כיכר השבת

ישי, חזור הביתה / דב הלברטל

פרשת הקלטת חיסלה את האפשרות להתנהלות בכבוד הדדי של שני הפלגים. עלולה להתפתח פה מלחמת אחים. זה הזמן להגיע למסקנות רדיקליות. על אלי ישי לשוב לביתו (טור, חרדים)

101
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | י"ג בטבת | 04.01.15
כותב השורות
כותב השורות (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

הפרישה של אלי ישי מש"ס, הייתה לגיטימית. כי הוא נתמך בידי גדול בתורה, הרב מאזוז. תמכו בו כנראה גם מספר רבנים חשובים אחרים, תמיכה שבשתיקה. לכן העילה לפרישה לא כל כך משנה. ניתן להבין גם את המניע האישי, של מי ששימש במשך שנים ראש המפלגה וירד מגדולתו, ובעיקר, את המניע הפוליטי.

ישי רצה להיות קול ברור של הימין, דבר חיובי מאוד כשלעצמו. בפרט בהתחשב בכך שמצביעי ש"ס הם ימניים, ודרעי, ואחרים בש"ס, לא משקפים כלל את עמדתם של המצביעים. הם מכעיסים אפילו אותי.

היו לנו ציפיות רבות מהפרישה. שהיא תחזק את הימין, בשעה קשה זו של מאבק על הקיום היהודי נגד השמאל הליברלי הצובר תאוצה. שמצביעים רבים של ש"ס, שהיו אובדים למפלגה, ישובו באמצעות ישי. ישי היה אמור לחזק את כוחה של היהדות החרדית כולה, המזוהה במובן העמוק ביותר עם הימין.

אז היו נוצרות שתי מפלגות לגיטימיות, שלכל אחת מהן תמיכה של גדולי תורה ספרדים ושל רבדים שונים של בוחרי ש"ס. כל זאת מתוך כבוד ושלום הדדיים. סך המנדטים של כל פלג, היה גדול מסך המנדטים של ש"ס מאוחדת. זו הייתה גם כוונתו של הרב שך שייסד את ש"ס, ופילג אותה בכך מיהדות התורה, לחזק את החרדים.

אלא שהפרישה של ישי לא הוכיחה את עצמה. ציפינו שרבים מבוחריה האוטנטיים של מפלגת ש"ס, שהלכו לאיבוד, יתמכו בישי. אך זה לא קרה. ישי צרף את שטבון מהבית היהודי. זאת כנראה מתוך הערכה שהדבר יחזק את מעמדו. התחילו דיבורים על צירוף תקומה לישי. אם זה היה קורה, ישי היה מאבד לגמרי את זהותו כחרדי המיצג את ש"ס.

כך גם לא בא בחשבון צירופה של מפלגת עוצמה לישראל. בן ארי, שטבון וציוני דתי נוסף יהפכו את המפלגה של ישי לדתית לאומית. הבעיה היא שבלי צירופים אלה, ישי לא עובר את אחוז החסימה.

הסתבר שקהל היעד העיקרי של ישי, הם בוגרי הישיבות הציונות דתיות, מרכז הרב והר המור, מאוכזבי הבית היהודי. ההוכחה המרשימה לאיבוד כוחו בין מצביעי ש"ס, היא כינוס היסוד שלו בשדרות שנערך בפני ציבור דתי לאומי. דווקא בשעה הקשה של הקלטת.

להיות מקלט למאוכזבי הבית היהודי, לא היה האתגר שלו בפרישה מש"ס. כך יפסיק ישי להיות חרדי. הוא גם ממילא לא יעבור את אחוז החסימה.

פרשת הקלטת חיסלה את האפשרות להתנהלות בכבוד הדדי של שני הפלגים בש"ס. עלולה להתפתח פה מלחמת אחים. זה הזמן להגיע למסקנות רדיקליות. על ישי לנטוש את רעיון המפלגה שלו, ולשוב לביתו האישי או הפוליטי.

בפרשת הקלטת, באה המציאות וטפחה על פניו של ישי. הסתבר שוב, שדרעי הוא מנהיגה הבלתי מעורער של ש"ס. רק הוא מסוגל להוציא אלפים לרחובות. דרעי הוא ללא ספק מהפוליטיקאים הכריזמטיים היחידים בפוליטיקה הישראלית. מהמוכשרים ביותר. הגיע הזמן שישי יודה בכך.

איפה האלפים מש"ס שהיו אמורים לתמוך בישי? אם הם מפחדים, אז אין לישי מפלגה. מסתבר יותר שהם פשוט לא קיימים. האלפים הם רק עם דרעי.

מה שאמר מרן הרב עובדיה על דרעי באותה קלטת, אינו משנה כלל. ישנה מציאות. המציאות היא שהרב עובדיה מינה את דרעי לעמוד בראשות ש"ס. לא משנה למה. המציאות היא שכל מועצת חכמי התורה של ש"ס, אלו שהיו עם הרב עובדיה, תומכים בדרעי באופן מוחלט. כך גם הרוב המכריע של חכמי הספרדים. כך גם הרחוב.

חוץ מזה, דרעי הוא שהקים את המפלגה והביא אותה לשיאים. הוא שרומם את הרב עובדיה. הוא הקים את כל מוסדות החינוך והמפלגה. אי אפשר להתווכח עם המציאות. הקלטות בכלל לא משנות.

לו היו רבבות מצביעי ש"ס תומכים בישי, פרישתו הייתה נכונה ולגיטימית. כי אז ההנחה היא, שבלי ישי הם לא היו מצביעם ש"ס. וחוץ מזה, הוא ימני. אך מאחר והוכח שבישי תומכים רק אנשי הציונות הדתית, וכמעט שאין לו תומכים מאנשי ש"ס, פרישתו הופכת לפילוג המסכנת את היהדות הספרדית.

בעת זו, ישי צריך לראות נכוחה את המציאות. דרעי הוא מנהיגה היחיד והבלתי מעורער של ש"ס. כמעט כל הגדולים תומכים בו. גם הרחוב. בסיס התמיכה של ישי כמעט לא קיים.

לכן, על ישי לנטוש מיד את הרעיון, שהיה אולי נכון בתחילתו, לחזור לש"ס, תחת דרעי, להחזיר גם את אטיאס ולצאת מאוחדים. שערי תשובה לא ננעלים.

עליו לעזוב ללא תנאי, מבלי לחפש שום סולם לרדת בו, לפני שחלילה תפרוץ מלחמת אחים, לפני שיגרם נזק של ש"ס ואלפי קולות של חרדים ירדו לטמיון, ולפני שחלילה ישי ומשפחתו יפגעו, פגיעה שתהיה בלתי הפיכה.

תוכן שאסור לפספס
101 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
57
אלי ישי לא צריך את שס!!! לא צריך אותם הצבועים!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורח08.01.15
56
אתה על פי רוב הקול המאד פרובוקטיבי והכי רחוק שניתן מהמיינסטרים החרדי. אתה תהיה דוברו של דרעי? אם ככה - טוב שאנחנו לא עם דרעי....
תלמיד מרן05.01.15
55
דרעי
דניאל05.01.15

הצגת כל התגובות

54
אם לא ננסה כלום לא ישתנה. פוליטיקאי חרדי לא אמור להיות כריזמתי אלא ישר ונאמן.
א05.01.15
53
אריה דרעי צריך להמשיך ולהוביל. רק לו יש את היכולת להחזיר את ש"ס למה שהייתה. אלי ישי בקדנציות האחרונות הרחיק את תומכ ש"ס החילונים והמסורתיים ,מאחר ונטש את המטרה העיקרית של ש"ס דאגה לחלשים!!!
שמואל05.01.15
52
אפילו שישי ילך הביתה אנו לא נצביע שס בכלל או ג או שנשב בבית לדרקי אתן יריקה בפרצוף לו ולחבריו השוטים
רק ישי ב''ה05.01.15
51
אליכם המרוקאים אל תבואו בטענות לישי תבואו בטענות לדרקי שלכם שבמקום להכתיר רבנו שלמה עמאר ליו''ר מועצת חכמי התורה היה יכול להיות שלום בשס לטובת כולם ושס היום עם 20 מנדטים כן כן אבל רבש''ע בגלל אגו של הפארטאס דרקי שס הפסידה הכלף מרן ע''ה ישי שברח אטיאס גם ורבנו שלמה עמאר... מה נשאר שם חבורת לקקנים מתו
רק ישי ב''ה05.01.15
50
רק שס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סוף סוף מאמר חזק05.01.15
49
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן04.01.15
48
אתה כל הזמן משנה את דעתךמי אתה בכלל⁉️ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם04.01.15
47
מתי לא? בד"כ המסקנה רידיקאלית-כלומר קיצונית....
אהבתי חחחחה04.01.15
46
1. רבנים שתמכו בברית לפיד תומכים בו. אמור לי מי חבריך. 2. שורף 70 אלף קולות ומעלה לפיד. 3.ישי ולפיד יעשו יחד הסכם עודפים. הם המפלגות היחידות שאין להם. 4. אמנון טען אז שכל המנדטים שלו הלכו ללפיד... הקולות והלפידים.
ש04.01.15
45
הגיוני, נמאס מהמחלוקת מהמחלוקת מהמח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי04.01.15
44
ודרעי, ואחרים בש"ס, לא משקפים כלל את עמדתם של המצביעים. הם מכעיסים אפילו אותי." מרגיזים אפילו אותך שמאלני שכמוך?
מעניין04.01.15
43
כיוון שמדובר בחכמי ישראל כל אחד זכותו להצביע למי שליבו חפץ מימתי זה קשור לדרעי התככן הבילטי נלאה ולישי התינוק... אם יחפוץ מאן דהו להצביע ג האם לכופר יחשחשב? לא! כי גדולים ממצאים שם... סכרו במפלגות הדת האנשים אינם כמו שהרבנים הינם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ינון07.01.15
42
דב , הדברים שלך שטויות לגמרי . אתה יודע ששאגת ארייה 2 עשתה פשיטת רגל , בשביל המחלוקת בין החרדים הספרדים . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מ.אוחיון05.01.15
41
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן04.01.15
ישי.
שמואל05.01.15
40
כבוד הרב והמרצה התותח למשפט עברי! הדעות שלך צודקות גם כשקשה לי איתך, הפעם היה ל י קל. אלישי עדיין לא עשה כלום בשביך להנהיג, אלמלא מרן.. מרן שינה את דעתו.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר04.01.15
39
שיחזור לש"ס,הוא עצם מעצמה ובשר מבשרה של ש"ס.דרעי צריך להיות פיקח ולתת לישי הנהגה משותפת.חסל סדר נקימות ונטירות.
יהודי פשוט04.01.15
38
מרן זימן אליו את אלי ישי בימים לאחר שמועצת החכמים החליטה למנות את דרעי ליו"ר התנועה. מרן ביקש מהרבנית יהודית יוסף לצלם את הפגישה באופן גלוי וכך אמר לו: "אלי ידידי אהוב נפשי. אתה יודע שעשיתי את ההדחה בגלל שכפו עלי. עד שיאמר רוצה אני. לא רוצה בזה. דעתי לא נוחה מכך. עושים לך עוול. בגיל שלי אין לי
יצחק04.01.15
למה היה צריך לומר דברים כאלה כי לא מצא חן דעת תורה של המועצת בעיני ישי. מועצת זה ביחד החליטו .הרב עובדיה זצוק"ל היה עדין מאוד ורגיש וגם מתוך הכרת הטוב לישי אחרי 13 שנה אבל המועצת החליטה ביחד עם הרב עובדיה יוסף שצריך להחזיר את הפיקדון . מה לא ברור???
כ05.01.15
גם אם תביא אלך קלטות שס שייכת לדרעי מרו היה רק הדמות הרוחנית שס לא שייכת למרן רק אידיוט כמוך חושב ששס זה מרן
samechtet04.01.15
כמו ששלושה שופטים שהרשיעו את דרעי הביאו לש"ס תוספת כוח של 7 מנדטים כך יהי' גם הפעם, על כל קלטת ששונאי ש"ס יפיצו תגדל כוחה. הקלטות הללו לא מאיימות על אף אחד.
יוסי04.01.15
אנחנו עם דרעי
samechtet04.01.15
37
ההתיחסות לספרדים כמטומטמים דברי מרן -דרעי רשע מפושע אוסלו ידרש דם 2000 יהודים השפוך וכדברי מרן שלא שמע בקולו ועשה מדעתו בושה לרבנים ובושה לתורה שעסקן פוליטי ערמומי ממנה רבנים
זושא04.01.15
36
התחלת יפה, שישי יש לו את הרב מאזוז, אז בגלל איזה תעלול של קלטת, פתאום הוא לא צריך לשמוע לרב מאזוז????????
ספרדי גאה - יחד04.01.15
35
התחלת לכתוב דברי טעם! כל הכבוד! כל מילה בסלע!
ישראל04.01.15
34
נראה ברור שיש להרבנים הגאון הרב בקשי דורון הגאון הרב יצחק יוסף והגאון הרב שמעון בעדני מה להסתיר וברגע שהקלטות הבאות יחשפו, וכנראה שיחשפו, הרי שיעשו לעצמם בושות נוראיות! ולא רק שלא יועילו לעצמם אלא יזיקו לעצמם מאד. כי ממה נפשך, אם אין בקלטות הגנוזות גילויים מרעישים – ממה הם חוששים? ואם יש גילויים
נראה ברור שיש 06.01.15
33
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן04.01.15
32
אתה עורך דין לא ? בסדר בעיניך שאיש מורשע ומושחת ינהל תנועה רק בגלל שאספסוף קולני סביבו מצליח להרעיש מדינה שלימה?! ואגב, דרעי לא הקים את ש"ס. ניסים זאב והרב פרץ שדרעי שדד את התנועה מהם.
שרון04.01.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני04.01.15
31
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב 04.01.15
30
אף אחד לא רוצה את הנגע הזה
כהן04.01.15
29
שישי קיווה בזמנו שהיא תזיק לשס ושוב החמור טועה ומאיים בקופסאות..........
אשר04.01.15
28
אומר את האמת כמו שהיא מבלי לערבב יותר מידי רגשות!! דיבר עובדות!
אהבתי04.01.15
27
בראיון לרשת ב' שאלוהו: ואם ביבי לא יעלה? וענה: "אלך עם בוז'י כמו שהלכתי עם ברק ואולמרט".
א04.01.15
26
ואם הוא אומר שעל ישי לחזור לש"ס, משמע שהאמת היא שאסור לו להתקרב למפלגה הזו
נחמן06.01.15
25
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן04.01.15
24
אריה, אל תירא ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 04.01.15
23
כל הכבוד, דעה שפויה אמיתית ומענינת ובעיקר ההמלצה לישי.
אלי04.01.15
22
אדון איפכא מסתברא, אם אנשי שס היו חוברים לישי, אז מה הרווח לחרדים, במקום שיהיו בשס יהיו אצל ישי. דווקא בגלל שישי מביא מנדטים מהדת"ל ומהמסורתיים, ומחזק בכך את הציבורר החררדי, זו בדיוק הסיבה שהוא צריך להמשיך.
שסניק שרוף לשעב04.01.15
21
דווקא היה נחמד לראות איך שנאה מדברת מתוך גרונם של משוחדים. שוחד יכול להיות לא רק חופן דולרים, אולי בצורה של משרה וכו'.
אחד שלא עיוור04.01.15
20
הוא לא רומם את הרב. זה חוצפה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספרדי גאה04.01.15
הרחב להבין מה זה כבוד התורה , אם למרן לוקח לצאת מהרכב לכינוס 40 דקות זה סוג של כבוד לתורה , הבנת הנקרא
שסניק04.01.15
משפט בטעות יסודו אבל כל הכתבה יפה ונכונה
אלי05.01.15
19
יא אשכנאצי דביל!מה אתה מבין ברב עובדיה בכלל!!!
לא משנה04.01.15
18
כנראה שמה שאתה לוקח בבוקר ובערב עזר לך בסוף!!!
הפסיכיאטר!!104.01.15
17
הוא צריך לעשות הכל להחזיר אותו הביתה בהנהגה משותפת למען יהדות ספרד ומורת מרן זצ"ל
מצביע ש"ס04.01.15
16
המכתב של הרב בעדני מדבר בעד עצמו. הרב המוצהר שתמך בך היה הרב בעדני והוא אומר בקל ברור שהולכת אותו שולל הרב בעדני לא חשוד באהבה יתירה לדרעי ובכל זאת כתב לך מיכתב קשה על מה שעוללת לו כ״כ הרבה זמן אלי רד מהעץ זה הזמן והשעה כי אם לא כן תגיע למקום של אמסלם גם תישאר בבית וגם תיהיה מנודה בציבור הספרדי
יענקי04.01.15
15
אין לך מספיק עבודה כעורך דין ???
גד04.01.15
14
אתה כל הזמן עושה הפוך על הפוך, אתה מתחיל בצורה מתונה ואפילו מפרגנת בשביל שיישמע ריאלי, אבל המגמה שלך היא תמיד לפסול. חוץ מזה הרי כתבת לא מזמן שאם נצביע דרעי נקבל לבני, אז תחליט!
מבין אחד04.01.15
13
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תעיפו אותו04.01.15
12
דברי טעם יפים. ישי בטח לא מבין את מה שכתבת כאן...
שיר04.01.15
11
בדרך כלל אתה שקוע בדמיון ???
חיים קרמניאן04.01.15
10
מצד אחד כתוב "ציפינו שרבים מבוחריה האוטנטיים של מפלגת ש"ס, שהלכו לאיבוד, יתמכו בישי. אך זה לא קרה" וגם "איפה האלפים מש"ס שהיו אמורים לתמוך בישי? אם הם מפחדים, אז אין לישי מפלגה. מסתבר יותר שהם פשוט לא קיימים..." ובסוף כתוב "עליו לעזוב ללא תנאי...לפני שיגרם נזק של ש"ס ואלפי קולות של חרדים ירדו לטמיון
אריה05.01.15
כנראה להלברטל קשה להחזיק ראש מתחילת הכתבה לסופה
דב05.01.15
9
והבן-אדם הזה, בשביל להשיג את המטרה שלו להוכיח שכביכול הוא הצודק, לא יבחל בשום אמצעים. ואם הוא יצטרך להשתמש כביכול בבני אנוש כדי להשיג את המטרה שלו, או לחבור לאנשים שגדולי-ישראל אמרו עליהם שהם "רודפים" ויש להם דם על הידיים בגלל ההתגרות שלהם באומות העולם, הוא יעשה זאת. השבוע קיבלנו קצת מזה. ואני כו
שסניק04.01.15
8
מי שבאו לאהל אלו דווקא ילדים שמחפשים עקשן, ובראשאם אנשים אינטרסנטים, שמחפשים ג'ובים מדרעי, ולא מעניין אותם לא שס ולא מררןץ אבל השטח, האנשים, הם עם ישי. אנו עוברים בבתים, שבוע שעבר היינו בשדרות, והשבוע בבאר שבע. והציבור לוהט על ישי... אגלה לך סוד, גם האברכים ובחורי הישיבות, חלקם עם ישי, אלא שהם לא
שסניק שרוף לשעב04.01.15
7
כל הזמן מתהפך מה אתם לא מבינים דרעי שקרן עצמאי שמאלני ורשע די לפרשניות המטומטמות האלו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדעון04.01.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני04.01.15
6
הניתוח הכי מקורי מאז הפילוג .אומר את המציאות לא מחמיא יותר מדי לדרעי, אבל מציג את המצב הקיים שאף אחד לא יכול לחלוק עליו
דודי04.01.15
5
אבל נחשים ועקרבים יש בו. לאיזה בית? בית מרן? הרי הוא שורץ נחשים ועקרבים כבר 30 שנה.רק אין יראת אלוקים בבית ש"ס והרגוני.התורה אוסרת על ישי לחזור, כי חזרה זו התאבדות, או אז יאלצו לקבור אותו מחוץ לגדר.
דן סגל04.01.15
בבית שלך יששנאה שרופה וסרוחה לכל מה שרוח הקודש נושבת הימנו! רד מאיתנו ולך לך לארצך הטבעית - הארץ אשר לאנשים חושבים כמוך...
חסיד דן סגל04.01.15
4
והם מעדיפים לא לעשות הרבה רעש מיותר כמו דרעי שאפחד לא רוצה להצביע לולא כמו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמי04.01.15
3
הלברטל טוען שישי לא לוקח קולות מש"ס. אז מה הבעיה בכך שיקח קולות מהציונות הדתית??? חוץ מזה זה לא נכון שלא חשוב מה אמר מרן ורק המציאות חשובה. יש גם קצת חשיבות לאמת!! למה מרן אמר על דרעי שהוא רשע ולא שומע לו? איך באמת דרעי קיבל שוב את ההנהגה של המפלגה?? מי הוביל את פשע אוסלו על כמעט אלפיים הרוגיו?? נכ
אורי04.01.15
2
הארצית בשנת תשמ"ד, וחשש שיפגע הדבר בכוחה של אגו"י. ולצערנו, מפני התנגדותם של הרבנים שהיו מעורבים בדבר, איננו מביאים את הסיפור לפרטיו, ולמעשה רק ביום שלפני הבחירות (לאחר שההצלחה היתה מובטחת) הורה הרב שך לאנשיו בע"פ, להצביע ש"ס, ואף זאת מטעמים פנים אגודאים בלבד כאמור. נכון להזכיר, כי לאחר הבחירות לעי
נחפשה דרכינו"04.01.15
1
צריך להיות עיוור לא לראות שהלברטל פועל בשרות הקרן לישראל חלשה. קלקול מנדטים שיעברו להרצוג ביוזמת הפרס החרדי דרעי כדאית גם במחיר של אי עברת ישי את אחוז החסימה.
עפעס פרשטיי איך05.01.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: נשמות ישראל ואותיות התורה כרוכות יחד |  צפו

כיכר השבת | 05.07.24

במרכז בני ברק

אוטובוס פגע בשני רכבים - הנהגים פונו מהזירה במצב קל

קובי אטינגר | 05.07.24

פְּקִידָא בְּגוֹ צַדִּיקַיָּא 

ספרי תורה פתוחים וחצוצרות: הרבנים זעקו לישועת הכלל 

חיים רוזנבוים | 05.07.24

בצל הקשיים התזרימיים

קבוצת 'בסדנו' הגישה בקשה להקפאה זמנית של הליכים נגדה

בני סולומון | 04.07.24

פרשת קרח

מתי עושים פדיון הבן לילד יתום? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 04.07.24
ש

מקור הברכה - "בקוראי שמו"

כולל בהנהגת הגאון הרב יהודה צדק, שומר על קדושת ציון שמואל הנביא

כיכר בשיתוף קול שמואל | מקודם

וַהֲרֵעֹתֶם בַּחֲצֹצְרֹת

המלחמה חידשה מנהג עתיק: תקיעה בשופרות ובחצוצרות | מסע היסטורי מרתק

ישראל שפירא | 04.07.24

"הרבנית והמשפחה ביקשו"

יום כיפור קטן לרפואת הגר"י: מ"מ נשיא ביה"ד במכתב זעקה

ישי כהן | 04.07.24

90 אלף דירות באלתא - אשדוד

מטרופולין חרדי תוך עשור - זו התוכנית למצוקת הדיור החרדי

איצלה כץ | 04.07.24

ביוזמת סגן השר

אושרה תוכנית לשחזור בית החזו"א - "בתהליך שימור ייחודי"

חיים רוזנבוים | 04.07.24
ש

מתחת למחיר השוק

לגור 10 דקות מירושלים במחיר שפוי? רק ככה >>

כיכר בשיתוף נוף הגבעה | מקודם

במלאת י"ג שנים

במעמד גדולי ישראל | הילולת הגרמ"י לפקוביץ זצוק"ל

חיים רוזנבוים | 04.07.24
ש

מקום שמעורר השראה

מהפכה שקטה ברמת הגולן: הישיבה שמשנה את חייהם של נערים חרדיים

כיכר בשיתוף טל חרמון | מקודם

הוציאו מתרמילם כתבי יד

'קנאת סופרים תרבה חכמה' | תיעוד מועידת סופרי סת"ם

חיים רוזנבוים | 04.07.24

הדרך לחיים טובים

בכל אחד מאיתנו יש קורח, אז איך לא נסיים כמוהו? | צפו

כיכר השבת | 04.07.24
ש

התאמה חינם!

נסו: מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר לייזר | מקודם

שלטון הפקידים

רה"מ הבטיח לפתור את הבעיה, באופוזיציה עושים פוליטיקה

דניאל הרץ | 04.07.24

הטור השבועי | קורח

אנשים של מעשים // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 04.07.24

צאן קדשים

האדמו"ר העניק 'חומש ויקרא' לפרחי חסידיו | תיעוד

חיים רוזנבוים | 04.07.24