כיכר השבת

"כל אינצ' - קורבן גדול"

אלמנת הקדוש הי"ד לנשים: 'קצרו את הפאות הארוכות'

בוגרות סמינר 'הדר בית יעקב' בליקווד התכנסו לשמוע דברי חיזוק מאת הרבנית באשי טברסקי, רעייתו של הקדוש הרב משה טברסקי הי"ד שנרצח בטבח הנורא בבית הכנסת 'קהילת בני תורה' בירושלים. האלמנה התחננה בפני הנשים: "קצרו הפאות הארוכות. כל קיצור של אינצ' - קורבן גדול לה'" • האזינו (חרדים)

| 115 | כיכר השבת |
אלמנת הקדוש הי"ד לנשים: 'קצרו את הפאות הארוכות'
(צילום: shutterstock)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

בוגרות סמינר 'הדר בית יעקב' בליקווד התכנסו בתחילת השבוע לשמוע דברי זיכרון וחיזוק מאת הרבנית באשי טברסקי, רעייתו של הקדוש הרב משה טברסקי הי"ד שנרצח בטבח הנורא בבית הכנסת קהילת בני תורה בירושלים.

בפתח הדברים סיפרה הרבנית ש"כשאירע הטבח בישיבת מרכז הרב, שאלו תלמידיו של בעלה הקדוש 'איך עשה ה' ככה שבהיכל של ישיבה יירצחו בחורים בשעת לימוד תורה?'. הוא ענה להם, אין לנו קושיות- כל מה דעביד רחמנא לטב עביד'.

"ולכן", הבהירה הרבנית טברסקי, "יש להדגיש ראשית כל שגם לנו אין קושיות למה זה קרה. הכל מאיתו יתברך".

הרבנית המשיכה וסיפרה שבמשך חודש אלול האחרון, היא עשתה רשימה על המקרר וכך התברר לה שבעלה כמעט ואינו פותח את המקרר, להוציא דברי מאכל ושתייה, מה שהוכיח שהוא עבר את ימי חודש אלול האחרון בצום.

Your browser doesn’t support HTML5 audio

הרבנית סיפרה בדמעות כי "במוצאי יום הכיפורים האחרון, לאחר שגמר את שיעוריו, הגיע הביתה ב-11 בלילה לעשות הבדלה, והילדים שלה קראו לה, 'אמא, בואי לראות את אבא, הוא נראה כמו מלאך'".

לסיום סיפרה האלמנה, כי ברגעים שמיד לאחר הטבח הנורא חיפשו ילדיה בחפציו האישיים של בעלה הי"ד ומצאו מגבת רטובה, כך התברר שהוא טבל באותו יום במקווה, טיהר את עצמו, התעטר בטלית ותפילין, קיבל על עצמו עול מלכות שמים, התכונן לעמוד לפני אלוקיו, וכך עלתה נשמתו בטהרה, על קידוש ד'.

בסיום דבריה, התחננה הרבנית בפני הנשים: "הרי הקב"ה קורא לנו, מה הוא רוצה מאיתנו? קבלו על עצמכן שלא לחבוש את הפאות הארוכות, ותקצרו את הפאות הארוכות. כל אינצ' שמקצרים זה קרבן עוד יותר גדול לה'".

תוכן שאסור לפספס
115 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
27
מה פרוש קצרו את הפאה?!הרי פאות זמננו הטבעיות מושכות אף שהן קצרות אם כן יש לומר הורידו את הפאה
26
עכשיו השאלה הגדולה היא : מה זה צנוע?? צניעות זה כמובן לא למשוך תשומת לב (ותעשו טובה לא כל רעמת שיער מושכת תשומת לב). צניעות זה גם לפי מה שמקובל במקום ובתקופה. למשל, האם מישהיא שלא גורבת גרביים היא לא צנועה? (להוציא במקומות שהבנות קבלו על עצמן לגרוב גרביים) והתשובה לזה זה תלוי איפה ותלוי מתי. אפ
מדבר זה או אחר, אך מה שבעיקר מושך זה האישה מעצם היותה אישה! יש בדיחה על משפחה מאוד קפדנית שדאגו לבנם. הם גידלו אותו בסביבה "סטרילית", נטולת נשים. יום אחד האב ובנו טיילו יחד ברחוב ולמרבה התדהמה הופיעו מולם שתי נשים (צנועות וחסודות, כאילו ברור...). הבן נדרך, דבר כזה הוא לא ראה מימיו. הוא שואל את אבי
בקשה מבנות ונשי הצדקניות: נא תכבדי את עצמך - וגם הסביבה תכבד אותך יותר!!! איך אני יודעת שהצניעות צריך שיפור? בגלל כשאני הולכת ורואה את כל הפאות המסולסלות, ואת הבגדים הצמודים ביותר, והפרוצים ביותר, כל חלקי הגוף בולטים!! כן אני יכולה להעיד שאני רואה “כל” חלקי הגוף בולטת, מרוב נשי החרדים! אז מה אם הגוף
25
כמו לקבל שבת ביום חמישי, היא תפסה את העיקר. כל הנרצחים הם בני חו"ל עם הפיאות הארוכות, מסתובבות להן הפרוצות האלו ככה בהר נוף.... כל הכבוד, יפה, הבינה את המסר של ה'....
אמנם אשתי לובשת מטפחת אבל אתה אדם טפש ודוחה...
אשתו של השוטר הדרוזי שנרצח הלכה עם כיסוי כהלכה אף יותר מהרבה חרדיות אז למה הוא נרצח גם ??? ואם זה הסיבה , למה נרצחו גברים ולא נשים ? נו באמת .....
בגלל הוצאת הלעז שלך על צדיקים קדושים, מקווה שגם אתה תלך קרבן על כל עם ישראל, ואז בשמים בטח תבין את המסר
הטמא המזוהם הזה שקורא לעצמו "תלמיד מרן" הזה בטח מסתובב כל יום בהר נוף ושוטף את העיניים... ואחר כך בא לפה להטיף מוסר

הצגת כל התגובות

24
בהם נהוג לדכא קצת את הנשים אוסרים פאה וזה שיש להם יחסי ציבור מצוינים, עדיין לא אומר שפאה זה דבר אסור. אני אישית לובשת מטפחת מסיבות של נוחות והרגל. אסור ללבוש דברים לא צנועים וכך גם אסור ללבוש פיאה לא צנועה. אבל זה לא מה שאוסר ללבוש פיאה ואפילו קאסטם יש פיאות צנועות בדיוק כמו שיש לבוש לפי התקנון של
היא מכסה את כל הראש ולא רואים אפילו שערה אחת...וזה גם הרבה יותר מכובד ממטפחתכובע... ואלו שהזכירו את הפאות הלא צנועות... אני חושבת שאישה שתלך עם פאה שמושכת תשומת לב... לא צנועה כהגדרתכם... תלך עם כיסוי ראש אחר אותו חוסר צניעות... אז... עדיף פאה כי ככה לפחות לא יראו את השער...
23
יש כאלה שחושבים שנשים צריכות להסתובב ברחוב מכוערות כדי לא למשוך אף גבר... זה לא גישה נכונה אני חושבת שהגישה הנכונה היא שאשה צריכה להיות צנועה ויפה והגברים צריכים קצת לשלוט בעצמם אי אפשר להאכיל אותם בכפית ולהביא להם מול העניים רק נשים מכוערות כדי ש"לא ימשכו.." כל אחד צריך לעשות את השתדלותו הנשים ללכת
22
Lets wake up now and give a big Korben to Hahsem and burn our complete collection of our Sheitels, so Hahsen can show us true love in return' Rebetzen Twersky you are the best
21
מסנה האלמנה ומסכנים היתומים והאסון הוא נורא. אבל אין שום קשר בין זה לפיאות. די כבר עם השגעונות. די.
כאשר קורים לנו כאלה צרות זה בגלל שאנחנו בבעיה ופאה ארוכה מדי זה בעיה נ ק ו ד ה ! תפסיק לטמון את הראש בחול ותסתכל אל המציאות בעיניים!
20
לא בגלל זה מגיע צרות אי אפשר כל דבר להפיל על הפאות הפאות הם מותרות בכל אורך ובכל גוון האשה לא אשמה בזה שהיא נראת יפה
גודל מעלת קישוט האשה לבעלה, מובא במקורות רבים. ◄ אשה מקושטת לת"ח בגמ' במסכת שבת (כה:) איתא, "מאי ותזנח משלום נפשי, אמר רבי אבהו: זו הדלקת נר בשבת. נשיתי טובה... רבי אבא אמר: זו מטה מוצעת ואשה מקושטת לתלמידי חכמים". ◄ אשת ת"ח צריכה להיזהר יותר בספר אורחות חיים (חלק ב', הלכות כתובות) לרבי אהרן
אשה צריכה להיות נאה ככל שאפשר, ולמצוא חן בעיני כל רואיה! כך מובא בספר "עוז והדר לבושה" שקיבל הסכמות מפוסקי ההלכה הקיצוניים ביותר, כמו הגר"ש וואזנער, הגרש"ז אויערבאך, הגרי"ש אלישיב, ועוד. להלן ציטוטים נבחרים מתוך הספר: ◄ בעמ' 6: "אני מודעת לכתר בת מלך המעטר את ראשי, ולאחריות הבאה אתו. כיום אני לוק
19
שמלאכי חבלה התעללו בהן על הפאות וחזרו לפה להזהיר ולזעוק! לו הייתן יודעות מה מחכה לכן על כל גבר שהכשלתן אתן יורדות לגיהנום. השם שונא זימה. איפה הבושה הפנימית של יהודה קדושה שהמחשבה שגברים מסתכלים בה מעוררת בה אימה וגועל? קראו את סיפורה של חיה לופולסקי חרדית מבני ברק, מה שהיא עברה בבית דין של מעלה!!
הרי זה לא מהיום הסיפורים האלה, כבר לפני שנים רבות מובא בספרים סיפורים של מוות קליני. האם מישהו הזכיר את הענין הזה של פאה? ממש לא!! רק בזמן האחרון, עסקני הפאות קלטו שאנשים מאמינים לכל סיפור של אוטיסט או מוות קליני, ולא חושדים שמדובר בסיפורים שמישהו פיברק... ואז התחילו לצוץ מלא סיפורים של מתים קליניי
וזה ברור שבכל הזמן האחרון אנשים יושבים וכותבים עלונים שלמים בשם אוטיסטים, כשהכל הם ממציאים בעצמם (ופשוט רואים את זה). האם באמת מישהו חושב שיש איזה אוטיסט שכתב את המסרים בשנים האחרונות? זה הפסיק מזמן, מהרגע ש"גליה" הפסיקה!! זו פשוט עוד דרך לשכנע אנשים תמימים. מרן הגר"ש משאש כתב בשו"ת שמש ומגן ח"ב
18
הגעתי למסקנה שהפסוק.."והאמת תהיה נעדרת"..מתקיים בכם.. תגידו אין לכם עניים לראות שמי שחובשת פאה מודרנית היא פצצה?? ..ומי שעם מטפחת זה פחות מושך?? מה נסגר איתכם?? כולכם מכורפנים לגמרי.. אני המום!! ואני בכלל לא חרדי.. בטח זה עוד משהו מ"הקומבינות" של החרדים... עכשיו הכח מובן..
שזה לא הפאה אלא המראה הכללי של האישה. ואין שום איסור שאישה תיראה יפה ותתלבש יפה כל הענין הוא שלא תהיה בולטת. והרבי מחב"ד היה בעד חבישת פאה שזה הכיסוי שמכסה את כל השיער. הרי כתוב ששיער באישה ערוה והכוונה גם לשערות הראש לאחר החתונה. והרי ידוע ורואים שכאשר שמים מטפחת/כובע חלק מהשערות לא מתכסה וח
17
כיון שהן מושכות תשומת לב רבה, ואסור לאשה לבלוט בתכשיטיה יותר מדי. איך באמת זה התפשט בציבור? כרגיל, מתוך הקצנה רבתי. כמה עסקנים פרסמו תקנון והחליטו שגדר המותר הוא "עד הכתפיים". כרגיל אספו כמה חתימות של רבנים שמוחזקים בציבור כגדולי הדור, לא משנה מי חתם באמת, מי בכלל לא חתם ומי חתם על נוסח אחר לגמרי,
16
או אולי צניעות? מה נסגר?
לאלמנה הזו כנראה מפריע שהשכנה מתהדרת בפאה ארוכה ויפה
15
עם השיער המקורזל שלי. כל הגברים הסתכלו עלי והרגשתי חוטאת ומחטיאה. כשזכיתי להתחתן הכיר לי בעלי (גואל רצון שיחיה) את הקרטון השחור ששמים על הראש ויש רק שני חורים לעיניים, ומאז אני מרגישה צנועה לאללה. וואלה אכבר.
14
מעניין שהבאתם לי רבנים מלפני מאות שנים שאז זה היה משהו אחר שהיה מותר להם בגלל הגויים והערבים רב הרבנים ל היום אוסרים פאה!כל אחד מחפש תירוצים די נמאס!!!ועובדה שמישהי שעברה מוות קליני אמרה שאמרו לה המלאכים שתשמח שהיא היתה עם מטפחת כי אם היא היתה שמה פאה היא לא היתה יוצאת מהגהנום!!!! וכל האוטיסטים שמתק
אשתו של הרב בן ציון אבא שאול זצ"ל חבשה פיאה יפה וצנועה כל ימיה, באישורו, והרב זצ"ל לעולם לא פסק נגד פיאה נוכרית. זהו רב בן-דורנו, ספרדי(שלפי שיטת הרב עובדיה "החברותא" שלו, אסר) גאון עצום, ומכאן שכל אחד ישאל לרבו, ויפסוק לשיטתו - אבל לא ללכלך על אחרים הנוהגים אחרת. כל זמן שהפיאה באורך שצנוע גם לפי צנ
13
אני אומרת בפה מלא שמאוד קשה למצוא מטפחת צנועה. כמה נשים באמת מכסות את כל שערותיהן באופן המחייב ע"פ ההלכה בעזרת מטפחת? אם תתבוננו טוב... תגלו שאין הרבה נשים שמכסות את שערותיהן באמת* עם מטפחת, ולעומת זאת יש המון נשים שמכסות את ראשיהן עם פאה צנועה**. *כיסוי ראש באמת בעזרת מטפחת= כיסוי שלא מחליק. 4 כ
12
זכות גדולה עבור הקדושים הי"ד
11
שום אישה אינה צריכה לגרות שום גבר..צניעות היא דבר הכרחי..אבן יסוד! אבל נקודת מחשבה אחת: הפאה באה בכדי לכסות את השיער שמחובר לראש נטו...הטענה המגוכחת שזה נראה כמו שיער אמיתי אינה רלוונטית כי גם אם זה נראה כמו שיער המטרה האמיתית מלכתחילה היא לכסות את השיער שלך ותו לא הסתובבתי היום בבני ברק,וסתם הסתכ
כיסוי ראש לא נועד לכער את האשה או לפגוע ביופיה. כיסוי ראש נועד לכסות את השיער שלה. נקודה. ואת זה פאה עושה הרבה יותר טוב ממטפחת מפני שהיא מכסה את השיער הטבעי לגמרי, כפי שכתוב בספר הזוהר שאסור שיראו אפילו שערה אחת. מבחינה זו היא כיסוי ראש בפאה הרבה יותר מהודר, כיוון שבמטפחת או כובע תמיד רואים מעט מן
אבל כשראיתי את המגזר הסרוג שמזלזלים בכיסוי הראש, הבנתי מה שראו רבנים במגזר החרדי. רוצים להחמיר ולא לחבוש פאה, גורמים לכך שהבעל לא רוצה גם מטפחת. אבל אם האישה חובשת פאה ונראית לא פחות יפה אז גם מכסה את ראשה וגם הבעל מרוויח.
לכל יהודי יש יצרים והתפקיד הוא לנסות להתגבר עליהם כמה שאפשר, הדרך הכי פשוט הוא להשתדל להיות מאושרים ומסופקים בפנים, כל אחד לפי היצרים שלו, ואלה שיש להם סיפוק נפשי כשהאשה הולכת עם פאה יפה אז על האשה חל מצווה ללכת ככה, כך היא תציל את בעלה מלפזול לחוץ, אמנם לצערנו, יש כאלה שנשותיהם לא מספקות אותם, ונפש
אמר פעם שאי אפשר לחייב את הנשים שילכו עם מטפחות, בגלל שאם הגברים הולכים למנהטן, מסתובבים ברחובות ואז חוזרים לבית ורואים את האשה במטפחת, זה ניסיון קשה מאוד. ואלה שמתנגדים לפאות באלימות, כמו שידוע לכל אחד, הם הכי פרוצים בעריות בעולם. יושבים על האינטרנט כל היום ומסתובבים במקומות מלוכלכים לראות מה אסו
10
לכל מי שיש איזו שהיא בעיה עם פאות מכל סוג שהן מוזמן/ת לעיין בספר משבצות זהב לבושה או לחילופין לפנות למורת ההוראה מרת לאה ישראלזון.
9
מתי תבינו נשים שאתם צריכות לשרוף את הפאות ולא לחפש היתרי שקר כדי ללכת בגאווה ולמשוך עיניים על מנת להחטיא במודע ו-או שלא במודע
וכך ראינו אצל כל רבותינו, ובהם מרן החזו"א, מרן הסטייפלר, הגר"ח מבריסק וכל בית בריסק שהיו יראים ושלמים ומדקדקים ולא ראו "להחמיר" בדבר זה. מבחינה טבעית שיער האשה אינו גורם "משיכה", לכן אין בשיער בעיה של צניעות ומותר לאשה פנויה ללכת בגילוי ראש (כמובן שאם מדובר בשיער ארוך במיוחד או פזור יש בעיה אחרת שז
רוב גדולי ישראל פסקו ואסרו בפאה
ורבו מאוד האוסרים על המתירים בעניין והדברים פשוטים מאוד.נאמר באחד הראשונים ששיער אישה אסור משום "פריצותא דגברי ", אם כן, למרות שאיסור גילוי ראש הינו גזירת הכתוב, הראשונים כמאלכים נתנו טעם לדבר, וממילא הטעם הזה מנה אותנו בסוגייא זו.זה לא רק גזירת הכתוב וכן רשי על ישעיה פרק ו כותב שהנשים התנאו בפאה
ישעיה לא מזכיר כלל את הפאות. רק תרגום יונתן ביאר כך, וגם הוא לא התכוון לפאה בתור כיסוי ראש אלא לפאות שהרווקות הוסיפו לשערות ראשן (כמו תוספות לשיער) וניפחו את השיער והבליטו אותו מאוד, זה ענין אחר לגמרי. מה שהנביא מזכיר, זה המטפחות והרדידים והרעלות וכו'... האם מישהו חושב לאסור מטפחות בגלל זה? גם מה
וזה מפורש בפוסקים: ◄ מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת "שמש ומגן" (חלק ב' אה"ע סי' ט"ו והלאה): "רוב הפוסקים המחמירים היינו משום דת יהודית ומראית העין וכו', וזה היה קודם התפשטות המנהג בכל העולם. וכמו שכתבו בדבריהם 'אם תימצא אחת בעיר בטלה במיעוטה'. לא כן היום שכולם פרצו גדר ונעשה מנהג פשוט, וגם המחמי
איך זה שאשתו הרבנית זצ"ל חובשת פאה ולכאורה היה ראוי לשכמוהו להחמיר בענין, ענה: "בבית אבא חבשו פאה, בבית של השווער (הרב מן) חבשו פאה ובבית של הרב (הגרי"ד סאלובייצ'יק בנו של הרב מבריסק) חבשו פאה - אני לא רפורמי". שאלתם את עצמכם פעם למה בחלק מהסמינרים הטובים והסגורים ביותר אוסרים על הבנות לבא בחצאיות
הגאון רבי שלמה אליעזר שיק שליט"א, מגדולי רבני חסידות ברסלב, בספר "שיחות מוהרא"ש" חלק ט': "אלו הנשים שהולכות בשערותיהן, לא די שיש להן מטפחת, כי רואים בחוש אשר דרכה של המטפחת לזוז ממקומה, ובכך נראות שערות ראשה בחוץ. ועל כן טוב מאוד לחבוש פאה נכרית, שעל ידי זה לכל הפחות תהיינה מכוסות השערות. ואף שיש
את הפאות נקודה,דעתו דעת מיעוט ובטלה כנגד הרוב
8
מה פה לא מובן?? שפאה זה שיער של אישה אחרת ! וכל התירוצים של" העיקר השיער שלי הטבעי מכוסה" זה שקר !! כי צריך ל-כסות להסתיר לא להבליט!!!!
7
מטיפה לצנועה על צניעותה,כשלעומת זאת נשים עם שאל ואפילו מטפחת תטיפנה לנשים צנועות (רק שלא לפי קיצוניותן) על כביכול פריצותן. ולא רק זאת אלא לעיתים הן צנועות בתחום אחד ופרוצות בתחום אחר ועדיין הן צדיקות בעיני עצמן, כגון אחת שהטיפה לגבירתי על פאתה כשה"צדקת" הלכה עם מטפחת אבל בתחום אחר פריצותה היתה מזעז
עם מטפחת שמעירה לכל מי שהיא יכולה על לבוש לא צנוע. יום אחד מתברר שהיא הולכת לשחיה מעורבת, ובלי להתבייש או להסתיר את זה. הכלל העולה: כל מי שמרבה להעיר לאחרים על דבר מסוים, על מומי עצמו הוא מעיר. וזה בדוק ומנוסה. כמה אנשים שהעירו לי על שלום הבית שלי, ולאחר תקופה התגרשו. כמה אנשים העירו לי על הדרך שא
אפשר לדעת מה הקשר בין הדברים?? לפי התגובה שלך רמת האיי קיו שלך שואפת לאפס...
אתה מנסה להשקיט את המצפון...
6
פאה = פריצות!!!! כל בר דעת אמור להבין את זה!
5
יש המון מחלוקות על נושא זה וכל אחת תעשה לפי מה שנוח לה או שהרב שלה פוסק.....
ראו בגוגל מי מפיץ התרי שקר לפאה.
כל אחד יעשה מה שנוח לו ועוד מעט לא ישאר עם ישראל
4
אני עובדת במקום עבודה חילוני ומגיעה בגאווה בצניעות ובמטפחת. וישנן נשים "חרדיות" המגיעות לא כ"כ בצניעות ובפאה. כבר פנו אליי אנשים בעבודה ואמרו לי שאני חרדית אמיתית וכל השאר מזויפות, והם מאד מעריכים ומכבדים אותי שאני נשארת בעמדתי ולא משתנה בגלל הסביבה. מה שגורם לקידוש ה' ברבים זו צניעות האישה לל
בשבילנו מי חרדית ומי לא? העמיתים החילוניים שלי בעבודה דווקא חושבים שאני חרדית למרות הפאה. יופי של מאן דאמר מצאת לך.
אף אחד לא אמר שנשים שהולכות עם פאה לא חרדיות, הם רק לא מבינים מה צנוע בזה ולא אוהבים לראות אותם (לפי הניסיון שלי לפחות). זה נראה להם כאילו הנשים מנסות להיראות כמו חילוניות.
יש הלכה כזאת? שאסור להיראות חילונית? אולי יש לך איזה שולחן ערוך מיוחד? אצלי בשולחן ערוך יש כללים ברורים בלבוש ובכיסוי ראש. וזה לא מעניין אותי איך החילוניות נראות, ואם אני דומה להן או שונה מהן!
ונשים חרדיות אחרות מתלבשות יפה ועושות קידוש ה' ומראים לכולן שאפשר להיות אשה חרדית יפה? עקרונות התורה זה כיסוי ראש, ומטפחת זה ממש לא כיסוי ראש. השיער מבצבץ מכל הכיוונים.
כל הכבוד לך שאינך מתביישת מן המלעיזים ואת נדמית לאמותינו הקדושות שרה רבקה רחל ולאה שהלכו עם מטפחת!! דעי לך שאת מהדרת במצוות הצניעות שרבו הפרצות אצל בנות אשכנז רח"ל והסוף של זה השם ירחם.. אף שנהגו באשכנז ללכת בפיאות, אך ממש לא בפיאות של היום!
עם החולצות והחצאיות והנעלי עקב? אין קשר לכלום. רק כשמגיעים לפאה פתאום נזכרים ברחל ושרה ולאה...
אמותינו הצדקניות הספרדיות לבשו פאה עוד לפני 500 שנה, והפוסק הראשון שהתיר פאה נכרית והעלה נדון זה על שולחן הפוסקים, היה הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, שנולד בתקופת מרן רבי יוסף קארו זצ"ל, ומוצאו היה מספרד, ומשפחתו גלתה בגירוש ספרד (שנת רנ"ב) לארץ איטליה, ושם שימש כרב הקהילה הספרדית, ומשם החל
אני גם עובדת במשרד חילוני והולכת רק עם מטפחות. לא פעם ולא פעמיים פנו אלי ואמרו לי שהם לא מבינים מה ה"קטע" עם פאות ואיפה הצניעות ושלפחות אני אמתית! אשרייך!
מה זה שעון שבת, ומה זה היתר מכירה, ואיך עובד פרוזבול, ואיך מותר להתגלח במכונה למרות שאסור להתגלח עם סכין. אז הפכתי את החילוניים בעבודה לפוסקי ההלכה שלי, ומאז אני שואל אותם בכל ענין בהלכה...
3
אין הבדל בין פאה ארוכה קצרה בינונית וצבעים שונים כל סוגי הפאות למינהם אסורים בכלל ''יהרג ואל יעבור'' פאה זה פריצות לכל דבר כמו שאסור לאשה ללכת אם בגדים צמודים ובגדים אדומים ואיפורים גסים ועקבים גבוהים אם רעשים ובשמים וכד'
כל חטא אדם הראשון התחיל מזה שהוא אמר "אסור לגעת" למרות שה' אמר לו רק אסור לטעום... מאיפה הבאת את ההלכה שזה יהרג ואל יעבור? לעניות דעתי, יש רק 3 עבירות כאלו. התורה מצווה עלינו "בל תוסיף" ובשום מקום לא הוזכר איסור יהרג ואל יעבור בלבישת פאה... יש רבנים שאוסרים, יש רבנים שמתירים (ודאי וודאי שגם המתירים
הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, למרות שאסר פאה לנשואות, התיר פאה לגרושות ואלמנות, בשו"ת יביע אומר חלק ד אבן העזר סימן ג: "נראה שיש מקום להתיר לאלמנה וגרושה ללכת עם פאה נכרית ברה"ר, כי הנה ידועים דברי הש"ג סוף פרק במה אשה (סד:) שנראה לו להתיר לנשים לצאת בפאה נכרית וכדמוכח ממתני'... וכן כתב ה
כשמדברים על "פריצות" בפאות בזמננו, יש לזכור שלמעשה היה צריך להתיר לגמרי לגלות את הראש בזמנינו, ורק משום גזירת הכתוב, נותר האיסור על כנו. וכמו שכתב מרן הגאון רבי שלום משאש זצ"ל בשו"ת "שמש ומגן" (אה"ע ח"ב סימן ט"ז): "ואם באנו לשפוט לפי ההגיון והסברה, כבר כתבתי בספרי תבואות שמש חלק אה"ע (סי' קל"ח), ש
2
לכל מי שיש בעיה עם פאות מכל סוג ואורך מוזמן/ת לבדוק בספר משבצות זהב לבושה או לחילופין לפנות למורת ההוראה מרת לאה ישראלזון
1
כל הכיסויים שלובשות אלה שהולכות בלי פאה, עם כל מיני קשירות מוזרות וצבעים למיניהם... לדעתי האישית זה מושך הרבה יותר תשומת לב מאשר פאה ולכן גם פחות צנוע! אני כמובן אלך בע"ה רק עם פיאות!!
נשמת ערב רב ודור המבול שכמוך
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים