כן, עד כמה שזה נשמע מפתיע, הגוף שלנו מדבר גם מתוך שינה ומגלה עלינו לא מעט.
המיטה עליה אנו ישנים מסמלת את גבולות החיים של הפרט. זהו "המרחב העולמי של האדם".
שינה על הבטן מבטאת צורך בשליטה. מי שמניח את כל גופו על המיטה מגלה את שאיפתו הפנימית הרכושנית, "לרכב" על המציאות, להכניע אותה מתחתיו. הוא החזק, הוא השולט, הוא הדומיננטי. תנוחה זו גם מסתירה ומגוננת על האיברים הפנימיים, אינני חשוף לשום דבר, אינני חושף שום דבר, אני הוא האומר את המילה האחרונה!
שינה על הגב עם היד על הפנים, כמו בזמן ערות, מסמלת התגוננות. אדם החושש להיפגע אפילו בזמן השינה. היד על הפנים בתנוחת הגנה מעבירה מסר ברור- אני חלש, חסר ישע, אל תפגעו בי!
שינה על הצד- תנוחת העובר היא התנוחה שרובנו ישנים בה לפחות חלק מן הלילה. גוף מקופל מעט, ידיים וראש מכונסות אף הן לכיוון הגוף. תנוחת העובר מסמלת יותר מכל את הצורך שלנו לשוב אל המקום הבטוח, להתנתק ממחויבויות היום יום, ממערכות קשרים מורכבות או מאיימות ולהתכנס אל תוך עצמנו. לפיכך, אם ה"התקפלות" אינה מצמצמת לחלוטין את גבולות הגוף יש כאן ביטוי להתנתקות ולמנוחה מן היום שחלף והכנת עצמנו ליום הבא. אולם, אם התנוחה מכופפת מידי ומצומצמת, יכול הדבר להעיד על פחד מהתמודדות, כעין רצון להתנתק, לברוח ולא לעמוד מול דרישות הסביבה.
שינה כאשר הידיים מושטות קדימה, מסמלת, איך לא- פתיחות, וכשהידיים לצידי הגוף- תקשורת חברתית טובה.
שינה על הגב הינה כידוע, אסורה מבחינה הלכתית וראוי לציין בהקשר זה את הסיפור על משיח השקר שבתי צבי ימ"ש שנוכלותו התגלתה באמצעות פרט זה: הט"ז שלח בזמנו את בנו וחתנו לבדוק את מידת מהימנותו של שבתי צבי, טרם התגלה טיבו האמיתי בעולם. כששבו מהביקור מילאו אמנם את פיהם בשירות ותשבחות עליו, אך הט"ז חקר אותם ומצא שכשהגיעו אליו מצאוהו כשהוא שוכב על גבו. די היה לט"ז בפרט זה כדי לקבוע באופן חד משמעי כי מדובר במשיח שקר, כפי שאכן התגלה ברבים זמן קצר לאחר מכן.