כיכר השבת

מאמר מרתק

הפרשה ע"פ ר' נחמן: השינה - הדרך ל'שער השמים'!

מידת הדין לא 'מפרגנת' לאדם להתקדם, והיא מקטרגת ונלחמת בו: מידת הדין לא מאפשרת לאדם לקבל - במתנות חינם! ולכן, אומר מוהרנ"ת אי אפשר לדלג על דרך 'חרנה' | מאמר על פי רבי נחמן לפרשת ויצא (חסידים)

| 2 | כיכר השבת |
ציון רבי נחמן זי"ע
ציון רבי נחמן זי"ע (צילום: להגביה עוף)

השינה - הדרך ל'שער השמים'!

יעקב אבינו סלל את הדרך ל'שער השמים'.

הוא מלמד לצאת מהמקום הקבוע והמוכר, להתקדם ולהתחיל מחדש.

אדם שבאמת חי, הוא בתהליך התקדמות תמידי - מדרגה לדרגה!

התקדמות מחייבת, לשחרר את המוכר ולחוות את קשיי ההתחלה.

הרצון והשאיפה להתקדמות, מעמידים את האדם מול קושי ואתגר, שדווקא הוא:

מקפיץ ודוחף את האדם קדימה - לדרגה חדשה!

וזה נכון, בכל תחומי החיים - הגשמיים והרוחניים כאחד.

העליה עוברת דרך - 'חרנה'!

כל התקדמות עוברת דרך 'חרנה' - 'חרון אף'!

'חרון אף' – קשיים ומניעות אמיתיים או דימיוניים.

למה החיים לא יכולים להיות – יותר פשוטים? ככה זה!

מידת הדין לא 'מפרגנת' לאדם להתקדם, והיא מקטרגת ונלחמת בו:

מידת הדין לא מאפשרת לאדם לקבל - במתנות חינם!

ולכן, אומר מוהרנ"ת אי אפשר לדלג על דרך 'חרנה', וחייב:

להתכונן - המסלול יעבור דרך 'חרנה' - חרון אף, ולא צריך להתרגש או להישבר מקשיי הדרך.

הדמיון הוא - יצר הרע, והוא ינסה לייאש אותך, אל – תיפול ברשתו!

אין נפילה! יש פגיעה – שממנה עולים!

"ויפגע במקום" – יעקב אבינו מלמד, שהפגיעה היא - לא נפילה!

היא חלק להגיע אל 'המקום': 'מקומו של עולם' - הקב"ה!

מודעות לתהליך, הופכת את ה'פגיעה' במקום:

לנקודת המפגש עם - 'מקומו של עולם'.

הפגיעה גורמת לך להתקרב ולהתקדם בהדרגה - לקב"ה, ולכן:

כל קושי שתיתקל בו בדרך, לא נחשב - לנפילה!

אל תתבלבל מהנפילה, כי היא המקפצה שלך – לדרגה גבוהה יותר!

הדמיון - מחשיך את השכל!

"וילן שם כי בא השמש" – בלילה, בזמן ירידה 'חשוך' לך:

יש – סבל וצער, ואתה: 'לן' בצער ובקושי של הניסיון, כאילו:

שהשמש שלך, לא תזרח - יותר לעולם! וזה – כח הדימיון!

בזמן ניסיון, השכל והמוחין מסתלקים:

"בא השמש" – כשאין 'שמש' גם אין 'מוחין'!

אתה במצב של 'קטנות מוחין', ומצב זה דורש ממך:

ענווה, הכנעה והתבטלות, ואתה – ממש מתבלבל!

אם ה'שכל' לא היה נעלם, לא היה – ניסיון!

בזמן ניסיון, השמש שלך שוקעת, כי השכל והמוחין חייבים 'להירדם'.

אתה שוכח, שלאחר שקיעת השמש, עוד תהיה זריחה חדשה:

אור חדש יזרח עוד מעט, רק – סבלנות! המתן מעט!

אם אין שקיעה, אין סיכוי שתהיה – זריחה חדשה.

הסולם מוצב בארץ, כדי – שתעלה השמימה

אתה יכול להגיע עד 'שער השמים', אם תזכור:

לעלות בסולם - שלב אחרי שלב!

"והנה מלאכי אלוקים עולים ויורדים" – הירידה היא תכלית העליה.

"עולים ויורדים" – הקב"ה הודיע ליעקב אבינו בחלום:

זאת הדרך לעלות בעבודת ה' – לדורות!

בירידה הבאה שתהיה לך, תזכור:

שמשמעות הירידה היא - שעוד מעט, תתחיל העליה!

אל תפחד! להיות מלאך אלוקים – תרד ותעלה!

"מלאכי אלוקים עולים ויורדים" – אם האדם מתחיל להתעורר - 'התעוררות דלתתא', אז, ירדו מלמעלה מלאכי אלוקים, לעזור לו לעלות, כי, כשיש:

'ההתעוררות דלתתא' ביחד עם - 'התעוררות דלעילא'!

נעשה מזה, תיקונים וייחודים גדולים...

אומר מוהרנ"ת, שמי שפיקח – ויאמין לדברי הצדיקים, ויחרוט אותם על 'לוח' ליבו, הוא: יזכה לעלות לדרגות גבוהות.

"והנה ה' ניצב עליו" – הבטחה לדורות!

"ה' ניצב עליו"הקב"ה נתן הבטחת אלוקית - לדורות!

אם תתחזק ברגעי הניסיון, הקב"ה יסלול לך את הדרך:

לעלות - יותר בקלות ובמהירות!

"ושמרתיך בכל אשר תלך" – הקב"ה ישמור אותך - הבטחה אלוקית!

אתה תקבל 'שמירה' צמודה, בכל מקום וזמן, ובכל - אשר תלך אתה תרגיש שהקב"ה עולה ויורד – איתך! צועד – איתך! ו'מחזיק' לך אצבעות!

הקב"ה איתך בכל רגע, כדי שתוכל לטפס על הסולם שמוצב ארצה, כדי:

שתגיע עד - 'שער השמים'! והוא לעולם - "כי לא אעזבך"!

רחמי וחסדי ה' המרובים, יעטפו אותך באהבה וחמלה, בכל שלבי העליה.

"וייקץ יעקב משנתו" – יקיצת ה'דעת'

"ויקץ... משנתו" – כשאתה 'מנצח' את הניסיון, 'הדעת' והמוחין חוזרים, וזה בבחינת - 'יקיצה מהשינה', ואומר מוהרנ"ת:

אתה פותח עיניים, ורואה שהשמש – זורחת ומאירה!

ואתה פתאום קולט, שאף פעם לא היית לבד, הקב"ה היה איתך בכל שלבי הירידה והעליה, כך היה עם יעקב אבינו, וכך יהיה עימנו לדורות!

הקב"ה לא רוצה - שתדע!

"ואנוכי לא ידעתי" – בזמן הניסיון, שכחת שהקב"ה איתך! כי:

אתה ישנת, אבל - כח הדימיון, שהוא יצר הרע – עבד שעות נוספות.

"אכן יש ה' במקום הזה" - הקב"ה נמצא במקום הזה ובכל מקום!

שהרי, 'מלוא כל הארץ כבודו', ו'לית אתר פנוי מיניה'.

הפגיעה במקום, היא - לא נפילה, אלא:

הדרך – לטפס בסולם שמגיע השמימה.

כל מה שתתן לי – 'עשר אעשרנו'!

יעקב אבינו נדר נדר - שיקריב קורבן ויתן צדקה, מכיון:

שהצדקה מכניעה את הקליפות – כח הדימיון ויצר הרע!

הצדקה מעוררת רחמים - על האדם! וזהו:

"כל אשר תיתן לי, עשר אעשרנו"!

כשמידת הרחמים מתעוררת על האדם, הוא יכול:

"וישא יעקב רגליו" – להתרומם לדרגות ופסגות חדשות!

יעקב אבינו מודיע לכל מי שרוצה להתקרב ולשוב לה':

שיהיה חזק בדעתו, ויחזיק מעמד - בזמני ניסיון!

"וילך ארצה בני קדם" – בני קדםהם נפשות ישראל שיש להם דרגה גבוה, אבל:

נפלו לארציות ולגשמיות, וצריך - להשיבם לשורשם.

והם עוד יחזרו ע"י שיעשו תשובה:

"השיבנו ה' אליך ונשובה, חדש ימינו כ'קדם'":

יש תקווה לכל אחד לשוב, כי התשובה קדמה לעולם!

וזהו לשון 'קדם', לכן: מכל נפילה, אפשר – לקום מחדש!

לקום, ולעלות על הסולם שמוצב ארצה, ולהגיע – עד השמים!

ניצחתי ואנצח – גמרתי ואגמור

"כל עין לך תצפה" - אומר מוהרנ"ת שצריך:

לצפות כל הזמן – לישועת ה'! (ליקוטי הלכות, שילוח הקן)

בבחינת: "כי לישועתך קיוונו כל היום - ומצפים לישועתך"

כי כל עליה בדרגה עוברת דרך - חושך ושינה!

איך יוצאים ממצבי – חושך ו'שינה'?

"וישכב שם במקום" – המילה מקום רומזת ל'אבן השתיה' - מקום התפילה.

"והנה סולם" – סולם בגימטריה 'קול', וזה - ה'קול קול יעקב'.

בזמן ניסיון, חייב – להתחזק בתפילה, כי זאת הדרך:

"זה שער השמים" – שכל שערי שמים יפתחו עבורך - ותעלה תפילתך!

רק תתחזק, ומיד תראה - יש אלוקים במקום הזה, ותרגיש:

שהקב"ה נמצא, איתך עימך ואצלך תמיד – בכל רגע!!!

תפילתך בוקעת את - שער שמים!

הקב"ה מחכה ומצפה שתבקע בתפילתך, את – 'שער השמים'!

"שמרתיך בכל אשר תלך" – יש לך הבטחה לשמירה צמודה!

תפילתך עולה עד – שער השמים! אל תשכח!

אבינו מלכנו, פתח שערי שמים לתפילתנו...

במהרה, אמן!

תוכן שאסור לפספס
2 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
2
מרומם את הנפש ממש!!! תודה רבה! אשרייך הרבנית את עושה פה עבודת קודש קודשים!!! וכן עם מאמרים כאלה ראוי וצריך לקרוא לך הרבנית!!!
יהודית
1
יישר כוח
מתחזקת
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש