כיכר השבת

הטרגדיה בביתר

מכתב מטלטל: אברך מבקש סליחה מהנפטר

פטירתו של הרב משה בירנצוויג ז"ל הכתה בהלם את תושבי ביתר עילית. כעת, אברך אלמוני, מפרסם מכתב סליחה מטלטל בעקבות השמועות המרושעות שהופצו ברחבי העיר (חרדים)

| 40 | כיכר השבת |
זירת האסון
זירת האסון (צילום: אתר ביתר עלית אונליין)

ימים לאחר הטרגדיה הנוראה בעיר ביתר עילית, עם פטירתו של הרב משה בירנצוויג ז"ל, מפרסם אחד האברכים מכתב בבית הכנסת בו מתייחס לאסון והשמועות שהופצו מאז נודע האסון הכבד.

את המכתב פותח האברך האלמוני בבקשת סליחה מחילה וכפרה. "כאחד מבני החבורה מיושבי העיר ביתר, רציתי לבקש מחילה בשמי, ובשם כל תושבי העיר על האיסור החמור של הוצאת שם רע, על נפש נקי וצדיק, איש תם ויושב אוהלים, מתמיד ועמל בתורה, מדקדק בהלכה בקלה כבחמורה, הגאון הצדיק ר' משה בירנצוויג זצוק"ל".

בהמשך כותב האברך כי "הנה מלבד שנצטווינו בתורה לדון כל איש בישראל לכף זכות, ואף כשהדעת נוטה לדון לכף חובה, כל שיש מוחזק בכשרות חובה גמורה לדונו לכף זכות, וכל שכן במקרה דידן שהגאון הצדיק ר' משה זצ"ל היה מופלג בתורה ובמצוות, צדיק וירא שמים עד מאוד, מופלג מאוד בדקדוק הלכה וכל הנהגה טובה, וכל רואיו ומכריו התפעלו מרום מעלתו, ומגודל צדקותו וישרת דרכו, איש תמים זך וישר אוהב ה', עמל בתורה לשמה, עדין נפש ואציל הרוח, ובעל מידות תרומיות, עבד נאמן לה' ותורתו בכל ליבו ומאודו, והיה ממש מבני העליה המועטים שבדורנו".

על הטרגדיה הנוראה, כותב האברך: "הנה כל מי שקצת שכל נכון בדעתו עומד ומשתומם על מה שטרגדיה נוראה זו התרחשה באמצע מעמד גדול של חנוכת בית, שמחמת כן נגרם שהמקרה התפרסם בקול רעש עצום, ולעניות דעתי יתכן מאוד לומר שהקב"ה העמיד בזה בניסיון גדול את תושבי ביתר, לראות אם יהיו נאמנם לתורתו וידינוהו לכף זכות וימליצו יושר בדעתו, על אף הקושי והבלבול הגדול שהיה בזה, או חס ושלום היפוך".

בשלב הזה עובר האברך האלמוני להתייחס לשמועות שהופצו: "ובצער גדול יש לנו להתוודות בפני ה', ולהודות בפה שנכשלנו ולא עמדנו בניסיון. כולנו ממש נכשלנו באיסור הנורא של הוצאת שם רע על מתים שהוא חמור עד מאוד, ובכך גרמנו צער רב לאלמנה השבורה וליתומים הרכים".

לדבריו: "מלבד האסון הנורא והמחריד כל לב, שפקד את האלמנה והיתומים, הלא הם ספגו בושה וחרפה עצומים שאי אפשר כלל לשערם ולתארם". האברך מוסיף כי גם המשטרה הכחישה את השמועות שהופצו ברחבי העיר והשכונה.

בסיום המכתב פונה האברך לתושבי העיר שכל אחד יסייע ככל יכולתו לבני המשפחה, האלמנה והיתומים הרכים.

תוכן שאסור לפספס
40 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
19
אני ישמח להאמין לכם שאתם צודקים! רק תסבירו למה בנאדם נמצא בשרותים עם אקדח?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני
זה סוג צעצוע שגם מבוגרים שאין להם אותו מתעניינים בו. הדו"ח של מז"פ קובע בוודאות שזה כדור שנפלט לכיוון הקיר וחזר אליו.
מבני החבורה
איזה פתי. כדור מעולם לא חוזר. הוא לא גומי!! הכדור עבר בתוכו והמשיך לקיר. כדור לא חוזר!! למה אכפת לי לומר שהוא לא התאבד?? תחשבו בהגיון!
ליבוש
לך ללמוד ליבה
מומו
18
אני לא מסכים ולא ח"ו כנגד הרב במקרה המזעזע הזה. אלה בכלליות אסור לתת למקרים כאלו שיחזרו על עצמם ולכן צריך לגנות בכל תוקף את התופעה עצמה לא את הנפטר. שלא נדע צער (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Dj אבי סויסה
מחקרים הוכיחו שכל מי שמצבו הנפשי לא שפר ויש לו נטיות אובדניות. כל פעם ששומע על התאבדות זה מחזק אצלו את הרצון להתאבד ונותן לו לגיטימציה. מה גם שאותו מתאבד כבר מת ואת מי בדיוק אתה מגנה? [עניתי לכותב באופן ככלי ולא מדובר על המקרה שלנו שמתברר שהוציאו סתם שם רע]
במחשבה תחילה
17
האברך הזה מעולם לא החזיק אקדח בידו.. וכשבמקרה יצא לו להחזיק אקדח בפעם הראשונה בחייו, לא רצה לבחון אותו כשאנשים מסתכלים בו ומתערבים בבחינה, לכן מצא עצה פשוטה ונכנס עם זה לשירותים, ובאשר לא ידע ולא הכיר את זה, יצא לו בטעות יריה שפגעה בו. תגידו מה שאתם רוצים... אבל מכאן ועד התאבדות הדבר לא הוגן ולא צוד
מלמד זכות כהלכה

הצגת כל התגובות

16
זה נכון לנהוג כמו שכתב גם על פי הלכה וגם לפי אמות מוסריות מינימליות. לשתוק ולדון לכף זכות.
חיים לביא
15
מכריו טוענים שהוא היה סקרן והוא לקח את האקדח ממאבטח שהוריד אותו כדי להתפלל שמונה עשרה. עדיף להאמין לזה כי כמו שמספרים ברגעיו האחרונים הוא התנהג בדיוק הפוך ממי שיש לו נטיות אובדניות ומלבד זאת מדובר באדם גדול וצדיק שיודע ערך החיים מהו וודאי שיודע את חומרת האיסור ולהאמין שאכן ח"ו הוא התאבד זהו לה&
מישהו שאכפת לו
במקרה זה שלקחו ממנו את האקדח הוא חבר של משפחתי. והוא לא שום מאבטח ולא שטויות. הוא אמר שהוא לקח לו את האקדח מהתיק והוא רק אחריו לקחת את זה ואז שמע יריה והבין שין לו מה לעשות. בנאדם לא יורד סתם לשירותים תת קרקעיים, נועל את עצמו ויורה בקיר. כדור גם לא נפלט סתם כך. זה עבודה לדרוך נשק. ולגבי מה שהמשטרה א
שש
14
עצב גדול נמלא הלב על אובדן נפש מישראל, ואין זה משנה אם הגיע לבור תחתיות נפשי או שמא שגגה יצאה מתחת ידו. הלב נשבר ומתרסק לאלפי רסיסים על הנפשות הרכות והאלמנה שנותרו לשאת את הכאב מתוך שפלות וכאב נפשי עד אין קץ. הכלבים נובחים בלשון הרע והשיירה המלווה את הנפטר לבית עולמו עוברת למקומה. ינוח על משכבו בשלו
משיח לתומו
13
מה עשו מזה עסק??? הוא לא רצח אף אחד, בסה"כ את עצמו(גם לא בטוח) למה להתערב?? זכותו של כל אחד לעשות מה שבא לו!!!!!!!!
בר.ו
נראה אותך מדבר כך שח"ו אשתך או אחד הילדים שלך או אפ' אחד ממשפחתך יתאבד, אתה לא נכנס בכלל לסיטואציה כזו מה גודל הכאב וגודל האסון סביב משפחתו שאדם בוחר להתאבד ולגמור את חייו, אין לך טיפה רגש ורחמנות אנושי אם אתה מפליץ מבטנך כאלו מילים אני לא מדבר על הסיפור הספציפי שקרה לנו בעיר שאתה כאילו בהנחה גמורה
אבי
אני לא יודע מה היה שם , אבל אם אתה יהודי מאמין אז על פי התורה אין לאדם זכות להתאבד , משום שהגוף שלך הוא לא שלך אלא של השם יתברך,שהוא ברא את העולם והוא הלביש לאדם את הנשמה בגוף , ואדם שמתאבד כתוב בספרים הקדושים שמהרגע שיוצאת נפשו הוא סובל יסורים שאין לשער ולתאר עד שמגיע הזמן האמיתי שלו להיפטר,ואז לצ
צחי
אחרי שיעשו לך מה שעשו לו אז נראה אותך בתקווה שתבין, כי לפי תגובתך אתה מוגבל שיכלית.
יעקב
כן. אם רוצה להתאבד שלא יהיה על חשבון אשתו וילדיו. שיקפוץ לכביש ויגידו שזו היתה תאונה. למה בצורה כ''כ מזויעה?
ליבוש
גם אם זכותו להתאבד אבל למה על חשבון ילדיו ואשתו מה הם חטאו שאביהם חולה נפש (בכללית לא במקרה הזה שלא ברור אם אכן מדובר בהתאבדות)
J
12
לא חשבון בנק, לא כלום. מה יעשה מי שרוצה לעזור?
אוהב ה'
# 2775
י
פתחו קרן להצלת המשפחה בקופת העיר ב"ב. לא יודע מספר הקרן.
מיכאל
11
באופן רשמי שמדובר בתאונת עבודה
ביתריסט
10
כדי שלא יראו אותו משחק עם אקדח של מישהו אחר. והוא לא ידע שהוא טעון כיון שסתם אקדח שנמצא בתיק אינו טעון ומי שאין לו רשיון לא בהכרח מזהה. זה ודאי מעשה חמור לקחת אקדח ללא רשותמולשחק איתו אךציש אנשים עם יצר בעייתי כזה אך התאבדות היא דבר חמור עשרות מונים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה
9
ופגע ברב המנוח ז"ל. כל השאר, זה רשעות טהורה 100%.
סוף פסוק
8
אם זה לא רצח , אסור לחלל ולשבח המעשה , פן אחרים יעתיקו זאת.. כדוגמא מעשה הישמאלים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי שפוי וחרד
7
יהודים שומרי תורה ומצוות שפכו דם של משפחה דמם על ידיכם
מכלוף
6
לא נכנסים לשירותים בבית כנסת לשחק עם אקדח טעון.
דוד
5
עם כל הפרסומים שאנו רואים ושומעים, לא לקנות כל דבר כמובן מאליו.
במחשבה תחילה
4
בדק סית בקהילת בית מאיר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי
3
אשריך!
אלי
2
הערבושים אלו תמיד יספרו שמרעיבים אותם. לא רוצים חפרנס גנבים ותומכי רוצחין. אל תשכחו את הקונים שהשאירו רכב דלוק והצטרכו לרדוף אחר הגונב. ושניים מחבריו עכבו את האברך. שנית יש חנויות לחומרי בניין בביתר ולא צריך את ירושליים מאז עופרת יצוקה אין לנו מדרך כף רגל שם שייחנקו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי
מנחם קנטור
1
ועל זה אמר שלמה המלך סוף מעשה במחשבה תחילה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חכם עיינו בראשו
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים