כיכר השבת

סערת התחפושות

הכל שטויות והבלים, נו נו / ל. יהלום

ילדים אצלנו צריכים לשאוף להתחנך רק בדרך המסורה. הם מתעקשים להישאר קצת עם ה"פרענקיות" שלהם? שילכו לפי הרב בנציון... אבל הרב עובדיה? הטור המלא של ל. יהלום (חרדים, דעות)

60
ל. יהלום | כיכר השבת | כ"ב באדר א' | 02.03.16
מרן הגר"ע זצ"ל עם ילד שמחופש לו
מרן הגר"ע זצ"ל עם ילד שמחופש לו (ארכיון כיכר השבת)

הוא דומם את המנוע של רכב הליסינג הלא מנקר עיניים, יצא בעדינות מהרכב, ועטה על עצמו את הפראק של חברת האופנה "נדיר".

עוד כשהיה נשוי טרי תמיד הוא חלם על פראק עם אמירה שמשדר "חשיבות". לא סתם פראק רגיל שעובר את הברך, ונראה כמו שמלה של רבנים שלא מהמוצא שלו. בעצם כן מהמוצא שלו, אבל הוא כבר לא קשור ל"פרענקים". במיוחד עכשיו אחרי שכווווולם יראו למי יש את הפראק הכי יפה בחניכי הישיבות, ומי הכי "חושוב" כאן. לא משנה. מחשבות של הבלים. וייטער.

הוא פסע לאיטו בשביל המוביל אל עבר ביתו, כשכל כולו שקוע בענייני השקפה וענייני דיומא. המאמר מערכת בעיתון הבית פשוט היה נפלא. הם צודקים, לא כולם זוכים להיות חלק מפך השמן הטהור.

לא כולם זוכים להתעסק עם פכים קטנים של שמן טהור, שזה בכלל רבותא. להתעסק עם חינוך ילדים, תינוקות של בית רבן של טעמו טעם חטא.

מילא אז הוא התחיל כמלמד, אבל עכשיו, נפלאות דרכי השם, הוא כבר המנהל של החיידר. עכשיו יש לו דלת חופשית בבתיהם של גדולי הדור. אפילו הצלם שתמיד מגיע לצלם ילדי חאלקה, מכיר אותו, ושולח לו תמונות. פעם הוא ניסה בעצמו לשלוח לעיתונים של התמונות, לא לכבודו חלילה, אלא לרומם ולפאר את החיידר, אבל הוא לא מבין בדיוק איך לוחצים על ה"אינטר" במחשב. מזל שהרבנית קצת מבינה. העיקר שיהיה קידוש ה'. אין ספק.

וכך בעודו פוסע פסיעות קטנות, הוא נתקל לפתע בלוח המודעות בחדר המדרגות. גם כן חדר הם קוראים לזה. צריך לדבר עם שלומביץ' מהוועד שיגיד למנקה שלא ישאירו כאן עיתונים כאלה ואחרים בתיבות דואר, שלא קשורים להשקפה הצרופה. חוצפה. אין דעת חכמים נוחה מהם.

ובלוח המודעות מודעה מנקרת עיניים מרצדת מולו. "תחפושות לילדים". נו נו. ילדים צריכים להתחפש למשהו. מרדכי היהודי, או ספר תורה. אסתר המלכה או כלה. שיהיה.

רגע, מה זאת התחפושות הזו עם השמלה השחורה והפסים מזהב? הרב עובדיה? נו באמת. צריך לעורר על זה. זה מה שילדים רוצים ל"שאוף" שיהיו גדולים? הרב עובדיה? זאת ה"השקופה" עליה חינכנו במשך שנים? מחר צריך לדבר עם התלמידים. בחיידר שלנו לא תהיינה פשרות. אצלנו זה פך השמן הטהור.

ילדים אצלנו צריכים לשאוף להתחנך רק בדרך התיירה המסורה לנו מדור לדור. אם הם מתעקשים להישאר קצת עם ה"פרענקיות" שלהם, שילכו לפי הרב בנציון... אבל הרב עובדיה??

שניה, תזכירו לי, מה הייתה המשפחה של הרב בנציון? טוב לא משנה.

* * *

"תלמידים יקרים, תדעו לכם שזו חוצפה של ממש ממדרגה ראשונה. מי שהלך וסיפר מה שקרה כאן בחיידר לכלי תקשורת שלא קשורים להשקפה שלנו. ככה להגיד שאני אמרתי שאסור להתחפש לרב עובדיה? השתגעתם? אתם יודעים מה אמא שלי תעשה לי אם היא תשמע את זה? מי שפרסם את זה, גם אם הוא ילך בערב יום כיפור קטן לקבר של הרב שך, ויתפלל, לא בטוח שהנהלת החיידר תסלח לו על חילול השם. בברכה, המנהל".

הטור המלא יפורסם מחר בעיתון יום ליום

תוכן שאסור לפספס
60 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
28
וילדיהם של חלקם ממשיכים... מה הסיבה ששאר העדר לא ישתכנזו?! הדג מסריח מהראש.
מכלוף אייזנבך07.03.16
27
אם מחר נפרסם שגואטה דיבר נגד תחפושות לרבנים אשכנזים גם תאמינו?
יגאל03.03.16
26
תורה תורה חגרי שק על איש חינוך נלוז זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמא מודאגת02.03.16

הצגת כל התגובות

25
איך ...איך...לא יהיו כל האסונות במחנינו!!! אבא,עד מתי!!!! ולמנהל הרשע הזה ,כשם שפוגע בחינוכם הטהור של ילדי ישראל ומרחיקם מדרך ישראל סבא לא יזכה לנחת...חצוף ורשע...וכבר שמענו שכל מי שרק רמז דבר על מרן לגנאי הקב"ה נפרע בו ובבניו הזהר והישמר!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספרדיה גאה02.03.16
24
ולמה לי לדבר מאחרים??!
רבקי07.03.16
23
אלו היה שם במערכת שכל הם פשוט היו מתעלמים. הסיבה שהם אינם מעונינים ברב עובדיה ידועה ללא ערעור על גדלותו. ניתן למחות ולהתווכח אבל למה בסגנון של גן ילדים.
עיתון עלוב02.03.16
22
תורג'מן שקרן מה קרה שחזרת בך אחרי שכולם יודעים מזה.'רשועים ארורים'. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זוכמיר03.03.16
21
כמה עוד אפשר, כמה. כל אותם ספרדים מטומטמים שמתביישים בספרדיותם, הם לא רשעים, הם פשוט טיפשים. כמה מסכן צריך להיות מנהל חיידר כזה, תתחפש לעצמך מפגר נדיר שכמוך. אני מבטיח לכם שאני לא עצבני, אני מרחם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי ריסקין02.03.16
להיות ספרדי עוד לא הצלחתי להבין מה הקשר בין המילים גאווה - ספרדית זה שסבתא שלי עלתה ממרוקו זה לא מקור לא לגאווה ולא לבושה נמאס מהרדידות הטיפשית של כאלה שרוצים לגרוף הון פוליטי ועושים החייאה תמידית לשד העדתי
מתבייש03.03.16
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשכנזי02.03.16
19
כמה שתשתכנזו כך הם ירחיקו אותכם באמת
א03.03.16
18
את נראת כמו אחת מתוסכלת רצינית ...שאולי יש אנשים שחוץ מלכתוב קווים לדמות מנסים ליצג דמות או שאולי אחד מבני משפחתך לא התקבל לבית ספר שם והשאלה השניה ע"פ מש שדיברו בתקשורת שיש שם תלמידים בנים של קודקדי שס והאם זה מתאים ...אני במקומך הייתי עושה קוים לדמותם של משפחות שם ... קחי רעיון לשבוע הבא (נ
אחד שמבין 03.03.16
17
עוד לא הבנתם שהורה ששולח את בנו לכזה מקום משתכנז הוא בעצמו לא היה רוצה לחפש את הבן שלו לרב עובדיה!!! תחשבו על זה!!!
רחלי03.03.16
16
להוציא ציציות אבל שם זורקים מי שלא
מנהל02.03.16
15
כידוע יום ליום עיתון כושל שמנסה למנף עצמו על ידי שנאת האשכנזים. כך תמיד היה בעיתון הזה וזה התגבר עם עליית דרעי שכידוע בנה קריירה משנאה לאחר. המנהל לא אסר להתחפש לרב עובדיה אלא אסר להתחפש בכלל לרבנים. וכבר התפרסמה הבהרה ואפילו קול חי ירדו מהעץ. אבל יום ליום לא, כי עיתון כושל כבר אמרנו?
אבא לתלמיד02.03.16
דרעי לא בקשר עם יום ליום להפך הוא אמר בכמה הזדמנויות שיום ליום לא מייצג לגמרי את שס. מה שאומר שהתגובה שלך היא עוד הסתה פרועה מבית מדרשם של אנשי אלי ישי שיעשו הכל כדי להשחיר את דרעי... אבא לתלמיד ... בטח...
יוסי02.03.16
לא עשו אגודה בארבעים שנה המוסדות שלכם קיימים בזכות הרב אריה דרעי!!!!
אלי02.03.16
כיוון שחפץ לפייסו על הסכסוך והקפידה של הרב בעקבות כניסתו לממשלת יצחק רבין ב־1992, בניגוד לדעתו של הרב שך
ספרדי02.03.16
אם הרב שך אז עד הסוף הוא אמר עוד דברים על שס ואריה דרעי אז תפסיקו לצטט רבנים זכרונם לברכה. ואם מצטטים יש עוד צטוטים תשאלו את אלי ישי על הקופסה השחורה.
די לדמגוגיה02.03.16
צודק ביותר!!!
רחלי03.03.16
14
פעם אמר ר"מ בישיבת ספרדית מפורסמת בירושלים לפני כ-8 שניםהלכה שנפסקה כמשנה ברורה אמרו לו כמה תלמידים אחר השיעור שהחזון עובדיה כתב לא כך. ענה להם-"מיהו בעל חזון עובדיה" אמרו לו-מרן הרב עובדיה יוסף אמר להם בזלזול- מי זה "עובדיה יוסף"????
יהודי-ספרדי!05.03.16
שמעסיק אותו רק שלא ימות מרעב
זה המצב06.03.16
13
הוצאת שם רע על המנהל המסור, ועל התלמוד תורה המעולה! רשעות של ממש. ובכלל, כתבה תת רמה, עם הליך מחשבה קטנוני ומטופש. וכן כל המגיבים הנחיתים. די! הגיע הזמן להעלות את הרמה, ולו טפח אחד מעל.
מפוכח02.03.16
12
ככה כתוב בתורה לא? כי הרי הם המוצלחים מכולם וקובעים את סדר היום מה עיקר ומה לא לא מזכיר לכם את הגרמניה הנאצית הם המוצלחים הם גזע הארי שאין כמוהם רבותי אין מה לעשות נגד גנטיקה זהו זה
RAFI02.03.16
11
בסד. די, נמאס מכל הכתבות והציתותים האלה. הכפשות , ולשון הרע והוצאת דיבה. שאני כל פעם מתפלא מחדש שזה יוצא מאתר שאמור להיות חרדי. רק מעורר פילוג ומחלוקות. בושה וחרפה. ואם זו לא מליצה וזה נכון. אנני רוצה לנקוט בלשון קשה. מורנו ורבנו הרב עובדיה יוסף זצל. היה אחד ויחיד. גדול הדור. משה רבנו של הדור. מי ש
אליעזר03.03.16
10
הנ"ל ודומיו...
יהודי 02.03.16
9
היום כבר אין מה להדפק על דלתותיהם של מוסדות האשכנזים,יש לנו מוסדות לגאון ולתפארת. בעבר שלחו לאשכנזים כי לא היו לנו מוסדות,גם אני ובעלי התחנכנו במוסדות האשכנזיים והיום בגאווה שולחים לטובי המוסדות משלנו...והכל בזכות מרן!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוריה מנתיבות02.03.16
8
מרן הרב הגאון פוסק הדור רבי בנציון אבא שאול לא הביע דעה פוליטית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שתומי03.03.16
7
זו השאיפה להדמות לגדול הדור! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה מנתיבות02.03.16
6
גם מרן זצל היה דוחף לכוון הישיבות האשכנזיות.הילדים שלו וכן הכרתי סיפורים אישיים שסדר פרוטקציות. למקורבים הנחיתות התחילה מהראשים שלנו בקום המדינה. זה מה שהיה. זה קשה אבל אולי יום יגיע ויהיה כמו בארצות הברית גאוה ספרדית.כל ספרדי אפילו הפרנקים הגדולים שצועקים ברדיו. הכל בלוף . הם בעצמם ממשיכים לדחוף
אריה02.03.16
זה שחלק מצאצאיו הלכו לאשכנזים, כי אין אדם לומד אלא במקום שלבו חפץ, ומרן לא תפקידו למנוע מהם. בטוח שאם היו שואלים אותו היה אומר פורת יוסף.
ספרדי02.03.16
עזר לכל יהודי
יהודי02.03.16
5
אתם לא מפחדים ממרן???? הרי זה שקר מוחלט כל הסיפור הזה!!!! ואתם נגררים להשמצות על בן אדם ללא סיבה. ברור לי שמרן לא ישתוק על זה... לשפוך דם של יהודי ושל ת"ת שלם בגלל שחשבתם שזה אמת!!! תתעוררו ותתנצלו לפני שמרן יעורר אותכם בדרכים לא נעימות.... כי מרן היה שונא שקר ושפיכות דמים... ואין לי ספק שמרן יפעל
יצחק03.03.16
4
שמעולם לא דיבר על מה להתחפש.
יהודי אמיתי03.03.16
3
בושה וחרפה לאתר, על שפיכת דמו של המנהל ברבים. לאן הגענו? יותר גרוע מתקשורת חילונית! לשון הרע, רכילות והוצאת שם רע. גורו לכם מיום הדין!
אברהם02.03.16
2
ספרדי אמיתי וטהור . חבל על דעבדין . העיקר זה יראת שמים ולא העיקר להיראות כמו אשכנזי.
ספרדי02.03.16
ספרדי הוא לא פראנק זה שקוראים לספרדי ככה זה החולרה הגדולה של האשכנזים, שיש להם כל מיני שמות מטומטמים שניראים חמודים כאלה פוצ'י מוצ'י,ממש חולרה מי שהמציא את השם הזה, ספרדי זה אנשי קודש כמו רבותינו הראשונים הרשב"א הרמב"ן הרמב"ם ועוד ועוד ומר"ן רבינו עובדיה זצ"ל הוא אחד מהם ומי שמיתביש בו מיתביש גם ברב
ספרדי02.03.16
1
אהבתי ממש אהבתי כל מילה במקום לכאלה רק צריך את הסתירה שבוא תבוא מהצד השני ואז יתפכח המסכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ראש בריא03.03.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: נשמות ישראל ואותיות התורה כרוכות יחד |  צפו

כיכר השבת | 05.07.24

במרכז בני ברק

אוטובוס פגע בשני רכבים - הנהגים פונו מהזירה במצב קל

קובי אטינגר | 05.07.24

פְּקִידָא בְּגוֹ צַדִּיקַיָּא 

ספרי תורה פתוחים וחצוצרות: הרבנים זעקו לישועת הכלל 

חיים רוזנבוים | 05.07.24

בצל הקשיים התזרימיים

קבוצת 'בסדנו' הגישה בקשה להקפאה זמנית של הליכים נגדה

בני סולומון | 04.07.24

פרשת קרח

מתי עושים פדיון הבן לילד יתום? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 04.07.24
ש

לחתן ילדים בקלות -זה נכס! 

הכנס שיעניק לכם עתיד כלכלי בטוח

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופרטיס | מקודם

וַהֲרֵעֹתֶם בַּחֲצֹצְרֹת

המלחמה חידשה מנהג עתיק: תקיעה בשופרות ובחצוצרות | מסע היסטורי מרתק

ישראל שפירא | 04.07.24

"הרבנית והמשפחה ביקשו"

יום כיפור קטן לרפואת הגר"י: מ"מ נשיא ביה"ד במכתב זעקה

ישי כהן | 04.07.24

90 אלף דירות באלתא - אשדוד

מטרופולין חרדי תוך עשור - זו התוכנית למצוקת הדיור החרדי

איצלה כץ | 04.07.24

ביוזמת סגן השר

אושרה תוכנית לשחזור בית החזו"א - "בתהליך שימור ייחודי"

חיים רוזנבוים | 04.07.24
ש

רכב 8 מקומות

אל תפספסו: ימי מכירות בלעדיים לשבוע בטרגט מוטורס

כיכר בשיתוף טרגט מוטורס | מקודם

במלאת י"ג שנים

במעמד גדולי ישראל | הילולת הגרמ"י לפקוביץ זצוק"ל

חיים רוזנבוים | 04.07.24
ש

מקום שמעורר השראה

מהפכה שקטה ברמת הגולן: הישיבה שמשנה את חייהם של נערים חרדיים

כיכר בשיתוף טל חרמון | מקודם

הוציאו מתרמילם כתבי יד

'קנאת סופרים תרבה חכמה' | תיעוד מועידת סופרי סת"ם

חיים רוזנבוים | 04.07.24

הדרך לחיים טובים

בכל אחד מאיתנו יש קורח, אז איך לא נסיים כמוהו? | צפו

כיכר השבת | 04.07.24
ש

לרגל עונת החתונות

מארזי XL *חינם* לחתונה של החבר? כך תקבלו את זה

כיכר בשיתוף XL | מקודם

שלטון הפקידים

רה"מ הבטיח לפתור את הבעיה, באופוזיציה עושים פוליטיקה

דניאל הרץ | 04.07.24

הטור השבועי | קורח

אנשים של מעשים // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 04.07.24

צאן קדשים

האדמו"ר העניק 'חומש ויקרא' לפרחי חסידיו | תיעוד

חיים רוזנבוים | 04.07.24