כיכר השבת

כולם מתנערים | תחקיר

מחדל מתמשך בבית שמש: רחוב ענק ללא תחנות אוטובוס; "סובלים בגשם, בקור, ובחום"

מלבד הבעיות שתושבי השכונה החדשה בבית שמש סובלים במשך שנתיים - מהזנחה בתברואה, מחוסר קליטה סלולרית, ממחסור בחינוך, בתי כנסת ועוד, משרד התחבורה מתעמר בתושבים | תחקיר 'כיכר השבת' מגלה, כי מלבד כל הבעיות שצוינו, באחד הרחובות הגדולים בשכונה אין תחנות אוטובוס | התושבים ל'כיכר': "כמה אפשר לסבול?" (חרדים)

63
ארי טננבוים | כיכר השבת | י"ז בטבת | 10.01.23
תחנת עליה אחת בלבד ברחוב ריש לקיש
תחנת עליה אחת בלבד ברחוב ריש לקיש (צילום: באדיבות המצלם)

אבסורד ברמת בית שמש ד': לעתים נדמה שהשכונות החדשות בבית שמש מתנהלות מכוח האינרציה, כאשר ישנן בעיות כולם מתנערים - כולל ראש העיר עליזה בלוך, שמשתדלת לזרוק תדיר את האחריות ממנה.

הפעם אנו לא מתעסקים בשלל הבעיות; בתברואה, בקליטה, בחינוך ועוד ועוד של השכונה החדש והגדולה - רמת בית שמש ד', אלא במשהו הכי אלמנטרי שיש - תחנת אוטובוס.

על פי בדיקת 'כיכר השבת', כאשר תושבי רחוב ריש לקיש בשכונה, רוצים לצאת מהרחוב בתחבורה ציבורית, הדרך היחידה שלהם לעשות זאת תהיה רק בקו אחד שעובר במקום, קו 4 וקו 4א'.

This browser does not support the video element.

אלא שזאת הבעיה הקטנה. הבעיה החמורה יותר של התושבים, הינה העובדה שאם אתם לא ברי מזל שגרים ליד התחנה – תצטרכו ללכת לעיתים למעלה מעשר דקות כדי להגיע לתחנה שתוציא אתכם מהרחוב לכל מקום אחר בבית שמש ומחוצה לה.

מדובר ברחוב שלם וגדול שבו האוטובוס מילא חוצה, אך ללא תחנה אחת נוספת באמצע לרפואה, שלא נדבר על כך שכבר למעלה משנה וחצי שהרחוב מאוכלס בתושבים ואין תחנות מסודרות במקום ונוצר מצב שאנשים עומדים דקות ארוכות בגשם וברוח ללא קורת גג הולמת.

התושבים תפסו יוזמה ובנו תחנה מקרשים וכיסאות שהם אספו. אלא שגם זו נהרסה בחסות הרוחות החזקות.

תחנה שהתושבים בנו בעצמם והתפרקה ברוח (צילום: באדיבות המצלם)

יוסף, תושב הרחוב מספר בשיחה עם 'כיכר השבת': "לא רק שמדובר בקו אחד שעובר בשכונה שלנו, לא רק שאין לנו קורת גג נורמלית ועלינו לעמוד בשמש ובגשם בתחנה לא מסודרת, אלא גם שלעיתים אוטובוסים לא באים או יוצאים באיחור".

"הגענו למצב בלתי נסבל", מתאר יוסף - "שמצריך גם הליכה רבה לעבר התחנות וגם זמני המתנה ארוכים ובלי תחנות ראויות לשמן".

יוסף עושה חשבון זריז: "יש בערך עשרים בניינים בין תחנה לשנייה, ממוצע דירות בכל בניין הוא 26 דירות. זאת אומרת למעלה מחמש מאות משפחות בין תחנה אחת לשנייה שצריכים להיטלטל. לא הגיוני".

סימי ש. תושבת הרחוב תיארה ל'כיכר השבת' את הסיוט המתמשך שהיא חווה בכל פעם שהיא צריכה לצאת מהרחוב: "אני גרה ברחוב ריש לקיש 14, זה יוצא בדיוק באמצע, כל פעם שאני צריכה לצאת מהשכונה, זה הופך לסיוט של ממש. זה לצאת עם הילדים להליכה של כשבע דקות לתחנת אוטובוס, וכל זה בוקר ובגשם, ובקיץ תחת השמש הקופחת, ואז אחרי ההליכה המתישה, תחנת האוטובוס מדובר בתמרור בלבד. אין ספסל לשבת, אין גג להגנה מפני גשם או שמש, פשוט סיוט".

בגשם וברוח. בשמש ובחום. ללא תחנות הולמות (צילום: באדיבות המצלם)

ריקי, דיירת נוספת מהרחוב אומרת בשיחה ל'כיכר השבת': "עקב כך שמדובר בשכונה חדשה, אין עדיין מכולת בכל האזור הפנימי של ד'2, מהבית שלי למכולת מדובר בהליכה של כעשרים דקות. אם לאוטובוס היה תחנות לאורך הרחוב, לפחות היינו נעזרים בו להגיע למכולת, כי הקו הזה עובר ממש ליד הבית שלי, אבל התחנה שלו במרחק הליכה גדול, כך שהוא לא באמת עוזר".

מדוברות עיריית בית שמש נמסר לכיכר השבת: "קביעת תחנה בקו של תחבורה ציבורית היא בסמכות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית.

"ראש העיר ד"ר עליזה בלוך פנתה כבר מספר פעמים למשרד התחבורה בתקופת הממשלה הקודמת כדי להוסיף תחנות באזור המדובר. אין ספק לראש העיר כי משרד התחבורה בממשלה הנוכחית יוסיף תחנות באזור הנ"ל.

"ראש העיר ד"ר עליזה בלוך מתכוונת במליאה הקרובה לאשר תקציבים לחיזוק תשתיות תחבורה ציבורית ובכלל זה בניית תחנות ופסי האטה".

תושב השכונה שפנה למשרד התחבורה זכה לתשובה הבאה:

חילופי האשמות. מכתב שנשלח ממשרד התחבורה לתושב העיר (צילום: באדיבות המצלם)

אם נסכם את תוכן המכתב: "הנושא בחסות עיריית בית שמש".

ממשרד התחבורה נמסר לכיכר השבת: "תכנון וביצוע התחנות הינם באחריות העירייה. המשרד העביר לעירייה תקציב ייעודי לפרוייקטי תח"צ ברחבי העיר, בין היתר לתכנון וביצוע מפרצים לתחנות אוטובוסים ולהסדרת פסי האטה המותאמים לתחבורה ציבורית ברחבי העיר".

אז מי אשם? העירייה, משרד התחבורה? לא שזה משנה לתושבים הסובלים, הם רק רוצים שיטפלו במינימום המגיע להם, אך נראה כי המשפט המפורסם: "להצלחה אבות רבים אך הכישלון יתום", נכון במקרה הזה יותר מתמיד...

תוכן שאסור לפספס
63 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
45
בנוסף גם דוחות על חניה בתחנות אוטובוס לא פעילות לא מפסיקים לקבל שם
יוסי10.01.23
44
למה ויזניץ משתלטת על מבנה שאמור לשרת את תושבי השכונה לתלמידות משכונה אחרת?
חי10.01.23
43
העיקר שהחסידים תקעו את ש"ס ואבוטבול איזה גיבורים. רק שאלה הרחובות עדיין מלוכלכים?!
הודיה10.01.23

הצגת כל התגובות

42
אתה מתעלם מזה שמבנה שמיועד למעונות לתושבי השכונה, משתלטים עליה גורמים בעירייה ונותנים את המבנים לחסידויות עכשיו פותחים שם בית ספר לחסידות ויזניץ לתושבי רמה ב'
מנחם10.01.23
41
כל גוף זורק את האחריות לתחנות על השני, תתחילו לעבוד ולא לריב. התושבים הם לא בני ערובה שלכם.
תושב10.01.23
40
באמת חוצפה. אין שום הצדקה להזנחה הזאת.
שמעון10.01.23
39
ומה עם ההקצאות לויזניץ וצאנז למבנים שאמורים לשרת את תושבי השכונה, הידעתם שתלמידות מרמה ב' קיבלו הקצאה במקום בית ספר נורמלי לתושבי השכונה?
לא לקנאים10.01.23
38
יא יא העיקר שויזניץ שלא גרים בשכונה קיבלו הקצאה בזמן שתושבי השכונה אין להם מוסדות נורמלים בד2
עיר העתיד 10.01.23
37
איזה כתבת מטופשת בערים חילוניות הולכים פי 2 בין תחנה לתחנה רק אצלנו במגזר כל אחד רוצה תחנה בבניין שלידו (כי מה פתאום שזה יהיה בבניין שלו)
תושב השכונה10.01.23
צודק לחלוטין! יותר מזה רק בבית שמש יש עשרות קווים לירושלים! כי כל אחד צריך אוטובוס ישר מהבית שלו לאן שהוא צריך להגיע...
בושה11.01.23
ממש.. אני קוראת ואומרת מזלם הגדול שהם לא בעיר שלי אחרת לא יודעת איך זה היה נרעה...
...10.01.23
36
זה לא רק זה חסידויות מרמות אחרות,זכו להקצאות בזמן שאין מבנים נורמלים למעונות ובתי ספר לתושבי השכונה
ד210.01.23
35
יאללה בוחרי בלוך, הספקתם להתחרט? מספיק או לא?? בחירות בקרוב.... בלוך הביתה! ראש העיר הכי גרועה שהיה בתולדות העיר רק דיבורים... איפה המעשים??? אך אל דאגה תיכף בחירות!
חרדי10.01.23
עדיף אותה מאשר עסקנים חרדים.
יוסי11.01.23
ואבוטבול היה יותר טוב?? יש אופציה רעה ויש אופציה עוד יותר גרועה. עליזה בלוך יותר טובה מאבוטבול! וזה עדיין לא אומר שהיא טובה
תושבת בית שמש10.01.23
34
ראש העיר הכי טוב שהיה . כתבה לא מדוייקת .
יהודה10.01.23
33
זה לא רק ראש העיר איפההם כל חברי המועצה?
לא רק 10.01.23
32
ראש העיר הכי טובה-שעיפה את המושחתים
topoyiyo10.01.23
31
אני גר ברמה ה' ולפני זה בבני ברק חד משמעית ר''ע והמשטרה הכי גרועים בארץ
אהרן 10.01.23
30
בית שמש זקוקה ליעקב וידר משלה כמו בבני ברק. ההקצאות בשכונות החדשות הולכות לחסידויות שאינם גרים בשכונה
שיר 10.01.23
29
האם נשים צריכות לשבת מאחורה שם? אם כן, תסתדרו לבד.
בוהו10.01.23
28
אם כבר הצפתם את הנושא הזה תעלו גם את הנושא המזוויע של מבני חינוך. העירייה מחלקת את המבנים לפי פרוטקציה בלבד, כך שנוצר מצב שיש מוסדות לכל חסידות אפשרית כולל סמינר לבנות מרמה ב', אבל אין מעון אחד בכל השכונה!!!!
תושבת10.01.23
סיוטטט והענין של המבנים גם נוראא אני למדתי שנה שלימה בבית כנסת עם מחיצות!! חלק כיתות בעזרת נשים חלק בתוך הבית כנסת עצמו עם מחיצות שמפרידות בין הכיתה לארון הקודש!!!
שירציון❤10.01.23
מה?????????????????????? בשוק!!!!!!!!!!!!!!
טלי10.01.23
כן זה גם אחת הסיבות שברחתי משםם את לא מבינה איזה סיוטט שנה שלימה!!! עם מחיצות!!! כל שניה הכיתה השניה עוברת ומפריעה!! במבחנים את לא יכולה להתרכז כי את שומעת את המורה של הכיתה השניה קיצור סיוטטט
שירציון ❤10.01.23
מזעזע! חבל שלא התקשרת למשהו במשרד החינוך שיבואו לאות את התנאים המזוויעים!
טלי11.01.23
לא היתה שנה אחת שהתחלנו את השנה בכיתה נורמלית. בכיתה ט למדנו כמה חודשים בבית כנסת, כיתה י למדנו בבתים של בנות ואולמות ארועים, ככה גם בכיתה יא... בכיתה יב הרסו את הקרוון ולכן שוב נאלצנו ללמוד באולמות. אי אפשר ללמוד ככה, כמובן לא לישות מבחנים ובגריות
אחת10.01.23
תפנו למשרד החינוך,בתור תלמידות שרוצות ללמוד במקום נורמאלי! תגידו להם שיבואו לביקורת פתע, ואם הם לא יתיחסו,תאימו עליהם שהשיחה מוקלטת ואתן הולכות להעלות את זה לרשתות החברתיות,מניסיון-זה עובד!
טלי11.01.23
27
עיריית בית שמש לא עושה שום דבר למען תושבי רמה ד וכל חלקיה אין קליטה סלולרית בכל רמה ד, התשתיות שבורות עם בורות. נושא התחבורה הכי גרוע אוטובוסים לא נכנסים לכל הרחובות ובפרט לרמה ד4.אין תחנות אוטובוס. אין פארקים. אז למה מיהרתם לאכלס את כל השכונה ללא מענה והעיקר גובים ארנונה גבוהה....
רוכש מאוכזב10.01.23
אז תבוא ליו"ש ותראה מה זה אין קליטה!
אבי10.01.23
26
זה מה שקורה כשעושים הכל מהר מדי, קודם בונים קונים עוברים ורק אז נזכרים שאין כלום ובוכים... גועל
איכס10.01.23
25
כשתושבת השכונה אכן התחבורה פה נוראית, יש רק 2 קווים בשכונה, שגם הם תמיד מפוצצים עד אפס מקום, אם לא הייתי עם ילדים קטנים הייתי מעדיפה כבר ללכת חצי שעה ברגל במקום לנסוע באוטובוס כזה.... מתחננים לשינוי במהירות זה כבר בלתי אפשרי כך
תושבת רמה ד' 210.01.23
24
כל הפניות שפנינו לעירייה ולמשרד התחבורה לא הועילו, התשובות שקיבלנו הן רק חילופי האשמות ואחריות מאחד לשני, אף אחד פה לא מרים את הכפפה ועושה משהו לשינוי התחבורה
תושב רמה ד10.01.23
23
דחוף! להקים ועדת חקירה ממלכתית לנעשה בבית שמש. לאף אחד לא אכפת.
יאיר10.01.23
22
אני גרה בבית שמש, ביסודי וגם בתיכון למדנו בקרוונים, הייתי צריכה לעזוב לפחות חצי שעה לפני תחילת הלימודים כדי לקחת אוטובוס ולהגיע בזמן...ללימודי מקצוע הייתי צריכה ללמוד בירושלים כי אין מכללות בבית שמש.
תושבת בית שמש10.01.23
21
מה זה כבר להציב כמה תחנות? אפשר לחשוב שמדובר בפרוייקט גדול ומסובך. שיתביישו להם חברי מועצת העיר.
יעל10.01.23
20
גם בבני ברק. מלא תחנות בלי בודקה. בגשם בחום בלי מחסה. נמשיך להצביע למנוולים
אבי10.01.23
19
אני צריכה לנסוע כול יום באוטובוס מפוצץץ, שהנהג לא מסכים לנסוע, ואז אני מאחרת ומתעצבנים אלי! אין תדירות של אוטובוסים! האוטובוסים מפוצצים ברמה מטורפתתתת! כי מגיעה מידי פעם כמה אוטובוסים מסכנים!! אני מאחרת כמעט כל יום, אלה אם כן אני יוצאת ב12 וחצי בשביל להגיע ב1 וחצי?? נסיעה של 10 דקות!!
שירציון❤10.01.23
18
העירייה ונציגי הציבור כאן פשוט מנותקים מהמציאות ועוסקים רק בטפל ולא דואגים לצרכי התושב, ועד שעושים משהו רציני הוא יוצא עקום וכושל.
מה יהיה10.01.23
17
שטויות החרדים הרסו אותם....
חרדי11.01.23
16
אין טיפת חלב בכל רמה ד' המונה למעלה מ 3000 משפחות שכולם צריכים להיסחב עם תינוקות באוטובוסים לטיחפת חלב ברמה ג שהיא מפוצצת את המבנה שהיה מיועד לטיפת חלב היסבו לגני ילדים
תושב השכונה10.01.23
15
לבית שמש אין אבא ואמא. אין מי שאחראי לצרכי העיר והתושב. אין מי שדואג לחיי היום יום הבסיסיים ביותר. כל חבר עירייה דואג לקהילה שלו, תקציבים, שטחים, מבנים, כל השטחים הציבוריים תפוסים עם מוסדות של עמותות ולא נשאר כלום לשום פעילות אחרת
חדווה10.01.23
14
תסתכלו על רמת בית שמש ג' כדוגמה: תכנון כושל וזוועתי, מבוך רחובות חסר פשר הגיוני ותכנוני. מי האדריכל ה"מוכשר" שתכנן את הרמה הזאת!?!? הכבישים צרים ומפותלים הכל פקוק כי אין שדרות מרכזיות שחותכות לאורך ולרוחב את השכונות
חיים10.01.23
תלמידה בכיתה ד' יכולה לתכנן את הכבישים ברמה ג יותר טוב. רחוב אחיה השילוני- בתי ספר, מעונות, ובתי כנסת, אין שדה ראיה ואין מעבר חציה אחד! חבקוק- 10 (בלי הגזמה) ביכנ"ס בפינה אחת+ גנים ואין חניה. 2 רכבים לא יכולים לעבור בלי להאט שלא לדבר על אוטובוסים... וזה רק 2 רחובות, יש עוד הרבה רחובות עם תכנון מזעזע
תושבת בית שמש10.01.23
זהו כנראה שלא היה אדריכל....
אנונימי15.01.23
13
חחח אם היו יודעים באמת מה קורה בבית שמש היו יכולים לעשות על זה סדרת כתבות עסיסיות במיוחד... בעזרת עיתונים מקומיים כאן, כל הבלאגן מתחת לשטיח. זה פשוט. מרדימים, ומתעמרים בציבור. הרכילות שהעיר יכולה לייצר היא איכותית במיוחד. יש כאן את כל המרכיבים הדרושים.
משה שמעון10.01.23
12
עיתוני בית שמש - העיתונים הכי שקרנים בארץ. תפקחו עיניים
שיטוי הציבור10.01.23
11
הכי מעניין זה "פסטיבל" ההקצאות, שטחי ציבור ומבנים. חגיגה אחת שלמה. ה' ישמור ויציל לאן הגענו. ממש עיר למופת.
אליעזר10.01.23
10
ובנתיים בעיתוני בית שמש ימשיכו להלל לכם את חברי העירייה ובכל שבוע מחדש יפטמו אתכם עם כתבה בלפנית ומקושקשת על "הישגי" פלוני ואלמוני הכל למען המטרה הנעלית של השגת השליטה על התושבים הנרמסים
לא יאמן10.01.23
9
מתנערים מהרבה דברים. מהתכנון הבעייתי של רמה ג, מחוסר תחבורה ציבורית נורמלית לאזורי התעשייה, מהפקקים הבלתי נסבלים בכיכר משכנות יעקב ולב הרמה, ממחסור בתשתיות עירוניות בסיסיות, כמו מסחר, תרבות, השכלה ותעסוקה. לפני זמן לא רב נדרסו ילדים למוות בעיר עקב תשתיות לא מתאימות ואף אחד לא עשה כלום או נטל אחריות
רגילים לזה10.01.23
לפני 20 שנה ילד נדרס ברחוב נחל הקישון ולמחרת כבר הגיעו טרקטורים לסגור נתיבים ולבנות גדר הפרדה. ומאז ועד היום שדרות נחל הקישון נשארו עם נתיב אחד לכל כיוון במקום 2. אז יש "ירידת הדורות" גם אצל נציגי ציבור. גם ברחוב נחל איילון נדרסה ילדה בת 12 ותוך זמן קצר שינו והוסיפו שם תשתיות
מההההה???11.01.23
8
את נציגי הציבור בבית שמש לא מעניין התושבים. מעניין הכסף, "הקהילה של", ומה יכתבו בעיתון "חדש". המצב עגום.
אלכסנדר10.01.23
7
שיבואו ליו"ש ואז יראו מה זה
אבי10.01.23
6
הכרזה: יש מישהו במזרח התיכון שמוכן לקחת את העיר הזאת תחת חסותו?? שש.. ששש... התושבים ישנים.. מישהו מרדים אותם כמו שצריך. עבודה יפה.
לילה טוב בית שמש11.01.23
5
האוטובוסים כאן זוועה!!! תמיד צריך לקחת את האוטובוס היותר מוקדם שאם האוטובוס שתכננת לקחת לא הגיע לפחות תגיעו בזמן
תושבת בית שמש10.01.23
4
עליזה משחזרת את טעויות אבוטבול בגרסא משודרגת יותר.
אלעד10.01.23
3
האם אתם בוחרים, החלק הגדול לא בגלל בלבול המוחות של הקנאים, אז אם אין בחירות אין שירות אפילו אם אתה ספצופי כן בוחר, הראש העיר מסתכל על האיזור, אל תגור באיזור קנאים
גולדבערג10.01.23
איזה שטויות אתה כותב. אני גרה שם, רוב בוחרים - משלמי ארנונה וכו'. לא לבלבל את המוח, לך תעשה ביקור באזור ואז תדבר
מיכל10.01.23
אין קנאים ברמה ד
אין קנאים ברמה ד10.01.23
חחחחחחחחחחחחחח
הצחקת אותיי!!!!!!!!!!17.01.23
2
עיר הכי גרועה בעולם
ניני10.01.23
בית שמש היא מחסן דירות
וינטולטור11.01.23
1
כל הסיפור הזה כבר לא קיים זה היה שהיה את סופרבוס ועכשיו יש את בית שמש אקספרס וזה פי אלף יותר טוב יש מלא אוטובוסים ומכל מקום לכל מקום מהחור הכי קטן יש אוטובוסים לכל מקום נכון שבשכונות החדשות יש פחות אבל גם שם כל הזמן יש קווים חדשים
גר בבית שמש24.04.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: נשמות ישראל ואותיות התורה כרוכות יחד |  צפו

כיכר השבת | 05.07.24

במרכז בני ברק

אוטובוס פגע בשני רכבים - הנהגים פונו מהזירה במצב קל

קובי אטינגר | 05.07.24

פְּקִידָא בְּגוֹ צַדִּיקַיָּא 

ספרי תורה פתוחים וחצוצרות: הרבנים זעקו לישועת הכלל 

חיים רוזנבוים | 05.07.24

בצל הקשיים התזרימיים

קבוצת 'בסדנו' הגישה בקשה להקפאה זמנית של הליכים נגדה

בני סולומון | 04.07.24

פרשת קרח

מתי עושים פדיון הבן לילד יתום? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 04.07.24
ש

לחתן ילדים בקלות -זה נכס! 

הכנס שיעניק לכם עתיד כלכלי בטוח

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופרטיס | מקודם

וַהֲרֵעֹתֶם בַּחֲצֹצְרֹת

המלחמה חידשה מנהג עתיק: תקיעה בשופרות ובחצוצרות | מסע היסטורי מרתק

ישראל שפירא | 04.07.24

"הרבנית והמשפחה ביקשו"

יום כיפור קטן לרפואת הגר"י: מ"מ נשיא ביה"ד במכתב זעקה

ישי כהן | 04.07.24

90 אלף דירות באלתא - אשדוד

מטרופולין חרדי תוך עשור - זו התוכנית למצוקת הדיור החרדי

איצלה כץ | 04.07.24

ביוזמת סגן השר

אושרה תוכנית לשחזור בית החזו"א - "בתהליך שימור ייחודי"

חיים רוזנבוים | 04.07.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

במלאת י"ג שנים

במעמד גדולי ישראל | הילולת הגרמ"י לפקוביץ זצוק"ל

חיים רוזנבוים | 04.07.24
ש

מקום שמעורר השראה

מהפכה שקטה ברמת הגולן: הישיבה שמשנה את חייהם של נערים חרדיים

כיכר בשיתוף טל חרמון | מקודם

הוציאו מתרמילם כתבי יד

'קנאת סופרים תרבה חכמה' | תיעוד מועידת סופרי סת"ם

חיים רוזנבוים | 04.07.24

הדרך לחיים טובים

בכל אחד מאיתנו יש קורח, אז איך לא נסיים כמוהו? | צפו

כיכר השבת | 04.07.24
ש

אחת העסקאות החמות ברומניה

480 אלף ₪ לדירות שמייצרות מאות דולרים ללילה

כיכר בשיתוף סטאר קוואליטי | מקודם

שלטון הפקידים

רה"מ הבטיח לפתור את הבעיה, באופוזיציה עושים פוליטיקה

דניאל הרץ | 04.07.24

הטור השבועי | קורח

אנשים של מעשים // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 04.07.24

צאן קדשים

האדמו"ר העניק 'חומש ויקרא' לפרחי חסידיו | תיעוד

חיים רוזנבוים | 04.07.24