כיכר השבת

ניסיון נועז

אסטרטגיית טראמפ לניצחון ב-2024: מיקוד במצביעים חדשים

בניסיון נועז לנצח את קמלה האריס בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2024, קמפיין טראמפ מתמקד במצביעים שבדרך כלל אינם מגיעים לקלפי. הוא יכול להיכשל (בעולם)

| 2 | כיכר השבת |
יכול להיות אבא שלה. טראמפ והאריסיכול להיות אבא שלה. טראמפ והאריס
יכול להיות אבא שלה. טראמפ והאריס (צילום: shutterstock)

בעוד שמרוץ הבחירות לנשיאות ארה"ב 2024 מתחמם, קמפיין טראמפ מפתח אסטרטגיה נועזת ומסוכנת במטרה להביס את המועמדת הדמוקרטית, קמלה האריס.

על פי דיווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס', במקום להתמקד במצביעים מתנדנדים, הקמפיין שם דגש חסר תקדים על גיוס מצביעים שבדרך כלל נמנעים מלהגיע לקלפי.

ג'יימס בלייר, מנהל הפוליטי של קמפיין טראמפ, הסביר ל'רויטרס' את ההיגיון מאחורי האסטרטגיה: "אנחנו יודעים שהם מסכימים איתנו. אנחנו יודעים שהם מעדיפים אותנו, אבל אנחנו חייבים להביא אותם לקלפיות." קהל היעד הזה מורכב בעיקר מאזרחים כפריים, לבנים וצעירים, אך כולל גם מספר משמעותי של אפרו-אמריקאים וצבעוניים נוספים.

סקר שפורסם לאחרונה על ידי New York Times/Siena College מדגיש את הפוטנציאל של גישה זו. בעוד שטראמפ מחזיק ביתרון קל של 48% מול 47% על האריס בקרב כלל המצביעים הסבירים, הפער גדל ל-9 נקודות אחוז (49% מול 40%) בקרב אלה שלא הצביעו ב-2020.

הקמפיין נעזר בארגונים חיצוניים כדי להגביר את מאמצי גיוס המצביעים. ביניהם America PAC, הנתמכת על ידי המיליארדר אילון מאסק, ו-Turning Point Action, ארגון ללא מטרות רווח בהובלת הפעיל הימני צ'ארלי קירק. האחרון מתכנן להשקיע 108 מיליון דולר בשכירת מאות פעילי שטח בשכר במדינות המפתח.

אנדרו קולבט, דובר Turning Point Action, הדגיש את חשיבות המאמץ בשיחה עם 'רויטרס': "כשאתה מפסיד במדינות אלה ב-10,000 או 20,000 קולות, אתה מבין כמה פוטנציאל יש אם נעשה את העבודה של גיוס המצביעים האלה מראש."

לעומת זאת, קמפיין האריס, הנהנה ממשאבים כספיים רבים, נוקט בגישה רחבה יותר. בעוד שפרטי האסטרטגיה שלהם אינם ידועים, נראה כי הם מתמקדים בקבוצות כמו נשים ואחרים שאינם מחויבים לטראמפ, באמצעות עצרות והרשמת מצביעים.

האסטרטגיה של טראמפ אינה נטולת סיכונים, שכן קשה יותר להביא לקלפי אנשים שלא מצביעים בכלל, ויותר קל לשכנע מתנדנדים. פרופסור דונלד גרין מאוניברסיטת קולומביה מזהיר גם כי יעילות המאמץ תלויה בכך שהקמפיין יימנע מלפנות שוב ושוב לאותם אנשים, מה שעלול לבזבז משאבים.

למרות המאמצים, הדמוקרטים נראים כאילו הם בונים מכונת גיוס מצביעים חזקה יותר במובנים מסוימים. קמפיין האריס מדווח על 1,600 עובדים בשכר במדינות המפתח, לעומת "מאות" שדווחו על ידי קמפיין טראמפ. בפנסילבניה בלבד, לקמפיין האריס יש 50 משרדים, פי שניים ממה שטראמפ חשף.

בעוד שהבחירות מתקרבות, השאלה המרכזית נותרת: האם אסטרטגיית הפנייה למצביעים הלא קבועים של טראמפ תצליח להביא גל חדש של תומכים לקלפי, או שמא הגישה הרחבה יותר של האריס תוכיח את עצמה כיעילה יותר? התשובה לשאלה זו עשויה לקבוע את גורל הבחירות ב-5 בנובמבר 2024.

תוכן שאסור לפספס
2 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
2
רק מטומטם מסוגל להצביע למכשפה הזאת, פשוט אשה מופקרת שונאת ישראל, תהרוס את אמריקה ואת העולם, צוחקת כמו מטומטמת
צבי
1
איסטרטגיית קמאלה האריס ידועה וידועה. הם מתמקדים בגניבת הבחירות, כמאז ומתמיד.
משה דוד
אולי גם יעניין אותך
בעולם