"תמיד החרדי יצויר כמי שמוצץ דמו של הציבור ולא עושה כלום", כך התבטא הבוקר (שלישי) מיכאל (מיקי) מירו, מנכ"ל רדיו 'קול ישראל'.
בדברים שנשא במפגש עם סטודנטים לתואר ראשון במשפטים במכללת 'שערי משפט' בהוד השרון, דיבר מירו על הזכויות החברתיות ותפקיד התקשורת, וזאת במסגרת הקורס "זכויות חברתיות: הלכה ומעשה, חברה ומשפט".
בדבריו, התייחס מנכ"ל רדיו 'קול ישראל', להתפתחות והשינויים במגזר החרדי ואמר כי "החרדים נמצאים בתהליך אדיר של ניסיון להתרומם ומקבלים את ה"פייטינג" (קונטרה שכנגד)".
לטענת מירו, הציבור החרדי סובל מדה לגיטימציה מתמשכת מצד הציבור הכללי והתקשורת בישראל. "לעשות דה לגיטימציה זה נורא קל, לוקחים אוכלוסייה חלשה וקוברים אותה. למרות שיש להם חברי כנסת זה לא עוזר".
"כל הזמן אומרים: 'החרדים סגורים והכל בסדר ויש להם חברי כנסת', אבל על מי הכי עושים דה לגיטימציה? על החרדים! כי זה חלק ממנגנון שזוכה לתהודה", אמר מירו.
את האשמה הטיל מירו על התקשורת. "כמה כלי תקשורת תראו אותם שמדברים על ההתנדבות והגמ"חים במגזר החרדי? תמיד החרדי יצויר כמי שמוצץ דמו של הציבור ולא עושה כלום...".
מירו דיבר על החיבור שבין המגזר החרדי עם המגזר הערבי לעניין קצבאות הילדים, "איך מתקיים הקשר בין ערבים וחרדים? בקצבאות ילדים הם רואים שאם עובדים ביחד, הכוח שלהם גדל ובמקום כוח של עשרה יש כוח של עשרים".
לסיכום דבריו, התייחס מירו לתפקידה של התקשורת הציבורית, בימים אלה של טלטלה בעולם התקשורת הפרטית, " לאור המצב הזה של התקשורת המתנדנדת, רואים את חשיבות השידור הציבורי שפועל למען הציבור ובשבילו. שומר על כללי הגינות קפדניים בשיקוף כלל הדעות והראיונות בחברה הישראלית".