כיכר השבת

מרן חדש נולד ביתד נאמן?

מאמר דעה ב"יתד נאמן" על עליבות הציבור החילוני בשל האבל על הזמר אריק איינשטיין, מביא את הרב אליהו ישראלי, בנו של האמן הרב איקא ישראלי ז"ל לטור תגובה זועם (דעה)

| 91 | כיכר השבת |
הרב אליהו ישראלי
הרב אליהו ישראלי (צילום: באדיבות המצלם)

גאוות היחידה המופגנת מאז תקומתה של ה"תנועה החרדית", זו שהוקמה במקביל ל"תנועת ההשכלה", היתה תמיד נר לרגליה, והיא שהעניקה לה, ועודה מעניקה, את אפשרות הקיום.

בגדול, גאוות יחידה היא דבר מבורך. אמנם המוני, קטנוני ובר-חלוף, אך בעת שאתה משתייך לתנועה כלשהי, אתה זקוק לה על מנת לבסס את הנוער שלך, ולהצדיק את קיומך.

שתי בעיות מהותיות יש בגאוותה של התנועה החרדית בפרט. האחת היא היותה חסרת גיל. בתנועת הנוער הזו חברים אנשים בני כל גיל, וכולם בעלי אותו מעמד. והשניה, שהיא מבוססת על שלילה, היחידה אינה גאה במעשיה אלא גאה בבוז האחר.

בעיות הללו, אין בכוחם כדי לפרק את היחידה, אך בכוחם להרחיק חברים מהתנועה, ולהשניא אותה על אנשים שאינם חברים בה.

ההרחקה אינה מהווה איום על הקבוצה, כי כדרכם של גאוותנים, החברים אינם רואים את הזליגה, אינם מכירים בנשירה, וממשיכים לבוז.

גם השנאה אינה מהווה איום, כי כדרכם של גאוותנים שכאלו, רמיסת האחר היא משנה צרופה ודרך חיים, ומה להם ולדעות נוגדות?

מאחר שמדובר בתנועת נוער, ובכתבה המתפרסמת בביטאון בית הספר (יתד נאמן), אין מן הראוי שאשקיע זמן בתגובה, אך מכיוון שאתה, מוטי ידידי, ביקשת את תגובתי, ומכיוון שהנידון (אריק איינשטיין) קרוב לליבי (וגם ללב כותב המאמר בביטאון "יתד נאמן", המצטט כבבלי משים שורות מתוך שיריו של איינשטיין), לכן אגיב:

1.

מבנה הכתבה, עוסק בהבדלים שבין "מרן" של ה"תנועה שלנו" לבין "מרן" של החילונים, שתי שאלות קטנות: א. ממתי הפך הרב עובדיה יוסף ל"מרן שלנו"? בשיטת אויב אויבך חברי?, כלומר, שנאת הזרים שמלווה את גאוותני היחידה ושבשמה הוקיעה לאורך השנים את הזר "הר"ע יוסף" (כהגדרתם), ניכסה אותו לפתע לעצמם, כאשר האויב משותף (והוא לא, הוא לא משותף). מגוחך להכשיר לפתע את המוקצה, רק לשם הפרובוקציה.

2.

לגופם של דברים: ציטוט: "באמת שלא צריך להיות קטנוניים ולהתחיל לספור את האלפים הבודדים שהיו שם לעומת האירוע העצוב מלפני חודשיים בהשתתפות למעלה מחצי מיליון יהודים" הרי במילים אלו כבר היית קטנוני ועשית את מה שהצהרת עליו כקטנוני! ואז בא ההמשך "הנושא איננו מספרי כלל ועיקר, בהתחשב בניכור הקבוע שבין הציבור החילוני לגיבוריו שלו" המשפט הזה הוא סיכום לנושא מספרי. אגב, ממש מתמטיקה, כן, זו המאוסה (בינתיים, עד שמישהו יהיה יותר גרוע, ואז אנחנו והמתמטיקה נלחם בו).

אריק איינשטיין ז"ל בשמחה משפחתית כשכיפה לראשו (צילום: באדיבות הרב אליהו ישראלי)

3.

ציטוט: "אריק איינשטיין לא היה מנהיג לאומי, הוא לא באמת השפיע על חייה של מדינת ישראל, להוציא בתחום אחד: תרבות הפנאי" – ההסתייגות הופכת את הקערה על פיה, כי תרבות הפנאי היא בעלת השפעה משמעותית וגדולה בעולם החילוני, תרבות הפנאי היא המקבילה להשתעשעות ישיבתית, היא מקבילתה של ההתחככות עם אינטלקט הגמרא. (לא. לא דיברתי על לימוד תורה, גם לא על לימוד גמרא, אלא על השעשוע האינטלקטואלי של לימוד שלא לשמה).

4.

ציטוט: "כאן, בנקודה הזאת, מבצבצת הטרגדיה האישית של שלהי חייו, התברר שאיינשטיין הלך בימי זקנותו ואיבד את הקשר עם התרבות הישראלית העכשווית... נתקל בתשובות מתחמקות... והוא שאל את עצמו... למה לא משמיעים את השיר החדש שלי ברדיו... האמת העצובה של האיש שממרום ההצלחה הגיע לתהום האי רלוונטיות" הדבר הזה הוא שקר, לא רק מפני שהוא היה מחובר לתרבות הישראלית העכשווית, והמשיך להיות פורה, לא רק בגלל שצעירים וילדים ממשיכים לשמוע את שיריו, לא רק מפני ששיריו הם המושמעים ביותר ברדיו (על פי אקו"ם) לא רק מפני שכותב המאמר עצמו, המחובר לתרבות הישראלית העכשווית, מחובר לאריק איינשטיין, אלא מפני שזו לא היתה טרגדיה בשבילו! הוא לא שאל את עצמו שאלות כאלו, גם אם היו נכונות! ההפך הוא הנכון! הוא שאל את עצמו למה הוא עדיין רלוונטי, אם כבר שנים שהוא בחר להישאר בביתו? הוא שאל את עצמו בזכות מה מגיעה אלי אהבה מעבר למגיע לי?

5.

ציטוט: "הוא הלך והסתגר בביתו, עם התה והלימון... מרירות פנימית השתלטה על האיש ששירתו היתה תמיד סמל לאופטימיות". שקר נוסף. בעצם שניים. אולי שלושה: מרירות לא השתלטה עליו בעקבות ההסתגרות, והאי-רלוונטיות לא גרמה להסתגרות (אגב, הוא פרש מן הבמה בגיל 43), הוא פשוט עשה מה שהוא אהב, והמשיך לפעול במה שהוא היה הכי טוב בו. ושיריו לא היו סמל לאופטימיות, אלא סמל לאהבת אדם, ליושר, לנאמנות, לרוך, להומור, לתבונה, לרגישות. לא לאופטימיות. לאו דווקא. הוא שר גם שירי מחאה ושירי אכזבה ושירי מספד.

6.

"הוא הלך והסתגר בביתו... שמר על כבודו ולא דיבר בפומבי על כאבו הגדול... זקני תלמידי חכמים, כל זמן שמזקינים דעתם מיושבת עליהם, זקני עמי הארץ – כל זמן שמזקינים דעת מטורפת עליהם... אלו שנישאו אתמול על כנפי התהילה – מושלכים כקשישים אסקימוסים לשלג... פלא שדעתם מטורפת עליהם?"... אם נשפוט לפי גיל הפרישה של אריק מחיי הבמה (להזכירך, בגיל 43, אולי הכתבן קרא איפשהו את המספר 82', בקשר לפרישה... זו שנה, קיצור של "1982" לא גיל) – מה ההסבר לטירוף האתמולי? אם לפי הקשר עם עשרות נכדיו – במה הושלך כקשיש אסקימוסי לשלג? אם לפי מנוחת דעתו – במה הוא זקן עם הארץ? אם דעת תלמידי חכמים המתיישבת היא כהבנתו הרדודה של כתבן הביטאון – במה היו הרב שך, הרב אלישיב והרבי מוויז'ניץ תלמידי חכמים?

אריק איינשטיין במחיצת הרב אורי זוהר והרב איקא ישראלי (צילום: באדיבות המצלם)

7.

"היה נוח מאד ל'מדינת תל אביב' (שמתם לב בכמה מינוחים שאולים ולא מקוריים משתמש הכתבן) להפגין יחס של כבוד לגיבור האתמול, הרבה פחות היה דחוף לה להקשיב לו" --- מה??? --- "ככה זה בעולם שכולו מירוץ אנוכי אחר החומרנות" --- מה? מי לא הקשיב לו? למה נוח להפגין יחס של כבוד? מי פה רץ אחר חומרנות? --- "להבדיל, העולם היהודי (קרי: התנועה החרדית. א.י.) מציב אותם (את זקניו. א.י.) בראשו ומחנך לאורם את הדור הצעיר" במקביל למי? לעולם החילוני שעשה את אותו הדבר לאריק איינשטיין?

8.

"הבל הבלים הכל הבל, זה מה שהיה מכריז אילו רק התאפשר לו לומר עוד משפט מן המקום שבו הוא נמצא – 'עזבו הכל ולכו לחפש את האמת', היה ממליץ להם האיש שכבר איננו – ומצביע להם על הדוגמא המפוארת שכולם מכירים" --- כך רמז הכתבן על אורי זהר, שהוכשר - מכיוון שהצטרף לשורות.

9.

הבעיה שלי, כאדם חרדי, בהגנה על אדם כמו אריק איינשטיין, היא חילוניותו. אך אם המדד הוא יושר, צניעות, כבוד, אהבה, רעות, מסירות, הכרת הטוב ועוד - הרי שאריק איינשטיין הוא אדם דתי, וכותב המאמר בביטאון החרדי – הוא אדם חילוני. אך אם (כדרכם של גאוותנים), כל אלו אינם שווים אלא אם כן נעשים על ידי חובש כיפה, שילכו לקרוא את הקדמת הנצי"ב לחיבורו על החומש ויגלו ש"ששבח ישר נאמר להצדיק דין הקב"ה בחורבן בית שני, שהיה דור עיקש ופתלתול. ופירשנו שהיו צדיקים וחסידים ועמלי תורה, אך לא היו ישרים בהליכות עולמים... שהקב"ה ישר הוא ואינו סובל צדיקים כאלו אלא באופן שהולכים בדרך הישר גם בהליכות עולם ולא בעקמימות, אף על גב שהוא לשם שמים, שזה גורם חורבן הבריאה והריסות ישוב הארץ" וגם יגלו ש"זה היה שבח האבות - שמלבד שהיו צדיקים וחסידים ואוהבי ה' באופן היותר אפשר, עוד היו ישרים. היינו שהתנהגו עם אומות העולם, אף שהיו עובדי אלילים מכוערים, מכל מקום היו עמם באהבה וחשו לטובתם"...

המאמר ב"יתד נאמן"
תוכן שאסור לפספס
91 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
63
הייתם זוכים להיות חבדניקים!
62
ממוסקבה אתה בעניינים????????????
61
מאמר אדיר!

הצגת כל התגובות

60
אשרי רבך שלימדך תורה ...
59
למרות שלדעתי הם לא שווים תגובה בכלל, ועצם התגובה היא ירידה לרמה הרדודה של המאמר ביתד וחבל שלא צרפת את המאמר המלא כדי שאני ועוד כמה מפשוטי העם שלא קוראים יתד יראו תמונה מלאה, אבל עצם זה שבא אדם מתוך החברה ומביע דעתו בריש גלי עם שמו המלא בלי ראשי תיבות וקיצורים זה צעד חזק שמראה לכולם שיש עוד דעות בצ
58
בס"ד. כמה שטויות בכתבה אחת? לא שווה בכלל תגובה.
57
בס"ד. כמה שטויות בכתבה אחת? לא שווה בכלל תגובה.
56
לאריק היה חסר החלק של בין אדם למקום אבל בבין אדם לחברו אני לא בטוח כמה צדיקים כמוהו יש שלמרות פרסומו היה ספוג פשטות וטוב נדיר מסכן מי שמרמה את עצמו בעוד שמדותיו הרעות זועקות לשמים
55
מן הסתם יתד שקלו את המאמר לפני שהתפרסם, ואם מצאו לנכון לפרסם אותו ולא מדובר בדעת יחיד. ונכון לנו כציבור חרדי להסתייג ולהתבדל מהם ומדרכם. אליהו ישראלי היקר, לא ברור איפה בדיוק באיזה מילים אתה מוצא פה שנאה, יש פה רק הבלטה (גם אם קצת מוקצנת) של עליבות התרבות החילונית, ואף אחד לא דן ושופט את אריק איינשט
54
נא להירגע מהערצה לאיש שהתנכר לחובתו בעולמו(מבלי לזלזל באישיות)
53
רק שאצלך הכותב האויב הוא העיתון הנפוץ בציבור החרדי, שופרם של גדולי ישראל
52
מתי הפכו ספסרים ולבלרים כא. ברוש למובילי דעת הקהל במגזר??? כל הכבוד לרב אליהו! ממש בבחינת ענה כסיל כאיוולתו... כדרך אגב, אני חושבת שזה קצת מזוכיזם לקרוא יתד...
51
יתד נאמן יש לו ירושה מהעורך נתי גרוסמן [שהוא בע"ת או מתחזק]להתקיף כל מה שזז ולרקוד על דם חילוני ולהצמיח שנאה כלפי אחים אובדי דרך השיטה הזאת חסרת גב וחט שדרה ואפשר לומר שהפילוג הלטאי פועל יוצא מדרך חיים זו.
50
פעם היינו מארחים משפחות או יחידים לשם חסד בלבד וכך היו מתרשמים משבת במשפחה יהודית אוטנטית. היום נדמה לנו שקירוב זה למקצוענים ושכבר נעשת כל העבודה.
לא הגבתי לכל התגובות הטפשיות, המגיבות על מאמר טפשי, הנתפס לאי דיוקים אלו ואחרים של המאמר ב"יתד", ומתעלם ביודעין מהמסר הברור. זה שכולנו, גם חרדים, מכירים ומזמזמים לפעמים שירים של איינשטיין ואחרים, זה רק אומר שמידת החשיפה שלנו לתרבות החילונית, בפרט זו שלפני שנים, גדולה הרבה יותר ממה שנראה, אבל אין כאן
49
ת עומק הטיפשות שיש בגאוות היחידה החרדית המתבססת כביכול על כך שחילונים מכירים בעליונתינו וכאילו כל העם כבר חזר בתשובה או עומד להאיר עליהם האור אוטוטו .
48
חזק ביותר!! אמנם יתד החדשה קצת השתפרה בנושא הזה. אבל זקוקים לעוד שיפור
47
עצם הכותרת מבזה! האם היית כותב ככה על מרן אשכנזי? אתה כביכול מראה שיש הוה אמינא שאפשר להשוות למרן הרב עובדיה, בשביל מה הבאת את הכיעור הזה לעתון? מבין שיטי כתבתך הראת שאתה שמעת ויודע בדיוק את שירתו אז מה אתה מתיפייף???
46
חולמים על הקמת בית ומשפחה נסיתם כבר הכל,אך ללא הצלחה יש לכם סיבה להיות בשמחה יש פתרון!!! בניין עדי עד------- אתר ההכרויות החדש לשומרי נגיעה, מהדרין מן המהדרין בעצת ובאישור גדולי ישראל! להרשמה: www.zugdati.co.il
45
כשיודע את מי לשנוא (בלי שנאה אתה באמת יש לך בעיה ב"השקופה") זה גם מה שאמרתי לפני כמה שנים לכמה מאברכי פונביז וכפי שרואים השנאה הרסה אותם
44
למה מאמר תגובה? למה לא תכתוב את כל השבחים שיש בראשך סתם? כי הם לא עומדים בפני עצמם? רק אם זה בא לשלול מה שאחרים כתבו? רב קוראיך כאן(ובכללם אני) לא קראו את המאמר ביתד, אז למה לך לחשוף אותם למאמר שלפי עניות דעתך(והיא מאד ענייה) לא נכון ומזלזל? כל הכוונה הייתה שאין לעשות מאדם אליל רק בגלל כשרון שניחן ב
אם נמשיך את הגלגל, גם את עשית את אותו הדבר, בתוספת פסים אישיים ( על עניות הדעת ועל הכעס על האבא שלו... ) לא כותבים עליך, לא בגלל צניעות וענוה ונעימות אלא כי את יבשושית. והפרשנות הפסיכולוגית נורא משכנעת, טאני בטוח שישראלי השתכנע...
43
יישר כח על המאמר היפה שיש בו גם הספד למנוח ז''ל, וזהו גמילות חסד של אמת עם אדם ישר וטוב. יהודי יקר. וגם הזדמנות סוף סוף לקצת ביקורת עצמית בחסות אתר כיכר השבת ובעיקר ואני מדגיש שמחה גדולה שהיא יוצאת מפי בעל תשובה אשכנזי ליטאי... אני ועוד צעירים חרדים רבים רבים רואים בקבוצת בעלי התשובה למיניהם את אל
42
ולשקוע בתוך עצמינו ולריב אחד עם השני על שיפור כזה או אחר שנראה לנו מהודר יותר ובנתיים מפסידים את כל הנשמות התועות שרואות ותוהות האם הם רוצים להיות כאלה?! תתעוררו
41
אני זוכר לפני 30 שנה איך בחורי ישיבה היו רועדים מפחד ממפגש עם חילונים או אפילו מזרוחניקים.כל זה נעלם כשהתחלנו להיות דשנים ומבסוטים מעצמינו .
40
אמנם תגובתך משובחת.אבל חבל על המאמץ להשיב לליטאים הרשעים האלה.הלא אפילו את מרן גדול הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל שכל האלה הנחשבים גדולי תורה לא הגיעו לקרסוליו בידיעת התורה ובעמלה. על הרבצת תורה ברבים לא היה דומה לו ..בהיסטוריה..ואפילו הכי אלה הרשעים מבני ברק וכל מי שחונך על ידם ביזו את מרן זיע"א עש
עושה לי בחילה. לך תלמד לכתוב!
39
רוב העם לא שומר מצוות וגם הסימפטיה ליהדות וסמליה ולרוחניות שמתפתחת בציבור הכללי אינה מגיעה עד להפוך לחרדים כפי שהיה לפני דור אחד בלבד כשהיינו צנועים ואמיתיים ולא התלהבנו כמו ילדים גאים.
38
המאמר שלך מבוסס על שלילה, ללא גאוה במעשה אלא גאוה בבוז האחר. ובכלל, איך הגעת מתלונה על מאמר, טוב או גרוע, לתלונה על הקהל, (למשל בציטוט כמו "בטאון בית ספר")? אתה מנסה להכפיש קהל שלם ולא רק זמר/כותב אחד. איננו נמנים על אוהדי ולדר, אבל הלכת כל כך רחוק, שפיספסת את השביל..
37
הכותב ביתד ממש לא התכוון לכל מה שכותב כאן "ישראלי". וישראלי מסביר אותו ותוקף אותו. ושניהם צודקים בכל מילה. הכותב מיתד מתכוון לסנוט בתרבות החילונית שמכתירה ענקי רוח ובסופו של דבר לא עושה איתם כלום ואפילו משליכה אותם בתום השימוש (ובזה הוא צוזק) ואילו ישראלי כאן טוען שאיינשטיין היה אדם ישר והגון וטוב ל
36
אכן הצביעות של יתד ידועה והיום קם פה דור שלא מסוגל לעכל יותר את השקר שבשנאת אחים המפלגת של מתווי הדרך הכתבים והעסקנים המנהיגים החרדים אשר גורמים ב״צידקותם״ כמו קורח ועדתו לפילוג ושנאת אחים מיותרת בעמינו . כאילו לא מספיק שיש כאן תהום פעורה בין מחני ו למחנה הלא דתי דבר שאין דומה לו בכל דורות ישראל!
35
איזה יופי של מאמר, מהוקצע, ישיר, חושף דעות וכאבי הכותב. מדהים.
34
מסכים עם כל מילה של הכותב
33
יישר כוח על הלימוד זכות על נפטר , אי אפשר לדעת חשבונות שמיים , הרב אורי זוהר שליט"א אומר שנתן הרבה צדקה והיה ישר וצנוע...מידות טובות ביישנות ,,,,,!
32
הרב ישראלי הצעיר יש בך מעוף, שנינות,תבונה והמון אמת פנימית. אתה תגיע רחוק רחוק.
31
שהם משתמשים במרן "שלנו". אשכנזים נמאסתם..................
30
רוב הציבור הרדוד אינו מצליח להבין את רוב הטענות, גם כשהם נכונות, בדור זה בו יכולת הבנת הנקרא בעייתית במיוחד, לא נותר אלא להשתמש בסיסמאות, שגם הן בדרך כלל מובנות לא נכון... אבל לגופו של עניין- מאמר, מאמר נהדר. חבל שאתה לא כותב יותר. אולי בלוג? או משהו בסגנון, אשמח להמנות על קוראיך.
29
בושה שהוא (ולדר) כביכול מייצג את החרדים
28
רק שביתד יקראו לזה דעת תורה ..............
27
יכולין לדור בכפיפה אחת. ולא מעט מלבלרי היתד הם כאלה. איזה מוסר נפלא, יישר כוח!
26
לפחות אדם אחד מסיר את חרפת המאמר הרדוד והעלוב הזה. אם זו הצורה להרגיש נעלה יותר מאחרים, זה מעורר הרהורים נוגים על צדקת הדרך ועל "הצדקנות" שלה. כבר אמרו בשם אחד מבעלי המוסר: "אם אתה רוצה להרגיש גבוה, טפס על השולחן! מדוע אתה עושה זאת על גב חברך?!" והנמשל מובן היטב. אריק איינשטיין איש חיובי והשאיר שירי
25
השנאה לאחר והתלכדות סביב משטמה תורנית קבועה .אין שום דבר אותנטי ועמוק לומר.
24
אהבתי מאד את הסגנון כתיבה .
23
וואו! איזו תגובה מקצועית. התנסחות נהדרת. התחברתי לכל אות ואות! יש עוד מאמרים שלו?
22
הפסקתי מזמן לקרוא את יתד נאמן שהוא עיתון מלוכלך יותר מהרבה עיתונים חילונים, למרבה הצער והבושה. איך זה קרה, איך זה קרה למען השם? שאנחנו, יהודים חרדים, נראים כל כך עלובים, כל כך קטנוניים, כל כך שונאים, כל כך מפוחדים מהחילוניים עד כדי כך שאנחנו נאלצים לבוז להם על מנת להרגיש צודקים?
21
סוף סוף יש משהו שמגלה את הזיוף הליטאי מתוך המחנה שלהם "האליטה" האשכנזית ליטאית חיה בשקר כבר הרבה שנים הבעיה עם השקר הזה היא שהם מאמינים לעצמם שהם באמת הטוב ביותר לכן אין להם אפשרות לחזור בתשובה ממש רחמים הם הכי רחוקים מהטוב והאמת אבל אסור לנו לרחם על טיפשים.
20
אין ספק שדבריך נכונים ברובם אבל רציתי להעיר 2נקודות 1 אותה גאוות יחידה שחוצה את כל הגילאים נחוצה כמות שהיא תתפלא אבל הרבה אנשים לא מבינים לעומק את עליונותה של התורה ע"פ שאר התרבויות 2 אין ספק שלמדנים ללא מידות נמצאים בבעיה אבל אנשי מידות ללא תורה גרועים יותר (בהנחה שאינם תינוקות שנשבו אז קצת פרופורצ
19
הרב צבי יהודה היה תמיד מזכיר זאת בייחס לתוכחה לחלק מהנהגות חלק מהחרדים... בהחלט לא יה מזיק קצת יושר וענווה גם אני מסכים וכן להרב מכותבי האתר הזה שמאז שלצערי גיליתי אותו אני מסתובב עם כעס ולפעמים אפילו משטמה כלפי הארס והרשעות של חלק מהכתבות במיוחד בסיקור מגמתי ולא הוגן של רבנים שאינם חרדים. הלוואי וי
18
שמע נא.... אני מידי פעם נכנס לככר השבת. קורא מה שנעניין ומסתלק החוצה. הפעם החלטתי להירשם רק כדי שאוכל להגיב. ישר כח על המאמר המדהים!!!! עונג רוחני. אני מזדהה עם כל מילה שכתבת. (אבל צפה למבול של אש וגופרית מאחיך נמוכי המצח...)
17
יתד נאמן הוא עלון רדוד משעמם שמבוסס כל כולו על אנטגוניזם ושנאה - ובעיקר -שוב - משעמם ולא רלוונטי
16
ואני לא קשור עם שום פלג פשוט צודק
15
יישר כח על התגובה
14
צודק בכל מילה!
13
יתד נאמן עיתון דוחה ולא נאמן אני פשוט נגעל, אני חרדי ושומע הרבה מהשירים של אריק ,הוא שווה עשרת מונים מכל הזמרים החרדים והשירים הלעוסים שהם מפמפמים ללא הפסקה הוא אדם שהרבה חרדים צריכים ללמוד ממנו מה זה צניעות ענווה כבוד לאחר ולשונה מידות ודרך ארץ והיא הרי קדמה לתורה.
12
אנשים שמקבלים את כוחם מדילגיטמציה של אחרים הם חלשים
11
לא יודעים כלום מאמר חזק ביותר!!!! יתד נאמן העיתון שהכי הרבה מחרחר ריב ומדון.
10
ענה לאייול כאיוולתו.. אותו לבלר של עיתון יתד נאמן שראש הישיבה הליטאי שלי כינה אותו כעיתון פראוודה.. מנסה לנכס לעצמו ליטרה של בוז כלפי אריק איינשטיין עליו השלום בצורה לא מכובדת ובצורה שמשקפת סוג של רגשי נחיותות כלפיו.. סוג של גול עצמי אבל הרי זה עיתון הנתון להשפעת ועדה רוחנית אז מי אני בכלל מלין
9
אני חילוני ואני מעריך את אתכם על הבאת התמונות ריגשתם אותי, הוא לא המרן שלי אבל, הוא איש שהצליח לחדור ללבם של רבבות בני אדם במיוחד יהודים.
8
מי זה ה'אליהו ישראלי' הזה? מ הוא עושה בחיים?
כפרופסור הייתי מצפה שתתמקד בתוכן!!! מבין אותו או שזה גדול עליך?
ותשפיל את הכותב כמו שהורגלת אצל האליטה המגעילה והתעמולתית. אתה מוכיח את דבריו גם לפי שיטתך ושיטת האליטה העקומה
7
במקום שאין איש... זכית הרב אליהו ישראלי להיות איש. מי יתן ויפקחו עיניהם של הסומים למיניהם ותרבה אהבה בעם ישראל. כי רק בזכות אנשים כמו הכותב שיחיה וכמו אריק ז''ל מרשים לנו את הקיום.
6
הייתי שמח אם יפרסמו את המאמר המדהים הזה באתר של בשבע. אני חושב שהציבור הדתי גם צריך מאמר שכזה.
5
יישר כוח גדול!!!
4
"המחובר לתרבות העכשווית" את התואר רב. ולמה לאביו הנחמד באמת למה לו מצמידים את התואר הזה.
3
מר ישראלי, כדאי שתבדוק יתד אינו מיצג את הציבור החרדי, הוא מייצג את חלקו של הציבור הליטאי, מאז ומעולם מי שלא הלך בדרכם או חלילה לא הסכים לדעתם יצא מכלל ישראל. אני זוכר שבצעירותי התבטא הרב שך כנגד מרן הגר"ע יוסף ואמר כי פסקיו הם ליצנות, כך מתבטאים כנגד יהודי שכל שבילי התורה נהירים לו? שהליטאים לא יצפ
2
כשרוצים לתת למאמר כאילו זה משהו רציני כותבים "הרב" וכשלא רוצים אז ללא התואר?? לידעת הכותב שכנראה מנותק ממה שקורא בעולם החרדי, יתד נאמן עבר ידים ואלו ששולטים היום תמיד כיבדו את מרן ואלו שהועפו זלזלו,
אמנם הרב שטיינמן תמיד כיבד את הרב עובדיה אבל השולטים ביתד היום הא חזונאישניקים אנשי רח קנייבסקי שתמיד בזו לרב עובדיה וביזוהו
1
כמה טוב שיש עוד כמה אנשים טובים, ישרים ומבקשי אמת במחנה שלנו. הלוואי ירבו כמוהו - כמו מחבר המאמר שלמעלה!
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים