המועצה לצרכנות נגד מנהל הסניף

לאחר הוויכוח עם מנהל סניף 'זול ובגדול', פנה הלקוח למועצה הישראלית לצרכנות, שם ביקשו את תגובת מנהל הסניף אך זה בחר להתעלם. הנושא הועבר למחלקה המשפטית (חדשות)

|
12
| כיכר השבת |
מנהל הסניף (צילום: באדיבות המצלם)

לפני כחודשיים וחצי פרץ ויכוח קולני בין מנהל סניף ברשת "זול ובגדול" ולקוח חרדי שמהר מאוד הפך לסוער. מנהל הסניף צעק: "זה מה שאתם יודעים, להתלונן. בשביל זה יש לכם את הכיפה". וגם איים: "אם היינו נפגשים ברחוב לא היה לך זקן".

הכל החל כאשר הלקוח היה באמצע לערות את הקנייה השבועית, לדבריו, בעודו מכניס מצרכים לעגלת הקניות, המנהל הפציר בו לסיים את הקניות באופן מידי משום שעליו לסגור את שערי המקום. מנגד טוען המנהל כי הלקוח הגיע בשעת סגירת החנות תוך שהוא מעכב את העובדים.

עם הפרסום באתר "כיכר השבת", הלקוח הגיש תלונה למועצה הישראלית לצרכנות, שם קבל על התנהגותו של מנהל הסניף: "ביום חמישי 26/12/13 בשעה 23:10 בערך נכנסתי לסניף זול ובגדול ברחוב חבקוק 3 בשכונת מאה שערים. התחלתי בקניה שבועית לי ולהורי ולאחי תוך כדי שעובדי החנות מכניסים משטחים לחנות ומפריעים להליכה בחנות שכן צריך לדלג מעל הסחורה שהכניסו".

הלקוח המשיך לתאר את אשר התרחש בקנייה שהפכה לעימות קולני צורם: "ביצעתי את הקניה ביעילות ובזריזות אחרי הכל זה גם לי וגם להוריי היות ואבי עם 100 אחוזי נכות ואני זה שעוזר להם. ואחי בלי רכב. כמה דקות לפני 23:30 הכריזו ברמקולים שבעוד כמה דקות הסניף נסגר והקונים מתבקשים לגשת לקופות. ומיד ניגש אלי מנהל הסניף וביקש שאגש מיד לקופה. הסברתי לו שאני באמצע קניה ונשארו לי מספר דברים בודדים. דברי לא הועילו. ונאמר לי שבאם לא אגש מיד לקופה לא יעשו לי חשבון".

"הדגשתי בפניו שאין לו שום זכות לאיים עלי ושמצד הדין עליו להמתין עד שאסיים ושאני כמובן מזדרז. ואז לקח ממני מנהל הסניף בכוח את העגלה המלאה ומסר אותה לעובדי הסניף שיפזרו אותה. והורה לכל עובדי הקופות שיסגרו קופות והורה לי לצאת מהסניף ושהוא כמנהל סניף וכאח של הבעלים לא מעוניין למכור לי דבר. מיד הוצאתי את מכשיר הטלפון שלי והתחלתי לצלם. את השאר תראו בסרטון", הוסיף הלקוח.

במועצה הישראלית לצרכנות טיפלו באופן מידי בתלונתו. בזמן שחלף מאז הגשת התלונה, אלה אברהם שתפקידה לטפל בתלונות מסוג זה, שיגרה מכתבי התראה למנהל הסניף שעליו לתת הסברים מנומקים, אך זה בחר להתעלם.

כך נכתב בכתב ההתראה האחרון: "טרם נתקבלה תגובתך למכתבי שבסימוכין, לנוחותך מצ"ב התלונה בשנית. אנו מצפים לתגובתך תוך 8 ימים מיום משלוח מכתבי זה, שאם לא כן נראה בטענות הצרכן אמת והתלונה תועבר למחלקה המשפטית של המועצה לסיוע לצרכן לבחינת מיצוי מלוא זכויותיו על פי כל דין".

שמונה ימים עברו מאז שליחת ההתראה האחרונה, ובמועצה לצרכנות הפנו את התלונה למחלקה המשפטית במטרה לטפל בתלונה.

נזכיר את תחילתו של הסיפור שנחשף כאן: משה ר', תושב שכונת נווה יעקב בירושלים, מספר כי התנהגותו של מנהל הסניף כללה איומים של ממש, והשתלחות חסרת רסן כלפי חזותו החרדית: "אם היית נפגש איתי ברחוב, לא הזקן ולא המשקפיים שלך ולא האוזניים שלך היו".

צפו: הוויכוח עם מנהל הסניף (צילום: באדיבות המצלם)

כמידי שבוע, משה עורך את הקניות לאביו הסובל מנכות תפקודית בשיעור של מאה אחוז, לצורך כך הוא הגיע בשעה 23:10 ביום חמישי לפני חודשיים ימים אל חנות 'זול ובגדול' שבשכונת מאה שערים בירושלים. אלא שהפעם, בניגוד לפעמים הקודמות, הקנייה הסתיימה בעימות לא נעים.

"ערכתי את הקנייה תוך כדי שהעובדים מכניסים משטחים לחנות, סיטואציה אשר הפריעה להליכה בחנות עצמה וזאת כיוון שצריך לדלג מעל הסחורה שהכניסו", סיפר משה בשיחה עם 'כיכר השבת', "ביצעתי את הקניה ביעילות, ובסמוך לשעה 23:30, נשמעה כריזה ברמקולים שבעוד כמה דקות הסניף ייסגר וכי הקונים מתבקשים לגשת לקופות".

"מיד ניגש אלי מנהל הסניף וביקש שאגש מיד לקופה. הסברתי לו שאני באמצע לערוך את הקנייה ונשארו לי מספר מוצרים בודדים. דבריי לא הועילו ונאמר לי שבאם לא אגש מיד לקופה לא יעשו לי חשבון", סיפר משה.

"הדגשתי בפניו שאין לו שום זכות לאיים עלי וכי על-פי חוק עליו להמתין עד שאסיים, ולמרות שהחוק מצדד בעמדתי, אמרתי לו שאני אערוך את הקנייה בזריזות". תחנוניו של הלקוח לא עזרו, והעגלה עם המוצרים נלקחה ממנו: "מנהל הסניף לקח ממני בכוח את העגלה המלאה ומסר אותה לעובדי הסניף שיפזרו את המוצרים שבתוכה, ולא רק זאת, הוא הורה לכל עובדי הקופות שיסגרו קופות כמו גם שעלי לצאת מהסניף מיד. הוצאתי את מכשיר הטלפון שלי והתחלתי לצלם".

בסרטון שהעביר ל'כיכר השבת', ניתן לראות כי במהלך הוויכוח שניטש בין השניים, מנהל הסניף הטיח בלקוח מילים קשות כנגד המגזר החרדי אליו הוא משתייך: "זה מה שאתם (החרדים) יודעים, להתלונן כל היום. בשביל זה יש לכם את הכיפה על הראש עם הזקן".

בלהט העימות, תוך כדי שהוא מזמין ניידת משטרה, התקרב המנהל אל עבר הקונה החרדי ובפיו איומים של ממש: "אנחנו לא רוצים קליינטים כמוך, זבל. יש לך מזל שאתה כאן, אם היית נפגש איתי ברחוב, לא הזקן ולא המשקפיים שלך ולא האוזניים שלך היו".

הצגנו את הסרטון בפני אבי יוחנן, בעלי החנות. וזה בחר למסור גרסה אחרת לסיפור: "הלקוח המדובר הגיע בשעה מאוחרת, נכנס לחנות תוך עיכוב כל האנשים בחנות למרות שביקשו ממנו שיעזרו לו לסיים את הקנייה אך הוא סירב. הוא התחיל להגיד שהוא קליינט ולכן אני נשאר עד הבוקר".

"חיכו לו עשרה אנשים בחנות עד שהוא יסיים את הקנייה, זה גם גזל זמן מפני שאנשים רוצים להגיע לביתם, יש להם אוטובוסים המסיימים את עבודתם בשעה מסוימת. אם אתה שם לב הוא צילם מעט אחר חצות בעוד שהחנות עצמה סוגרת את שעריה בשעה 23:00". הוסיף הבעלים.

באשר לביטויים החריפים והאיומים הפיזיים, בחר הבעלים שלא להביע חרטה אלא למצוא להם תימוכין: "אני יודע דבר אחד, אל תדון את האדם בשעת כעסו, הלקוח הביא אותו למצב לא נעים. הוא היה בכעס ולכן זרק מילים של כעס".

ניסיונותינו לקבל את תגובתו של מנהל סניף "זול ובגדול" עלו בתוהו.

הכתבה עניינה אותך?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

12 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לוי
4
לתבוע אותו זה לא עוזר. אנשים כאלה יודעים לעשות את עצמם קרבן, למרות שהם פגעו בבן אדם שלא עשה להם כלום.
חחחח
3
בושה וחרפה אתה עושה פה חילול השם בהתנהגות שלך
יוסף
תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות