כיכר השבת

קידוש השם

מרגש: צפו בחרדי משיב לערבי את האבידה

יהודי חרדי מירושלים מצא עשרות אלפי שקלים, לאחר בירור שעשה, התברר שהכסף שייך לערבי תושב בית לחם. החרדי, קרא לערבי והשיב לו את הכסף • צפו במפגש ביניהם (חרדים)

| 65 |

This browser does not support the video element.

חרדי תושב ירושלים, מצא סכום כסף גדול, מעל 40 אלף שקל - בתוך ארנק. בארנק הוא מצא תעודת זהות, ששייכת לבחור מבית לחם.

לפי פרטי תעודת הזהות, התקשר הבחור החרדי - לבעל התעודה, והזמין אותו לבוא לירושלים, כדי לקבל את הכסף "על פי סימנים".

לאחר שהוא מסר את הפרטים המזהים הנכונים, השיב לו את הארנק עם הכסף, הערבי התרגש, והודה נרגשות למשיב האבידה.

צפו בתיעוד

סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

תוכן שאסור לפספס
65 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
43
מרגש??? עצוב!!! אתם לא קולטים שהם אויבים שלנו?? מה מרגש שהוא החזיר לו את הכסף???
ארי
42
אסוווור להחזיר,לקידוש השם אין נעלה יותר מיזה, מקנא ביהודי הזה שקיים מצוות קידוש השם באלפי דולרים
אריק
41
אין השבת אבידה לגוי,
מטו טם

הצגת כל התגובות

40
בעידן הווטסאפ זה קידוש השם. יש לפרסם בכל העולם שיראו ויתביישו מאלה אכבר שלהם עם סכין אנחנו בשם ה. נזכיר ונרבה חסדים ואהבת אדם. לא כמותם.
לפיד ליברמן בוגי עודא טיבי נסראלה תראו מ
39
כל הכבוד רק חרדים עושים כאלה דברים
ללא שם
38
תגובה נהדרת אשריך. למרות שההלכה אינה מחייבת המוסר לא היה נותן לי להשתמש בכסף שלא הרווחתי. וכל הכבוד לאדון שעשה קידוש ה
למגיב 11
37
אבידת הגוי מותרת.טיפש
שלמה דיין
הוא לא טיפש
אביטל
מה טיפש הוא הרוויח מצווה
חוחחי
גם קידוש ה' אדיר!!!!!! אשריך!
אנונימי
36
גזל עכו"ם אסור רק שאין חיוב השבת אבידה לעכו"ם
יעקב
35
קידוש ה' להחזיר אבל אנחנו לדעת המון פוסקים (וביניהם מורנו הרב יעקב יוסף) בשעת מלחמה ומותר גם לגזול אז קו"ח שאסור להחזיר לגוי... בכסף הזה הוא קונה רכב ודורס חיילים
א אידישע קאפ
34
מכיר אותו אברך צדיק ויישר כל הכבוד קידוש ה' ממש
דוד
33
יש מצווה של "ונקדשתי בתוך בני ישראל" שלומדים משם שיש מצווה לגרום שיתקדש אלוקי היהודים שהוא בכצם אלוקי כל העולם והבורא, בגמרא כבר מסופר על אמורא שהחזיר לגוי אבידה על אף שלא היה חייב, כדי לגרום לקידוש השם
חרדי
32
סוף סוף מצאתי הוכחה מוחצת נגד המשפט " עדיף מעט מזל מהרבה שכל" רואים להדיה כמה חשוב אפילו מעט שכל עם כל כך הרבה מזל ... חשוב לפרסם את שמו של משיב האיבדה לרפוא"ש בתוך שאר חולי ישראל
הרנטגן
מסכם אתה גזלן ולא אנושי, בן אדם איבד עשרות אלפי שקלים ואתה רוצה לגזול את זה בגלל כל מיני פלפולים, יש חיוב אין חיוב, מה זה משנה? אתה בן אדם? אם לך היה נאבד 1000,000 שקל וערבי היה מוצא את זה היית רוצה שהוא לא יחזיר לך כמו שאתה עושה?
שכל ועוד פעם שכ
31
אני לא בטוח שכולם היו עושים כמוך. הרי אתה רואה שזה של עכו"מ וגזל עכו"מ מותר כשאין חילול ד' ופה אף אחד לא היה יודע ואם כן אין חילול ד'. אבל בחרת לעשות קידוש ד. ועל זה אני ממש מעריך אותך. ולקב"ה יש עוד צורות לתת לך כסף מי שככה דואג לקידוש ד. בטוח שאלוקים יפנק אותו
כל הכבוד
כל דבר שבניגוד להלכה זה חילול ה ולא קידוש ה
אפרים שרגא
30
מקווה שהוא לא גנב את הכסף הזה ליהודי😂
יעל
29
הוא לא היה צריך להחזיר כי אין השבת אבידה על כסף וזה לא תחונם!!! אסור לעשות את זה מהתורה
ת
28
יש כאן תגובות טיפשיות . השאלה היא לא גזל או השבת אבידה לגוי לפי ההלכה אלא מה עושה למידות שלך אם אתה לא מחזיר כסף לבעליו. זה לא בגלל איסור או היתר זה קשור במידות של אדם כלפי עצמו רק מי שאין לו מידות טובות מראש או שרוצה לגזול נזקק להוראה של ההלכה. גוי, שבכל זאת נברא בצלם, איבד את המשכורת או הכסף שחסך
סלונימער
חשבתי שבסלונים למדו סנהדרין עו
מי
למה שתחשוב דבר כזה
אחד
27
איזה דפוק היה לוקח את זה לעצמו...
a
עיין באר הגולה ח"מ סימן שמ"ח, ס"ק ה... וע״ל ר״ס רס״ו שאם החזיר האבידה לעכו״ם לקדש את השם כדי שיפארו את ישראל וידעו שהם בעלי אמונה ה״ז משובח וכו׳ ע״כ וכן הדין בהחזר׳ הטעות שטעה העכו״ם מעצמו ואני כותב זאת לדורות שראיתי רבים גדלו והעשירו מן טעות שהטעו העכו״ם ולא הצליחו וירדו נכסיהם לטמיון ולא
יהודי
אבל ע' בסמ"ע רסו ס"ק ג שזה רק ברוב ישראל ובנידו"ד אפ' שנפל לו בבית לחם או בשכונה ערבית בירושלים ועכ"פ לא נראה שהיה תולה שישראל גנב ממנו ודו"ק
מי
26
מסכן
טל
25
היהודי חייב להפריש מעשר על פי הלכה .זה שהוא רצה להחזיר זה עניין שלו .אבל מעשר הוא חייב עכשיו ללא התחמקויות
דוד
24
קודם כל ערבי אין לו דין עכום,ועיין הרמבם שאומר שהם מייחדים לאל ייחוד ראוי,וחוץ מזה שיש פה קידוש השם גדול.מה שצרם לי זו הצורת דיבור המתנשאת על הערבי,אם הם היו מדברים בצורה מכבדת זה היה יכול להיות מושלם,אבל עדיין לדעתי כל הכבוד להם...
יאיר
הרגשתי בדיוק כמוך וצדקת בכל מה שכתבת.
חסיד שפוי
הצנזורה החליפה את המילה גוי בעכו"ם ואין הבדל
מי
23
רואים מכאן שהכל תלוי בכוונת הלב ובתמימותו
ללא שם
22
פראייר לא הייתי מחזירה לו אגורה לך תדע 40 אלף שקל את מי הוא שדד
שרית
21
פה של עמי ארצות. ..לא פתחו שו''ע לראות שבמקום שיש קידוש השם מצוה גדולה להחזיר. אבל אני שמח לראות שרק עמי רצים משוטטים באתרי חדשות. ..
חיים
20
לאשפז 26 דחוףףףף
לאשפז 26 דחוףףףף
טוב לדעת שיש בעולם אדם מחשבה ככ הלכתית ונקיה. על זה נאמר תורת אמת. גאים בך דוד26!!!!!!!!!
א אידישע קאפ
19
לפני חודש , הבן שלי איבד ארנק , עם כסף , ת.ז. כרטיס אשראי ועוד ערבי מצא , ונתן לשוטר בעיר עתיקה וקיבלנו בחזרה הכל ב"ה יש אנשים טובים בעולם
לפני כמה שנים ערבי החזיר לי כסף , לא סכו
18
קידוש ה בעולם !!!!! איזה כיף לו שזכה לקיים מצווה ועל הדרך קיבל עוד מצווה של קידוש ה.
יואל
17
חרדי אומר אלוקים עם ה' אסור לומר שם ה' לבטלה
אמומימי
16
האם לא צריך לחשוש שהערבי הזה משתמש בכסף הזה לפעולות טרור...? האם לפני שהחזירו את הכסף עירבו גורם ביטחוני או הלכתי...?
שואל
15
איך שטרות של 40 אלף נכנסים בארנק? זה עבה מידי
לא הבנתי
14
קידוש השם אבל היה עדיף בסתר
אליהו
13
מצד הדין אין חובת השבת אבידה לגוי.
משה
יש מצווה של "ונקדשתי בתוך בני ישראל" שלומדים משם שיש מצווה לגרום שיתקדש אלוקי היהודים, בגמרא כבר מסופר על אמורא שהחזיר לגוי אבידה על אף שלא היה חייב כדי לגרום לקידוש השם
א
איפה הגמרא הזאת
יהודה
12
ה’ מרחשון תשכ”ד בדבר חלב הקאמפאניעס אף שיש טעמים להקל ודאי שהוא רק במקום שליכא חלב ישראל שהוא תחת השגחת רבנים יראי ה’ אבל במקום שאיכא חלב ישראל שהוא בהשגחה וכדומה כל עניני חלב צריך להחמיר וכל שכן אלו שבבתיהם נזהרין לאכול רק מחלב ישראל שבהשגחה צריכין להזהר שהוא גם מחשש ענין נדרים, וממילא גם בהאספיטעל
ה’ מרחשון תשכ”ד
11
אסור ע"פ הלכה להחזיר אבדה לגוי, זה עבירה. המקרה היחיד שמותר זה אם יהיה ע"י זה קידוש השם. ואין כזה דבר מוסר שהוא לא ע"פ ההלכה, ההלכה היא היא המוסר.
הבהרה
10
ל-1 טעות בידך גזל עכו"ם אסור , ראה רמב"ם הלכות גזילה. לא להחזיר אבדת גוי זה לא גזל. אבל להחזיר אותה זה ממש קידוש השם. אני חושב שהייתי לוקח את הכסף, המוצא יש לא דרגה גדולה בריאת שמים. כל הכבוד
Micke
9
מצד הדין אפילו אסור להשיב אבדה לגוי .רק שממש היה כאן ת ז וסימנים וקידוש השם
מרדכי
8
.
4 צודק
אשריך ישראל על הקידוש השם
איתן
7
לכל אלה שאומרים שלא היה צריך להחזיר שאלה לי אליכם: היה מותר לגנוב ממנו רק בגלל שדתו אחרת ?? מה עם עזרה לגוי אשר גר איתך בארץ, מה עם קידוש שם ה לא רק אצלנו אלא גם אצל החילונים ???
מאיר
תסתכל ברמב''ם מלכים ומלחמות כל עוד לא קיבל שבע מצוות הוא לא בכלל גר אשר בארצך אף שאינו עובד ע''ז
בחור
6
עסוק עם הטלפון שלו. בקושי מתייחס! ערבי זה ערבי, אין מה לצפות ממנו!
צפונית
5
אין צורך להשיב אבידה לשאינו יהודי. יכל לקחת לעצמו. אין קידוש השם להחניף לערבי. להיפך אסור-לא תחנם-חן וחניה. היהודי צדיק אמיתי עם כוונה טובה. אך להבא כדאי לשאול רב
יעקב
אולי כדאי שאתה תשאול לרב לפני שאתה פוסק לכולם פה מה אסור ומה מותר, כי באמת ע"פ דין פוסק הרמב"ם שמקיים מ"ע אם הוא מחזיראבידה לעכו"ם כדי לקדש ש"ש, ואם היהודי מצאו במקום של רוב יהודים הוא חייב ע"פ דין בכל אופן להחזירו לעכו"ם כיון שיגרום חה"ש אם לא יחזירו.
חסיד שפוי
4
כל הכבוד. בהחלט ניסיון לא פשוט. זכה לעשות קידוש ה'.
יוחנן
3
בניגוד להלכה השבת אבידה רק ליהודי ולא לנוכרי.
אפרים שרגא
2
מסכן הערבי הבן אדם משגע אותו רק בשביל לקבל קצת פרסום
יהודה
ממש לא! זה סימנים
אביטל
קצת עשה ממנו צחוק, חבל.
שלום
1
סנהדרין ע''ו ע''ב 'לא יאבה ה' סלוח לו זה המשיב אבידה לעכו''ם וברש''י שם שמראה שאין מצוות ה' חשובה בעיניו
ללא שם
נראה בבירור שעשה כדי לקדש שם שמים! (ומעשה בר' שמעון בן שטח.....)
יהודי
ברמב"ם מפורש שאם יש בזה קידוש השם מותר להשיב וכמעשה שמעון בן שטח
יהודי
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים