כיכר השבת

שלמה בניזרי: אנשי הציונות הדתית הם רודפי התורה הגדולים

במלחמת מצווה העוסק במצווה פטור מן המצוות. האם הדתיים אינם מקיימים מצוות ועסוקים כל היום במלחמה?. הרב שלמה בניזרי עונה לרב אמנון בזק ואריה יואלי (חרדים, דעות)

| 201 | כיכר השבת |
כותב השורות, הרב שלמה בניזרי
כותב השורות, הרב שלמה בניזרי (צילום: פלאש 90)

שני מאמרים בנושא גיוס בני הישיבות לצה"ל, פורסמו השבוע ב"כיכר השבת" על ידי אנשים המזוהים עם הציונות הדתית, הרב אמנון בזק ואריה יואלי, ואילצוני שוב לעצור את לימודי הסדירים כדי לקיים מצוות: "ענה.....", "הוכח תוכיח", "לא תגורו", וכן למנוע את הטעיית הציבור בססמאות ובמילים גבוהות אשר אין להם כל ביסוס הלכתי.

הנושא של גיוס בני הישיבות הוא אכן תחום שלא רבים מגדולי ישראל התייחסו אליו בהרחבה בתשובותיהם, ולא תמיד נכנסו לדיון עמוק בסוגיית מלחמת מצווה והחובה או הזכות להתגייס או להימנע מגיוס, סוגיות שרבני הציונות דשו בהם לאורכם ולרוחבם בעשרות מאמרים וספרים שעברתי עליהם, ומסקנתם היא שבימינו יש למלחמות ישראל דין מלחמת מצווה עם כל המשמעויות שלה.

לפני כשנה הייתה לי הזכות להיכנס לעומקם של דברים, ופרסמתי שני קונטרסים "תורתו אומנותו" ו"מלחמת מצווה", העוסקים בכל הסוגיות הצבאיות מבחינה הלכתית וכן מבחינה היסטורית ופוליטית, ושם הפרכתי את כל הטענות נגד העולם החרדי והנהגת בני הישיבות שלא להתגייס, והעיקר, שאין בכלל בימינו דין מלחמת מצווה.

קראו עוד:

הוכחותיי לטענה זו שאין בימינו מלחמת מצווה הוסקו מדברי הרמב"ם, הרמב"ן ופוסקים אחרים. מדבריהם עולה, שלא כל התקפה של אויב והתגוננות מפניה נהפכת למלחמת מצווה (ובוודאי לא מצב של שגרה כפי שאנו נתונים רוב ימות השנה ורוב שנות קיום המדינה), וכדי שמלחמה זו תוכרז ותוכר כמלחמת מצווה חייבים לחול מספר תנאים: א) רק בזמן שבית המקדש קיים. ב) צריך שיהיו אורים ותומים. ג) מלך ישראל, ויש אומרים, אף סנהדרין.

תנאים אלו מובאים ברמב"ן במצוות ל"ת שלו (מצווה י"ז בשכחת הלאווין) ושם הצריך שיהיו אורים ותומים. ברמב"ם בהקדמתו למצות [ר"ב: - ד'.] הצריך את שאר התנאים, וזה לשונו: "ולפרסום העניינים האלו כולם אצל רוב האנשים, כל מצות עשה או לא תעשה שתהיה תלויה בקרבנות, או בעבודות, או במיתות בית דין, או בסנהדרין, או בנביא ומלך, או מלחמת מצווה, או מלחמת רשות, לא אצטרך שאומר בה "וזאת אין אנו חייבים בה אלא בפני הבית", כי זה מבואר ממה שזכרנו".

בפועל תנאים אלו לא קיימים היום, אך גם אם נאמר שיש דין מלחמת מצווה בימינו (ויש פוסקים הסוברים כן, בעיקר מהציונות הדתית), למרות העדר האורים ותומים ושאר התנאים, עדיין צריך שיתקיימו תנאים אחרים (כמובא בפוסקים) כדי שבני הישיבות יפסיקו את לימודם ויתגייסו לצבא. א) דווקא בזמן שהאויבים עומדים מצד אחד והישראלים מצד אחד. ב) דווקא כשכל ישראל יוצאים למלחמה אז כולם חייבים לצאת, ואין פטורים לאף אחד כמו שקיימים במלחמת רשות. ג) דווקא אם אין מספיק חיילים להילחם במלחמה, ולכן הם צריכים גם חתן וכלה ות"ח, (אך אם יש חיילים אז פוטרים קבוצות מסוימות, כמו חתן וכלה ות"ח).

למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (צילום: פלאש 90)

במציאות, בימינו אין מצב שעומדים צבא מול צבא בכל רגע נתון ובמצב של היכון למלחמה, לכן לא שייך התנאי הראשון (גם אם נאמר שיש ביטחון שוטף בגבולות לאורך כל השנה מפני חדירת אויבים, מדובר בכמות די קטנה של חיילים ולא כל ישראל). המציאות מראה עוד, שאחוז החיילים המשרתים והנלחמים בפועל בזמן שגרה ובמלחמה הם אחוזים בודדים מכלל האוכלוסייה. לפיכך, אין זה מתאים לקריטריונים של "כל ישראל" וכד', ולכן גם אם המלחמה מוגדרת כמלחמת מצווה לפי התנאים הקיימים, עדיין בני הישיבות פטורים.

בכל מקרה, לגבי בני הישיבות, דעת רוב ככל הפוסקים הן מהחרדים והן מהציונות הדתית, שבני הישיבות פטורים מגיוס גם אם המלחמה מוגדרת כמלחמת מצווה, כך שגם אם כל התנאים יחולו, כגון: מלחמת מצווה, שכל עם ישראל מתגייסים, עדיין בני הישיבות פטורים. הבולטים מגדולי רבני הציונות הדתית הסוברים שאף במלחמת מצווה בני התורה פטורים משירות בצבא הם: הראי"ה קוק, תלמידיו הגדולים הגרי"מ חרל"פ, הרב יצחק אריאלי, הרב משה צבי נריה, וכן הגרי"א הרצוג והרב מרדכי אליהו זכר כולם לברכה (אני אפילו לא מביא כאן את דברי הרמב"ם בהלכות שמיטה ויובל פרק י"ג הלכה י"ב, שכותב שבני התורה פטורים מלשרת בצבא, אלא אני מביא כאן את ראיותיי מרבני הציונות הדתית דווקא).

הקמת ישיבות הסדר חרדיות

הרב אמנון בזק הציע במאמרו להקים ישיבות הסדר חרדיות, ובו ישלבו החרדים לימוד תורה עם צבא. הכותב כנראה לא מודע לדעותיהם של רבני הציונות הדתית בדור הקודם ולכן הציע את רעיונו, לפיכך אביא לו תקציר מדבריהם.

כל גדולי רבני הציונות הדתית של הדור הקודם, כאשר הם נשאלו מה עדיף – ישיבות הסדר, או המשך לימודים ברצף בישיבות גבוהות? השיבו פה אחד שאין להשוות את הערך של ישיבות ההסדר לזה של ישיבות גבוהות, והישיבות הגבוהות הם העיקריות להגדלת התורה, ואילו ישיבות ההסדר הן שניות בערך המדרגה, וכל מי שיכול להמשיך וללמוד תורה ודאי שעדיף וחייב, כי לימוד זה מגן על עם ישראל יותר משירות צבאי. הרבנים הם: הרב צבי יהודה קוק הכהן, הרב ח"י גולדויכט, הגרי"מ חרל"פ, הרב יצחק אריאלי, הרב שלמה יוסף זוין, הרב שאול ישראלי, הרב חיים דוד הלוי, הרב אברהם שפירא, הרב מרדכי אליהו, הרב מרדכי צוקרמן.

אז אם ראשי ישיבות ההסדר מודים בחשיבות קיום הישיבות הגבוהות ובערכם הרם מול ישיבות ההסדר, מי הוא זה ואיזה הוא אמנון בזק שיחלוק עליהם. לימוד תורה ברצף ובמסגרת הישיבות הגבוהות הוא העדיף והרצוי.

הרב משה צבי נריה, מייסד וראש ישיבות בני עקיבא, אבי דור הכיפות הסרוגות, במאמרו הנפלא והמחזק כל בר דעת, ובפרט בני תורה, בשם "בני הישיבות וגיוסם", הדגיש את הערך של לימוד התורה ברצף, וזה לשונו: "אף עתה שזכינו לעצמאות מדינית, עדיין אין עובדה זאת כשלעצמה מבטיחה את הרציפות הרוחנית של האומה. רוח האומה עודנו זקוק - ותמיד יהיה זקוק - לטיפוח מסור ולהגנה מתמדת, ואין אנו יכולים להרשות לעצמנו דילול המעיינות. גם המסתפקים במינימום של תודעה יהודית להמונים, צריכים לדעת כי אלה לא יגיעו למינימום של הנחלת יהדות, אם לא יהיו בתוכנו יחידים המגיעים למקסימום.

צבא הגנה לישראל שומר על הגוף, והישיבות על הנפש. צה"ל מגן על היהודים, והישיבות מגינות על היהדות".

"שקידה בתורה והרציפות של הלימוד היא מטרה כשלעצמה. הוא הדין התמדה באיכות - ההשתקעות הגמורה בעולמה של תורה, זהו ערך מיוחד לעצמו".

צה"ל מגן על היהודים, והישיבות מגינות על היהדות, למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (פלאש 90)

"היוצא מאוהלה של תורה ספק אם יהיה מסוגל לחזור אליו. לא משום שכוח משיכתו של אוהל התורה חלש הוא, אלא משום שדרישותיו קשות ומרובות. לא קל לעמוד בעול תביעותיו היום יומיות.

כשם שבקרית פלדה לא תתכן הפסקה באישו הלוהטת של תנור היציקה, וכל ירידה ממעלות החום הגבוהות פוגעת בכושר ההיתוך, הוא הדין בישיבה. הפסקה כלשהי, יציאה לעולם אחר, מורידה את המתח ומעבירה את כל התחושה הפנימית לפסים אחרים, לימוד לסירוגין יכול לפגוע קשות במהות הלימוד, להוריד את המתח הגבוה".

"יהא ברור: בני הישיבות בזמננו אינם רואים את שחרורם כזכות אלא כחובה, וגם אם אצל חלק מהם הופכת הדחייה לשחרור - לא משוחררים הם, אלא משועבדים הם למשמרת - הקודש בישראל. כל זמן שהם ממשיכים בלימודם, בגיוסם לתורה - אין מגייסים אותם לצה"ל, כדרך שאין מגייסים חייל שבחיל - רגלים לחיל - האוויר".

לצערנו, אין לנו עודף של בני תורה, אין לנו עודף של חלוציות רוחנית. עם כל מאמציהם המרובים של ראשי הישיבות - לא רבים הם בני התורה. הם מועטים. פחות ממה שנחוץ. אין לימוד תורה שלמה ומגמות חומריות יכולות לדור בכפיפה אחת. בהתנגשות שביניהן, לרוב יד השואפים לקריירה על העליונה, ומספר הממשיכים בלימוד תורה בישיבות לא גדול הוא.

קשה לחנך לחלוציות רוחנית, בדור של דחף לרמת חיים גבוהה. אם שרדו לנו שרידים - נשמור עליהם מכל משמר. הם נחוצים לנו, חיוניים לאומה. גם בשעת חירום, אפילו כשהסכנות המוחשיות נמשכות תקופה ארוכה יותר, אין לפגוע במוסדי דור ודור אשר האומה כולה בנויה עליהם, אשר להרוס אותם קל, ולחזור לבנותם קשה מאוד. נדע להוקיר את שבט לוי, המוותר על תועלת חומרית, כי יודעים אנו להעריך את בני קהת, נושאי ארון - הברית.

ובת קול מכרזת ואומרת: "אל תכריתו את שבט משפחות הקהתי"!

המציאות מראה שגדולי תורה יצאו ויוצאים רק היכן שלומדים בתורה ברצף, וההתנתקות מספסל הלימודים אפילו לתקופה קצרה מביאה בסופו של דבר להתנתקות מוחלטת מלימוד תורה במקרה הטוב, ובמקרים אחרים התוצאות אף חמורות כמובא לקמן.

בספר נחלי בא-גד (עמ' 1029) לרב יוסף בא גד, מייסד וראש ישיבת נחלים (לשעבר) הביא סיפור המראה בעליל מה קורה כאשר מתנתקים מהישיבה, ומשלבים תורה עם דברים נוספים, וזה לשונו: "בכוונת הדור הצעיר במפד"ל היה לפתוח במרכזי הערים השונות "ישיבות ערב", בהן ילמדו קבוצות צעירים דתיים כבוגרי הסדר וכד' לפחות אחת לשבוע. רבנים ידועי שם נתנו ברכתם ליוזמה, ואף הביעו נכונות להשתתף בהעברת שיעורים. רבים התפעלו מהתוכניות, ברכו עליה ואמרו "כל הכבוד".מה קרה בשטח? מודעות על הכוונה לפתוח ישיבות ערב פורסמו מספר פעמים בעיתונות. בחור דתי ודינמי פקד בתי עשרות חברים, אם לא יותר, במטרה לצרפם לקבוצות הלימוד. הישגיו – 15 תלמידים בכל גוש דן!!! בו לפי הערכות למעלה מ-700 בוגרי ישיבות הסדר. מרבית החברים אליהם פנה ברכו על היוזמה אך "ברחו" מהשתתפות במפעל. הסיבה הנפוצה: "אני עסוק מעל הראש. אתה יודע. אוניברסיטה, עבודה...". ולימוד התורה, מה יהא עליו?

עוד הביא שם הרב את "עמדת תצפית" של ד"ר מוטי בר לב, וזה לשונו: "למעלה מ-80% מבוגרי ישיבות ההסדר פונים לרכישת מקצוע אקדמי. ב-"בר אילן" לפחות, הם באים ללמוד על כסף ומשפטים. 4% בלבד לחינוך. נורה אדומה".
השירות הצבאי מהווה אף סכנה רוחנית למשרתים, ובזמן שהם באים להגן על עם ישראל מפני סכנות גשמיות הם מאבדים את יראת השמיים שלהם.

קלקולים רוחניים בצבא

הרב בזק כותב שההצדקה היחידה לאי גיוס לצה"ל היא החשש מקלקול בצבא, אך הוכחתי כבר לעיל שזוהי לא ההצדקה היחידה וזו לא הצדקה אלא זו הלכה, הלכה שבני התורה פטורים ממש מכל שירות צבאי אם אכן תורתם היא אומנותם. אך אני רוצה להוסיף שלא רק בני תורה פטורים ואינם צריכים להתגייס, אלא כל אדם שיש בו יראת שמיים יש לו בעיה להתגייס היום לצה"ל, וזאת בגלל הקלקולים הנוראיים הקיימים בצה"ל.

לא לחינם הגדיר בן גוריון את צה"ל "כור ההיתוך של החברה הישראלית". כי הוא ידע את מה שאמר כבר אריסטו "שהאדם הוא יצור חברתי", דהיינו שהאדם מושפע מאוד ממראה עיניו וממשמע אוזניו. מטרתם של הדוחפים חרדים לגיוס לצה"ל היא, כדי לשלבם בחברה הישראלית במטרה לחלן אותם, או להפכם ל-"דתיי מחמד" ומשם הדרך לחילוניות קצרה.

למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (צילום: פלאש 90)

הרב משה צבי נריה בספרו מאורות נריה (עמוד 251), התריע על קלקולים נוראים אלו שבצבא, וזה לשונו: "צה"ל הינו צבא קטלני גם בימי שלום. מדי שנה מפיל הוא עשרות קרבנות רוחניים. בחורים רבים הנכנסים לצבא כשומרי מסורת עוזבים אותו לאחר שרות של שנתיים, כשמן המסורת לא נשאר ולא כלום". לאור דברים קשים אלו, ולאור דרישת רבני ישראל ממוסדות הצבא שמי שאין תורתו אומנותו והוא צריך להתגייס, אז חובה שהמסגרות תהיינה מתאימות לאופי החיילים הדתיים והחרדים, אך לא כך הוא במציאות. בתכניתי "חד וחלק" ברדיו קול ברמה, העליתי השבוע חיילים ששירתו ומשרתים בצבא במסגרת השח"ר, והם סיפרו שם על דברים נוראיים שקורים עם החילים היראי שמיים, שמתגייסים בתור יראי שמיים ולאחר תקופה קצרה מאבדים את כל או רוב רוחניותם.

בספר קוממיות לארצנו (עמ' 424) להרב צוריאל משה דן הרב, מדוע הרצי"ה שינה את דעתו ולאחר מלחמת העצמאות דגל שבני הישיבות ימשיכו ללמוד בישיבות במקום להתגייס לצבא? אחד מנימוקיו היה, וזה לשונו: "ואפשר שהרצי"ה שינה דעתו מפני שהתפרסם מאוד, שאחוזים גבוהים של המתגייסים נטשו שמירת התורה, וחלק רב נהיו מחללי שבתות. הכל מפני אוירה מובהקת של שנאת דת אשר שררה בימים ההם, לא כך היה המצב בתש"ח".

עוד בספר קוממיות לארצנו להרב משה צוריאל (עמ' 424), הביא הרב שאלה ששאל את הדיין המפורסם הרב שמואל דביר, לגבי תלמידי ישיבות הסדר ששאלו אותו, אם להתנדב לקורס קצינים ולהאריך בשנה את שירותם בצה"ל, וכן אם יש לדחות את שנות שירותם?

ועל כך השיב לו הרב:

"א - התורה הבטיחה: "כי ה' אלוהיך מתהלך בקרב מחנך להצילך, ולתת אויביך לפניך" (דברים כ"ג, ט"ו) אבל זאת בתנאי של "והיה מחניך קדוש ולא ייראה בך ערות דבר". אבל כאשר יש בנות המשרתות בצה"ל, ויש מהחיילים הצעירים הנכשלים מפני זה בהרהורים אסורים, או בהגרוע מכך, שוב אין השכינה מגינה ח"ו על החיילים. כיון שכך, הרי אנו שולחים את אותם השואלים לסכנה שהיא יותר גדולה ומאיימת. (הערה של הרב צוריאל): ומה היה עונה הר"ש דביר על מצבנו היום, שמפני חינוך מושחת סידר המטכ"ל שהבנות ישרתו גם ביחידות קרביות, גם בתוך טנקים גם באוירונים, גם בצוללות. וכבר הרבה מהחילוניים התלוננו על קלקול האוירה הכללית במוסר ירוד. וכל זאת חוץ מהנוהל הנפסד של "מדריכות ספורט", אשר כל נבון יבין הנזק שבכך. הרי זה נכלל "בערוות דבר" שבפסוק הנ"ל)".

קדושת המחנה היא התנאי להשראת שכינה במחנה ישראל, ואם אין קדושה אין השראת שכינה, כנאמר (דברים כ"ג, ט"ו): "כִּי ה' אֱלֹהֶיךָ מִתְהַלֵּךְ בְּקֶרֶב מַחֲנֶךָ לְהַצִּילְךָ וְלָתֵת אֹיְבֶיךָ לְפָנֶיךָ, וְהָיָה מַחֲנֶיךָ קָדוֹשׁ וְלֹא יִרְאֶה בְךָ עֶרְוַת דָּבָר וְשָׁב מֵאַחֲרֶיךָ".

לצערי הרב, מהיכרותי את צה"ל "מתוכו" בתור חייל (לשעבר) בצה"ל ומעדויות של חיילים היום, המצב הרוחני הוא ירוד ביותר ומהווה סכנה רוחנית לכל מי שמתגייס. הוא מהווה גם סכנה פיזית לחיילי צה"ל עצמם, כפי שראינו שאין השכינה שורה במקום שאין קדושה. תפילתנו לה' שישיב את הקדושה לתוך צה"ל, ושצה"ל יהיה כפי שצבא יהודי צריך להיות ואז ישרתו יראי שמיים שאינם לומדים תורה כל היום.

המסקנה היא חד משמעית, מכל גדולי ישראל, ומכל גדולי רבני הציונות הדתית ללא יוצא מן הכלל, ערך לימוד התורה ברצף בישיבות הגבוהות, הוא גדול יותר מאשר שילוב צבא עם לימוד תורה.

כותב השורות לצד מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל (צילום: פלאש 90)

צה"ל לא זקוק לחרדים ויש די והותר ב"ה. אך עם ישראל זקוק ללומדי התורה כי הם אינם רבים, וחילול ה' כפי שכתב הרב בזק באי התגייסות לצבא, אינו נקבע על פי מה יאמרו החילונים חילול ה' נקבע על פי ההלכה, ורק היא זו שקובעת מהו חילול ה'. חילול ה' למשל זה כאשר לא לומדים תורה, או כשמסלפים את התורה, או כאשר מנסים למצוא קודם חן בעיני אדם לפני מציאת חן בעיני ה'. לימוד תורה הוא קידוש ה' הגדול בעולם, והוא קיום העולם.

למרות המסקנה הברורה שערך לימוד התורה ברצף בישיבות הקדושות הוא גדול יותר, אין אני בא חלילה וחס להמעיט בערך בחורי ישיבות ההסדר, הזוכים במקרים רבים לקדש שם שמיים בשירותם הצבאי. מטרתי היא להראות ולחזק את מעמד לומדי התורה הן בקרב הציבור הכללי, והן בקרב הציבור הדתי, אשר לפעמים גם בקרבו מתעוררים ספיקות לגבי עדיפות השרות הצבאי או לימוד התורה, ולפעמים יותר מזה הם אלו שעומדים בחזית המתקיפים בצורה קשה את בני הישיבות.

כל זמן שבאים ומתפארים בבני ישיבות ההסדר, שהם משלבים את השירות בצבא עם לימוד תורה, אין אני בא לטעון על כך דבר, זו זכותם וחובתם של אלו שאינם יכולים, או אינם רוצים ללמוד תורה ברצף. אך כאשר יש דתיים הבאים ומסיתים כנגד בני הישיבות דרך ישיבות ההסדר, בטענה שהנה יש אפשרות לשלב גם תורה וגם צבא, לאלו אני בא להשיב:

א) ראו מה אומרים רבני הציונות הדתית, על לומדי התורה ברצף ואינם מתגייסים.

ב) ראו שכיום מלבד 75 ישיבות ההסדר, יש 19 ישיבות על פי "הסדר מרכז", הדוחים את שירותם הצבאי לשנים רבות, ולבסוף מתגייסים לשירות צבאי מקוצר, וחלקם אף אינם מתגייסים כלל.

ג) מדוע הם מתגייסים לישיבות הסדר ומשרתים שירות מקוצר של 16 חודש ולא 36 חודשים כמו כל חייל, הרי אנו במצב של מלחמת מצווה, ובמלחמת מצווה צריכים כולם לצאת למלחמה, ולהימנע מכל פעולה אחרת אפילו של מצוות.

ד) אם אתם סוברים שרק בכוח הזרוע ניתן לנצח את האויב, אז בכלל למה צריך "הסדר", הרי אתם סוברים שניצחון משיגים רק בכוח, אז לכו על זה עד הסוף ולא בצורה חלקית. ואם אתם מאמינים שבכוח לימוד התורה אנו מנצחים, אז שבו ולימדו תורה בלא שירות בצבא.

ה) הרי קיימא למדנו שבמלחמת מצווה העוסק במצווה פטור מן המצוות, האם אתם אינכם מקיימים מצוות ועסוקים כל היום במלחמת מצווה, אתמהה!!

ו) במלחמת מצווה נאמר שחתן יוצא מחופתו, האם היום אין חתונות בציבור הציוני דתי? האם אנו רואים חיילים הנסים מחופתם לשדה הקרב?

ז) מדוע בכלל אנשים עובדים, מטיילים וכדומה? הרי לשיטתכם המצב הוא מצב חירום מאין כמוהו, ואסור לעשות דבר לבד ממלחמת קודש נגד צר הבא על ישראל! אלא הוא שהוכחתי, שבימינו אין למלחמות הגדרה הלכתית של מלחמת מצווה, וממילא כל הדברים שנאמרו במלחמת מצווה משתנים, והפטורים שמונהגים במלחמת רשות חלים גם היום על הראויים לכך. וכן שירות סדיר אין הוא מוגדר כמלחמת מצווה, כי בפועל המצב העכשווי אינו מוגדר כמצב מלחמתי של גדר מלחמת מצווה.

יצא המרצע מן השק

לאחר כותבי כל זאת, מתוך אמונה כנה שרבני הציונות הדתית בני דורנו אכן מאמינים (לדעתי טועים בגדול) שהמלחמות בימינו יש להם דין מלחמת מצווה ולכן השירות הוא חובה מדין ההלכה, הגיע לידי ספר "דת הציונות" להרב יואל אלחנן, ובו ציטוט של הרב יהודה עמיטל ז"ל מראיון בספר המופת ("ספר המופת – אנשי מופת ומעש בישראל", בעריכת מיכאל בר זוהר, הוצ' משרד הביטחון, התשמ"ט, עמ' 94). הרב עמיטל מוגדר בספר כ"אבי ישיבות ההסדר", ומוצג כראש הישיבה הראשון ששלח את בחוריו לצה"ל. הרב נשאל: למה הסדר? וזו תשובתו: "הבעיה הייתה שאי אפשר לחנך לציונות בלי שירות בצה"ל. חשבנו גם שאם כל הרבנים וגדולי ההלכה לא ישרתו בצה"ל, יעמיק הניכור בין הנושאים בעול בטחון המדינה לבין עולם התורה. יתרה מזו: במרוצת הזמן ניקלע למצב מביך, שכל מנהיגיו הרוחניים של הציבור הציוני דתי יגיעו מן הישיבות שבהן אין משרתים בצה"ל, ושהם עצמם לא נשאו נשק מימיהם".

היוצא מדבריו, שהשרות בצבא הוא לא בגלל מלחמת מצווה ולא שום נימוק הלכתי אחר, כל הסיפור הוא "חינוך לציונות", חשש מהעמקת הניכור בין דתיים לחילונים וכדומה, ובשביל זה מוטב, ואם צריך גם לסגור את הגמרא, וללכת לצבא. האם לזאת יקרא דעת תורה או יחסי ציבור? ומה השלב הבא, נתיר גם איסורים כדי למנוע ניכור בין דתיים לחילונים? נתיר נישואי תערובת עם גויים, כדי למנוע ניכור עם גויים? היכן הגבול? זה מה שקורה כאשר מערבים רגשות עם הלכה. נגיעות עם הלכה.

הצבא לא זקוק לחרדים (צילום: פלאש 90)

לאומיות עם הלכה, וכבר אמר רבי אלחנן וסרמן ה' יקום דמו: "דתיות לאומית – זוהי עבודה זרה בשיתוף".

אופס! כמעט שכחתי את דברי הליצנות של עורך אתר סרוגים שאמר: "מזל שדוד המלך לא היה חרדי", כי דוד ואנשיו לא היו נלחמים אלא נשארים בישיבה". דבריו הם דברי הבל וליצנות הנובעים מבורות ועם ארצות, המושתתים על אותה השקפה פסולה מבית המדרש של הציונות הדתית. אלו דברי כפירה ופגיעה עצומה בגדולי ישראל זצוק"ל, החל מהחזון איש, הרב ש"ך, הרב עובדיה יוסף וכל גדולי ישראל, באומרו שאם נלמד תנ"ך חצי שעה ביום נשנה את השקפתנו ונגלה תפיסת עולם חדשה. וכי השקפת עולם נלמדת ונגזרת מחצי שעה לימוד תנ"ך? השקפתו של הכותב כנראה בנויה ומושתת מלימוד חצי שעה תנ"ך ביום, לעומת גדולי ישראל הבונים את השקפתם מעמל של 24 שעות ביממה, 365 ימות החמה, ולא רק חצי שעה תנ"ך אלא עמלים עמלה של תורה בכל תחומי התורה, שבכתב ושבעל-פה.

ובאשר לטענתו שהנה ראינו גדולי עולם שנלחמו כמו דוד המלך ועוד, זו לא טענה והפוסקים דנו בכך ותירצו שעשו זאת מדין מפקדי צבא: "חובתם של בני לוי הייתה מדין מפקדי וראשי העם להימצא בצבא המלחמה, גם הרא"ש (הוריות י"ג) כתב: "לפי שהוא ראש עורכי מלחמה וחיי ישראל תלוין בו", וכן להורות ולהדריך את העם ככהן המשיח שחיזקם ואימץ לבבם, וכן עשה מלחמה בשביל רבים. וכן אצל פנחס נאמר (סנהדרין דף ק"ו) שחיי ישראל תלויין בו ("בר תלתין ותלת שנין בלעם חגירא כד קטיל יתיה פנחס ליסטאה". רש"י – "כד קטל יתיה פנחס ליסטאה - שר צבא, ואפילו קטליה אחר כל המלחמה נקראת על שמו"), ואף משה יצא והרים ידיו כלפי מעלה, וכמאמר חז"ל (מסכת ר"ה דף כ"ט) "וכי ידיו של משה עושות מלחמה".

כמו כן, מה ההשוואה בין דורות העבר כמו דורו של יהושע ודורו של דוד לדורנו? אז כמעט כולם היו יראי שמיים ות"ח, וגם אם שילבו תורה עם מלחמה - אחרים ישבו ולמדו תורה כנגדם, כמובא במסכת סנהדרין (דף מ"ט): "אלמלא דוד – לא עשה יואב מלחמה, ואלמלא יואב – לא עסק דוד בתורה". רש"י – אלמלא דוד – שהיה עוסק בתורה לא עשה יואב מלחמה, אבל זכותו של דוד עומדת לו ליואב במלחמותיו של דוד", אך בימינו שבעוונות הרבים, מיעוט קטן מהעם יושבים ועוסקים בתורה (רק 38 אלף מקבלי דיחוי) למה לפגוע בהם? במקום להיאבק בשביל אותו מיעוט שמגן על עם ישראל בתורתו, אנשים מהציונות הדתית נהיו הרודפים הגדולים נגדו.

יצויין, חלק נכבד מהציטוטים שהובאו במאמר זה נלקחו מהקונטרס "תורתו אומנות" ו"מלחמת מצווה". ניתן להוריד אותם כאן.

תוכן שאסור לפספס
201 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
83
תחת הכותרת יצא המרצע מן השק,באמת יצא המרצע מן השק בעוד הוא מתהדר בתמונתו עם הרב עובדיה ומתיימר להיות תלמידו של הגר"ע זצוקללה"ה הוא כותב ומצטט מהספר של יואל אלחנן וכתב לו תואר הרב למרות דבריו של כ"ק הגר"ע יוסף זצוקללה"ה ונכדו הרב יעקב ששון הי"ו בעניין הספר והמחבר ("מוטב שהיית נהפכת שלייתו על פניו"
82
אמרו חכמים, אם דומה הרב למלאך ה' צבאות, תורה יבקשו מפיהו; ואם לאו, אל יבקשו תורה מפיהו. (רמב"ם, הלכות ת"ת)
81
אחרי 10 שנים בעולם הישיבות ואחרי שרות בצנחנים,רק רציתי להעיר: 1.הרב עובדיה במספר תשובות פסק שמלחמות ישראל היום הינם מלחמות מצווה עזרת ישראל מיד צר.עיין באורך ביביע אומר וכמה תשובות ביחווה דעת. 2.הציטוט מהרב עמיטל לא מדוייק שהרי הרב עמיטל כתב את זאת תורת ההסדר. 3.אין מחלוקת בקרב הרבנים הציונות הדתית

הצגת כל התגובות

80
ספר המצוות לרמב"ם הקדמה למניין המצוות וכל מצוה שהיא תלויה בבית דין או בעדים או בעבודה או במלחמת רשות לא אצטרך שאומר בה וזאת אין הנשים חייבות בה. כי זה תוספת הדבור אין בו צורך. ועוד כשאזכור המצות שאינן נוהגות אלא בארץ ישראל או בפני הבית יהיו עשה או לא תעשה אומר וזה אינו חובה אלא בארץ ישראל (עש' עט
79
לפני שאתה מטיף לכל העולם ופוסל את כולם- אולי תבדוק את עצמך קודם? ממתי אתה הפכת להיות פוסק הלכה? חשבתי שאתה חבר כנסת/ עסקונה חרדית- די להסתה מספיק עם חרחור השנאה רק בשביל לקבל עוד קולות- אנשים לא כל כך מטומטמים כמו שאתה חושב שהם... תזכור רק שמי שזורק רפש, הידיים שלו נשארות מלוכלכות- ובסוף, הרפש יחזור
הרב שלמה בניזרי צדיק
78
כל עוד הציבור שלנו לא מפסיק לרדוף את ר שמואל, אנשיו, העיתון שלהם וכו' אנחנו רודפי התורה הגדולים ביותר, כולנו צריכים לרוץ לבקש מהם מחילה, רדפנו תורה, ביזינו תלמידי חכמים
77
זה בניזרי עבריין מורשע . ועוד יש לו את החוצפה להטיף . בצעירותו שתה בירות למכביר בפאבים ..וסיפר נשים להנאתו ולקינוח הלך לגנוב ולמעול כח"כ . ואף להספיק לבלות בכלא כמה שנים טובות כעבריין - הוא הבושה לעולם התורה ולש"ס איש חצוף וגס ......... אוי לאוזניים ששומעות את דבריו בושה וחרפה .
76
אחד מיסודות האמונה הוא הכרת נוצר לי הרושם, שרבים מכם לא מרגישים חלק משארית ישראל מן זלזול ,ותחושה שאתם נשאים את האמת ורצון סמוי שכול השאר יודו לכם שאתם נשאים את האמת ולכן אן לכם באמת שאיפות לתקן עולם, השאפות שלכם זה לכבל צ"ק מהמדינה ,קדי ללמוד תורה יש לי חדשות בשבילכם לה" החפת גם מדברים "שלאים" כמו
75
עצוב כמה שנאת חינם יש כאן. זה ממש לא מה שהקב"ה רוצה. יהי רצון שכולנו נתחזק באהבת ישראל ושמירת הלשון, אמן, כן יהי רצון.
74
הרב שלמה בניזרי: אין מצווה להתגונן נגד צבא של מחבלים צמאי-דם הרב שלמה בניזרי פוסק שאין מצווה להתגונן נגד צבא של מחבלים צמאי דם, שהרי אין בית מקדש, ואין אורים ותומים, ואין מלך ואין סנהדרין... לכן אתה רשאי להתגונן, לא חובה ! ובשבת - אסור לך לטלטל את הנשק כי זה מוקצה ומלחמת-ההגנה איננה מצווה. ציטוט
אתם חופרים את הבורות ודוחפים אותנו ליפול לתוכם? תמות אתה עבור העבודה הזרה שלך, בשום מקום בשו"ע אין חיוב למסור את הנפש עבור מדינת מתיוונים המיבאים לארץ הקודש את כל גילולי העולם ותועבותיו. וודאי שנמסור את הנפש בעת הצורך עפי' הוראות רבותינו והשו"ע , אבל לא מתבוללים וכופרים יחליטו עבורינו מתי לעשות זאת.
שמוכיח כדבריו???
73
איך אתה מעז לפצות פה
72
על גניבת כספי ציבור?
71
אני רוצה להעיף את הספר הזה מהבית (בנזרי כתב אותו) הוא צריך גניזה, או שאפשר לזרוק אותו לזבל...?
לעטוף טוב טוב שאף אחד אחר לא יקח חלילה ולזרוק לגניזה.. אולי גם להפריד כל דף מחבירו.אבל אולי אפשר לגניזה.לא חושב שיש שם דברים הטעונים בדוק בעצמך.
70
הם בלחץ שפרצופם המכוער מתגלה, כל מהותם זה התחזות ליהודים עם כליפה סרוחה על הראש
69
האיש הזה יותר גרוע מהמן הרשע, שונא ישראל בהתגלמותו שכל מטרתו להעליב ולהשפיל, מנובלללללללללל.
אשריך ר' שלמה בניזרי יחזק ה' את ידיך להוציא לאור את האמת, ולגלות את פרצופם האמיתי של שונאי התורה המחופשים בכיפה סרוגה, ר"ל?.....
68
בימינו יש דין של מלחמת מצווה או פיקוח נפש או בכל שם אחר שתבחר לקרוא לו. אבל כדבריך, הסכנה היא לא ממשית כל רגע. אולם כפי שאנו יודעים מצב העניינים יכול להידרדר במהירות. ולכן כדי להיות מוכן ביום פקודה למצב של הצלה מפיקוח נפש או מלחמת מצווה או כל שם אחר שתבחר- מי שלא הוכשר להיות לוחם לא יעזור באותו זמן.
67
עמרצים אפסים היו וכאלה ימותו ויהיו במחיצת לפיד לא רק בעוה"ז אלא גם בגהינום של העולם הבא
שבניו מדברים בלשון זכה ללא ניבולי פה... אה, לא.
66
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
65
"לא תגנוב"
לא תרצח!
64
קודם כל סוף סוף טיעונים ענייניים ללא החפשות(כמעט) מה לגבי בחורי ישיבה חרדים שלא לומדים אלא עובדים או מסתובבים האם לא ראוי לבנות להם מסגרת בצבא עם כל מה שצריך ? כי לכאורה מהי ההצדקה המוסרית שהם יעבדו או ילמדו מקצוע ולא יעזרו לאחיהם שמגנים על המדינה (גם אם יש משתמטים מהציבור החילוני ישנם רבים שכן משרת
אכן הרב בניזרי כותב מאד יפה וקולע, ולשאלתך כפי שהבנתי את דבריו הוא מסכים שבאופן עקרוני בחור שלא לומד עליו להתגייס אלא שיש כאן את הבעיה שהסיכויים של בחור דתי להישאר כך (דתי) גם בצבא הם קלושים ביותר ולכן במצב זה גם אלו שלא לומדים לא יוכלו להתגייס, אמנם אם תקום מסגרת ראויה באמת שתוכל בביטחון מוחלט לשמו
63
הציונות זה השואה הגדולה של עם ישראל אי אפשר להיות רב ציוני זה כמו לאכול כשר אבל חזיר
62
לבין זה שהוא גאוותן שלא מפסיד שום הזדמנות לספר כמה מחזיר בתשובה וכמה הוא לומד ?? כניראה שיש קשר בין כת הגאוותנים למספרי לשון הרע והשקרנים.
61
כל המאמר הזה - עם כל המקורות שלו - לא עושה עלינו טיפה רושם מהסיבות הבאות: 1. הרים של מקורות לצידוק ההסדר (לא לכל אחד) תמצא בכתבים ובמאמרים שפרסמו רבנים דתיים לאומיים. 2.את הוויכוח מי צודק עושים בבית מדרש. לפסול דעות אחרות מבלי שניתן לצד השני זכות טיעון הלכתית זה לא מדרכה של תורה. 3.סגנון הכתיב
60
של נעלך בטרם תפתח פיך נגד הציונות הדתית. לא תורה ולא מצוות מצויים בך ומוטב שתחזור לכותלי בית הסוהר - שם מקומך!!!!
59
זה ניזרי זה?זה חצוף זה?חוץ מלקלל יש משו שאתה יודע ךעשות.? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
58
יודע אני שקורא אתה את התגובות או שמישהו מעביר לך, אני מאזין לתכניותיך ב"קול ברמה" ועוקב אחרי הטורים שלך, כל דבריך שאתה מוציא מפיך אמת הם, שה' יחזק ידיך להוציא לאור משפטי צידקך שבכל אחד ואחד אתה צודק, אל תירא ואל תחת, כי ה' עמך בכל אשר אתה עושה, וזכות מרן רשכבה"ג רבנו הגדול זיע"א תגן עליך שלא ישלטו ב
57
עבריין שגנב וישב בכלא פוסק הלכה! איזו בדיחה.. ועוד מטיף לנו? איך יש לו עזות לצאת לרחוב ולהראות את פניו? גם הוא וגם אריה דרעי.
56
ר שלימה חוץ מלהשמיץ ולעשות כל הזמן מהומה אתה לא עושה מאומה חבל שזה הסגנון שלך זו לא תורה ולא כב תורה. אינך בעל הבית על התורה . שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו ובודאי אם פוער פיו על צבור שלם . קבע חברותא בהלכות לשון הרע במקום כל ההבל שאתה מוציא מפיך בתוכניותך האיומות שחוץ מחילול ה' גדול ארין בהם לא ח
55
ואתה מי? - דור המדבר ?
54
לא ניקח את החוברת שלך למרות התחנונים שלך!
53
איך נהג מונית גלוי ראש אמר לי "בניזרי הזה אני נהנה לשמוע אותו רק מפני שהוא מזכיר לי את מרן זצוק"ל ולא יירא מאיש, לא מפחד להגיד את האמת" יישר כוח שלמה!!!
52
מה שיפה אצלכם הדתלי"ם שאתם מדברים תמיד בהתיפיפות, אך כשמישהו אומר לכם את האמת בפרצוף אתם ישר מכפישים ומלכלכים ומזכירים "עבירות" מהעבר. לימדוני רבותי כאשר אין לך מה להשיב אז תכפיש וזה מה שעשיתם כמעט בכל תגובותיכם למעט בודדים שגמגמו איזו טענה קלושה. דרך אגב קראתי את הקונטרסים של הרה"ג בניזרי ושם הטענו
51
ציונים חשודים על שפיכות דמים, לא רק על אויבים מבחוץ אלא גם על אלו מבפנים. הציונים רצחו את ארלוזורוב, הטביעו את אניית המעפילים פטרה ואלטלנה והדתילונים המיסרוחניקים קינחו לעת עתה ברצח רבין. צריך להזהר מהרשעים הללו ולהתרחק מהם כמטחווי קשת, הם החליטו להיפרד מעם ישראל אז שילכו לכל הרוחות, אנו נמשיך את עם
מעדיף להיות רפורמי ולא חרדי משוקץ
50
אין להם בעיה לאבד את דתם במסגרת העבודה למולך הציוני, הראיה שעשרות אלפים מהם התפקרו בצבא לאורך השנים וזה לא מזיז להם. הכל כדאי בשביל העבודה הזרה שלהם ובכלל זה יציאה לשמד רוחני. לו מצוות היו באמת מענינות אותם הם לא היו נדמים לרפורמים בהליכותיהם ביום יום. בכל המצוות הם מזלזלים, רק במצוות הציונות הם פתא
כמו ההלכה
49
70 יום בשנה יש בישיבות חופש מלימודים. בניזרי גדול בתורה, לכן טען כי התורה אוסרת רק על הדיינים לקחת שוחד. לכן לו לדרעי,לפרץ, ליאיר לוי, לחוגי ולכל אנשי ש"ס, מותר על פי ההלכה לקחת שוחד.
לפי שאלתך ניכר שדבריו לא הובנו נכון, הפסקה מלימוד התורה הכוונה כשהולכים לעסוק ולהיכנס למקצוע אחר ולהיות עסוק בו מעל הראש במשך תקופה ארוכה, במצב זה קשה מאד לחזור אחרי זה ללימוד התורה אך "בין הזמנים" זה לא הפסקה מלימוד התורה זה יציאה להתאוורר וגם אז לומדים תורה מחוץ למסגרת הישיבה ואין שום דימי בין הדב
48
לנו מוסר! חבורת הפושעים של דרעי מצאו להם על מי לפתוח את הפה. על חבורה של אנשים ישרים, נקיי כפיים, יראי שמיים, אשר לומדים תורה ומשרתים בצבא העם בד בבד בלי שום סתירה.
גם הרפורמים בטוחים שהראבייס שלהם הם גדולי תורה אמיתיים, איזה כלים כבר יש להם לבדוק את זה....
47
אסור להתגייס לצבא
46
"...חיילי צה"ל עומדים לגונן על ישראל ועל ארצנו הקדושה, שאין ספק שמצוה רבה הם עושים לקדם פני צבאות האויב הבאים לזרוע הרס ולעהשמיד ולהרוג ולאבד אנשים נשים וטף, וזהו מה שפסק הרמב"ם (בפרק ה' מהלכות מלכים הלכה א'), שעזרת ישראל מיד צר הבא עליהם היא בכלל מלחמת מצוה." יחוה דעת חלק ב' סימן יד.
45
בנזימירי עדיף שתשתוק ותחזור למעשייהו שם מקומך הטבעי.. תסביר לי בדיוק מה אתה וחבריך עשיתם בדיוק בשביל לומדי התורה חוץ מלסדר ג'ובים למקורבים??אהה?? אולי שווה להיות שסניק?? כל מי שיוצא משערי בית הסוהר ניהיה מאן דאמר..דורעי ראש מפלגה..בנזימירי מחלק מוסר וכו'..תעשו טובה תישארו בכוך שלכם ועזבו אותנו בשקט
44
הרב ציץ אליעזר זצ"ל והרב עובדיה יוסף זצ"ל שאומרים שזאת מלחמת מצווה. גם הגרשז"א זצ"ל היה מעדיף להתפלל על קברי חיילים מעל קברי צדיקים- איך יתכן שהחיילים האלו מתו במלחמת רשות ולמרות זאת קיבלו מעלה גדולה כל כך? ואלו עוד חרדים. ישנם עשרות גדולים ועצומים ציונים דתיים שמפליגים עוד יותר בערך הצבא
43
כל מילה אמיתית גם אני האמנתי להבטחות הצבא ובני שהתגייס היה חרדי והיום חילוני לצערי . הם עשו משרדים נפרדים אבל בחדר האוכל נתנו להם לשבת עם שמאלנים מורעלים בדעות כוזבות נגד דעת תורה והם הכניסו להם כפירה וערעור של הדרך ....זה היה בהדרגה ....כולם שם רמאים לא להתגייס !!!! מי שלא מבין בדרך התורה שלא ינהל
צהל זה המקום הכי מסוכן רוחנית בעולם יותר מכל קניון או רחוב פרוץ או אפילו כל מקום אחר בעולם של הפך הקדושה. צר לי על הבן שלך כל שנותר לך כרגע לעשות זה להתפלל עליו ולנסות לשלוח אותו לסמינר "ערכים" אולי יתעורר לאמת התורה. גם בתור אחד שמכיר חלק מהוכחות תורה מן השמיים זה היה בלתי אפשרי לי מול קהל עדת לי
בצבא הוא רק עשה מעשה טכני-הוריד את הכיפה. לא לבלבל את השכל.והוא הדין לכל החרדים שמתקלקלים בצבא.ההוכחה כי אם היו בישיבה והיו בנורמה לא היו מתגייסים כלל.ועצם גיוסם מעיד מאלף עדים על קלקולם משום שזה הנורמה בציבור החרדי. לכן אין כל קשר בין הטיעון שבצבא חרדים מתקלקלים לבין המציאות. והראיה בני הציונות הדת
אותו נער/בחור חרדי אולי נשחק משהו ביכולת ההתמדה במצוות תלמוד תורה. אך עדיין הוא היה יהודי מאמין ברמ"ח אבריו ושס"ה גידיו ומן הסתם שמר את כל המצוות קלה כבחמורה. בצבא הבחור האומלל הותקף בסיכולים ניבזיים ממוקדים בשער הנ' של האמונה על מנת להופכו מחרדי לכופר. ומה לעשות האיש נפל חלל לס"א במגרש הביתי שלה.
42
נורא ואיום שכך מתבטא רב בישראל. בושה וכלימה. רדוד כל כך עד שאני בוש ונכלם שאני שייך לעדה החרדית. דרכו אינה דרכי. לדבר על ציבור שלם שחושב אחרת בגאווה ובוז? עד כדי כך? לאן הגענו? חוץ משנאת אחים חסרת ביסוס הלכתי אין כאן כלום. אין שום טיעון הלכתי אחד מבוסס והכל עורבא פרח! כולנו נסחפים אחר רבנים שכאלה ומ
41
הוא אפיקורס המבזה תלמידי חכמים בור ועם הארץ רשע ועם הארץ. ועל זה חתומים שופטים כשנותנים לאדם כזה רב זה חילול המושג רב.
כל דבריו של הרב בניזרי אמיתיים וחוצבי להבות, והאמת כואבת בהחלט...
40
הרב עובדיה כבר פסק שבזמננו מדובר במלחמת מצווה { בתשובה על כהן שהרג במלחמה האם יכול לישא כפיו} {יחוו"ד} . אני בדילמה קשה האם לשמוע לרב עובדיה או לפסק של מרן הרב בניזרי
הרב עובדיה פסק בתחומין (חלק י‘) וכן בקובץ תורה שבע“פ (חלק ל“א עמ‘ כ“א), שצריך או“ת למלחמת מצוה, ופסק שם שאין לנו מלך וסנהדרין ואורים ותומים הנדרשים לכך, בדיוק כמו שכתב הרמב“ן עצמו בספר המצוות (בהשגות במל“ת י“ז), שמצוה מוטלת על המלך והסנהדרין כשמוציאים למלחמת הרשות או למלחמת מצוה, לשאול באורים ותומים
כהנים שהשתתפו בקרבות של מערכות ישראל, נגד צבאות האויבים הערבים, ופגעו והרגו בחיילי האויב, אין ספק שהם כשרים והגונים לנשיאת כפים, מאחר שמלחמות ה' נלחמו להושיע את ישראל מיד צריהם, תחזקנה ידיהם ושכרם כפול מן השמים. ועוד שלא נפסל כהן שהרג את הנפש אלא בהורג נפש מישראל, מה שאין כן בהורג נכרי. [שארית יוסף
העיקר להלכה בימינו כמו שכתב בתחומין ובקובץ תורה שבע"פ שימינו הנוכחיים אין מלחמת מצווה
39
בבני ברק לקרוא את השטויות שלך מערבב מין שאינו במינו ועוד יש ציבור קדוש וחכם שמבזבז את זמנו לראות את הדברים הנלוזים. אבל אל תדאג הקב"ה לא זונח אף אחד ואתה תמשיך במלחמתך ביהודים המתיישבים ובחיילי ישיבות ההסדר עד שיזול הריר מפיך ואנו החבורה היקרה המאמינים בדברי החת"ס שכל מה שאמר ר' נהוראי מניח אני כל א
38
אז מה הפלא שדעתו של הרב שטיינמן והרב עובדיה שווים במשקל לדעתו של "הרב" בזק?
37
כמה בעיות ועבירות יש בצבא? אתם רמאים ונוכלים עם כיפה על הראש, ה' ימחה זכרכם מהעולם.
36
הרב בניזרי שליט"א לא מפחד מאף אחד, כמו שצריך, רק ממלך מלכי המלכים. המשך להגדיל תורה ולהאדירה כבוד הרב.
35
בס"ד הרב בנזרי שליט"א מבקש להודות לכבוד הרב, על: "שנאלצת שוב לעצור את לימודיך הסדירים כדי לקיים מצוות: "ענה.....", "הוכח תוכיח", "לא תגורו", וכן למנוע את הטעיית הציבור בססמאות ובמילים גבוהות אשר אין להם כל ביסוס הלכתי. אין לי הזמן לקרוא את כול התגובות, אך מה מאוד חרה לי, שבחלק מהתגובות שקראתי, מצ
34
רחמנות ! אילצוך לעצור את לימודיך כדי להגן על לומדי התורה מנחת זרועם של העמלקים?! תרדו כבר מהאולימפוס ותפסיקו עם הפנקסנות הרדודה הזו שיודעת בדיוק מה הקב"ה רוצה. חוכמה קטנה להביא עשרות ציטוטים שכביכול תומכים בדעתך.גם אנחנו יודעים לצטט אין ספור ציטוטים מחז"ל שיחזקו את דברינו. אנחנו צריכים כאן ועכשיו לה
33
לשאלתך מדוע לא פטורים חיילי צה"ל מן המצוות הגם שהם עוסקים במלחמת מצווה יעויין בתוס' סוכה כה. ד"ה שלוחי וברא"ש על אתר דסבירי להו שביכול לקיים את שתי המצוות הרי שגם העוסק במצווה חייב במצווה השנייה [זה חלק ממה שלמדנו בשיעור ג' בישיבת ההסדר, הגם שמדי פעם "אילצונו" לעזוב את הישיבה ולשכב במארבים בלבנון].
ולפי זכרוני הש"ע פסק כהחולקים, שגם אם אפשר לקיים שתיהם פטורים
32
משנאיך ה' אשנא
31
לכל המזרחיסטים הדתיים היקרים. אולי תוכלו להסביר לי למה צריך להתגייס? אנחנו הרי לא חיים במדינה יהודית, כי במה היא יהודית? במה שבתי המשפט פוסקים כחוקי התורה? במה שהמדינה עשתה 'יישוב מחדש' לתושבי ימית וגוש קטיף? במה שהמדינה בנתה את בית הבחירה ולא מסרה המפתחות לווקף? במה שהמדינה דאגה להעלות 'יהודים' מ
30
לא נעים לכם לשמוע את האמת.....אבל כל מילה שלו פגז!!!!הכניס לכם באבי אבותיכם!!!כל הכבוד! תמשיך ככה!!
29
הדלי"ם לא הצליחו לייצר גדולי תורה ראויים משלהם, כאלו שעולם התורה חרד למוצא פיהם, לכן מלאכתם היא הטלת בוץ ורפש בסמכותם של גדולי התורה ופתיחת פתח לכל צרוע וזב כבזק ועוד מוקיונים כמוהו לפעור פיהם כנגד אלו שכל חייהם לא משו מהאוהל. גם לנוצרים והרפורמים היתה בדיוק אותה הבעיה והם כיוונו בדיוק לאותו פתרון
חצוף רשע וגס רוח.
28
בתור תלמיד ומעריץ של הרב בניזרי, נמאס לי כל פעם לראות שאחרי כל כתבה או מאמר שלו, ישנה התקפה מתוזמרת על הרב, וכולם מזכירים את עצם ישיבתו במעשיהו. לא אכנס לעוול שנעשה לו, אך בכל מקרה הרי גם לשיטתכם הרב שילם את חובו לחברה, ולא סתם חוב אלא התעללות, ובקשתי מכם היא שתתייחסו לדבריו המדהימים, העמוקים והחכמי
27
מושרשת בהוד מעלתו.
26
בדקתי אישית עם הרב בניזרי לגבי הכותרת המתריסה, והוא הדגיש בפני שהוא לא כתב את הכותרת אלא הנהלת האתר, הוא אחראי על המאמר ואינו חוזר בו מאף מילה, ועוד הוא היה עדין מאוד. הוא מבין שהוא הצליח להרגיז את כל המזרוחניקים, אבל לדעתו זה מעיד על חולשתם הרעיונית וזאת ניתן לראות עפ"י תגובותיהם הלא עניניות והמכפי
25
קודם כל אין מלחמת מצווה וגם לומדי התורה פטורים ממלחמת מצווה כי הם חיילי ה'. וגם אם היה דין כזה לומדי התורה היו האחרונים לצרפם אחרי חתן מחדרו ואחרי כלה מחופתה אבל במצב שבערך כ-2-3% מאזרחי המדינה מגויסים לצבא סדיר ואולי עוד %1 לצבא הקבע, אין להפריע ללומדי התורה
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
23
שיש מישהו כמוך, הרב בניזרי, שטרח והשקיעה בכתיבת התגובה הנ"ל. למרות שמלכתחילה אני מחזיקה באותה דעה, הצלחת לשכנע אותי פי כמה!!!!! אשריך!!!
22
אהבתם לתורה היא כאהבת בן גוריון את התנ"ך-כל עוד זה משרת את האג'נדה שלהם. כשם שבן גוריון לא ראה בתנ"ך משהו מחייב כך הדלי"ם הרשעים לא רואים בשו"ע משהו מחייב, החמור מכל הוא שהם לא רואים את הגיבנת שלהם ומנסים לגרור את הצבור החרדי שנאבק בשיניים לשמור על טוהר המחנה בעולם המטורף של ימינו לביבים ולצחנה שהם
21
אם צריך אורים ותומים ובית מקדש ומלך כפי שכבוד הפוליטיקאי טוען, אז מה היו מלחמות החשמונאים, -בלי מלך,מקדש ואורים ותומים, שדרך אגד נגנז לפני חורבן בית ראשון. וכן מרד בר כוכבא ומה עוד שחולק גם על רבו הרב עובדיה זצל אשר אמר שמלחמות גם בימינו הם מלחמות מצווה.
20
חזק ואמץ, מאמר נפלא, וביחוד לעומת הבורות והעקמימות שיוצאת מפי מיסיונרים לאומיים (אין כוונתי לרבנים הדת"ל שליט"א אלא לאותם כותבי "דעות".
19
כל התגובות הציניות והשטחיות, מלמדים על דבר אחד, אף אחד מכם לא קרא את המאמר לעומק, ולא ראה עד כמה הוא מקיף ואמיתי.
כי הוא נכתב בידי דיביל - גנב ונוכל שמדבר שטויות ומסלף דברים . כנראה בהשפעת הבירות ששתה בפאבים בצעירותו (לפני חזרתו בתשובה ) ולפני ההנאה על תספורות לנשים שהוא סיפר - שהרי מפי ספר נשים בעברו אנחנו יונקים תורה - נוסיף לזה את הכלא שישב בו בין עבריינים מפיהם ינק שפה רדודה ונמוכה כמוך !!!!!!
הטיעונים שלך לא רלוונטיים. זה שהוא גנב (אם בכלל) לפני מספר שנים זה משמעותי לדיון? זה בכלל קשור למסר שהועבר פה? חוץ מזה דע לך שבעוד שהוא שילם את העונש, אתה עברת על "לא תלבין פני חברך ברבים" ואין לך חלק לעולם הבא. היה עדיף בשבילך להקשיב ולא להשתלח בכזאת גסות רוח.
18
האם בש"ס רב שישב בכלא הוא רב?כמו דרעי ובניזרי?
לא ישב המהר"ם בכלא?
אם אין לך מה להגיב לעניין עדיף שתשתוק
17
כנראה שבזכות זה מבני בניו של בנט הרשע ילמדו תורה בבני ברק....
16
נו, באמת. מלחמת מצווה זה רק כאשר יש בית מקדש? ועד אז צריכים להישחט?
אתה סברת הבטן!
15
מי הם הרבנים שלהם, הרב בזק בלה בלה...כל צעירצ'יק אצלם שיד רחבה לו בהוליווד, חסמבה וריקודים מעורבים בסניף נחשב אצלם לפוסק הלכות. הרבנים שלהם מתאימים לצבור עמי הארצות שהם מנהיגים ותו לא. לעמת את הרב עובדיה, הרב שטיינמן, הרב קנייבסקי, הרבי מליובאוויטש, הסטייפלער וכו' עם ה"רבנים" שלהם זה כמו לעמת את גדו
14
בנט בא"ת - ב"ש = שטן
13
הרב בנזירי, אבותיך ואבות אבותיך עבדו קשה לפרנסתם, והם לא היו פחות תלמידי חכמים ממך. מהיכן עזות המצח לדרוש(!) שמישהו אחר יילך למות בשבילך ואחרי זה עוד לירוק עליו?
במקום להתלהם תנסה ללמוד את הדברים ולדחות אותם עניינית ולא לזרוק מילים חסרות כל תוכן המעידות על בורותך הנוראית.
12
טיולים בטלנות וכו...זה לא תורתו אומנותו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שקובע עיתים לתורה, בטלנות יש ב"טיולי א"י " של המסרוחניקיקעס
בחורי ישיבות ההסדר הם לומדי תורה רציניים, וכן הבחורים שלומדים בישיבות הגבוהות של הציבור הדתי לאומי! הם יכולים לשבת יום שלם וללמוד תורה במתיקות ברצינות ובמתיקות די להשמצות! אנחנו אוהבים את התורה לא פחות מהציבור החרדי! די לשנאת החינם!
11
בנט=המן, כי בזכות שניהם התכנסו היהודים והתאחדו באחדות נדירה. לכן מן הסתם גם מבני בניו של בנט שר"י ילמדו תורה בבני ברק.
10
לדוגמא דברי הרמב"ם שמביא בניזרי אכן הרמב"ם הזכיר שמלחמת הרשות נוהגת בפני הבית אך אין אזכור בדברי הרמב"ם למלחמת מצווה והפוך מכאן משמע שהרמב"ם סובר שבמלחמת מצווה תמיד יוצאים בכל זמן
9
אם בניזרי רוצה להתפלמס עם רבני הציונות הדתית שילך וילמד את ספריהם ולא יבנה תיאוריות על פי ספרי הכפשה כמו של יואל אלחנן או קוריוזים של יוסקה בא-גד. שיקרא את "זאת תורת ההסדר" של הגר"א ליכטנשטיין (על הדרך שיעיין גם בשיעוריו על טהרות וקדשים וקונטרס דינא דגרמי ועוד); שיעיין במאמרי הגר"נ רביבנוביץ' בעל "
הדרך נקבעת ע״פ גדולי ישראל מובהקים, לא בוחרים איזה דרך משובשת ואז רצים לחפש איזה רב שגם חושב כך. עם כל הכבוד לרבנים שהוזכרו ואני באמת מכבד את כולם, מרן זצ״ל היה גדול הדור ! ורק על פיו צריכה להיפסק ההלכה, אין לי ספק שגם הרבנים שהוזכרו יתבטלו אליו.
8
נראה שהמחבר הנ"ל לא למד לא יחוה דעת ולא יביע אומר נפנה אותך לשאלה כהן שהרג את הנפש במלחמות ישראל האם מותר לו לעלות לברכת כהנים?ביחוה דעת כנראה שאתה לא באמת תלמיד של מרן
הם רצחו את רבין, למי שכבר הספיק לשכוח.
7
שבניזרי יעשה שיעורי בית לפני שהוא מטיף מוסר ומתווכח עם גדולים ממנו. מעבר לכך שהתעלם מגדולי עולם בציונות הדתית שתומכים בישיבות ההסדר (ר' אהרן ליכטנשטיין, ר' נחום אליעזר רבינוביץ' ועוד), ומעבר לכך שסילף את דעת אחרים (ר' צבי יהודה קוק למשל סבר שגם תלמידי חכמים צריכים להכשיר עצמם למלחמה וזה היסוד של הס
6
תמיד מוסיף ומדבר דברי טעם :)
5
לחיזוק כבוד התורה ולומדיה המסורים, ההולכים בדרך אבותינו ורבותינו גדולי ישראל.
4
כולם מוזמנים לעיין במאמרו של הרה"ג ליכטנשטיין "זאת תורת ההסדר"
3
לא עושה זאת כדי לחנך לציונות. אני עושה את זה כי אני נלחם את מלחמות ה'. ואם תבוא בק"נ טעמים להוכיח שזה לא נכון, שיעורב לך... דרך אגב, הרב עמיטל זצ"ל היה תלמיד חכם עצום, אבל ממש לא מייצג את הזרם המרכזי בישיבות ההסר. אבל למה לכתוב זאת? הרי זה יקלקל לך... אם כבר דיברת על נגיעות...
כל השאר 88% הם ג'ובניקים רוב רובם מסתובבבים סביב עצמם בבסיסי צה"ל ומול מסכי המחשב יש יחידות בבסיסי צה"ל שבאים בשעה8:00 בבוקר וחוזרים כל יום הבייתה ב-14:00-16:00 אחר הצהריים הבייתה,,עושים שם קייטנה!
בייחוד מישיבות ההסדר והמכינות. התגייסות לצבא היא מצווה עצומה! להגן על כל עמ"י בארץ ישראל!
2
ככל הידוע לי אריה יואלי הוסמך כרב שכונה על-ידי הרבנות הראשית לישראל. האם הרב בניזרי הוסמך כרב שכונה על-ידי הרבנות? האם הוסמך על-ידי גורם אחר כלשהו? האם עבר בחינות? האם הוא מורה הוראה?
התעודות של הרבנות הם תעודה מקצועית שדם חילונים ורפורמים יכולים להיבחן ולקבל אתה, רב אמיתי נקבע בעם ישראל לפי קריטריונים אחרים לגמרי.
א. בשביל להיבחן ברבנות צריך אישור מרב מוכר שמכיר את הנבחן. ב. החפץ חיים חיבר את המשנה ברורה והיה ראש ישיבה; החזו"א הוכר אף הוא כגדול הדור מלבד ספרו על הש"ס. מה עושה בניזרי חוץ מלחרחר ריב ולזלזל ברבנים שקטנם עבה ממותניו?
השאלה שלך יפה מאד אבל תהיה ענייני, ללא עוררין הרב בניזרי הוא אדם שיודע ללמוד ואף מוסר שיעורים והוא פיקח היודע מה שהוא מדבר, לאר זאת תתמקד בקשה בטיעונים עצמם ותבדוק אם יש לך מה לענות עליהם, ואל תנסה להסית את הענין לדברים שוליים וחסרי חשיבות.
1
הספקת להמאיס את עצמך די והותר.
אולי גם יעניין אותך
חרדים