בחברות הסלולר מתמודדים עם האתגרים הקשים שמציג להם השוק לאחר המהפכה של כחלון. החרפת התחרות בשוק הסלולר מביא להתרסקות ברווחים ולתחזיות קשות לרבעונים קשים יותר.
בסלקום דווחו על קריסה של 50.4% ברווח הנקי, ל-121 מליון שקל. סלקום מדווחת על צעדי התייעלות בעקבות תוצאות הרבעון השני האמורות. התוצאה המיידית בעקבות הירידה החדה ברווחיות היא אי חלוקת דיוודנדים.
גם פרטנר לא מדווחת על תוצאות טובות הרבה יותר. כ-49 אלף מנויים עזבו את החברה, והירדה ברווח הנקי הסתכמה ב-41% לעומת הרבעון המקביל ב-2011 (ירידה ל-120 מליון שקל), על פי דיווחי החברה היום (ג').
חיים רומנו מנכ"ל פרטנר הסביר כי הירידות נובעות מ"אחת התקופות הסוערות ביותר בשוק הסלולר הישראלי".
המעבר לתוכניות החדשות תיצור שחיקה נוספת ברווחיות
הירידה ברווחיות נובעות בין היתר מנטישת מנויים וותיקים לטובות החברות החדשות, אך גם ללקוחות שבחרו להשאר ועברו למסלולים 'משתלמים' יותר יש השפעה על השחיקה ברווחיות.
בחברות הסלולר צופים כי צעדי ההתייעלות שנעשים כל העת ימתנו בצורה מסוימת את הירידה ברווחיות. בסלקום גם הודיעו כי יתמודדו עם המצב בצעדי 'התייעלות תפעולית' נוספת מה שאומר שייתכנו פטורי עובדים נוספים. עד עתה חברות הסלולר הסתפקו בעיקר באי איוש תקנים שהתפנו.
שיעור הנטישה של מנויי סלולר בסלקום ברבעון הראשון של שנת 2012 עמד על 8.1%, זאת בהשוואה לרבעון הראשון של 2011 שם עמד שיעור הנטישה על 6.4%.
בפרטנר מדווחים כי במסגרת צעדי ההתייעלות, מאוקטובר 2011 עד סוף יולי 2012 צומצמו כ-2,100 משרות דבר שחסך לחברה כ-100 מליון שקל.
בפרטנר שיעורי הנטישה גבוהים במעט מאלו של סלקום (באחוזים) 8.9% ברבעון השני של 2012, ובמספרי מנויים מדובר על 49 אלף מנויי סלולר שנטשו.
נתון מעניין ניתן ללמוד מהירידה החדה ברווחיות של פרטנר מהכנסות ממכירת ציוד קצה (סמארטפונים וציוד נלווה) ברבעון השני 59%- (!). נראה כי גם התחרות בשוק המכשירים הסלולרים עושה את שלה.
הצגת כל התגובות