כיכר השבת

מאכזבה לאכזבה

הערעור נדחה: הרב ברלנד יישאר במעצר בבית הכלא

בקרב מאמיניו, התקבלה באכזבה רבה החלטת בית המשפט המחוזי, שדחה את ערעור הרב החשוד והשאיר את ההחלטה הקודמת על מעצרו עד להודעה חדשה. פרקליטתו: יש לו גידול סרטני (חרדים)

64
חיים אבני | כיכר השבת | כ"ו בתמוז | 01.08.16
הערעור נדחה: הרב ברלנד יישאר במעצר בבית הכלא
(צילומים: יונתן זינדל - פלאש 90)

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה לפני זמן קצר (שני) את ערעורו של מנהיג 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד, נגדו הוגש בסוף השבוע האחרון כתב אישום חמור בגין מעשי תקיפה חמורים שביצע לכאורה, והחליט להשאיר את הרב ברלנד במעצר.

בכך הצטרף בית המשפט להחלטת בית משפט השלום שאישר בשבוע שעבר את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו עד להודעה חדשה שתתקבל לאחר שיעבור תסקיר.

את הערעור הגיש הרב החשוד באמצעות פרקליטתו, עו"ד רחל תורן, שבין היתר טענה כי מעבר הרב לבית מעצר בנגב פגע בבריאותו של הרב. "הרב ברלנד, קשיש בן 80, חולה לב, טולטל בסמוך לערב שבת לכלא מרוחק בדרום הארץ ללא כל הצדקה, דבר שלא הוסיף לבריאותו הלקוייה".

לטענתה, התגלה בגופו גידול סרטני עם הסגרתו לארץ. "בהחלטת בית משפט השלום להאריך את מעצרו עד להודעה חדשה לא ניתן משקל ראוי למצבו הרפואי", טענה העו"ד.

כמו כן, היא אמרה, כי לאחר שהוגש כתב אישום יש להתייחס לעבירות שמיוחסות לרב, שהם - כדבריה - "ברף התחתון" ולכן יש להורות לשחררו לאלתר לחלופת מעצר.

כזכור, מכתב האישום החמור עולה תמונה קשה ביותר של פגיעה בנשים מהקהילה, בצורה שיטתית תוך כדי שימוש בכוח שצבר כמנהיג הקהילה. בכתב האישום מתוארות סיטואציות המוגדרות על פי דעת חלק מהראשונים כ"יהרג ואל יעבור".

על פי כתב האישום, נהג הרב הנאשם לזמן נשים מהקהילה לשיחות פרטיות ביחידות, בחלק מהמקרים על ידי בקשה מאמן של הנפגעות לקרוא לבת לשיחת התייחדות שארכה לעיתים למעלה מחצי שעה.ֿ בנוסף, על פי כתב האישום הורה הנאשם לשניים מחסידיו לפגוע בחסיד שחשף את הפרשה.

בכתב האישום מתוארים מקרים בהם הגיעו נשים מקהילת "שובו בנים" להתייעצות עם הנאשם. באחד המקרים המתוארים בכתב האישום, הכניס הנאשם את הנפגעת לתוך חדר חשוך, עטף אותה בטלית כשהוא מצהיר כי כל עוונותיה עברו אליו וכי היא אינה צריכה לדאוג.

לאחר מכן, החל הנאשם לפגוע בצורה חמורה במתלוננות. במקרה אחר המתואר בכתב האישום, לאחר שהנאשם ניסה לתקוף בת מקהילתו שהגיעה בליווי אמה, ולאחר שזו דחתה אותו ממנה, דרש ממנה הנאשם לקרוא את "התיקון הכללי", כשתוך כדי התפילה הנאשם תקף אותה. לאחר מכן, בהוראת הנאשם, היא קראה את תפילת "הלל" של ראש חודש.

במהלך שהייתה בחדר, שארכה כמחצית השעה, אמר הנאשם למותקפת כי הוא יתן לה כסף לרכישת רכב, זאת בכדי "שתוכלי לבוא אלי כל יום". בהמשך, אמר הנאשם למתלוננת כי הוא נטל ממנה את כל עברותיה וכי עתה היא "נקייה".

במקרה אחר, הגיעה מתלוננת לביתו של הנאשם על מנת להתייעץ עימו בעינייני שידוכין כנהוג בקהילה, אז תקף אותה כשהוא אומר לה כי הוא יהיה "אביה ובעלה".

יצויין, כי בחלק מהמקרים המתוארים בכתב האישום, המתלוננות נפגעו לכאורה כשהם עדיין קטינות. כך, באחד המקרים מתואר כי הנפגעת שהייתה בת 16.5 הגיעה להתייעצות עם הנאשם בעצת אביה, חסידו של הנאשם, זאת בעקבות משבר נפשי שעברה.

במקרה אחר בו הגיעה מתלוננת יחד עם בעלה לביתו של הנאשם בביתר עילית, הרב ברלנד הורה למתלוננת להישאר לבדה בחדר, ואז תקף אותה בצורה קשה - כל זאת כשבעלה ממתין לה בחדר סמוך. כשיצאה המתלוננת מחדרו של הנאשם, הוא אמר לה כי הוא "מעלה אותה אל עולם האצילות".

על פי כתב האישום, לאחר שבעלה של המתלוננת חשף את הסיפור בפני שניים מחסידיו של הנאשם, יעקב ריכטר ודוד אברהם שם טוב, הללו תקפו אותו בשני הזדמנויות כשהם גורמים לפציעה משמעותית של המתלונן.

יצוין, כי לדברי אחת החוקרות בתיק, "מדובר בקצה קצהו של קרחון" ובידי המשטרה ראיות למעשים חמורים בהרבה ובהיקפים רבים יותר שלכאורה בוצעו על ידי הנאשם. על פי הפרסומים, חומר הראיות כולל גם מספר רב של הקלטות המעידות על מעשים חמורים ביותר שביצע לכאורה הרב ברלנד, אלא שלדברי הפרקליטות ישנה הגבלה חוקית בעקבות העובדה כי עברות אלו לא נכללו בבקשת ההסגרה. עם זאת, יתכן כי בימים הקרובים יתוקן כתב האישום ויכלול גם האשמות קשות יותר.

תוכן שאסור לפספס
64 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
45
יזכה לגמור את השנה!!!!!! ואם יגמר אז בצרות צרורות !!!! מי שמדבר על מלאכים מלאך המוות יבוא אליו~!!!!!!! המדינה המושחתת שלנו במקום לחפש את הרשעים האמיתיים ולרדוף את מי שבאמת צריך לרדוף מחפ שת מלאכים מהעולמות העליונים!!!!!!!!!!! כי הרב ברלנד שליט"א הוא ממש -מ-ל-א-ך-!!!!!!!!!!!!!!!
מירי 07.08.16
44
מדובר בקודש קודשים מלאך אלוקים ואדם ששחט את יצרו כמו שמסופר על אמוראים שהיו משמחים בחתונה ומרימים את הכלה על כתפיהם ואמרו שזה כמו קרש בשבילם וידוע מרבי יהודה פתיה ועוד צדיקים וכל אלה שמדברים עליו לא ינקו בזה ובבא וצריכים לפחד מהעונשים הכבדים שכן כל המבזה תלמידי חכמים אין רפואה למכתו ...... (נשלח בא
ללא שם01.08.16
43
שאם אין כוונתו לשמים הוא מבקש מה' שהוא ימחול מפלה אדירה, כמו כן אני מתפלל לה' שאם חולקי הרב ברלנד אין כוונתם באמת לשם שמים מכל הצדדים שינחלו מפלה עצומה ואדירה
יהודי02.08.16

הצגת כל התגובות

42
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אילנה 01.08.16
41
אבל גם אם הרב ברלנד יודה לא אאמין
חחחחה01.08.16
40
הרב ברלנד זה המשיח מי שחולק ומערער על הרב ומבזה אותו סופו בשמיים גהנום בתנור מיוחד על לשון הרע הרב אוהב ביזיונות הרב צדיק הדור ולמי שזה לא ניראה שישתה מיים קרים ויפנים הרב קודש קודשים אוהבים אותך הרב אתה איתנו זה הכי חשוב בעולם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מושה02.08.16
39
גם אני מוחה על ביזיון האיש הקדוש הזה. איך לא מתביישים לעולל לו מערכת ייסורים כזו...אני מזועזעת. אינני מאמינה לדבר ממסכת השקרים שתפרו לו. הרב צדיק וקדוש. השם יזכהו לצאת לאורה מהרה ויגאלנו ויביא משיח צדקנו מהרה אמן ואמן!
אסתר01.08.16
למה ש מישהו ירצה לשקר
Samone07.08.16
38
(על פי חסידיו) בקב"ה בכבודו ובעצמו אם תורן תנשא לו הרי שיהיה לנו ישו קטן אוטוטו
james01.08.16
37
לפני שאתם דנים אחרים תדונו קודם את עצמכם, האם אתם שלמים וצדיקים גמורים שיכולים לשפוט ולדון אחרים ועוד במיוחד רב גדול
שולמית01.08.16
36
זה קשה לראות אדם כ"כ מבוגר במצב כזה!
חי01.08.16
35
בשום פנים ואופן, אין לכם שום היתר לזלזל ככה ברב חשוב קצת בין אדם לחבירו, מה קרה איפה הייראת שמים?? אם קרה משהו זה לא אומר שמותר עכשיו לחרוג וללעוג ולדבר לשון הרע
.01.08.16
34
מחאה גמורה אני מוסר נגד האתר רק אוהבים לספר נגד רבנים זה לא בשביל חרדים אבל זה נגד חרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלוני בן פלוני01.08.16
33
חיוך של מלאך השם צבקות
ש01.08.16
32
היזהרו בגחלתן...
כבוד התורה01.08.16
31
אתם חולי נפש גמורים כל מי שמדבר על הצדיק אין לו תרופה למכתו לא מקנא בכם.יבוא יום שהכל יתגלה ואוי לכם מיום הדין כל אלה שדיברו על הרב יבואו אליו על ארבע לבקש שיושיע אותם.תזכרו את אלה המילים טיפשים מטופשים שכמותכם אין לכם חלק בתורת ישראל ובגאולה כולכם בבחינת פסולת שעכשיו מנערים אותה חזק ורחוק מהגאולה ה
ללא שם01.08.16
30
ולדעתי זו מזימה ועלילת שווא, לא מאמין לסיפורים בכלל
יוסי01.08.16
29
צדיק יסוד עולם....
יעקב01.08.16
28
אנשים אכזרים ורעים הרב יעקב יוסף זצ"ל הלך לעולמו לאחר שנחקר הרב יאשיהו פינטו קיבל את המחלה הארורה אחרי שנחקר תראו מה עשיתם לרב ברלנד לאחר תקופה קצרה אבל ה' יקום בכל אחד ואחד שנגע בו ואתם השופטים מרחמים על אכזרים רוצחי יהודים ומתאכזרים על רחמנים שהם יהודים מקדשי שם שמים
מה עשו לרב בתוך02.08.16
27
יש דין ויש דיין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כד02.08.16
26
עלילת שוא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלין01.08.16
25
הם מפחדים....מהכת החולי נפש שכבר הוכיחוו בערב ראש השנה באומן שלא מפחדים מיום הדין ומהמקום הק ושברו לחשין וצוקר את העצמות... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ל1601.08.16
24
דייייייייייי כמה אפשר ךדבר אל בן אדם קודש קודשים אנחנו חסידים שלו והרב בישבילנו יותר מאבא אז אייך אתם יוכולים כך לדבר אתם פוגים בבן אדם שאנחנו הכי אוהבים תחשבו זה היה אבא שלכם מה אתם רוצים שיתחילו לקלל אותכם ולא ביגלל משאוה פשוט זה כואב לנו מאודדדדדדדד די כבר לקנות כי בסוף קנאים מתיים
כהענ01.08.16
נכון מאד אחרי הכל זה רב חשוב וגדול
.01.08.16
23
ברסלב אין כזה דבר שהוא עשה את זה . זה מתאים לאנשים ריקים מתוכן.
מיכאל01.08.16
22
עבר את כל העולם וכשהגיע לארץ הוא אפילו לא מצליח ללכת על הרגלים? שחקן גרוע!
גדעון01.08.16
21
"רְאוּ הֵבִיא לָנוּ אִישׁ עִבְרִי, לְצַחֶק בָּנוּ: בָּא אֵלַי לִשְׁכַּב עִמִּי, וָאֶקְרָא בְּקוֹל גָּדוֹל. טו וַיְהִי כְשָׁמְעוֹ, כִּי-הֲרִימֹתִי קוֹלִי וָאֶקְרָא; וַיַּעֲזֹב בִּגְדוֹ אֶצְלִי, וַיָּנָס וַיֵּצֵא הַחוּצָה" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אודל פוטיפר01.08.16
עד כדי כך אין לך תעסוקה בחופש, שאת הולכת ומחפשת בויקיפדיה פסוקים להרשים את הגולשים?? נו באמת???
יוסי01.08.16
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים רייכר01.08.16
מצטער אבל הצחוק לא יוצא
.01.08.16
19
אוי לאותם מוציאי שם רע. אוי להם בעולם הזה. אבוי להם בעולם הבא.
צדיק צדיק צדיק01.08.16
18
יופי יש עוד שורות טובות?
דני 01.08.16
17
במשך שבועיים ברלנד ישב מכוסה עם טלית כאילו הוא צדיק נסתר וכשזה לא עבד החליטו לחשוף את פניו ולהראות כמה הוא סבל'א עם זקן לבן ומסכן גדול. אבל הוא לא. הוא רשע מסוכן מלא במוניפולציות. רבי נחמן אמר שהתנ"ך הוא ספר מוסר וכבר היה לעם ישראל דבר כזה עם אגג מלך עמלק, שהיה כל כך עדין, עד ששום אדם לא יכול היה ש
שמואל01.08.16
16
ולמה נבחר להעבירו לכלא "אֵלָה" בבאר שבע? לפי הפשט, מכיוון שהכלא נמצא בלב מדבר יהודה (עיין במפות גוגל, מג' צדדים ממש בלב המדבר, ומצד א' מרוחק 5 ק"מ מאזורי התעשייה שבקצה דרום העיר!), מתחת לשמש קופחת שלא מאפשרת בשום פנים ואופן הפגנות והקמת אוהלים וקראוונים, מלבד המרחק שמקשה על ההגעה, וגם אם מישהו יב
שובו לשעבר01.08.16
כלא באר שבע ר"ת רבי אליעזר ברלנד = באר שקיבל על עצמו בזיונות = שבע כדי להציל אותנו = כלא
דן המאבחן 01.08.16
15
גם אם אתה לא מאמין ומתנגד, מה זה הדיבור הזה? ככה יהודים מדברים לדעתך?? זה פשוט ביזיון לדבר בצורה כזאת בתור יהודי, לא מתאים.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי02.08.16
14
איפה היו הרבנים כל השנים הללו שהוא התעלל בנשים באופן מחפיר כל כך?
חילול השם01.08.16
הם שקרניות
שופט01.08.16
13
"מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..." הזהרו מלשון הרע...
חיימקה01.08.16
12
האצילות זה ולקח זמן וזה מה השופטים רוצים שהוא יעשה ולכן נותנים לו מלא זמן שיספיק...
אברהם01.08.16
11
שמחים שהוא שם כי זה הכי טוב לו ולנו
חי01.08.16
10
הייתי מציע כותרת: לאחר גט הפיטורין שביקשה תהילה ברלנד מבעלה לאחר התפוצצות הפרשייה, ברלנד נושא לאשה את עורכת הדין תורן. בתמונה שהגיע לידי כיכר השבת נראה ברלנד ליד כלתו רגע לאחר הקראת הכתובה באולם מיוחד ברחוב שייח' ג'ראח בירושלים... ענבי הגפן בענבי הגפן! אגב, זה גם מסביר את הקפטן החגיגי המוזהב...
חסיד שהתפקח01.08.16
חסיד אתה לא וגם פיקח לא... רחוק מהמציאות
.01.08.16
רשע ונואף!!! עד איפה אפשר להגיע
שופט01.08.16
9
אין סיבה למעצר ליהודי בן 80+ חולה, זה התעללות. בפרט כשאני רואה את תמונתו בבית משפט יש לי הרגשה שמדובר ביהודי קדוש
יהודי01.08.16
ישנה כמה סיבות למעצר של יהודי בן שמונים + מעשים מגונים הטרדות מיניות שידול לפגיעה ברכוש שידול לפגיעה בנפש
גוי01.08.16
מי שמך לשפוט נידמה לי שהעורך דין שלו זאת לא מאשר רחל תורן אז בקשה שבי בשקט
יהודי01.08.16
8
שיהיה לו רפואה שלימה ורק בשורות טובות לעם ישראל
.01.08.16
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשת פוטיפר01.08.16
6
ועוד לאחר שהיא קוראת את האישומים החמורים???????????
גלגל01.08.16
5
די להשמצות ולשקרים על אי האלוקים הזה
צופה01.08.16
4
רק לי זה נראה כך? בתמונה נראה אדם זקן וחולה שמובא בכיסא גלגלים לבית משפט ולא משחררים אותו ממעצר, רק בגלל שאנשים הבריחו אותו. בטוח הוא לא ברח מעצמו, אין לו יכולת. דמניוק גם עמד למשפט בהיותו זקן וחלש אבל דמניוק היה נאצי.... בית המשפט בישראל מכורה ומשועבדת לתקשורת........... אם הוא היה פרופסור חילונ
אריה01.08.16
אדם זקן וחולה, מינימום של כבוד אנושי............
מירי 02.08.16
3
אין מילים לתאר את גודל האכזריות כלפי יהודי קשיש וחולה כהר' בלנדר, אני לא נכנס לכל הסיפור, כן נכון לא נכון, אבל לראות אותו ככה תשוש וחיוור וחלש זה שובר את הלב, לפחות שלא יפרסמו. וכ"ש כשהכל ספק ומדובר בת"ח וצדיק, שאולי אולי חטא, גם לא בטוח, על הספק צריך להזהר, זה ספק דאורייתא, של ביזוי ת"ח ולחומרא צר
דניאלציק01.08.16
2
איפה השמירת עינים? ומה עם נגיעה? ואחכ הוא יגיד שהוא לא נגע מעולם באישה והוא לא הסתכל על אישה בחיים מכירים אותך כבר...
נחמן01.08.16
אין לרב שם שייכות לדברים האלה
איש אמת01.08.16
מי שפוסל במומו פוסל.
אתה לא מתבייש 01.08.16
1
שהאיש מבין שהסיפור גמור. נשאר לנסות לשחק עם מחלות לב , סרטן וכיו"ב כדי לקבל קצת הנחה אבל לא מעבר לזה רחל תורן משתדלת _וביננו גם מקבלת סכום לא מבוטל) מענין למה לא פונים לווינרוט...
james01.08.16
כי וינרוט הוא עו"ד ברמת על ולעולם לא יתלכלך בפרשיות מסוג כזה.....הם פשוט ידעו מראש שהוא יזרוק אותם מכל המדרגות....
יוסי07.08.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: נשמות ישראל ואותיות התורה כרוכות יחד |  צפו

כיכר השבת | 05.07.24

במרכז בני ברק

אוטובוס פגע בשני רכבים - הנהגים פונו מהזירה במצב קל

קובי אטינגר | 05.07.24

פְּקִידָא בְּגוֹ צַדִּיקַיָּא 

ספרי תורה פתוחים וחצוצרות: הרבנים זעקו לישועת הכלל 

חיים רוזנבוים | 05.07.24

בצל הקשיים התזרימיים

קבוצת 'בסדנו' הגישה בקשה להקפאה זמנית של הליכים נגדה

בני סולומון | 04.07.24

פרשת קרח

מתי עושים פדיון הבן לילד יתום? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 04.07.24
ש

התאמה חינם!

נסו: מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר לייזר | מקודם

וַהֲרֵעֹתֶם בַּחֲצֹצְרֹת

המלחמה חידשה מנהג עתיק: תקיעה בשופרות ובחצוצרות | מסע היסטורי מרתק

ישראל שפירא | 04.07.24

"הרבנית והמשפחה ביקשו"

יום כיפור קטן לרפואת הגר"י: מ"מ נשיא ביה"ד במכתב זעקה

ישי כהן | 04.07.24

90 אלף דירות באלתא - אשדוד

מטרופולין חרדי תוך עשור - זו התוכנית למצוקת הדיור החרדי

איצלה כץ | 04.07.24

ביוזמת סגן השר

אושרה תוכנית לשחזור בית החזו"א - "בתהליך שימור ייחודי"

חיים רוזנבוים | 04.07.24
ש

חלק מהקרקע כבר מופשרת!

לייצר 300% תשואה על ההשקעה? תבדקו פה >>

כיכר בשיתוף מלכה השקעות | מקודם

במלאת י"ג שנים

במעמד גדולי ישראל | הילולת הגרמ"י לפקוביץ זצוק"ל

חיים רוזנבוים | 04.07.24
ש

מקום שמעורר השראה

מהפכה שקטה ברמת הגולן: הישיבה שמשנה את חייהם של נערים חרדיים

כיכר בשיתוף טל חרמון | מקודם

הוציאו מתרמילם כתבי יד

'קנאת סופרים תרבה חכמה' | תיעוד מועידת סופרי סת"ם

חיים רוזנבוים | 04.07.24

הדרך לחיים טובים

בכל אחד מאיתנו יש קורח, אז איך לא נסיים כמוהו? | צפו

כיכר השבת | 04.07.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

שלטון הפקידים

רה"מ הבטיח לפתור את הבעיה, באופוזיציה עושים פוליטיקה

דניאל הרץ | 04.07.24

הטור השבועי | קורח

אנשים של מעשים // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 04.07.24

צאן קדשים

האדמו"ר העניק 'חומש ויקרא' לפרחי חסידיו | תיעוד

חיים רוזנבוים | 04.07.24