לאור בקשות חוזרות ונשנות של גולשינו, נשלחו שאלות אל הרב זילברשטיין, רבה של רמת אלחנן וגיסו של שר התורה לשמוע מההיה באסיפה ההיסטורית שנתכנסה בבית רשכבה"ג מרן ביסוד קרן והסירותי מחלה מקרבך, מה בדיוק היה שם?
ת. הגענו לשם, ידידי מרן הגר"ש בעדני ואנוכי, ליסוד קרן מיוחדת עבור חולי עמך ישראל. הגר"ש בעדני העיד בפני גיסי רשכבה"ג מרן שה"ת על כך ששמע מהרב חנניה צ'ולק שבכל יום ויום נוספים יותר ויותר חולים, ומה אפשר לעשות, גיסי מרן הגיב שזה עקבתא דמשיחא, כמו כן הגיעו למקום כמה חולים שהעידו בפני גיסי רשכבה"ג מרן על המצוקה הכספית הנוראה שהם חייבים להתמודד איתה מעבר למחלה עצמה, ואז עלתה הצעה לפתוח קרן מיוחדת לצדקה לעזור לחולים , שתנוהל ע"י קופת העיר. כאן אפשר להיכנס לקרן>>
ומה היתה ברכת רשכבה"ג מרן ?
ת. שאלנו את רשכבה"ג מרן , מה יזכה התורם בסיוע שיש בו ממש עבור החולים, וגיסי רשכבה"ג מרן ענה בלשונו בקצרה כדרכו "והסירותי את המחלה מקרבך", ואחר כך פירט יותר "מי שתורם עבור החולים לא יהיה חולה ולא יהיו חולים בביתו".
האם רשכבה"ג מרן אמר זאת בתורת נבואה או הבטחה?
ת. אגיד לכם את האמת, אין כאן נבואה ואין כאן הבטחה, יש כאן חוק בטבע "מידה כנגד מידה" ואני רוצה קצת להרחיב בעניין. יש מצבים שתפלה לא עוזרת, נסתמו שערי שמים, אבל מדה כנגד מידה עוזרת, כי מידה כנגד מידה זה חוק בטבע, זה חייב לעבוד, וזה משבר את כל המחיצות, הקב"ה אומר- אם אתם עזרתם לילדים שלי- מידה כנגד מידה אני יגן על המשפחה שלכם, ולכן אומר גיסי רשכבה"ג מרן כי התורם עבור החולים- לא יהיו חולים בביתו". לשמירה גם בביתכם כנסו>>
האם לא קיים מצב שבו מישהו יתרום ואחר כך חלילה יחלה, האם אין כאן אחריות עצומה שמרן לוקח על עצמו?
ת. קודם כל גיסי רשכבה"ג מרן יכול לקחת על עצמו את כל העולם כולו , אבל בוודאי יכול להיות שאחר שמישהו תורם, הוא ח"ו עובר עבירה או מתנהג שלא כראוי, ואז הוא מאבד את הזכות ואת ההגנה שניתנה לו מן השמים. לכן אי אפשר לומר שאם ח"ו מישהו נהיה חולה אחר תרומתו זה כנגד דברי גיסי רשכבה"ג מרן , אלא שמה שהוא אמר שבוודאי בשעת התרומה- גם אם הקב"ה לא שומע לתפלה באוצה עת מסיבות שונות המפורטות בגמרא- אבל יש את החוק של מידה כנגד מידה, שזה בוקע שערי שמים.
מה כולל "בני ביתו" בגזירת רשכבה"ג מרן שה"ת ?
ת. זאת שאלתי את גיסי רשכבה"ג מרן , האם גם נכדים בכלל הברכה ואמר שגם הם בכלל. ושוב בקשוני לשאול מ"קופת העיר" האם גם הורי התורם בכלל הברכה, ובקשתי רשות ודנתי לפני גיסי רשכבה"ג מרן מזה שבני ישראל הצילו גם את אביה ואמה ואת כל בית אביה של רחב, הרי שגם כל המשפחה נכללת בכלל "ביתו", ונהנה מרן מראיה זו.
האם מי שכבר חולה גם יש לו את ההגנה של מידה כנגד מידה?
ת. גם זאת שאלו קופת העיר את גיסי רשכבה"ג מרן , ואמר בפה קדשו " קצת עוזר, אי אפשר לומר בבירור, וכבר יראו לבד". ונראה לי כוונתו שאם כבר נגזרה גזירה, יתכן שכבר לא עוזר הזכות של מידה כנגד מידה, אבל אם נפל למשכב ועדיין לא נגזרה גזירה, יתכן שיש את המעלה של מידה כנגד מידה להצילו ממוות לחיים.
כמה הוא הסכום שצריך לתרום כדי לקבל ברכה זו של מידה כנגד מידה?
ת. ברור שצריך סכום משמעותי שיהיה בו כדי סיוע לחולה ולמשפחתו. בקופת העיר מבקשים סכום של כ-3,000 ש"ח, שהוא סיוע של חודש אחד שנותנים בקופת העיר עבור חולה ומשפחתו בממוצע. ועל כל פנים חושבני שסכום של 1,000 ₪ הוא המינימום כדי שיכלל בכלל סיוע שיש בו ממש לחולים ולבני משפחותיהם, ניתן כמובן לתת זאת בתשלומים וקופת העיר מעבירה את כל הסכום לחולה מידית, ואז יש הגנה מידה כנגד מידה. כאן אפשר להיכנס לקרן>>
איזה חוליים נכללים בברכה הזו של מידה כנגד מידה?
ת. כיון שהכל בקופת העיר נעשה עפ"י דברי גיסי רשכבה"ג מרן , ובפרט בקרן זו, גם זה שאלו בקופת העיר, ושאלתם היתה לאיזה חולים לתת מקרן זו של והסירותי מחלה מקרבך, וגיסי רשכבה"ג מרן אמר שכל חולה שמתבטל מלימודו בגלל חוליו, בין אם זה מחלה אונקולוגית ר"ל ובין אם מתייסר ביסורים מחמת חולי אחר, ואפילו כאב שיניים חזק שמטריד את מנוחת הגוף והנפש וגורם שלא יוכלו לעמול בתורה כראוי- כל זה נכלל בכלל "חולה" וצריך ליתן לו, וממילא שגם ההגנה של מידה כנגד מידה שאמר גיסי רשכבה"ג מרן היא על כל החלאים הנ"ל, בין בחולי אונקולוגיה , בין בחלאים אחרים המכאיבים לכל הגוף ומסכנים אותו, ואפילו על חולי שיניים שמפיל למשכב ומשתק את האדם, כל אלו הם בכלל החולים שעבורם נוסדה הקרן ועליהם נאמרה הברכה "לא יהיו חולים בביתו".
האם דבר זה נאמר מפי שה"ת מרן רק פעם אחת?
ת. כיון שיש כאן אמירה נדירה מאד, האומרת שכל מי שתורם סכום שיש בו ממש לא יהיו חולים בביתו, הרבה אנשים, מקטני אמנה רצו לשמוע דבר זה אישית בעצמם מרשכבה"ג מרן .
אני הייתי עד שכמה וכמה פעמים נכנסו לרשכבה"ג מרן אנשים עם שאלתם האם נכון הדבר שהוא אמר כדבר הזה- ורשכבה"ג מרן השיב לכולם בהן.
יתרה מכך, נכנסו מרצים ואמרו לפני רשכבה"ג מרן שיכול להיות מזה חילול ד' כי אנשים יתרמו ואחר כך ר"ל יחלו, ומרן ענה להם בבטחה- אכן כך אמרתי וכך הוא זה- מי שתורם לחולים לא יהיו חולים בביתו. שוב ושוב נגשו אליו מרצים ו"הזהירו" אותו שהם אומרים כך ברבים בשמו- ושוב ושוב הוא אמר להם נכון, כך אמרתי.
לסיום מה יש למרן להוסיף על העניין?
ת. זכינו לברכה נדירה מפי מרן גיסי רשכבה"ג , שהתורם בסיוע שיש בו ממש לקרן והסירותי מחלה מקרבך- לא יהיו חולים בביתו. מה יש להוסיף על כך? בטוחנו שכל אחד ואחד אשר דברי רבנו יקרים לליבו ילך ויעשה מעשה, אם בתשלום אחד ואם בתשלומים, בסיוע שיש בו ממש כפי הסכום שנקבע שהוא ממוצע של עזרה חדשית ממשית לחולה, ובס"ד מידה כנגד מידה- לא יהיו חולים בביתו. אם גיסי רשכבה"ג מרן שר התורה אמר- הפה שלו הוא קדוש, וככל היוצא מפיו- כך יהיה.
הצגת כל התגובות