כיכר השבת

סאטמר: אין כניסה לבעלי סלולרי "טרף"

מי שמחזיק ברשותו מכשיר סלולארי טרף - אין לו כל קשר לחסידות - כך הכריז כ"ק האדמו"ר מסאטמר בחג השבועות. מיד לאחר תפילת ההלל ולפני קריאת התורה והאמירת האקדמות עלה האדמו"ר, באורח נדיר, על הבמה ונשא דברים נוקבים אל מול המוני החסידים. היתה זו שיחת החג ברחבי החסידות

| 50 | כיכר השבת |
כ"ק האדמו"ר מסאטמר
כ"ק האדמו"ר מסאטמר (צילום: יוסי פרסיה)

האדמו"ר מסאטמר הכריז בבית-המדרש הגדול של החסידות סאטמר בויליאמסבורג שבארה"ב: מי שמחזיק ברשותו מכשיר סלולארי טרף - אין לו כל קשר לחסידות.

עוד לפני חג השבועות התפרסם בריכוזי החסידות בארץ ובעולם כי האדמו"ר מהרז"ל מסאטמר מתכנן לשאת דברים לפני קריאת ה"אקדמות" בהיכל בית הכנסת. באותה שעה, היה בית המדרש של החסידות גדוש ומלא מפה לפה באלפי חסידים.

מיד לאחר תפילת ההלל ולפני קריאת התורה והאמירת האקדמות עלה האדמו"ר, באורח נדיר, על הבמה ונשא דברים נוקבים אל מול המוני החסידים.

הרבי עורר את החסידים מהתרחקות מהכלים המשחיתים ואמר: "עלינו להיזהר שלא נשקע חלילה בטומאת מצרים ובזוהמת הרחוב המרחיקים את עם ישראל מאביהם שבשמיים. ברצוני להכריז בזאת כי מי שמחזיק ברשותו מכשיר סללולארי שאינו כשר ומיועד לדיבור בלבד אינו חבר בקהילת סאטמר ואיננו חלק מהחסידות, ואין צורך לומר שלא נקבל את בניו ובנותיו למוסדות הלימוד של החסידות".

יצויין כי הרבי סייג את דבריו ואמר כי מי שנצרך לעבודתו יכול להשתמש במכשיר סלולארי הכולל תיבת מייל.

הדברים החריפים עשו להם הד והתפרסמו במהירות עם צאת החג בכל ריכוזי החסידות. אחד החסידים הסביר שהיתה זו שיחה היסטורית שכן עד עתה לא נהג האדמו"ר לשאת דברים בחג. "הפעם, באורח חריג, האדמו"ר ראה צורך להזהיר את הרבים".

תוכן שאסור לפספס
50 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
10
לאייייייי- פון תורני.אשריכם ישראל. צריך (באמת)להודות הפעם לכיכר שאיפשרו להעלות תגובות חופשי בכל מה שקשור לסאטמר,מה שלא היה פעם מצוי כ"כ.ומשהו השתנה שם לטובה ב"ה. יישר כח !!!
תמים...
9
כל הדר בחוצה לארץ כאילו עובד עבודת כוכבים (כתובות קי:) וזה כמעט יהרג ואל יעבור, שהרי עבודת כוכבים יהרג ואל יעבור, ולא לחינם צריך למסור הנפש במלחמה על ארץ ישראל (עיין רמב"ן מצוה ד')
דורש ציון
להיות תחת ממשלת הציונים. תאמר לי אתה,כמה מהספרדים והתימנים נשארו יראים מאז שעלו ארצה? לא יודע בן כמה אתה,ואני שכבר עברתי את גיל ה-55 תאמר לי אתה אם הצבור הדתי-חרדי היום זה מה שהיה לפני 30-40 שנה וכש"כ לפני 50 שנה ויותר.היום זה "ג'ילה","אינסנטט" וכל השאר.ורק מעטים מאוד מתוך כל הערב רב,כולל הדתיים וה
יהודי לא ציוני.
א. רבי חיים ויטאל כתב שיש ברייתא מבית מדרשו של רבי ישמעאל, שמסייגת את תוקפן של שלוש השבועות ומצמצמת אותו לאלף שנה. וא"כ אדרבה, היום שייך מה שכתב בביאור הגר"א שיר השירים [ב, ז] בפסוק "השבעתי אתכם וגו' "פירוש, אם תעוררו "לסתור" את האהבה כשהגיע הזמן שתחפץ" ועל השבועה הזו נאמר "ואם לאו אני מתיר את בשרכם
דורש לציון
זה לא יתכן.הרי ר' זירא בעצמו כשרצה לעלות לא"י היה משתמט מרבו ,רב יהודה.ואז דרש את ענין השלושה שבועות בעצמו כמובא בשלהי כתובות,ק"י ע"ב. הרבי כתב בהקדמה,שידע שאחרי שיכתוב את ספרו,ישליכו עליו חצים ובלסטראות עד אין שיעור כי כן דרך הציונים מעולם, וביותר הדתיים הנגררים אחריהם לשפוך בוז וקלון,חירופים וגידו
נחום.
שרצה "להסביר" את דברי מהרח"ו: ניכר עליו שהוא ציוני נלהב.
גדליה.
הלא הרבי מסאטמר כתב במפורש,שמאחר שרבים אין להם יד בתורת הקבלה,לא הבינו את דברי מהרח"ו.ושם הוא מפרש את דבריו.ובהזדמנות אצטט לך משם,כי הוא אינו אתי כרגע. ומה שכתב על האלף שנה,זה מדובר רק על האלף החמישי שנאמר בו "כל היום דוה" (אותיות "הוד",שהיא ה"ספירה" החמישית בספירות כידוע)שבזה לא מועיל גם תשובה כי
שלמה.
בהקדמתו לעץ חיים [עמוד ח' טור ב']: אמר עוד במדרש הנ"ל, ובג"ד השבעתי אתכם בנות ירושלים וכו'. פירוש הדברים, כי הנה היתה השבועה הגדולה לאלקים, שלא יעוררו את הגאולה, עד שאותה האהבה תהיה בחפץ ורצון טוב, כמ"ש עד שתחפץ .. וכבר אמרו רז"ל, כי זמן השבועה היא עד אלף שנים, כמ"ש ז"ל בברייתא דר' ישמעאל בפרקי היכ
דורש לציון
שאר הדברים.הרבי אמר,יען שלא כולם היו בקיאים בנושא שלושת השבועות משום שהפוסקים התמקדו במה שנצרך לדור, הלכות מעשיות,לכן לא היתה הרחבה בענין.אלא שעכשיו,באו כנופיה וכו',והשתלטו כאן,וכל מטרתם היא להעביר את העם על דתו כפי שאכן עשו למליוני יהודים,ע"כ ראה חשיבות גדולה בכתיבת הספר. ומאן קמסהד עליו,הבבא סאלי
פוזן.
אם הרמב"ם כתב "הלכות מלכים ומלחמותיהם" - לא יתכן שלא ראה צורך להתמקד בהלכות שלש שבועות, שזה נצרך לדור יותר מכל הלכות מלכים ומלחמותיהם, שלא היו נוגעים לדורו. ואם לא כתב הלכות שלש שבועות, בעל כרחך שסבר שזה לא הלכה, וכנ"ל
דורש לציון
הלא כל דבריו של רבינו יואל ב"ויואל משה" מבוסס על אותה גמרא באותו עמוד של ה-3 שבועות.האם אתה חושב שאתה יכול להשיב על דבריו? באמת,"ענוה לשמה"...
דורש צדק.
8
ארונים. זאלונים או זבלונים?
שיע
חלק,בארמית.כמו,לב שעיע. אם לא שהלב שלך ריק מיהדות,ונשאר בך רק הצד השמאלי,לא היית אומר כך. גוף שהתחיל להירקב בקבר ומעלה צחנה ובאשה,האם יכול לקום מהקבר ולדבר? אתה כבר בתוך האדמה.בתוך הארץ ומבקש "לדעת בארץ דרכיך". תמה אני,אם לא תבקש מחילה,אם תשאר כמו שאתה עכשיו.ודע,שאין נקמה לפני הקב"ה למי שמדבר נגד קד
זאבי.
מדובר מכ"ק אדמו"ר שליט"א (בלי הגעהא"ק)
זבלון

הצגת כל התגובות

7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זלמן
תגובותיך האנטישמיות מוכרות כאן בסיוע הבכירים. אתה הוא שונא ישראל ואתה הוא עוכר ישראל שמדבר תמיד סרה נגד גדולי ישראל.וגם מי שמעלה אותך פה באתר ועוד כמה אנטישמים כמוך,עתידים ליתן את הדין ובמיוחד אתה על דברי הארס שלך.ואני באמת לא מקנא בך שאתה עדיין בריא ושלם ומגיב כאן כי בקב"ה שומר לך הכל למעלה.
יוספי.
6
ביקש מהרה"ג א. ס. שליט"א לטפל ולהשתדל ביותר למען העלתם של יהודי ארגנטינה לארץ, והרה"ג הנ"ל אמר שלכאו' יש לחוש בזה משום השבועה שלא יעלו בחומה, ומרן שליט"א דחה דבריו ואמר שאינם נכונים.
א
5
אפשר לדבר דרשה בת כמה שעות ובסוף לסייג בקצת את הדברים והתוצאה: כל הדיבורים יהיו כלא היו וכל חובבי האלקטרוניקה יחגגו עם הסייג....
שלוימי
כך.כי הראש שלך בעצמו מסויג ע"כ אתה מבין את האדמו"ר דרך המשקפיים המסויגות שלך. דרך אגב,אתה משתמש בשם בדוי ואל תשאל איך אני יודע למי שבקי היטב בתוכנות לא מסויגות ובקי בסגנון התגובות של כיכר ומה מסתתר אחריהן.
"צפנת פענח".
על מה בדיוק אתה חולק עלי? ד"א מה נוגע שמי לעניין המדובר?
שלוימי
לא איכפת לנו אם זה כמה שעות דרשה ולבסוף סיוג.לא איכפת לנו מי יחגוג.איכפת לנו שהרבי אמר את מה שהיה צריך לאמר. הלא רק לפני 10 ימים בערך היה מעמד אדיר בארץ ובארה"ב של גדולי ישראל בענין תחת הכותרת "להקהל ולעמוד על נפשינו",הובא ב"יתד נאמן" על הקלקול הנורא של פגעי הטכנולוגיה.אז מה בעצם הוסיף האדמו"ר,לפי ד
"צפנת פענח"
אולי תתנסח יותר בקיצור מה הנקודה שבה אתה חולק על דבריי?
שלוימי
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסתי
3
רק אם גולשים בשביל לילחם בסטמאר
כ
וכידוע לך מר כ',שאצל הקב"ה יש מה שנקרא מדה כנגד מדה. ועל מה שאמרת,עוד יכופפו אותך כ"כ,שתצעק לשמים ואף אחד לא יעזור לך,רשע.מי אתה,חגב קטן,נמלה זעירה,שתעיז לדבר נגד אדמורי"ם גאונים וקדושים,נוול. אתה יכול שלא להסכים.אבל לדבר סרה? מי דבר נגד קדושים ויצא נקי,במוקדם או במאוחר?
נפתלי.
2
שכל היהודים יעלו לארץ ישראל ואז לא ישאר אפילו חילוני אחד, אלא כל היהודים יהיו שומרי תורה ומצוות. וכמו שכתוב ביחזקאל [לו, כ] וַיָּבוֹא אֶל הַגּוֹיִם אֲשֶׁר בָּאוּ שָׁם וַיְחַלְּלוּ אֶת שֵׁם קָדְשִׁי בֶּאֱמֹר לָהֶם עַם ה' אֵלֶּה וּמֵאַרְצוֹ יָצָאוּ: וָאֶחְמֹל עַל שֵׁם קָדְשִׁי אֲשֶׁר חִלְּלוּהוּ בֵּ
דורש ציון
וד"ל. אם אתה חושב לשכנע מישהו ב"צדק" שלך.אם אתה חושב שהרבי מסאטמר זצ"ל לא ידע מה שאתה יודע,אז בקשה.תכתוב גם אתה ספר,ותשיב על דבריו שנכתבו בגאונות מבעיתה. יש הבדל בין א"י למדינת ישראל שהיא אבי אבות הטומאה.לא מתכון לעם ישראל חלילה ,אלא להע"ר שאמר רשב"י במפורש שהם ישלטו כאן קודם ביאת המשיח ושהציונים הם
הרשקוביץ.
1
ישוב ארץ ישראל "מלחמת מצוה" היא, ובמלחמת מצוה אי אפשר להתחשב ולפחד מרגשות כואבים. ואצטט את דברי הרמב"ם (הלכות מלכים ז, ט"ו) ומאחר שיכנס לקשרי המלחמה - ישען על מקוה ישראל ומושיעו .. ויידע שעל יחוד ה' הוא עושה מלחמה!!! וישים נפשו בכפו, ולא יירא ולא יפחד!!! וכל המתחיל לחשוב ולהרהר במלחמה ומבהיל עצמו -
דורש לציון
אלא עפ"י נביא או ה"אורים ותומים".ומי היה יוצא למלחמה אם לא צדיקים גמורים שכן הכהן היה יוצא ומכריז "מי האיש הירא ורך הלבב ילך וישוב לביתו" ועוד כמה כאלה של "מי האיש". ואם ה' לא ישמור עיר,שוא שקד שומר.ועוד,מאמר מפורש של חז"ל,אין הקב"ה עושה נס לרשעים.וכש"כ לע"ר הללו שחטאו והחטיאו את ישראל יותר מירבעם ב
נחומק'ה.
הרמב"ם מדבר ביוזמה חדשה של יציאה למלחמה, אבל מלחמת כיבוש ארץ ישראל זה כבר נקבע על ידי אבי הנביאים, וכמו שכתוב בתורה שצריך לילחם על כל מדרך רגל מארץ ישראל. ואין לך יציאה עפ"י נביא גדולה מזו. ולטענתך שאין הקב"ה עושה נס לרשעים - עיין בספר התקופה הגדולה בפרק ב' "יבא הנס מכל מקום". ועיין בספר 'אתחלתא הי
דורש לציון
הדירו עיניהם מהם.ע"כ אין ברצוני להשיבך על כך.בענין א"י,ר' יואל ענה בגאונות עצומה לכל מי שדבר על מצות ישוב א"י,כולל יישוב דברי הרמב"ן ז"ל והאריך בטוב טעם ודעת למה מסוכן היום כ"כ לשבת תחת ממשלת מינים.וזה מלבד מה שאסור לקחת שלטון בכלל,כש"כ שלטון שנגזל מזרע בית דוד. וכש"כ שלטון שמכריז במפורש בלי בושה,ש
כנ"ל.
גולש באינטרנט על כל הטינופת שלו נגד דעת גדולי ישראל, ופתאם נהיה לי צדיקל כזה, שלא נאה לו לעיין במקורות חז"ל הכי קדושים שהביא הספר "התקופה הגדולה", שבכל הספריות החרדיות לומדים בספריו "תורה שלימה", ולמה? בגלל ש"גדולי ישראל" (מי שאתה החלטת שהוא "גדולי ישראל") הדירו עצמם מזה. אני לא מכיר אותך, אבל בפשט
דורש לציון
תלויה אלא בתשובה.שזולת זה,לא תהיה גאולה.אז אתה דורש לציון או לציונים?
יששכר.
זה הכל בגלל שהם בחו"ל, כתוב ונתתי שלום בארץ - רק בארץ יש שלום.
דורש לציון
הרבי מברסלב זצ"ל אמר לתמידיו "אני יעשה מכם כתות כתות". יש לך הבנה בזה? גם בתולדות אהרון יש פלג אחר שנקרא תולדות אברהם יצחק.אז מה? זה כבר מחלוקת? ההשגחה העליונה מבצעת מהלכים שאין לנו השגה בהם.ולזה אתה כבר קורא "קטלני"... ובארץ, אין מחלוקות בין זרמים שונים? ונתתי שלום בארץ,זה על תנאי.עיין שוב בפרשת בח
נסים.
הלא מאז שהקימו מדינה,אין לנו כמעט יום אחד מנוחה. או אויבים מבחוץ.או מבפנים.או מחלות.תאונות.פטירות פתאומיות של רבנים.צדיקים,אדמורי"ם,בנ תורה.אסונות בלי סוף.ובפרט בזמן האחרון שצרה משכחת חברתה. ומה עם כל המליונים שכבר העבירו לשמד? האם בחו"ל מעבירים לשמד כמו פה?אפי' אצל המוסלמים שם יש כבר צריחי מסגדים
נחומק'ה
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש