כיכר השבת

מכה לסלקום: ירדו 50% ברבעון

בסלקום דווחו על קריסה של 50.4% ברווח הנקי, ל-121 מליון שקל. סלקום מדווחת על צעדי התייעלות בעקבות תוצאות הרבעון השני האמורות. גם פרטנר לא מדווחת על תוצאות טובות הרבה יותר - כ-49 אלף מנויים עזבו את החברה, והירדה ברווח הנקי הסתכמה ב-41% לעומת הרבעון המקביל ב-2011 (ירידה ל-120 מליון שקל)

| 11 | כיכר השבת |
חברות הסלולר מציגות: קריסה ברווחים ואבדן מנויים
(לוגו סלקום)

בחברות הסלולר מתמודדים עם האתגרים הקשים שמציג להם השוק לאחר המהפכה של כחלון. החרפת התחרות בשוק הסלולר מביא להתרסקות ברווחים ולתחזיות קשות לרבעונים קשים יותר.

בסלקום דווחו על קריסה של 50.4% ברווח הנקי, ל-121 מליון שקל. סלקום מדווחת על צעדי התייעלות בעקבות תוצאות הרבעון השני האמורות. התוצאה המיידית בעקבות הירידה החדה ברווחיות היא אי חלוקת דיוודנדים.

גם פרטנר לא מדווחת על תוצאות טובות הרבה יותר. כ-49 אלף מנויים עזבו את החברה, והירדה ברווח הנקי הסתכמה ב-41% לעומת הרבעון המקביל ב-2011 (ירידה ל-120 מליון שקל), על פי דיווחי החברה היום (ג').

חיים רומנו מנכ"ל פרטנר הסביר כי הירידות נובעות מ"אחת התקופות הסוערות ביותר בשוק הסלולר הישראלי".

המעבר לתוכניות החדשות תיצור שחיקה נוספת ברווחיות

הירידה ברווחיות נובעות בין היתר מנטישת מנויים וותיקים לטובות החברות החדשות, אך גם ללקוחות שבחרו להשאר ועברו למסלולים 'משתלמים' יותר יש השפעה על השחיקה ברווחיות.

בחברות הסלולר צופים כי צעדי ההתייעלות שנעשים כל העת ימתנו בצורה מסוימת את הירידה ברווחיות. בסלקום גם הודיעו כי יתמודדו עם המצב בצעדי 'התייעלות תפעולית' נוספת מה שאומר שייתכנו פטורי עובדים נוספים. עד עתה חברות הסלולר הסתפקו בעיקר באי איוש תקנים שהתפנו.

שיעור הנטישה של מנויי סלולר בסלקום ברבעון הראשון של שנת 2012 עמד על 8.1%, זאת בהשוואה לרבעון הראשון של 2011 שם עמד שיעור הנטישה על 6.4%.

בפרטנר מדווחים כי במסגרת צעדי ההתייעלות, מאוקטובר 2011 עד סוף יולי 2012 צומצמו כ-2,100 משרות דבר שחסך לחברה כ-100 מליון שקל.

בפרטנר שיעורי הנטישה גבוהים במעט מאלו של סלקום (באחוזים) 8.9% ברבעון השני של 2012, ובמספרי מנויים מדובר על 49 אלף מנויי סלולר שנטשו.

נתון מעניין ניתן ללמוד מהירידה החדה ברווחיות של פרטנר מהכנסות ממכירת ציוד קצה (סמארטפונים וציוד נלווה) ברבעון השני 59%- (!). נראה כי גם התחרות בשוק המכשירים הסלולרים עושה את שלה.

תוכן שאסור לפספס
11 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
8
לשם תועלת - החברות הותיקות לא נוהגות ביושר ובכלל זה מנצלות את בתי המשפט (בעזרת עורכי דין מיומנים) לגבות כספים שאינם מגיעים להם - דרושה התערבות - אפילו של רבנים
השיבה שופטינו כ
7
אני לחברות הישנות לא יחזור גם אם הם יקפצו לשמיים ויורידו את המחירים לריצפה אני לא סומך עליהם יותר
יצחק
6
אם עד היום היית צריך לחכות דקה שנציג יענה לך מהיום תחכה שעה
יהודה המשתדל

הצגת כל התגובות

5
זה לא חס ושלום שהם התחילו להפסיד כסף פשוט הם מרווחים פחות וזה אומר שאני כאזרח פשוט נשאר עם יותר כסף בכייס. אם הם היו חומדים פחות כשהם היו רק שלוש חברות הם היו מרווחים אותו הדבר על כל לקוח כמו היום רק שהיו להם יותר מנוים. (מי שעזב אותם לטובת החברות החדשות )
יוסי
4
פלאפון יפלו היחס בפל' גרוע יותר משל סלקום מקווה שגם הם יפלו הם ממררים ללקוחות שלהם את החיים......
ישראל
3
השירות של סלקום הוא תת רמה לחלוטין כשיש איזה בעיה במכשיר אין אם מי לדבר, ובפרט במכשירים טאטש לא שומעים בכלל בדיבורית ובכל מקום אין כמעט קליטה עם הפלאפון ההוא. ואם כבר הולכים למוקד שלהם אפשר לחכות אולי 4 שעות כשמגיע התור שלך. השירות הכי גרוע הוא סלקום, ומרמה את כל האנשים שלהם.
אביגיל
2
שלי יצא מכלל פעולה לגמרי ואמרו שכבר לא מתקנים.(מכשיר כשר כמובן.) ולמרות זאת,המשיכו לגבות ממני עוד כמה חודשים.ולא התביישו לאמר,נשלח לך פירוט שיחות שהיו כפולות למעשה.ואח"כ גבו ממני על מכשיר שכאילו לקחתי הביתה ולא היא.ואחרי שיחה עם בכיר,זיכו אותי. ושוב גבו ממני הרשעים הללו את אותו סכום.באותו רגע התפללת
האור המאיר
1
רק להבין, שברבעון הקודם הציבור שילם לסלקום לבדם 120 מליון(!) ש"ח מיותרים רק בגלל היעדר תחרות בתחום. עכשיו כשאומרים לי שחייבים (אבל ממש חייבים) להעלאות את מחיר החשמל זה פתאום נשמע קצת לי פחות אמין...
לקוח
אולי גם יעניין אותך
כלכלה בארץ