון.אין כמו הדרייבר החרדים התנהגות טובה,והוגנים במחיר-ב'ה שיש אותם!!
אנונ
תיזהרו מהדרייברים אתם יכולים להסתבך לכח החיים, נהג חוסיד צעיר מתלהב עם רכב מכוסח מכל הכיווינים, זה נהג זה? שילך ללמוד מקצוע כמו בן אדם, ולא יעשה כסף כמו פרא אדם
יוסי
5
לפי התגובות המטורללות נראה שגולשי האתר הם יותר מזרוחניקעס ושונאי חרדים, אז אולי אפשר לשנות את שם האתר ל "כיכר השנאה"
שימו לב
4
או בעברית,"גזל".
שם
3
1. בלי הדרייווערים הרבה לא יסעו במונית. זה לא במקום. חרדים רוצים נהג חרדי. 2. המדינה מרוויחה הרבה כסף ממיסוי הרכבים והדלק. 3. הדרייווערים מרוויחים מעט מאוד, כצעירים הם אינם טובים בחשבון. המזומן מבלבל 4. אין להם ביטוח. במקרה נזק הנוסע יפסיד!!!
נאור אסף
2
משתמטים לכו להתגייס
אורח
1
עבודה קשה אלפי נהגים עבודה בקושי לפעמים לחכות שעות לנסיעה
דרייבר
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים