כיכר השבת

ראיון

"באבות? רק אתמול חזרו בתשובה"

הרב אליהו חי איפרגן, נצר לשושלת משפחת האדמו"רים, מתייחס בראיון מיוחד למגזין "כיכר השבת" לתעשיית הבאבות בשנים האחרונות: "יום יבוא ומוכרי הקמעות עוד יכפרו בקדוש ברוך הוא. יש כאלה שרק אתמול חזרו בתשובה והיום מתחילים לשמש כבאבות, זו עבודה זרה, הם מעבירים יהודים על דתם" (K Magazine)

| 93 | כיכר השבת |
בן משפחת איפרגן פותח פה על תעשיית הקמעות; בלעדי
(צילום: באדיבות המצלם)

הרגע ההוא, לפני כעשור, שינה את חייו של הרב אליהו חי וור-איפרגן, נצר לשושלת משפחת האדמו"רים לבית איפרגן. היה זה כשלמד בכולל "שערי תורה" בירושלים, כשמידי יום ביומו פוקדים אותו רבים לקבל תושייה, ברכה ועזרה. לאחר מספר שנים של ניסיון, החליט הרב איפרגן להפוך את קבלת הקהל לנוהג, את הידע בהלכה לפסיקה ואת הבית למוסד. הוא הקים את מוסדות "כתר שלום" על שם סבו, רבי שלום איפרגן זצ"ל, ומאדם אנונימי הפך לרב מקובל עם חסידים ומאמינים.

סדר יומו מתחיל בתפילת שחרית בנץ החמה ומסתיים זמן מה לאחר חצות הלילה. שם משפחתו המקורי הוא "וור" בלבד. אך מאז הפך לרב, השם האגדי "איפרגן" התווסף. "הרבה רבנים עשו זאת" הוא אומר על המהלך שנתפס בעיני אחרים כלא לגיטימי. הרב איפרגן למד בישיבות "תפארת משה" ו"חזון עובדיה", והוא בנו של הרב הפוסק, רבי אברהם וור, אחיינו של "הרנטגן" הרב יעקב ישראל איפרגן. בשונה ממנו ומרבים כמותו, הרב אליהו חי מסרב להצמיד לעצמו כינויים כאלה.

בראיון מיוחד ל-K Magazine של "כיכר השבת", מספר הרב על היחסים בינו ובין דודו "הרנטגן"; לא חושש לתקוף את התואר באבות: "זה מושג פסול". ויוצא חוצץ נגד הקמעות "מוכרים את נשמתם לסיטרא אחרא בנזיד עדשים".

הרב אליהו איפרגן, עדיין חווה רגעי משבר (צילום: באדיבות ההמצלם)

גר בשכירות, עדיין חווה משברים

את הרב פגשנו בביתו בשכונת "מקור ברוך" שבמרכז ירושלים בשעת ערב מאוחרת. לאחר שחזר משיעור תורני שמסר לתלמידיו. דירתו השכורה אינה מסגירה את העובדה כי כאן מתגורר אדמו"ר של ממש. "למה אני צריך את זה?" הוא משיב כשנשאל מדוע חי בשכירות.

הרב (33) נחשב לרב הצעיר ביותר בשושלת משפחת האדמו"רים, ילדיו עדיין בני פחות מגיל 10. בגלל צעירותו, ישנם "משברים" אותם הוא עובר. "אוי. יש הרבה נקודות שבר" הוא אומר בנוגע להתמודדות היום-יומית. "זו בעיה אבל זוהי שליחות מה לעשות?". הרב מוסיף לספר על הסיבות שמובילות לעתים לרגעי משבר, "היו ימים שבאמת נכנסתי למרה שחורה, כי בחור צעיר שאתה שם לו צרות של אנשים אחרים זה לא פשוט בכלל, אבל אני מגיל קטן נמצא במשפחה כזו. זוהי סייעתא דשמיא שהקדוש ברוך לא נותן לך להישבר".

בין הפוקדים הרבים את מעונו ישנם מעטים שחייהם בסכנה: "הרבה פעמים אני יושב מול אנשים שלא נשאר להם הרבה זמן לחיות, ואני אומר להם תתכוננו. אין מה לעשות. נשאר לך כמה זמן, תשמור על טהרת המשפחה, תתעודד, אל תתייאש. אפילו חרב מונחת על צווארך. ראינו הרבה מקרים שהרופאים אמרו שאין סיכוי אבל ברוך השם הכול הסתדר".

מידי כמה דקות, שיחות בהולות זורמות אל הסלולרי השייך לעוזרו. השיחה עצמה אינה נשמעת בחלל החדר אך תשובתו של הרב נעה סביב: "תקבלי על עצמך שמירת שבת ותקפידי על טהרת המשפחה, ובעזרת השם יהיה בסדר".

יחסי הרנטגן של י-ם עם הרנטגן המקורי

במשפחת איפרגן הכתירו אותו ללא כל טקס רשמי ל"נסיך" של המשפחה. ישנם הרואים בו "הרנטגן" של ירושלים וככזה שמתחרה בדודו, "הרנטגן" המקורי. שאלה זו עולה שוב ושוב במהלך השיחה עמו, אך הרב מסרב להרחיב בנושא הרגיש. "היחסים טובים מאוד, הוא צדיק גדול ועוזר לי רבות". על בני משפחתו אמר הרב "כולם צדיקים אצלנו, אין אצלנו באבות״.

רגע לפני שהוא פותח צהר אל עולמם של "הבאבות" ותעשיית הקמעות, הרב מתייחס אל המצב בישראל ולחוקים נגד לומדי התורה; "נסתדר כמו שהסתדרנו עד עכשיו. החוק הזה נראה מאיים אבל זה לא משהו שישנה את העולם החרדי. אף אחד לא יוכל לכפות על העולם החרדי את הדבר הזה. זה שטויות. אנחנו נשב ונלמד תורה".

לא מפחד מחוק הגיוס, הרב אליהו איפרגן

בניגוד לנהוג במוסדות התורה ברחבי הארץ, למוסדותיו של הרב איפרגן סדר יום שונה; "במהלך שנותיי אני רואה הרבה אנשים שלא שומרים מצוות, ואילו היה מגיע אליהם אדם אחד ומלמדם על המצוות, ושהתורה היא לא קשה כמו שחושבים, אז הם היו עושים את זה מזמן. אני לקחתי על עצמי פרויקט שבמקום שאנשים ילמדו תורה כל היום, הם ילמדו חצי יום גמרא וחצי יום יקרבו רחוקים".

"מוכרי הקמעות עוד יעבדו עבודה זרה"

דעתו של הרב וור-איפרגן, הנמנה על שושלת מכובדת של אדמו"רים ובאבות, נחרצת כנגד תעשיית "הקמעות". לראשונה, אדם המוכנה 'אדמו"ר' ומשתייך לבני עדות המזרח, יוצא חוצץ נגד תופעות מאין אלו. "אני מאוד נגד הדברים האלה" הוא אומר, ומסביר "אני חושב שיש מעט אנשים היום שלומדים ויכולים להשתמש בזה. היו מעטים שיכלו להשתמש בשמות הקודש".

בד בבד הוא מבהיר את דבריו: "יש לזה כוח, שלא תטעה. אנשים מגיעים אלי בטענות; 'אבל זה עבד', בוודאי שזה עובד. בוודאי. אבל השאלה מאיזה צד זה מגיע, האם מהקדושה או מהטומאה. אם חלילה זה מגיע מהצד של הטומאה אין לזה ערך, זה לא יישאר. שקר אין לו רגליים".

מבחינתו, המוכרים והקונים את הקמעות ודומיהם מתעסקים בדבר אסור. "אנשים שהולכים למקומות האלה, אני מאוד בצער מהדבר הזה, כי אנשים מוכרים את נשמתם לסיטרא אחרא בנזיד עדשים. אני נגד אותם אנשים שמתעסקים בזה. אני לא מכיר את כולם אבל יש לנו דרך שלא השתנתה, למדנו בעולם הישיבות והדרך הזו לא תשתנה. אסור לשנות מילימטר".

"ברגע שתשנה מילימטר אתה איבדת את כל העניין", הוא מסביר ומוסיף "יבוא אחר יותר טיפש וישנה יותר, אסור לשנות אפילו כקוצו של יו"ד. שום דבר. והקמעות זה שינוי. שינוי מקולל. ואותם אנשים שמוכרים קמעות - על אלה שאני מדבר, יום אחד הם יבואו ויכפרו בקדוש ברוך הוא. יום אחד הם יעבדו עבודה זרה".

"רק אתמול חזרו בתשובה והיום הם באבות"

הרב איפרגן משווה את תופעת הקמעות לעבודה זרה: "כתוב במסכת עבודה זרה "היצר הרע לא אומר לבן אדם לך לעבוד עבודה זרה אלא הוא אומר לו היום עשה כך ומחר עשה כך. זאת אומרת שהיצר הרע לא בא בבום אחד אלא הוא בא בכמויות קטנות, ואם אתה משנה משהו מהתורה אז למה שלא תשנה שבת. למה שלא תשנה יום כיפור? זה מה שקורה אצל הרפורמיים היום, שבשבת הם הולכים לבית הכנסת ושומעים מוזיקה. הפגיעה ביהדות התחילה מאנשים שכביכול נחשבו כצדיקים, ושינו דבר אחד מהתורה", מסכם הרב את הנושא.

יש באבות שמעבירים יהודים על דתם, הרב איפרגן בשיחה עם כתב 'כיכר השבת'

"אני לא באבא" מבהיר הרב. הבהרה זו לא באה בחלל ריק. מאז זוכר את עצמו, הוא מתנגד לתופעת "הבאבות". מבחינתו, מדובר בתואר פסול ואסור לשימוש. "באבא סאלי היה קודש קודשים. באבא שלום היה קודש קודשים. אני לא מתנגד לאנשים, אני מתנגד למושג מפני שהוא מסמל משהו פסול, משהו של תעשיית כסף שהיא נגד עבודת השם ולכן אני מאוד מתנגד. אני לא מכיר את האנשים, יכול להיות שישנם אנשים שקוראים לעצמם באבא והם צדיקים. אני לא יודע. אבל אני יודע שמה שקוראים היום באבא - זה מושג פסול".

"ישנם אנשים שרק חזרו אתמול בתשובה וכבר היום מתחילים לשמש כבאבות", ממשיך הרב לתקוף, אך מסייג זאת: "אם מדובר במישהו שיש לו זכות אבות, שיש לו שורשים ויש לו עבודה ויש לו תפילה וכל החיים שלו רצופים במסכת אחת של קודש, של דבקות בשם יתברך, של שלמות, של עבודת השם בפשטות - ברכותיו מתקבלות".

הרב אומר כי "היום קמו אנשים שבמקום ללכת לעבוד הם עושים את זה וזה פסול. נתקלתי בהרבה מקרים מזעזעים מאוד, אנשים באו אלי וסיפרו שהם היו אצל כל מיני באבות למיניהם, ואמרו להם 'תקשיבו, תעשו כך ותאכלו כך', אלו דברים פסולים מהתורה. הם מעבירים יהודים על דתם".

"אוהב את הבית, בלי מכירת תמונות ונרות"

אדמו"רים בני עדות המזרח ובכלל, נוהגים לערוך אירועים המוניים. בשונה מהם, הרב ור-איפרגן מעדיף לקיימם בביתו "אני עושה יותר הילולות כמו שמור סבי היה עושה. בלי מכירת תמונות ונרות. אחד על השני בבית של 50 מטר, נכנסים ארבע מאות אנשים. כולם שותים כיד המלך. אני אוהב את האירועים האלה יותר. אני אוהב את הבית, אני אוהב שכולם משתתפים ושואלים דברי תורה".

לא אוהב את תעשיית הקמעות, הרב איפרגן לצד אדמו"רים

"אני לא אוהב את המכירות. יכול להיות שצריך כסף לישיבה או דברים כאלה - אז זה דבר מבורך. אני לא עושה את זה לא בגלל שיש לי משהו נגד זה או חלילה קטונתי מלהגיד משהו על אחרים אבל אני לא מתחבר לזה. מכירות של נרות ומפתחות של פרנסה וקמעות או אבנים בצבעים".

ימים ספורים קודם חגיגות ל"ג בעומר, הרב איפרגן אומר כי טרם גיבש את דעתו על מנהג ח"י רוטל: "זה לא עניין של אמונה. אין לנו קשר בין אמונה לעשייה. אני לא מתמצה בפרטים, לא בדקתי. אבל אם כתוב את זה בספרים הקדושים משמע שזה נכון". גם בנושא זה הרב מבקש להבחין בין טוב ורע: "השאלה האם צריך להתמקד רק בזה, אז ממש לא. בנאדם שיש לו בעיות בפרנסה והוא חושב שאם הוא יקנה מפתח פרנסה או שיתרום ח"י רוטל והוא לא שומר שבת ופתאום תבוא לו פרנסה, הוא אינו אלא טועה".

תוכן שאסור לפספס
93 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
55
בשנת 2010 התקשרתי לקבוע פגישה עם הרנטגן ובאותה שיחה שאלו אותי איך אני מגיעה, עניתי שאני מגיעה באוטובוס ונאמר לי שיחזרו אלי... עברו השנים והגעתי לשנת 2012 ובמקום העבודה מישהו שאל איל מגיעים לרנטגן, אני אמרתי לו לתומי שמאוד קשה להגיע אליו, אבל יש לי את המספר אם תרצה, עשה שיחת טלפון ונקבע לו מועד יום ל
אני
למי שהולך לרבנים - מותר לחשוש (אני חושב), אבל להאמין אסור. ואם זה נכון - הדברים חמורים ביותר.
yonivav
54
. שאלה זו עולה שוב ושוב במהלך השיחה עמו, אך הרב מסרב להרחיב בנושא הרגיש. "היחסים טובים מאוד, הוא צדיק גדול ועוזר לי רבות". על בני משפחתו אמר הרב "כולם צדיקים אצלנו, אין אצלנו באבות״.
א
53
אני מפחד שעכשיו שהם ימצאו אותי וישלחו אותי למכון לשיקום הם הרי רואים דברים
מכון מור כושר

הצגת כל התגובות

52
המצב בארת מדרדר. מצבו ממש אנו אם הוא יוצא נגד מה דהוא. מסעיר לי את הספרדים שמגנים את הספרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הכל כסף..
51
כל דור ודור המשפחה הקדושה הזאת מעמידה קדושי עליון שיעזרו לעם ישראל עם זה הרב אליהו חי איפרגאן עם זה הרב יעקב ישראל איפרגאן עם זה רבי חיים עמרם איפרגאן הרב שלום יוסף הרב דוד איפרגאן הרב יגאל שריקי הרב נתנאל שריקי צדיקי אמת המשפחה הזאת
שמעון
50
הגיע הזמן שרבי בבר יתגלה
רבי בבר
49
הכל יחסי ציבור בובקעס. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
באבא חיקוייטי
48
הוא הראה אבי אבות הבאבות עם הפארק והצעיף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ניתבתי
47
כבר אמר בשיעורים רבים שהרנטגן אינו אלא מכשף שלמד אצל מכשפה ערביה מיפו ,הוא ואחיו ואחייניו היו סתם אנשים פשוטים עד שהריחו כסף ,הרבה כסף ,היה עליהם תחקיר עם מצלמה נסתרת על ה"כוחות" שלהם ,סתם עצות בנאליות שכל מוכר בשוק יודע לתת. מנצלים את התמימות של האנשים שרוצים "בבא סאלי 2" מתלבשים כמו רבנים ולא יודע
איש אמת
ולשון הרע מותר לדבר? "איש אמת"? כולכם קנאים! אני לא מכיר אותו בכלל ולא מעניין אותי כלום אבל אתם קנאים!
מוטי
46
מאבדים את העולם הבא שלהם בסיר עדשים . בכל מרוקו היו כמה צדיקים בודדים. פה כל יום קם אחד . התופעה הזו רק בארץ . וכולם מרוקאים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהיה טוב
45
מסירות הנפש, הזמן והתפילות שלו הם למען אנשים בכלל ולכם בפרט, אותם האנשים שמדברים לשון הרע על בניו ובנותיו של ה״, יהודים שאמורים להיות ״אור לגוים״ ונמצאים בתוך חשיכת לשון הרע. רק ה״ יודע כמה הוא מבקש בעדכם, ימים כלילות רק כדי שיהיה לאחיו היהודים טוב. אוהב אדם, עם כיסא, בלי כיסא , הוא פשוט אוהב האדם.
רחל
44
מדובר ברב צדיק בעל חסד צדיק וירא שמים בפסח חילק מאוות זוגות נעלים ותלושי מזון למאות משפחות בזמן שבכל לילה קם חצות ובשבת מתפלל בנץ בכותל ולאחר מיכן מאכיל עניים איש יקר שמוכן להקריב לזולת ללא תמורה חיים
חיים
43
היהדות הספרדית ובעיקר המרוקאית הביאה על עם ישראל את מכת הבאבות. ונשוא הכתבה הוא גם רוצה להיות במבה כמו שאר הבאבות העשירים כקורח ועל חשבון מצוקות העניים, המסכנים ושאר מוכי הגורל. השם יצילנו מהם, ממכתם ומשכמותם.
יהודה אזרזר
42
ושוב חחחחחח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא מפסיק לצחוק
41
ראיתו אותו במו עניי איך שמביא עשרות שישיות של מים בהלווית מרן זצ״ל, אגב זה הגיע ברכב אאודי מפואר, לא יודע מה בקשר לדירה המושכרת! אחות אימו היא גברת ברוריה מרחוב יהודית שכל עולם התחתון מצטלם במצלמות מעל בנין הבית!! הצלחה בהמשך? ימים יגידו.. הכל התחיל בצהל 6 כניסה ראשונה מינוס 1 (נשלח באמצעות כיכר הש
יוסי מצפת
40
בדיחה עצובה ,גג שולשלת מכונות בתי חולים.
יקי
39
אני בא ממישפחה מרוקאית ומאז שאני מכיר את עצמי אני בז לבבבות ברמהה שכמה פעמים זילזלתי בהם ביפניהם ישתדלתי לא יותר מדי כדי לא להתעסק עם עברינים .... דבר אחד צריך לדעת זה שאותו אדם המיתימר להיות מושיע בזה שהוא יודע מה עובר עליך פחות או יותר שדרך אגב זה נימצא אצל אנשים שעב רו הרבה צרות ובילבולים בחיים .
יצחק
38
צריך לקנות לו מראה לבית שיסתכל בה טוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יורם
37
כי הישראלים מסכנים מאמינים לבאבא שנוהג על מרצדס מפוארת על חשבונו.
הבאבא עלי
36
אף אחד לא מסוגל לבטל אותה . אנשים דפוקים לכן הולכים לכל מיני עמי הארץ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי אברהם
35
חחחחחחחחחחחח כתבה יפה של יח"צ עצמי כולה בן 33 תחזור לכוילל נשמה
מוישי
34
אין אצלנו באבות? אין?
יורם
33
אנשים יקרים לכל מי שלא הבין את מהות הכתבה הכתבה עוסקת בעשייתו של הרב והגמילות החסידים שהרב והמוסדות עושים לטובת הכלל הרב מדבר על קבליסטים שאינם שומרי מצוות שעושים מעצמם אנשי רוח הקודש וההפך הוא הנכון אין לראות בדברי הרב חס ושלום כאילו יוצא נגד משפחתו ההפך הרב מצהיר ואומר שמשפחתו אינם ״בבות״ ואינם מ
ישראל חזן
והרב עובדיה ז"ל... לא קראו לאף אחד מה"רבנים" שהזכרת רב
nhavu
32
משנה : הצד השווה שבהן שדרכן להזיק ושמירתן עליך וכשהזיק חב המזיק לשלם תשלומי נזק במיטב הארץ
יוסי בכינור
31
זו בעיה רצינית מאוד . קשה לימצוא אנשים שגדלו בארץ והם תמימים . פה כל מי שבא הישתנה לרעה . חוץ מכמה בודדים שנישארו כמו בחול . לצערנו פה מהלידה עקום . זה המצב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי אברהם
30
מלא בכריזמה ובתוכן סוףסוף רב אמיתי ולא איזה חוזר בתשובה מעפן.. הוא בא ממשפחה חרדית ולכן הוא ראוי להיות אדמור !! לא כתוב באף מקום שאדמור זה רק לאשכנזים וכדומה....
כולם פה קנאים
29
הוא בכלל לא מתייחס בכתבה לבני משפחתו שזה כוח ראייה ולא קמעות. כבוד הרב יצא נגד הקמעות ולא נגד שום דבר אחר. וקל להבין למה.
אשר.
28
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל
27
אני מכיר את הסבא שלום איפרגן מה שבטוח הוא. להפך בקבר המפואר שבנו לו הפושעים!
שלום איפרגן
26
הוא בעצמו מתנהג כמו בבא. רק כמו כי אפילו בבא הוא לא
אריאל
25
הרב שך, הרב שטיינמן, הרב בן איש חי, הרב ישראל אביחצירא, הגאון מווילנא ועוד. ישבו על כסא דומה?????? עניבה???? כמה דברי תורה הוא אמר, הפלא ופלא. דור ענק אנחנו. יהדות חדשה.
התימני
24
מה אומר ומה אדבר . השם יעזור וזהו.לא ראיתי אנשים כאילו בחול . כל הברדק רק בארץ . כולם באו מהארץ .ואנשים מוזרים בארץ .חילול השם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי אברהם
23
תבינו שזה כתבה של יחצנות כל מעכר יגיד שההוא גרוע ועל עצמו יגיד את הנל
המבין
22
אני מכיר אותו באופן אישי מדובר בבן אדם צדיק שעושה הכל רק בשביל לעזור לשני ולקרב עוד יהודי לדרך התורה. אז אנשים מי שלא מכיר שלא סתם ידבר לא תמיד צריך לכתוב נגד .............
יהושע
21
הבחור מסתגר וכל החיים מסוגף ושומר על העיניים בקנאות ולומד אדם נדיר יחיד סגולה
שרוליק
20
אדם עשר וצדיק שעוזר נטו בשביל לעזור לזולת
בתשבע
19
קשקושים של הבל. מה יהיה תגידו. מה יהיה.
מה יהיה
18
לא ברור לי איזה זבוב עלה לו בכובע, הרי הם אלו שהמציאו השיטה ועכשיו שבאים אחרים ולומדים מהם אז מתלוננים? ומה עם הרבנית לבית רנטגן? האם זה מקובל יותר? או שאולי המצב בשוק קשה, אין כסף יותר לכולם ולא רוצים שיקפחו להם.... אז עם כל הכבוד, שכל אחד יעשה את שלו ולא יפריעי לאחרים כי לי עוד לא ברור מי מהם אמת
דודו
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דן סגל
16
איכס
df
15
רב צדיק ומבורך מאוד אוהבת לעזור ליהודים ולכל עמו מבלי תמורה או כוונות רעות וחומרניות אפילו תורם מעצמו רב צדיק במעשיו אני שמעתי שהוא תורם בעמותה שלו לאנשים ניזקקים ואפילו נותן מחלקו ודואג לכל אדם ואדם שפונה אליו בכל בקשה או עזרה פשוט רב צדיק אני שמחה שיש בדור שלנו עוד רבנים צדיקים כמוהו, נשמה ממעלה ג
סיון
14
כל המשפחה חרטטנים לא היה שום רב איפרגן המצאה של הרנטגן , שקר כאילו לא מכירים את אביו מנתיבות חרטטן
בבא מדופלם
תעשה ביוגרפיה לפני שאתה מוציא דברי הבל מהפה
ישראל חזן
13
רב צדיק!!את הכל הוא עושה בשביל נטו עזרה לזולת !!!
בתשבע
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים
11
לך ללמוד עם הארץ שוטה
מסכת אבות
10
גם אני רוצה להיות בבא. לא צריך ללמוד לא צריך לעבוד כתבת יח"צ והנה כל התמימים באים
בבא בובה
9
ובבא שלום ״הסבא״ היה עם בארץ מוחלט שידע קצת לכתוב קמיעים ובניו ונכדיו יודעים זאת מצויין, הוא כשלעצמו היה כלום. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נגעל מעוד מפגר
אדם שהיה מאוד מקורב אליו והוא אמר שהוא שלט בכל הש"ס וזוהר וכו' ולפעמים שהיה טועה כשקורא בקול הוא היה מתקן אותו בע"פ רק שנהג בענווה והסתיר עצמו אז אנא היזהר בלשונך אתה עלול להכשל בעוון בזיון ת"ח
דוד
8
בורא עולם מביא להם אנשים שיקחו להם כספים . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי אברהם
7
כל ראשי עדות החסידים - השויטים והספרדים- עובדי עבוידה זורה. אלה ראשית ישראל אשר בימים אלה- מגור ויזניץ ובלז ועד אחרון הברסלבים- רמה נמוכה של ראשי קהל, ללמוד לא יודעים, להתבטל ולהשתתף בטקסי אש זרה- זה כן. והחכי״ם? מישהו מהם יהודי באמת? או כולם שחקנים על במה אחת גדולה?
יוסי
6
איפרגן היה עובד בביטוח לאומי כשומר הוא ואחיו, היו חילונים, חזרו בתשובה, יש תוכנית ארוכה של אמנון לוי על הבבות, המיליונים שלקחתם אתם ואבו חצירא, שייכים לעם ישראל, תחזירו , שקרנים עובדי אלילים.
אמת מארץ תצמח
הבאבא סאלי והבאבא מאיר והבאבא אלעזר וכו'
שמוליק
כולם רמאים.
יחיאל
5
כל מה שאמר רבי בבר התקיים רבי בבר אמר שיהיה ברדק בעולם . רבי בבר אמר שלא יהיה שלום עם ערבים.רבי בבר אמר שיהיה ברדק בארץ .
רבי בבר
4
משפחה של רמאים עברינים הרב איפרגן היה שוטר במשטרת ישראל חילוני עד לפני 15 שנה מי הם בכלל איזה תורה הם למדו כנופייה של כסף שמנצלת תמימות של אנשים אני מרוקאי חילוני אף אחד במרוקו לא שמע מעולם על אדם בשם באבא שלום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף
3
ת"ח אמיתי!!! מתמיד ענק ליללות ימים ומה לא הוא מתפלל בכותל בנץ כל שבת אני לא יודע היום אבל לפני חצי שנה
יוסף
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יכל גם לקרוא לעצמו פינטו...
מנהג חדש במחוזות הבאבאות תתחדשו.
קלרה
הוא בן למשפחת איפרגאן אז קרא לעצמו איפרגאן מה קשור פינטו????
יהודה שטיין
1
היינו דאמרי אינשי איהי בקרי ואיתתיה בבוציני בדלועי (מסכת מגילה דף יב. עיין רש"י) כל בבא והדרך שלו.. אין להם "בבואה דבבואה" לבבא סאלי
באבי אבי אביהם
K Magazine