כיכר השבת

'אין קורבנות שלום'

בעלזא משיבה מלחמה: "באגודת ישראל אמור להיות סדר"

הקרב בתוך 'אגודה' בין בעלזא לויז'ניץ על המקום השלישי ברשימה, הובילו את ביטאון החסידות, 'המחנה החרדי', לפרסם מאמר מערכת נוקב • השיטה: ויתורים - לא בכל מחיר (פוליטי)

| 55 | כיכר השבת |
האדמו"ר מבעלזא בישיבת ה'מועצת' של אגו"י לפני מספר חודשים
האדמו"ר מבעלזא בישיבת ה'מועצת' של אגו"י לפני מספר חודשים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הקרב בתוך 'אגודת ישראל' בין חסידות בעלזא לחסידות ויז'ניץ על המקום השלישי ברשימת אגודת ישראל, והדיבורים על אחדות חרדית כללית, הובילו את ביטאון חסידות בעלזא "המחנה החרדי" למאמר מערכת נוקב, בו מפורטת בארוכה דרכה של חסידות בעלזא לדגול בוויתורים, אך לא בכל מחיר.

המאמר כאמור, מכוון בעיקר לחברים באגודת ישראל, "השלום במהותו ובברכתו הוא כזה שכולל את הכל ואת כולם. אין מהות של שלום שתכליתה אינה שלום, שלוה, אחדות ושמחה. השלום הוא תוצר של השלמת הפכים, השלום הוא תוצאה של בירור דברים והשלמה של זה בצורכי האחר. אחדות ושלום, אינם ענין של סיסמה או כותרות. שלום הוא דבר נעלה ואיננו מושג מושאל, הוא אינו ענין פופוליסטי. שלום זו מציאות ולאותה מציאות צריכים לחבור באותה הארת פנים, כל המבקשים את השלום".

"כותב המאמר עוקץ: "כל עשיית שלום כרוכה בוויתורים, אך וויתורים חייבים להיות הדדיים. קהילתנו המעטירה איננה נדרשת להוכחות על יכולותיה בוויתורים למען השלום. כשרק חלק מהנוגעים בדבר מוותרים, יש מעלה עצומה של ויתור, אך ויתור הוא חלק ממרכבי השלום. כשכל אחד תורם את המרכיב שלו, מתאפשרת ברכת השלום שהכל שמחים ומרוצים בה".

"אלא שפעמים מושגים מושאלים משתרבבים לנושאים שאינם ממין הענין ונוצרים דימויים הרחוקים מהאמת כרחוק מזרח ומערב, והאמת צריכה להיאמר, לא מתוך התנצחות, לא כפטרונות, אך גם לא כנזקקים. הדיון הוא מתוך שאיפה אמיתית לשלום, מתוך רצון לכוננו, מתוך הבנה של מחירו, ומידיעה של הכוונה שבכוחות משותפים ורצון אמיתי השלום המיוחל יושג בכלי המחזיק ברכה הראוי".

"קהילת בעלזא מאז ומקדם מברכת על כל איחוד חלקי היהדות הנאמנה. יש בכך קידוש השם, יש בכך הארת פנים לדור הצעיר, מונעים בכך לשון הרע ורכילויות ושאר מרעין בישין. אך כמו השלום, כן האיחוד, הוא צריך להיות מתוך אחדות פנימית ושלימה".

"קהילת בעלזא המונה בלי עין הרע קרוב לשני רבבות מצביעים, היא שותפה ברעיון הגדול של 'אגודת ישראל'".

במאמר נכתב עוד: "התנועה הוקמה לא כמפלגה ולא כתחרות על משרה כזו או אחרת, אלא כרעיון וככורח של בני היהדות הנאמנה ונתמכה בכל עוז על ידי כ"ק מרן קדוש השם רבינו מהר"א זיע"א ויבדלחט"א על ידי כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א"."

"קהילת בעלזא היא שותפה בכירה ברעיון ובכל המשתמע ממנו למעשה. משרה או תיק, מעולם לא היו משאת נפשנו. עניינים אלו הן פועל יוצא מהשותפות שלנו מהרעיון ועד למימושו בפועל".

המאמר המעודן, עובר בשלב זה לטון תקיף: "כל אחד נוטל את חלקו בדין. בין כל שותפים החיים בשלום ואחווה זה עם זה, יש לעיתים חילוקי דעות על ניהול השותפות, על הצורה שבה יש לפעול, במה יש להשקיע יותר ובמה פחות. אך חילוקי דעות אלו אינן קשורות לחלקו של כל שותף ושותף. כל אחד מבין שלזולתו מגיע את חלקו".

לדבריו, "כשמשקיעים בשותפות, לוקחים סיכונים משותפים וכשמרווחים מתחלקים ברווחים. לא קיימת שותפות שבה רק חלק מהשותפים מובטחים ברווחים והסיכונים מושתתים על האחרים. כשחברה חולקת את נכסיה, כל שותף מקבל את חלקו".

עם זאת, "כשיש חילוקי דעות, ואך טבעי הדבר, יושבים כולם ליד שולחן ודנים בכך. כשחילוקי הדעות מתבררים בצורה נאותה, כפי שעושים יהודים טובים, לא רק שלא נוצר פירוד לבבות, אדרבא, להיפך נוצרת אחדות. השלום המיוחל מושג. כשהדברים אינם מתנהלים כך, אין מציאות אמיתית של שלום. 'קורבנות שלום', הוא מושג נוראי שהיה מי שניסה להטמיע אותו במזרח התיכון ללא הצלחה. כי אין קורבנות שלום. יש ויתורים הדדים מתוך הבנה הדדית, מתוך כיבוד הדדי".

"בכל שותפות יש מימד של אחריות. קהילתנו המעטירה מכירה בכך והוכיחה זאת. אך כפי שאין מציאות של שותפות שבה יש הנוטל מהרווחים ללא קשר לתשואה של החברה, ואת האחרים מותיר להסתדר ביניהם, כך אין מציאות שבה בשם ערכים נעלים של שלום ואחדות מגלגלים אחריות זה על האחר. בשותפות הכל שווים. בהתמודדויות, בסיכונים וברווחים. זוהי שותפות של אמת. של שלום".

בסיום דבריו מבהיר כותב המאמר: "בעלזא ידעה ותדע לוותר תמיד מתוך הכרת חשיבותה, לא כאילוץ. והמפורסמות אינן צריכות ראיה. בעלזא מגיעה תמיד לשולחן הדיונים מתוך הכרת חשיבות עצמה, חשיבותה של האחדות וההכרה בחשיבותו של האחר. ההכרה הזו חייבת להיות הדדית. היא חייבת לבוא לידי ביטוי בכל חלוקה, לא משום שמקום כזה או אחר הוא הקובע, משום שזו היא מציאות של שותפות. אחרת אין זו שותפות, אלא יחס כאל בני חסות".

"ברור שבכל שותפות כל אחד נוטל את חלקו. אך גם לחלוקה יש סדר. והסדר נקבע על ידי השותפים בעצה אחת. אחרת אין זה סדר כי אם אנדרלמוסיה. כפי שהשותפים כולם באגודת ישראל הסכימו שסדר החלוקה עם דגל התורה ישתנה ולא ישאר במתכונתו לעד, משום שיש סדר ומתוך רצון לאחדות ושלום, כך בסיעות המרכיבות את אגודת ישראל אמור להיות סדר מסוים, זהו אותו רעיון. אותה הסכמה. אגודת ישראל על כל חלקיה הפנימה שכדי להשיג שלום ואחדות, בכל פעם מפלגה אחרת תיטול חלק בראש. אין זה מההוגנות להסתמך על בסיס נתונים מלפני למעלה מארבעה עשורים, כשלכולם ברור באופן הכי נחרץ שהם שונו לחלוטין. כדי להיווכח בכך, אין צורך בבחירות פנימיות. לכל קהילה יש את ספר 'היוחסין' וספר הקהילה שלה".

תוכן שאסור לפספס
55 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
26
בעלזא זה עשרות שנים שמעניין כוח, וכוח בלבד. אין שום אמת באמירה שלהם שהם וותרנים ומחפשי שלום. זה לא נכון. זה שקר מוחלט. בעלזא חיפשה כוח ומעמד. אם לא בטובות אז בכוחנות. זהו סיפור ארוך של 30 שנה ויותר. החל מהמאבקים והמריבות שלהם עם העדה החרדית וסאטמער. ממשיך עם הפילוג האיום ונוראה בשנת הבחירות תשמ"ט,
מחלוקת איומה???? התנהגתם שנים כמו אדונים, אז מרן הרב שך שגדולי אדמוריכם לא הגיעו בשום תכונה ומידה לשולי גלימתו, החליט בדעת תורתו ללכת באופן פרטי, זה מחלוקת??? עם מי הוא חלק?? זה גילוי רצון השם הצרוף,, בעלזא החסידות היחידה שגילתה חשיבה אמיתית ואמיצה באותם ימים.. אגב, כליטאי, אים מקום בעולם מזמין יות
25
בעלזא יש לו זכות לפני ויזניץ
24
שידברו עם גפני על מקום שלישי בנציגי דגל

הצגת כל התגובות

23
נדהמתי מההתייחסות של המכתב לזה שלמען הסדר והשלום. הסכימו שהסדר החלוקה עם דגל ישתנה.... כאילו לא מגיע לדגל. ואגודה ויתרו..... מי שחושב שצעד הכי בסיסי של שויון זה ויתור למען שותפות.. באמת מגיע לו שיתנהגו איתו באופן שווה. שהוא ימשיך לוותר למען השותפות. חברים תפנימו.. דגל הם רוב החלוקה היתה צריכה להיו
22
אני חושב שהם צודקים כי בעלזא ביחד עם בעלזא מכנובקא יותר מוויזניץ עם וויזניץ מרכז
21
לחזור על שקר שוב ושוב לא הופך אותו לאמת, בבחירות האחרונות אתה יכול לבדוק בקלפיות של אזור בעלזא אין שם פחות אחוזים משאר השכונות החרדיות אלא יותר, ואם תגיד את זה עוד פעם ועוד פעם זה לא יהפך לאמת, "בחירות לרשויות המקומיות 2019 - קיץ תשע"ח, מזכירות 'אגודת ישראל' בירושלים מתכנסת ומקבלת החלטה להציב את ר'
20
א- בלז צודקים הם הרבה יותר תראו את זה בטישים ובכל פינה ועל זה נאמר לא מתוכחים עם עובדות ב-זה לא נפקא מינה מקום שני רביעי עשירי וכו' כי בעזרת השם ג' ושס יקבלו לא פחות מ-50 מנדטים וזאת בתנאי שיקבלו על עצמם להילחם בגיוס בני הישיבות בגיוס בנות בחינוך בשבת באינטרנט וכל דבר שבקדושה
19
דגל שס ואגודה בחוץ זה התוכנית של דרעי ויענקי לרגע האחרון
18
אם כל חוזות הכל היא הכנסת, אז למה אגודת ישראל? ואם צריך לשבת בשולחן ולדון, אז למה עיתונות? ואם לא בטוחים שצודקים, אז הנה העיתון... ואם לא הולך באגו"י, הולכים לפעמים ל"דגל", כי זה אחדות?... ואם המריבה היא לא על "כופתאות", אז על מה כן?
17
האדמו"רים הם גיסים, משפוחה, למה שלא ייפגשו ויסכמו ביניהם את העניינים בשקט? למה זה צריך לטלטל את כל האגודאים?
נכון שאדמורי"ם הם גיסים, אבל זה החלטה של ליצמן ולא של האדמורי"ם, ומה נראה לך שאדמו"ר אחד יסע לשני וידבר איתו על מקומות בכנסת, נראה לך הגיוני, טמבל. יש אנשים שעושים את העבודה בשביל זה.
כשהרעבעס יתחילו לעשות משהו אולי העינינים קצת יזוזו
אחד תם ואחד חכם... איך ילך??
חוץ מאת ישראל אייכלר ואולי גם את ישכר דוב בעצמו.
כל הנושא הפוליטי והמקומות - שטותי. אבל לקרוא לגדול בישראל בשמו הפרטי, זו זילות וזלזול, בפרט שכך כוונת הכותב. חבל שתיכווה ותסבול בחיים שלך...
16
אז מה להם להתלונן?
15
אף פעם בעלזא לא וויתרה לאחרים היא רק הסתבכה עם השותפים שלה באמתלא של שלום היום היא משלמת על כך,מה עוד שוויז'ניץ אולי פחות שחצנית אך יותר גדולה בארץ(וזה אפ'בלי סרט ויזניץ וויז'ניץ של ההיליגע.
14
בעלז תמיד ויתרה למען השלום ידוע שחסידות בעלז יותר גדולה מויזניץ ובמיוחד אחרי שהאדמור ממרכז ויזניץ פתח חצר נפרדת, בעלז תמיד התגייסה כאיש אחד בלב אחד למען אגודת ישראל בכל הבחירות שהיו. אם זה ברשויות ואם זה בכנסת. חבר הכנסת הרב אייכלר מייצג בכנסת את כולם ויודע זאת כל יהודי שפנה איליו לוועדה שבה הוא
13
שקרנים כרוניים כשהשתלח להם , הם הלכו להקים את דגל התורה ברגע שלא קיבלו צלחת , חזרו לאגודת ישראל . הם אנוכיים , משחקים עם כולם . לא אנשים אמיתיים , שיפסיקו להתבכיין אדרבה תשתקו ותראו שבשביל שלום אתם שותקים . בין כה וכה , הטענות שלכם הם רחוקים מן האמת
12
חוץ ממשפחתו ועוד כמה חברים את מי פורוש מיצג?
11
בעלזא גדולה מויזניץ בחו"ל לא בארץ. נקודה!!! אולי התמונות מהטישים בבעלא מטעים אותכם. הם גם יודעים לצלם טוב. וגם למי שיודע חצי מהישיבות של בעלז בארץ זה חוצניקים והם גם אלה שממלאים את הפרנצס... נעבור עוד שלב בעלז תמיד היו הבוגדניים של אגודה קחו לדוגמה את חיפה יש כפול חסידים מאשר ליטאים (מי שיש לו מכר
ויזניץ חסידות בינונית בערך חצי מבעלז בארץ
הנציג של ויזניץ זה לשלוש חסידיות ויזניץ איזה מהם האם מנחם אליעזר מוזס או יענקי טסלר או מי מהם נכנס פעם לאדמו"ר ממרכז ויזניץ. ואם את הצתחיל בחיבורים באיאן הולכים יחד עם בעלזא כי רל"ש של אייכלר הוא חסיד באיאן והוא הנציג שלהם בכנסת.
10
וועט קימען.
9
לויזניץ וחסל, באמת שאין שום הגיון שויזניץ קודמת לבעלזא, תכל'ס וויזניץ הרבה יותר קטנה מבעלזא
8
שתהיה,אבל בכל בחירות אף פעם לא רואים אותם במטות...הם לא עושים כלום!! יושבים בבית כשנוח להם הם יוצאים להצביע ושלא נוח להם אז הם לא יוצאים. אין להם להם שום מחוייבות לכלום. לא צריך לפחד מאיומים שלהם שהם לא יצביעו. אם הם יקבלו מקום ריאלי הם לא יצאו להצביע כי זה פשוט לא מעניין אותם ממישהו אחר.ואם הם לא י
7
טוב, אז נכון שהתרגלנו, אחת ל-5 שנים, זה חוזר על עצמו. לא, לא הבחירות. זה הרי ברור. אני מדבר על מדיניות ה'אכלו לי, שתו לי', הריטואל הקבוע שחוזר על עצמו, האי פרגון הזועק במסווה של 'כבוד בעלזא', האי נאמנות העקבית לאגודת ישראל המתורצת בק"ן תירוצים במקום לגעת הנקודה. סובב סובב, עוטף עוטף, העיקר לא לגעת ב
מי זה אגודה ?? גור ? החליטו על יוסי דייטש מי החליט למה לא שאלו את בעלזא לפני זה ואז לא יחשבו האם שוב??? צריכם להבין מי זה אגודה אשר בעלזא כן נאמנת לו או לא ?אולי בעלזא זה אגודה ומותר לה להחליט משהו זה שאין לה תקנים במוסדות של אגודה אז זה אומר שהם לא אגודה ??????
אופס.. שוב ברח להם *חסידי ויז'ניץ מוכנים לסלף הכל ובלבד להישאר במקום שלא מגיע להם* כל דרדק יודע שחסידות ויז'ניץ יושבת באגו"י במקום לא לה, אין אחד שחושב שויז'ניץ מונה יותר משפחות מחסידות צאנז המפוארת. נוח להם לשבת ולצקצק על נאמנות לאגו"י, בזמן שאם נפשפש בהיסטוריה נמצא גם אצלם אי אלו זגזוגים ואף פעם
קודם הכל, 1.נ"ל שהכותב אינו ירושלמי, כי בעלזא עבדו מעל ומעבר למען יוסי דייטש ובוודאי למען אגודת ישראל, אפ' שהיה ידוע כמו שיוסי הזכיר שכ"ק מרן שליט"א לא היה ביד אחת להריץ אותו כי יש את אלקין שהיה נותן את הכל בלא לריב כמו שיצא, אבל איך אומרים זה היסטוריה, 2.זה שאייכלר לא ישב כל היום במטה בי-ם זה נכון
6
מה, משפחת פרוש ומלחכי פינכתה, גדולים יותר מבעלזא ? צריך להיות, גור, בעלזא, ויזניץ ואח"כ משפחת פרוש !!!
אולי אתה לא מעודכן פרוש מייצג את כל החסידויות הקטנות שיש מצב שזה עובר את כל אגודה ביחד(שזה אומר גור בלז וויזניץ)כך שיתכן מאוד שמגיע להם 2 נציגים והם הנקראים שלומי אמונים
5
ראשית אתה כתב בחסד עליון שנית אני מציע לך לבדוק את הקלפיות של גור בבחירות לעיירת ירושלים ולראות כמה לא הצביעו... ואל תאמין לכל סיפור בעלזא עבדו עם כל הכוח ליוסי אוהבים אותו ומכבדים אותו אם מחפשים על מי לזרוק את הכישלון אז זה לא הכתובת משום שהיה מעל 92% הצבעה! (אסור לשכוח שבקלפי של בעלזא מצביעים גם א
4
גם בעלזא וגם ויזניץ לא שווים אפילו חצי מנדט אז שיהיה נציג מחסידות אחרת שייצג בכבוד גם את בעלזא וגם את ויזניץ והאמת והשלום אהבו.
החסידות השניה בגודלה אחרי גור זה בעלזא אז מן הראוי שלהם יהיה נציג לפני ויזניץ
אבל תמיד חכמים יותר ובפרט בנושא הגיום נוטים לצד שמאל היפוך שיטת האגודה
3
אם ליצמן יעיז לפגוע ברבן של ישראל שליטא הוא וחבורתו לא יקבלו יותר מארבע מנדטים יש גבול כמה אפשר לוותר למען השלום כביכול
2
בעלזא אף לא הצביעו בעד אגודת ישראל אפילו בבחירות בירושלם הצביעו ליאון אי אפשר לרקוד על כל החתונוות שיחפשו מקום בדגל
1
יענקל ליצמן שם אברך צעיר שיהיה איש שלו ברשימה בעלז מקדשים שם שמיים מקרבים יהודים בכל העולם מדברים על קידוש השם של בעלז הגררס עסוקים להשתולל ברחובות ערד משתלטים על נדלן מגרשים יהודים מבתי כנסת ומשתלטים בכוח על מקומות יש אלה שעושים קידוש השם ויש עושים חילול שהם
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני