מוקד 100 גם באמצעות sms: משטרת ישראל הודיעה בצהריים (שני) כי סיימה בימים אלה את הטמעת המערכות הטכנולוגיות במוקד 100, המאפשרות נגישות גם לציבור כבדי השמיעה והחרשים.
עבודת המטה המקיפה נעשתה לאורך החודשים האחרונים בהובלתו של סגן המפכ"ל - ניצב ניסים מור, שתכליתה הוא לייצר נגישות מקסימאלית ומענה מבצעי אפקטיבי של מוקד 100 לציבור כבדי השמיעה והחרשים, באמצעות מערכות מסרונים (SMS), פקס והדוא"ל.
במשטרה הסבירו כי "במסגרת יישום החוק וההיערכות האופרטיבית, מוקדני 100 ומפקדי המוקדים, קבלו הכשרה ייחודית בדבר המערכות והצורך בהתכתבות בזמן אמת מול הפונה - בהיעדר יכולתו לתקשר מילולית עמו. כמו כן, בעת קבלת פניה במערכות אלה, מופעלת במוקד התראה קולית מוגברת למתן מענה מהיר ומותאם".
"בהכשרתם של המוקדנים", אומרים במשטרה, "ניתן דגש לשילוב הייחודי של מענה בהתכתבות, תוך ביצוע תחקור ראשוני ומיצוי מידע בזמן אמת , סיווג מהות הפניה ודחיפותה, ובמקביל- שיגור ניידת (בעת הצורך) ושמירה על קשר רציף עם הפונה בהתכתבות - עד החיבור עם השוטרים בשט".
"חשוב להדגיש", הוסיפו במשטרת ישראל, "כי דרכי ההתקשרות הנ"ל מיועדות לשימוש אוכלוסיית כבדי השמיעה והחרשים בלבד, משטרת ישראל רואה במהלך זה, נדבך נוסף בשיפור השירות לאזרח וקידום יעדי הארגון למען ביטחונם האישי של כל אזרחי המדינה. במשטרת ישראל שוקדים גם על פן נוסף שישפר עוד שרות המוקד למבקשי מיידע שאינו מיידע חירום. מוקד 110 המוקד המיועד יהווה פתרון הולם למיליוני שיחות המתקבלות במוקדי המשטרה מידי שנה ועיקרן בקשה לסיוע במיידע מגוון".