כיכר השבת

"יחס מזלזל"

חרדים שנתקעו במילנו מאשימים את אל על

שלושה בני משפחה חרדית מירושלים שרכשו כרטיס במיטב כספם מחברת התעופה 'אל על', מצאו את עצמם אבודים, וללא כל מענה. בשיחה ל'כיכר', הם מפרטים (חדשות, חרדים)

| 68 | כיכר השבת |
בני המשפחה בשדה התעופה
בני המשפחה בשדה התעופה (באדיבות המצולם)

יהושע, דניאל ופנינה גיגי, שלושה בני משפחה מירושלים. התכוונו לחזור אמש (רביעי), ארצה, אחרי טיול באיטליה. אלא שתוכניות לחוד ומעשים לחוד. לאחר שביצעו צ'ק-אין, ומסרו את מזוודותיהם לטיסת אל על, החלו העניינים להסתבך, ולטיסה המדוברת הם לא עלו.

וכך מספר אחד האחים דניאל ל'כיכר השבת': "בתור לצ'ק אין נעמדנו כשעתיים וחצי טרם ההמראה. זמן שעומד בסטנדרט. התורות היו ארוכים ומתישים וכשהגיע תורינו שמחנו למסור את המזוודות ולשעוט לעבר התור של ביקורת הדרכונים. התור כאן לא זז לשום מקום וכשהשעון החל לתקתק הסבנו בנימוס את תשומת ליבם של עובדי הנמל לכך שאנו עלולים לאחר לטיסה. ושאלנו אותם, האם יסכימו לקצר לנו את התור. ביקשנו פעם ופעמיים אך נענינו בשלילה מוחלטת".

"לאחר שהגיע סוף סוף התור שלנו, אחי יהושע, סיים במהירות את הפרוצדורה. והחל, לרוץ לעבר השער. אנחנו סיימנו כדקה אחריו ופתחנו בריצת אמוק לעבר השער. אציין שבמשך כל זמן ההמתנה בתור לא נשמעה ולו הודעה אחת במערכת הכריזה על סגירת השערים, או שהכריזו את השמות שלנו".

(צילום: משה שי, פלאש 90)

לטענת בני המשפחה, לאורך כל הזמן נציגי אל על עמדו שם בצד ולא ניסו לתת להם עזרה. "האם זו החזות החרדית שלנו? האם זה המחיר הזול ששילמנו על הכרטיסים?" כך שואלים בכאב בני המשפחה. אך הם מוסיפים: "כי הצוות של אל על החליט להתעלם במופגן וכלל לא ניסו להתערב. ניגשתי לאחד מהם ושאלתי מה קורה עם המזוודות שלנו, והאם ישלחו אותם לארץ. התשובה הייתה מפתיעה: "צוות מיוחד עובד כעת לאתר את המזוודות שלכם בבטן המטוס, עוד מעט תקבלו אותם".

"הטיסה שתוכננה להמריא ב-11:10 בבוקר, המריאה לבסוף רק ב-11:43. באל-על בחרו לעכב טיסה שלימה ועליה עשרות אנשים, כל זה רק כדי לאתר את המזוודות שלנו בבטן המטוס. זמן רב בהרבה מאשר לתת לנו לעלות על הטיסה. להזכירכם, דקה בלבד הפרידה ביני שסורבתי לבין אחי שאושר", מספר גיגי ל'כיכר השבת'.

לדבריו, אנשי אל על פשוט התעלמו מהם, "מששאלתי את אנשי אל על מה ההיגיון בכך ומדוע שלא יתנו לנו לעלות? העבירו אותנו מאחד לשני, ואחד אחרי השני נעלמו. האחרון שבהם עוד היה מספיק הוגן לתת לנו את המספר של משרדי אל על המקומיים. ותוך שהוא מתחיל להתרחק הוא אומר: "לכו תקנו כרטיסים. לטיסה הזאת אתם לא עולים." רק מה? המספר הוא איטלקי, ולנו אין שום דרך ליצור איתם קשר".

בני המשפחה נותרו בשדה התעופה, כשהם מבולבלים ואובדי עצות. ונותרו ללא מענה מחברת התעופה בה הם הזמינו את הכרטיס. הודעות בהולות ששלחו לארץ הביאו מספר אנשים לפעול לסייע להם, כשאחד מהם יצר קשר עם משרדי אל-על במילאנו. להפתעתם, החברה החליטה כי עליהם לשלם קנס הנקרא show No בסך 200 דולר, ועוד 50 דולר דמי שינוי.

לדבריהם: "בדיקה קצרה באתר אל על העלתה, כי רכישה של כרטיס חדש בכיוון אחד תעלה 180 דולר בלבד לנוסע, אך הנציגה כלל לא טרחה לציין את האפשרות הזאת בפני. בסוף רכשנו כרטיסי טיסה חדשים לטיסה שתמריא רק מאוחר בערב, וכך נותרנו בשדה התעופה למעלה מ-10 שעות. ללא אוכל, ללא מים, ומרוטים מעייפות, וללא אפשרות לעשות דבר".

מאל על נמסר בתגובה: "מבירור המקרה עולה, כי הנוסעים התייצבו בשער העליה למטוס עשר דקות לאחר שהטיסה נסגרה. בוצעה כריזה לנוסעים האחרונים, אך הנוסעים לא הגיעו לשער העליה למטוס. מאחר ולא הגיעו לשער העליה לא היתה ברירה אלא להוריד את כבודתם דבר שיצר עיכוב בהמראה. בזמן שהנוסעים היו בנמל התעופה ניסו ליצור עמם קשר טלפוני, אך ללא הצלחה. מענה במייל קיבלו הנוסעים כבר אתמול בעקבות פנייתם".

תוכן שאסור לפספס
68 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
48
כמה חבל שחברת אל על לא מכבדת את הנוסעים שלה במקום להוציא מזוודות ולעכב טיסה תנו לנוסעים לעלות מה הבזיון הזה?? פונים מבקשים עזרה?? איך אתם הכי בבית בעולם דוקא שצריכים את עצרתכם אתם הכי לא בבית אם קצת הקשבה ותשומת לב יכולתם למנוע כל כך הרבה סבל ועוגמת נפש קצת יותר רצון לעזור הייתם מעלים אותם לטיסה
אתי
47
שלום שלום אני ממש מוחה ביחס הכושל והמביך של החברה זה לא הפעם הראשונה של החברה הידועה לשימצה " אל-על " גם בטיסתי הראשונה בהיותי עם בני משפחתי בתימן קיבלתי סטירת לחי מהחברה וקיבלתי על עצמי יותר לא לעזוב תארץ הן מבחינת תקציב והן מבחינת יחס מביש ומחפיר😡😡😡
יצחק בורא
46
צו צו צו
כצל'ה

הצגת כל התגובות

45
לא עושים שם כאלו דברים. מצד שני יוצאים שם מיד בזמן. אבל אין מצב שאם עוד יש אפשרות לא יתנו לי לעלות.
שליח בגרמניה
44
באיטליה צעקות עוזרות.
זיסל היינץ
43
בכל החברות יש כאלה פשלות גם לבת שלי קרה דבר כזה בחברה זרה.
אישה
42
פורסם עליהם גם ככה שהם בירידה והם לא מתעוררים אז יאללהללה שחררררו לא לפרנס שמאלנים לשמה!!! עוד יעזרו לאט לאט לחמאס לעבור איתם ודרכם נשקים להרוג אותנו צריך לעשות חרם מוחלט אבל זה מדינה של פוסטמות! !!!
אמונה
41
להתחכם
הרב כהן
40
לא להזמין מהם יותר טיסות! רק תלונות יש
אפרת
39
גועל נפש ממש שיתביישו להם חברה ברמת שירות 0
ללא שם
38
או שיתנהגו אלי בצורה כזאת
מרים עוברת אורח
37
מדוע לעשות כך?
פולניה
36
שעתיים וחצי ולא הגעתם לגייט??? רמת אמינות 0
אלי
35
הם לא בעלי חזות חרדית. זו לקיחת טרמפ על החרדים
יהודה
34
אין מילים
מרים מזרחי
33
האשראי אין מנוס
מבקר
32
היזרה כיביכול שנציגי אלעל נוצנים זה רק כלפי חות ולידפוק כרטיס שהם שם הם לא באמת עוזרים לצערנו ולא ניראה לי שקשור לדתיים או לא פשוט אין ביקורת עליהם ...חדעתי לא רק שלא צריך לשלם אחר צריך לתת לכם פיצוי כספי על כל העוגמת נפש הזאת
ליאת
31
תגיעו בזמן לבדיקות, תשבו כמו נוסעים רגילים במטוס ולא טיילת. תוכלו כמו בני אדם ולא במבה ביסלי על שטיח המטוס.
דון קישוט
30
רק בארץ החברות הפריאריות כורזות לנוסעים שהחליטו להתעכב בדיוטי להנאתם בכל העולם המטוס פשוט ממריא ומי שלא בא - נשאר על הקרקע
מצחיקים שאתם
29
זאת לא הפעם הראשונה המצב גרוע מאוד בחברה הזאת .תשתדלו להתרחק ממנה ככל האפשר .סעו בכל חברה שהיא העיקר לו בחברה הזאת ככה אולי נוכל לחנך אותם. היחס המשפיל כלפינו הוא לא דבר חדש.
שלמה
28
אני לא מתפלא בכלל ממה שקרה לאחים האלה לדעתי הם צריכים לנקוט באמצעים משפטיים ולחייב את חברת אל עלבכל ההוצאות ועוגמת הנפש גם אני נפגע של חברת אל על לקחו ממני את המקום שקניתי בכסף בעודי בארץ וכשחזרתי ארצה לקחו לי את המקום ונתנו את זה למעשהו אחר ואמרו לי המטוס אם אתה רוצה לשבת בכול זאת במקום הזה אז תוסי
רפאל
27
יחס מזלזל של נציגי אל על זה לא דבר חדש, חברה שמנצלת את התמימות של הציבור החרדי ומוליכה ציבור שלם פעם אחר פעם שולל ביחס מזלזל ולא מתחשב. די למונפול על הציבור החרדי יש ארוחות גלאט גם בחברות זרות ושירות ברמה אחרת ושלא נדבר על המחירים הזולים.
אליעזר
26
הטכנולוגיה צמחה מהחילוניות והכפירה, לא מהגמרא, אז איך אתם נהנים ממנה?
צבועים
לפחות משרת את לומדי התורה!!!
אני
אתה יודע לייצר מטוס או מכונית??? אז תצטרף אלינו לסוסים ועגלות...
שפוי אחד
על ידי אחרים...
צדיקים נעשית
הרבה מדענים מעידים שהעולם מוכיח שיש לו בורא. וזה כבר כתוב בגמרא שכמו שהבנין מכיח על הבנאי כך העולם מוכיח על מי שבראו.
שפוי אחד
25
נו באמת מעניין שרק להם היתה בעיה כולם עלו ולא היו בעיות איתם. שלושת החברה צריכים הם להתנצל בפני הנוסעים האחרים שבגללם הטיסה התעכבה. ובשדות תעופה יש תמיד אפשרות לקנות שתיה. די להתבכיין תהיו יותר אחראים להגיע בזמן לטיסה.
רוני
24
הם תמיד עושים משחקים לכולם.ויקריים מאוד. תתבעו אותם אחת ולתמיד.
קובי
23
לא לממן זרים
רב
22
הרי לא רצו לחכות להם 2 דקות, בוא נגיד אפילו עשר. אבל לחפש את המזוודות ולהוריד אותם וכו', הרי לוקח הרבה הרבה יותר זמן, לא? אז מה הטמטום הזה????? לא מובן. חייב שנובע משנאה שמעוורת את ההיגיון הבריא.
מ.קנאים ת"א
21
מטביליסי לישראל נתנו שירות מדהים עזרו קיצרו תורים כל הכבוד לישראייר פה לא נראה לי שאלעל שונא חרדים הכל ענין של ביזניס נראה יותר שהנציגים כשלו למה ?רק וועדה לעומת תיקבע ואולי אני טועה ושנאת חרדים גרמה?מקווה שלא
חיים
20
פשוט בושה !! יחס מזעזע ...
יאיר
19
מדהים שיש כל כך הרבה תלונות על שירות באל על ובחברה פשוט סוגרים עיניים !
שלום
18
אל על שוב ושוב מוכיחה שהיא מזלזלת בנוסעים החרדים שלה והבוקר גם פורסם ב'המבשר' על דייל אל על שהשליך נרתיקים עם תפילין של נוסעים לרצפה בטיסה מניו יורק לישראל.
נמאס מהם
17
זה אל על תתחילו להתרגל . מתיחסים לחרדים גרועע מי שרצה לעשות לזה סוף שלא יסע באל על
שמואל
16
לא מוזר שכל הנוסעים חוץ מהשלישיה הזאת עלו לטיסה בלי בעיות? הרושם שלי שהפעם אל על אינו אשם!
בערל
15
לא בסדר כל ההתנהגות הזו גועל נפש של יחס ושירות נמוך במיוחד!!!! לא מתאים ומכבד חברה "גדולה ומצליחה" כמוכם להיול עד כדי כך נמוכים !!! פשוט זוועה!!!!!
יעל בר
14
לפחות שיתנו לכם קצת אוכל ומים. איך העברתם 10 שעות בשדה???
שושי לא שמנה
13
מן הסתם היה קורה משהו יותר גרוע
צמאה נפשי
וחוץ מזה זו סיבה ש'אל על' תתנהג ככה???
מציאותי
כמו בכל המשק האיטלקי. מחויבות לשירות לקוחות לא נמצא בלקסיקון. הם אדישים ואינקומפטנטים. בהשוואה לאל-על? אעדיף אליטליה, ואבוא עם צפיות מאד נמוכות.
נוסע
12
אבל בדרך כלל הם יותר יקרים מהאלטרנטיבה... טס כמה פעמים כל שנה. הם גם מתייחסים אליך כמו כלבים על כל קטע יהודי. אל-על הכי אנטישמי בעולם. מנסיון!
חיים
11
לחפש את הנוסעים בשדה תעופה מאשר להוריד את כל הכבודה שלהם כמו לחפש מחט בחול ים תמוהה בעיניי אלעל חכמי חלם?תלמדו קצת מישראייר חברה קטנה עם שירות עשר מקצרים תורים עוזרים מחפשים חבל לשמוע מקרה מצער כזה כי יש לנו מספיק שונאים באוקרינה ובכל תבל רק זה חסר לנו שנאת חינם
אלי הגרוזיני
10
על צ'ק אין מוקדם שמעתם? עושים צ'ק אין 24 שעות לפני הטיסה. כך חברת תעופה יודעת שאתם וודאי מגיעים לטיסה. לטיסות אל על בחו"ל מגיעים הרבה מעברל 3 שעות לפני הטיסה בגלל הצורך בבידוק בטחוני. כללי סגירת צ'ק אין תלויים בהרבה גורמים בשדה תעופה ולא רק בעובדי חברת תעופה. תלמדו פעם הבא להגיע בזמן לשדה. ועוד שיע
אסתי
9
כל דבר דנקא, דנקא שיין, ועוד דנקא שיין.
נוחעם
8
בושה שחברת אל על מרשה לעצמה להתנהג ללקוחות שלה בצורה הזו! לא פעם ראשונה ששומעים דברים בסגנון זה על השירות של אל-על.
אסתר
7
תודה רבה אל על
1מתוך 300
6
יש מספיק חברות חוץ שמוכנים לתת את כל השירות שלהם, ולתת את המחירים הכי זולים... אם אל על פעם הייתה נחשבת לחברה טובה, אז היום היא לא שווה כלום וכל הערך שלה ירד...ולא שווה גם במאה שקל טיסה... אני טס הרבה וכבר 5 שנים לא טסתי עם מטוס של אל על ואני ממש מרוצה...
elie
5
חברה פח אשפה בתור חרדי שטס הרבה מעדיף טיסות אחרות ולא את הכי בבית בעולם עעלק
אלחנן
4
מדוע לעכב טיסה שלימה?
צימעס
3
כולם רואים את ההתייחסות של על אל ומצקצקים בלשונם ואומרים לי זה לא יקרה. רבותי יש המון חברות עם שרות הרבה יותר טוב והתייחסות טובה.
יעקב בלום
2
״הכי בבית בעולם״ עלק, ממש אכזבה
אנונימי
לך תשטוף כלים...
לא טס עם אל על
1
החברה הכי גרועה בעולם נקודה. לא מצליח להבין את הנוסעים שטסים איתם. חברה שמתנהלת כמו הורתה, מדינת ישראל בע"מ. מקוה שתשכילו לא לנסוע איתם עוד.
מוניר
אולי גם יעניין אותך
בעולם