כיכר השבת

נתניהו מעלים את כץ

קרב הקרדיטים: מי הוביל את רכבת העמק?

שר התחבורה כץ חגג אתמול שלב נוסף בהקמתה של רכבת העמק אך מי שטרח לקחת קרדיט על העניין היה דווקא ראש הממשלה שהצהיר כי מדובר בחזון שלו עוד מימיו כחייל (בארץ)

| 1 | כיכר השבת |

This browser does not support the video element.

שר התחבורה ישראל כץ חגג אתמול (שני) את נסיעת המבחן בקו רכבת העמק בין בית שאן לחיפה — שאמור להיפתח לציבור הרחב במהלך השבועות הקרובים.

הקו נשען על תוואי שהיה פעיל עוד בימי השלטון העותמני והפסיק לפעול עוד לפני קום המדינה, והעבודות החלו ב־2011. הקו יפתח לנוסעים כבר בשבועות הקרובים, ולתושבי בית שאן הובטחו נסיעות חינם. אורך המסילה הוא כ־60 ק"מ, ועלות הקמתה נאמדת בכ־4 מיליארד שקל. "אמרתי גם לאלה שהתנגדו לפרויקט שאזמין אתכם כאשר היא תפתח רשמית וזה יהיה העונש שלכם — שתיהנו מהנסיעה ותראו שצדקנו", אמר כץ.

אך מסתבר שמלחמת הקרדיטים לא פוסחת גם על הגדולים ביותר כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו. המתיחות בין רה"מ נתניהו לבין שר התחבורה ישראל כץ שלאחרונה הסתבך מול נתניהו בהחלטות מזכירות הליכוד יצרה קרב קרדיטים מגוחך ומביך גם על נושא רכבת העמק

באופן מפתיע, העלה אתמול רה"מ נתניהו פוסט לדף הפייסבוק שלו על רכבת העמק — במה שמתפרש כמו ניסיון "לגנוב" את הקרדיט משר התחבורה כץ. "עוד בהיותי חייל צעיר כשניווטתי בעמק יזרעאל על תוואי הרכבת הטורקית הישנה, חלמתי על היום שבו נחדש את התוואי עם רכבת חדשה משלנו", כתב נתניהו והוסיף כי ״לפני שמונה שנים הובלתי החלטה להקצות 27 מיליארד שקל לחידוש הכבישים, הרכבות והמחלפים וביניהם חידוש רכבת העמק".

אלא שבאופן משעשע ההחלטה על חידוש רכבת העמק התקבלה רק לפני 6 שנים ולא 8 כפי שציין נתניהו שהתעלם לחלוטין מחלקו של שר התחבורה שלו בנושא.

השר כץ לעומת זאת סירב להיכנס למלחמה עם נתניהו ומסר בתגובה כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא שותף מלא לחזון ולביצוע של פרויקט רכבת העמק, כחלק מתוכנית נתיבי ישראל. בקרוב עם תחילת פעילות הרכבת יתקיים טקס אליו יוזמנו ראש הממשלה וכל שרי הממשלה כדי לחנוך פרויקט לאומי חשוב זה".

יצוין, כי חיבור רכבת העמק עצמה למערכת של רכבת ישראל תעשה תוך חילול שבת כיוון שלטענת אנשי רכבת ישראל אין דרך לעשות זאת מבלי להשבית את מערכת הרכבות כולה למשך כמה שעות.

תוכן שאסור לפספס
1 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
1
הרכבת עוברת בערך ק"מ מתחת מגדל העמק ובמקום לנסוע לכפר ברוך באוטובוס ומשם להמשיך ברכבת לעפולה יסעו באותו קו עד עפולה. (גם אם בעתיד יחברו את המסילה לעיר זאת היתה טעות, כי הרכבת נוסעת לכיון דרום-מערב במקום מערב, ואם היא תיסע דרום מערבה ואח"כ צפונה בזבזו כסף יותר גדול במקום לבנות ישר לעיר) עכשיו ישראל
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני