מחקר חדש מגלה כי איחור מסייע ללימודים: על פי המחקר בית הספר שמתחיל ב-8:30 בבוקר במקום ב-8, התלמידים נעדרים פחות, מאחרים פחות, ושיעור המסיימים את הלימודים עולה.
החוקרים בדקו את זמני ההגעה לבית הספר, שיעור המסיימים את הלימודים וההיעדרות בקרב 30 אלף תלמידים ב-29 בתי ספר תיכון בשבע מדינות בארה"ב. החוקרים מצאו ששנתיים לאחר שבית הספר איחר את מועד פתיחת ימי הלימודים בחצי שעה, פחת שיעור ההיעדרות ועלה שיעור מסיימי הלימודים בעשרות אחוזים. כך למשל, שיעור בוגרי בית הספר עמד על 79 אחוזים לפני האיחור בתחילת יום הלימודים, והוא קפץ ל-88% שנתיים אחרי שהלימודים החלו בשעה 8:30 בבוקר.
"הממצאים משליכים לא רק על תלמידי התיכון אלא על החברה כולה" אמרו החוקרים, "ככל ששיעור הבוגרים משתפר, כך יש להם סיכוי גבוה יותר להשתלב בחברה וסיכוי טוב להצלחה בחיים".
אין זו הפעם הראשונה בה החוקרים מצאו קשר ישיר בין תחילת יום הלימודים להישגיהם של התלמידים. בשנת 2014, הם דיווחו כי במחקר שכלל 9,000 תלמידים בשמונה בתי ספר שבשלוש מדינות, פחת שיעור היעדרות התלמידים מהלימודים כשהיום החל בשעה 8:35 או מאוחר יותר.
החוקרים סבורים שאחת הסיבות להצלחת התלמידים היא העובדה שהם ישנים מעט יותר מה שמשפר כאמור את הישגיהם. המחקר מגבה מחקרים קודמים שכבר מצאו כי הוספת שעות שינה לילדים משפרת את הישגיהם הלימודיים של התלמידים, את התנהגותם ואת מצבם הנפשי.